Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טרקטורים - מה הסוד לזמן שרות כה ארוך שלהם?


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1218 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא, זה:
 
1033193320_1(3).jpg.13161b8f259dcc4cc4ea094feb895c13.jpg

אמרת כחול, לא?

זה כנראה ה 35.
אם הייתי רואה את ההילוכים הייתי מחליט ביתר נחרצות אם זה לא ה 28.

נדמה לי שהוא יוצר בין סוף שנות החמישים עד לשלהי ה 60.
הוחלף על ידי ה 135.
לא היה לו הגה הדראולי.
יש לו בעיה ידועה במערכת הדראולית של הזרועות אבל אפשר היה להוסיף לו יציאת שמן אחת ואצלנו במושב היו כאלו עם כף קידמית פרימיטיבית שעלתע עם לחץ שמן וירדה בגרביטציה.

כלי אייקוני.

אם אתה מתעניין בתחום, יש בעין ורד מוזיאון טרקטורים יוצא מהכלל
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור


לא רק שהוא לא טעה, הוא הכי מדוייק מרוב המנחשים.
ויש לי נסיון עם טרקטורים.

רוב הטרקטורים בתמונות הם טרקטורים קטנים החל משנות השישים ועד סוף שנות השמונים. הדגמים שראיתי שם הם MF135 ו 240. הספקים של 35/40 כס, מנוע אמין בצורה יוצאת דופן של פרקינס בנפח של 2.4 ושלושה צילינדרים.
הם החליפו דגמים ישנים יותר 28 ו 35.
את ה MD 35 עדיין רואים לא מעט במושבים וקיבוצים ויש שחזורים יפיפיים שלהם ( למשל בתוך דוכן גן שמואל).

הכול שם בנוי חזק ופשוט.
קל לתחזוקה עצמית ופעם בכ 10000 עושים אוברול.
הם משמשים לעיבודים קלים במושבים כגון
גרירת עגלות, כיסוח, קילטור, תיחוח, הוצאת מיכלי פרי הדר מהפרדס ופעם כשעוד חקלאות הייתה גאווה לרונדו טרקטורים בשבועות.

אגרת רישוי (דו) שנתית לטרקטור חקלאי אינה עולה כסף ( גם לטרקטורון חקלאי).

טסט פעם בשנתיים - לרוב במוסך טרקטורים או וסטר אצל הלקוח.

ביטוח חובה מאוד זול עד כדי זניח.

חלקי חילוף במקרה של הפרגיסון הם זמינים וזולים עד היום. כולל קוסמטיקה.

הטרקטור עובד גם אצל מזניחים סדרתיים.

טרקטורים חדשים כבר לא שורדים ככה ולכן המחירים של הענתיקות הם מטורפים.
אני מחפש כבר שנתיים 135 עם רישוי ואין בנמצא משהו ראוי בפחות מעשרים אשח.

אגב, ל 240 יש העתק שמיוצא ברשיון בטורקיה והוא עולה פחות מהמקור הישן ממנו בעשרים שנים ויותר
אם הוא התכוון ספציפית לטרקטורים שבתמונה, אני מתנצל, יכול מאוד להיות שהוא צודק.
אני הבנתי מהכתוב שזה מתייחס באופן כללי לטרקטורים, ובמקרה הזה יש טעויות.

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Buki כתב:

כל זה מובן, השאלה למה לאותו חקלאי אין טנדר פיז'ו 404 שמטופל טוב, עבר אוברול כמה פעמים אבל עדיין משמש אותו לעבודה במשק? 

 

עשה טרייד אין להיילקס דאבל קבינה ב1996

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל זה מובן, השאלה למה לאותו חקלאי אין טנדר פיז'ו 404 שמטופל טוב, עבר אוברול כמה פעמים אבל עדיין משמש אותו לעבודה במשק? 
 
 
ולא, לא באמת אני חושב שצריך להיות לו טנדר כזה :-)
 
זה רק כדי להסביר מה אני רוצה לשאול...
רכבים פרטיים לא מתוכננים להחזיק זמן רב.
זה ההבדל.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Buki כתב:

 

את אותו הדבר אפשר לאמור על כל טנדר או משאית ישנה ועדיין לא רואים טנדרים ומשאיות משנות ה 60-70 בעבודה. 

.

 

אתה משווה טנדר או משאית לטרקטור? 

כלים שונים לגמרי שגם נמדדים אחרת ולא דומים אחד לשני. 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, Boaz Av כתב:

זה כנראה ה 35.
אם הייתי רואה את ההילוכים הייתי מחליט ביתר נחרצות אם זה לא ה 28.

1 (4).jpg

 

זה עוזר?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן.
35 בוודאות.
התלבטתי קצת בגלל הפנס אבל בהילוכים היה ל 28 הבדל גדול.

אגב, בעין ורד יש כמה פורשה כאלו משוחזרים לילוטין. שניים מהם נתרמו על ידי אנשים שונים מהמושב שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, קורן בן אשר כתב:

אפשר להרחיב את הדיון למכונות נוספות שעובדות עשרות שנים בלי הפסקה: קטרי רכבת, אוניות, ואפילו מטוסים (חיל האויר האמריקאי מפעיל עדיין מטוסי B52 דגם H שהצעירים ביניהם ירדו מפס הייצור בשנת 1962).

 

 

כל המכונות הנ"ל עולות מיליונים לעומת טרקטרים אשר מחירם מקביל למחיר המכוניות (לא הזולות יותר אבל עדיין באותו סדר גדול), אז אני לא חושב שהשיקולים להחלפה או להמשך תפעול הם אותם שיקולים בדיוק.

 

 

 

 

 

לגבי טרקטורים, בנוסף לכל הסיבות שנכתבו,

יש פה עוד היבט - אולי החברה' מהתחם יכולם לאמור כמה ימים בשנה (בערך, בממוצע) מופעל טרקטור חקלאי? הרי הוא לא בשימוש 356 ימים בשנה. 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, Boaz Av כתב:

פעם בכ 10000 עושים אוברול.

 

זה לא מחושב לפי שעות עבודה בדברים האלה?

 

כי אם הוא זוחל במהירות של צב, נראה לי הקילומטראז׳ פחות רלוונטי.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

הטרקטורים שהראו בתמונה כבר לא עובדים קשה כמו שהם היו חדשים . אין לי ספק שהם משמשים בעיקר לגרירה של עגלה . אין לי ספק שביצוע פעולות אגרו טכניות איתם למשך כמה שעות הם ישפריצו שמן מכל מקום אפשרי במנוע , סביר להניח שהמשאבה ההידראולית שלהם כבר חלשה . יש סבירות שעייפות החומר תכניע אותם בעבודה קשה ( אין בעיה של חלקים , מסגר טוב יכול לתקן כמעט הכל ) . כקיבוצניק , יש תכונה בקיבוץ של מעמדות חקלאיים , הענפים הזוטרים תמיד יסתפקו בטרקטור ישן שעובד גם אם עלות האחזקה שלו היא עשרות אלפי שקלים בשנה " הנוי לא צריך טרקטור חדש " אומר מרכז המשק וממשיך לשלם עבור התיקונים . הניו הולנד בתמונה אני מניח שהיה חדש עסק בעיקר בריסוסים ( במטעים אסור לפספס ריסוסים ולכן אסור שהטרקטור יתקלקל ומחליפים אותו לאחר שנתיים שלוש או מעבירים אותו הלאה בשרשרת המזון , ריסוק גזם , הוצאת מיכלים וכו' ) .

כאחד שהיו לו טרקטורים ישנים , הם באמת טובים כאשר הם עובדים , אבל כאשר אתה אף פעם לא יודע אם הם יתחילו או יסיימו יום עבודה זאת בעיה .

היום יש לי רק ציוד " חדש "  בגיל עשר , עולם אחר לעומת גיל ארבעים פלוס .

הם עובדים יום יום אפס תקלות . טיפול שנתי וזהו .

לפני שעתיים, Buki כתב:

 

 

כל המכונות הנ"ל עולות מיליונים לעומת טרקטרים אשר מחירם מקביל למחיר המכוניות (לא הזולות יותר אבל עדיין באותו סדר גדול), אז אני לא חושב שהשיקולים להחלפה או להמשך תפעול הם אותם שיקולים בדיוק.

 

 

 

 

 

לגבי טרקטורים, בנוסף לכל הסיבות שנכתבו,

יש פה עוד היבט - אולי החברה' מהתחם יכולם לאמור כמה ימים בשנה (בערך, בממוצע) מופעל טרקטור חקלאי? הרי הוא לא בשימוש 356 ימים בשנה. 

 

 

 

 

 

חוץ משבתות הטרקטורים שלי עובדים יום יום אבל בגרירה אבל לא כל היום , בשונה מטרקטורים שמבצעים עיבודים שבאמת עובדים הרבה שעות .

  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1218 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...