Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: המפכה החשמלית של דאצ'יה


yoav911gt2
 שיתוף
עוקבים 9

פוסטים מומלצים

נחמד.

בנוגע לטעינה בבתי דירות - קודם נגיע לפריסה נורמלית של תשתיות חיוניות אחרות כגון סיבים אופטיים, אחר כך נדבר...

44 כ"ס זה אכן נמוך בצורה יוצאת דופן, אבל כרגיל ברכב חשמלי - המומנט הקבוע מחפה על זה בקלות בעולם העירוני.

 

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש היום לא מעט מכוניות של החברות השיתופיות, ואני מאמין ששם צפויה לו הצלחה גדולה בזכות אחזקה נמוכה יחסית,

אנחנו נראה ברחובות תל אביב ועוד ערים מאוד מהר עמדות הטענה צצות על חשבון החברות השיתופיות ליד מקומות החניה שממילא הוקצו להם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם יתומחר בפחות מ70 יהיה להיט, סטייל האלטו שנחתה פה ב2009

 

יש חסרונות, והרבה, אבל במחיר הזה יהיה קל מאוד להתעלם מהן ולהתרכז במה שחשוב לקהל היעד של דאצ'יה - חסכון 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, Hagaix כתב:

בבריטניה למשל, הרכב לא יגיע עם מיזוג אוויר בסטנדרט. מעניין, זה אומר שלא יהיה שום קירור לבטריות?

אין קשר בין השניים.

קירור הסוללות צריך להיעשות בעזרת נוזל קירור, ולא בקומבינות עם המזגן.

 

לפני 8 שעות, hans כתב:

בנוגע לטעינה בבתי דירות - קודם נגיע לפריסה נורמלית של תשתיות חיוניות אחרות כגון סיבים אופטיים, אחר כך

ואחר כך נדאג שחברת חשמל יכולה לעמוד בעומס של מאות/אלפי רכבים חשמליים שנטענים (כן אני יודע, בלילה וזה, ועדיין).

עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.

זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 דקה, David32 כתב:

אין קשר בין השניים.

קירור הסוללות צריך להיעשות בעזרת נוזל קירור, ולא בקומבינות עם המזגן.

נכון, אז דמיין לך כמה זה גרוע כשאין שום קירור. אפילו הרנו זואי החדשה משתמשת בקירור אוויר רק.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, llaavvii כתב:

יש היום לא מעט מכוניות של החברות השיתופיות, ואני מאמין ששם צפויה לו הצלחה גדולה בזכות אחזקה נמוכה יחסית,

אנחנו נראה ברחובות תל אביב ועוד ערים מאוד מהר עמדות הטענה צצות על חשבון החברות השיתופיות ליד מקומות החניה שממילא הוקצו להם.

תל אביב הייתה העיר הראשונה בארץ עם "מכוניות שיתופיות" וכמו בפריז שהתחילה עם זה קודם, השירות היא כישלון צורם שעולה 100 מיליון ש"ח לעיר.

בחיפה משתמשים ברנו זואי וכל ערב מחזירים את כל הרכבים למגרש בשביל טעינה.

בתל אביב לא השתמשו במכוניות חשמליות בגלל העלויות, להתקין עמדות בכל העיר עולה המון.

הרעיון המקורי היה שתל אביבים בני 60 ירכבו על קורקינט עם קניות מהשוק ואם הם צריכים לעשות נסיעה לירושלים הם יקחו רכב שיתופי.

עם דאציה ספרינג, אי אפשר להגיע לירושלים ובחזרה

 

לפני 6 שעות, Hagaix כתב:

בבריטניה למשל, הרכב לא יגיע עם מיזוג אוויר בסטנדרט. מעניין, זה אומר שלא יהיה שום קירור לבטריות?

לא תהייה דאציה ספרינג בבריטניה, הם לא מתכננים לייצר את הרכב עם הגה ימני

 

 

יש מחיר באתר ההונגרי של דאצ'יה

https://www.dacia.hu/modellek/uj-spring-hamarosan.html

 HUF 6,490,000 / €17,770 / $20,970

הסבסוד הממשלתי שלנו אין מוריד את המחיר ל:

€10,925 / $12,890 

 

 

עריכה אחרונה על ידי LotusElise

אייל

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
  • תכנים דומים

    • מאת yoav911gt2
      אחרי שלוש עשרה שנים ארוכות מאוד, רנו מציגה דור חדש למסחרית הקטנה שלה, עם עיצוב חדש, טכנולוגיה חדשה וחלוקה לשני גרסאות נפרדות, הקנגו והאקספרס.
      בעוד הקנגו מיועד לשוק האירופאי, הוא יציג פנים איכותי יותר ואבזור עדיף ולעומתו האקספרס אמור להיות פשוט ונגיש יותר. שתיהן יציעו גרסה לנוסעים וגרסה מסחרית.  
       

       
      בגרסאות המסחריות, נפח המטען נע בין 3.3 ל-4.9 קוב, כתלות בבסיס הגלגלים הנבחר, ארוך או קצר. הקנגו מציג חידוש מבחינת נגישות למטען, כאשר רנו הסירו את קורה B 
      בצד הנוסע, ובכך יצרו לטענתם את מפתן ההעמסה הצדדי הגדול ביותר קטגוריה, ברוחב של 141.6 ס"מ, כמעט פי שתיים מהדגם היוצא.
       

       
       הקנגו זוכה לעיצוב מחדש, הפרונט חדש לגמרי ומציג סבכת גריל גדולה, ניפוחים במכסה המנוע ובבתי הגלגלים, ופנסי תאורת יום בצורת C,
      בדומה לשאר דגמי המותג. פנים הרכב מכוון להציע חווית נסיעה של מכונית מהשורה במקום מסחרית, על ידי שימוש בחלקי פנים של מכוניות הנוסעים של המותג.  
      הדגמים הבכירים יציעו את מסך המולטימדיה 7' אינץ וכן לוח מחוונים דיגיטלי ובפעם הראשונה הקנגו יזכה לקבל מערכות בטיחות, בדמות בלימה אוטונומית, התרעת רכב בשטח מת ומערכת סיוע לנגרר.
       

       
      היצרן מבטיח מגוון יחידות הינע, אך לא מספק יותר מדיי פרטים, סביר לצפות שמנוע ה-1.5 טורבו דיזל הותיק יופיע גם בדגם החדש  לצד מנוע ה-1.3 טורבו בנזין,
      משודכים לתיבות ידניות או אוטומטיות כפולות מצמדים. בנוסף, כמו בדגמים הקודמים, תוצע לקנגו גרסה חשמלית טהורה, שאמורה להציע טווח מוגדל וטעינה מהירה
      יותר בהשוואה לדור היוצא, שלו טווח של כ-160 ק"מ בנסיעה משולבת.
       

       
      הקנגו החדש ייוצר כמו קודמיו במפעל מאובוג בצרפת, ואילו האקספרס ייוצר במפעל טנג'יר במרוקו, וכנראה יחליף את הדוקר לבית דאצ'יה, המיוצר שם כיום, ושניהם צפויים להגיע לשווקים
      באזור אביב 2021.
       




    • מאת yoav911gt2
      אחרי שלוש עשרה שנים ארוכות מאוד, רנו מציגה דור חדש למסחרית הקטנה שלה, עם עיצוב חדש, טכנולוגיה חדשה וחלוקה לשני גרסאות נפרדות, הקנגו והאקספרס.
      בעוד הקנגו מיועד לשוק האירופאי, הוא יציג פנים איכותי יותר ואבזור עדיף ולעומתו האקספרס אמור להיות פשוט ונגיש יותר. שתיהן יציעו גרסה לנוסעים וגרסה מסחרית.  
       

       
      בגרסאות המסחריות, נפח המטען נע בין 3.3 ל-4.9 קוב, כתלות בבסיס הגלגלים הנבחר, ארוך או קצר. הקנגו מציג חידוש מבחינת נגישות למטען, כאשר רנו הסירו את קורה B 
      בצד הנוסע, ובכך יצרו לטענתם את מפתן ההעמסה הצדדי הגדול ביותר קטגוריה, ברוחב של 141.6 ס"מ, כמעט פי שתיים מהדגם היוצא.
       

       
       הקנגו זוכה לעיצוב מחדש, הפרונט חדש לגמרי ומציג סבכת גריל גדולה, ניפוחים במכסה המנוע ובבתי הגלגלים, ופנסי תאורת יום בצורת C,
      בדומה לשאר דגמי המותג. פנים הרכב מכוון להציע חווית נסיעה של מכונית מהשורה במקום מסחרית, על ידי שימוש בחלקי פנים של מכוניות הנוסעים של המותג.  
      הדגמים הבכירים יציעו את מסך המולטימדיה 7' אינץ וכן לוח מחוונים דיגיטלי ובפעם הראשונה הקנגו יזכה לקבל מערכות בטיחות, בדמות בלימה אוטונומית, התרעת רכב בשטח מת ומערכת סיוע לנגרר.
       

       
      היצרן מבטיח מגוון יחידות הינע, אך לא מספק יותר מדיי פרטים, סביר לצפות שמנוע ה-1.5 טורבו דיזל הותיק יופיע גם בדגם החדש  לצד מנוע ה-1.3 טורבו בנזין,
      משודכים לתיבות ידניות או אוטומטיות כפולות מצמדים. בנוסף, כמו בדגמים הקודמים, תוצע לקנגו גרסה חשמלית טהורה, שאמורה להציע טווח מוגדל וטעינה מהירה
      יותר בהשוואה לדור היוצא, שלו טווח של כ-160 ק"מ בנסיעה משולבת.
       

       
      הקנגו החדש ייוצר כמו קודמיו במפעל מאובוג בצרפת, ואילו האקספרס ייוצר במפעל טנג'יר במרוקו, וכנראה יחליף את הדוקר לבית דאצ'יה, המיוצר שם כיום, ושניהם צפויים להגיע לשווקים
      באזור אביב 2021.
       





      לצפייה במאמר המלא
    • מאת yoav911gt2
      בעידן המודעות הגוברת לאיכות הסביבה, רכבים חשמליים הם העתיד. אין דרך להתחמק מזה, ככל שעובר הזמן צצות להן עוד מכוניות חשמליות, בעיצוב עתידני.
      אבל מה עם המכוניות הקלאסיות? המכוניות הישנות עליהן גדלנו? המכוניות האייקוניות, האם מגמת החשמול היא הסוף של אותם רכבים גדולים, מיושנים, זללנים ומעשנים?
      התשובה המפתיעה היא, לא בהכרח.
       

       
      בתערוכת השיפורים השנתית SEMA, חשפה שברולט פרפורמנס אב טיפוס המבוסס על בלייזר K5 מ-1977 אשר הוסב להנעה חשמלית טהורה, בלייזר E.
      הבלייזר E הוא הדגמה פונקציונלית ראשונה של ערכת הסבה לחשמל, ישירות מהמדף.
       

       
      כחלק מהליך ההסבה של רכב השטח הקשיש, פינו את מקומם ה-V8 המקורי בנפח 6.5 ליטר, תיבת ההילוכים האוטומטית, מערכת הדלק והאגזוז, לטובת
      מנוע חשמלי חדשני... הזהה לזה שבשברולט בולט... כן, ככה נראית באסה. בלייזר קלאסי שעובר מודרניזציה באמצעות מנוע חשמלי של קופסת חסכון. המנוע החדש מספק 200 כ"ס ו-26 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים נשלטת אלקטרונית בעלת ארבעה יחסי העברה.
       

       
      שאר רכיבי ההינע של הבלייזר נותרו כשהיו, ביניהם הסרנים, האחורי והקדמי, ציר ההינע ותיבת ההעברה. את המנוע החשמלי מזינה סוללה של 60 קילוואט שעה
      המותקנת באזור תא המטען.
      שימוש ביחידת סוללה קיימת, ממדף החלקים של היצרנית תאפשר לבלייזר לשמר תכונות מתקדמות המוצעות בבולט, תכונות כגון: חימום וקירור של הסוללה,
      הגנה מטעינת יתר ואפילו בלימה רגנרטיבית.  בנוסף לכל אלה, צויד הבלייזר המשודרג בהגה כוח חשמלי, משאבה חשמלית המספקת ואקום למערכת הבלמים
      ובקר שהופך את מד הדלק המקורי למד טעינת הסוללה.
       

       
      בעתיד, מתכננת שברולט פרפורמנס להשיק את תוכנית ה-eCrate  בתור ערכת הסבה שתימכר בנפרד, ותאפשר להסב רכבים קיימים מבנזין או דיזל להנעה חשמלית נקייה ומתקדמת.
      עם תחילת השיווק, הצפוי לחציון השני של 2021, תוצע  ערכת המרה בסיסית. ערכה זו תכלול סוללת 60 קילוואט לשעה, מנוע חשמלי עם הספק של 200 כוחות סוס,
      שנאי AC ל-DC , ממיר DC ל-DC לשימושי מתח נמוך, רתמות חיווט ומשאבות מים לקירור וחימום הסוללה.
      שברולט פרפורמנס הודיעה כי היא  שוקלת להציע בהמשך חבילות המרה נוספות, עם ביצועים עדיפים וקונפיגורציות סוללות שונות,
      כאשר בעתיד הרחוק יותר צפויה שברולט פרפורמנס לשלב בחבילה  את טכנולוגיות סוללות האולטיום המודלוריות שלה.
       

       
      שאון מנועי הבנזין ככל הנראה צפוי להיות נפוץ פחות ופחות במחוזותינו, אולם ערכות המרה כדוגמת זו של שברולט פרפורמנס יכולות להציע פתרון נוח וזמין אשר יאפשר לכל אותם
      חובבי רכבים קלאסיים ובעצם לכל חובבי הרכב באשר הם, לראות את אותן קלאסיקות מוטוריות ממשיכות לנוע על הכבישים גם בשנים הבאות, עמוק לתוך העידן החשמלי.
       
       
       
       
       


      לצפייה במאמר המלא
    • מאת yoav911gt2
      בעידן המודעות הגוברת לאיכות הסביבה, רכבים חשמליים הם העתיד. אין דרך להתחמק מזה, ככל שעובר הזמן צצות להן עוד מכוניות חשמליות, בעיצוב עתידני.
      אבל מה עם המכוניות הקלאסיות? המכוניות הישנות עליהן גדלנו? המכוניות האייקוניות, האם מגמת החשמול היא הסוף של אותם רכבים גדולים, מיושנים, זללנים ומעשנים?
      התשובה המפתיעה היא, לא בהכרח.
       

       
      בתערוכת השיפורים השנתית SEMA, חשפה שברולט פרפורמנס אב טיפוס המבוסס על בלייזר K5 מ-1977 אשר הוסב להנעה חשמלית טהורה, בלייזר E.
      הבלייזר E הוא הדגמה פונקציונלית ראשונה של ערכת הסבה לחשמל, ישירות מהמדף.
       

       
      כחלק מהליך ההסבה של רכב השטח הקשיש, פינו את מקומם ה-V8 המקורי בנפח 6.5 ליטר, תיבת ההילוכים האוטומטית, מערכת הדלק והאגזוז, לטובת
      מנוע חשמלי חדשני... הזהה לזה שבשברולט בולט... כן, ככה נראית באסה. בלייזר קלאסי שעובר מודרניזציה באמצעות מנוע חשמלי של קופסת חסכון. המנוע החדש מספק 200 כ"ס ו-26 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים נשלטת אלקטרונית בעלת ארבעה יחסי העברה.
       

       
      שאר רכיבי ההינע של הבלייזר נותרו כשהיו, ביניהם הסרנים, האחורי והקדמי, ציר ההינע ותיבת ההעברה. את המנוע החשמלי מזינה סוללה של 60 קילוואט שעה
      המותקנת באזור תא המטען.
      שימוש ביחידת סוללה קיימת, ממדף החלקים של היצרנית תאפשר לבלייזר לשמר תכונות מתקדמות המוצעות בבולט, תכונות כגון: חימום וקירור של הסוללה,
      הגנה מטעינת יתר ואפילו בלימה רגנרטיבית.  בנוסף לכל אלה, צויד הבלייזר המשודרג בהגה כוח חשמלי, משאבה חשמלית המספקת ואקום למערכת הבלמים
      ובקר שהופך את מד הדלק המקורי למד טעינת הסוללה.
       

       
      בעתיד, מתכננת שברולט פרפורמנס להשיק את תוכנית ה-eCrate  בתור ערכת הסבה שתימכר בנפרד, ותאפשר להסב רכבים קיימים מבנזין או דיזל להנעה חשמלית נקייה ומתקדמת.
      עם תחילת השיווק, הצפוי לחציון השני של 2021, תוצע  ערכת המרה בסיסית. ערכה זו תכלול סוללת 60 קילוואט לשעה, מנוע חשמלי עם הספק של 200 כוחות סוס,
      שנאי AC ל-DC , ממיר DC ל-DC לשימושי מתח נמוך, רתמות חיווט ומשאבות מים לקירור וחימום הסוללה.
      שברולט פרפורמנס הודיעה כי היא  שוקלת להציע בהמשך חבילות המרה נוספות, עם ביצועים עדיפים וקונפיגורציות סוללות שונות,
      כאשר בעתיד הרחוק יותר צפויה שברולט פרפורמנס לשלב בחבילה  את טכנולוגיות סוללות האולטיום המודלוריות שלה.
       

       
      שאון מנועי הבנזין ככל הנראה צפוי להיות נפוץ פחות ופחות במחוזותינו, אולם ערכות המרה כדוגמת זו של שברולט פרפורמנס יכולות להציע פתרון נוח וזמין אשר יאפשר לכל אותם
      חובבי רכבים קלאסיים ובעצם לכל חובבי הרכב באשר הם, לראות את אותן קלאסיקות מוטוריות ממשיכות לנוע על הכבישים גם בשנים הבאות, עמוק לתוך העידן החשמלי.
       
       
       
       
       

    • מאת yoav911gt2
      דאצ'יה, מותג הלואו קוסט מבית רנו, מצטרף לטרנד החם ביותר בעולם הרכב ומציגה את הסנונית הראשונה בעולם הלואו קוסט החשמלי, הספרינג.
      העיצוב החיצוני נותר כמעט זהה לרכב התצוגה שהושק במרץ וכן לרנו KZE  המשווק בסין. הגריל הקדמי אשר מסתיר בתוכו את שקע הטעינה, תחום
      על ידי פנסי הלד צרים המאפיינים את קו העיצוב החדש של דאצ'יה. 
       

       
      הספרינג הוא רכב קומפקטי, עם אורך של 373 ס"מ ורוחב של 162 ס"מ , הוא מעט גדול יותר משלישיית הואגיות הקטנה (אפ, סיטיגו ומי) אך עדיין קטן
      יותר מהסופרמיני הממוצעת.
       
      הספרינג נהנה גם ממרווח גחון של 15 ס"מ ורדיוס סיבוב קטן של 4.8 מטר, מה שצפוי להפוך את התמרון והחנייה בערים הצפופות לפשוטים וקלים יותר.
      דאצ'יה טוענת למרווח פנים המיועד לארבע מבוגרים, ולנוחיותם קיים מגוון תאי אחסון ברכב. גודל תא המטען עומד על נפח מכובד של 300 ליטר, יותר מכל מתחרה בסגמנט המיני
      ואפילו גדול יותר מכמה רכבים מסגמנט הסופרמיני.
       

       
      הספרינג מציג עיצוב פנים אופייני לדאצ'יה, פשוט אך פוקנציונלי. על מנת לוודא כי הנוסעים מודעים לכך שהם יושבים ברכב חשמלי ולא ב"סתם" דאצ'יה רגילה,
      הוספו הדגשות כחולות מסביב לפתחי המזגן, המולטימדיה וכן גם נגיעות כחולות בדיפוני הדלתות.
       

       
      המולטימדיה האופציונליות מגיעה עם מסך בגודל 7 אינץ', מצלמת רוורס ותמיכה באפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו וממוקמת מתחת לפתחי המזגן המרכזיים.
      הספרינג מגיע עם נעילה מרכזית , חלונות חשמל ותצוגה דיגיטלית בין המחוונים כסטנדרט, אולם אבזור נוחות "מתקדם" כגון: מזגן, מראות חשמליות וגלגל חלופי
      בגודל מלא מוצעים כאופציות בתוספת תשלום.
      בגזרת הבטיחות הספרינג מרשים קצת יותר כאשר במפרט הסטנדרטי ניתן למצוא שש כריות אוויר, בלימה אוטונומית עד 170 קמ"ש והדלקת אורות אוטומטית. 

       
      את הספרינג מניע מנוע חשמלי צנוע עם 44 כוחות סוס ו12.5 קג"מ. הוא מוזן על ידי סוללה של 26.8 קילוואט , מה שמאפשר לספרינג לקבל לפי תקן WLTP
       טווח נסיעה משולב של 224 ק"מ או טווח נסיעה עירוני של 293 ק"מ.
      דאצ'יה לא מסרה נתוני תאוצה, אבל כן את המהירות המרבית, שתעמו
      ד על 125 קמ"ש. 
       
      דאצ'יה מציעה כמה אפשרויות להטענת הסוללה, כאשר האיטית שבהן היא הטענה מלאה משקע ביתי רגיל (220 וולט), וזו צפויה לקחת 14 שעות.
      אופציה מהירה יותר היא הטענה דרך מטען ייעודי של 30 קילוואט, בעזרת מטען זה ניתן להטעין את הסוללה ל-80% בשעה אחת בלבד.
      על מנת לוודא שלא תשכחו לטעון את הרכב תוכלו להתקין אפליקציה ייעודית , המאפשרת לראות את מצב הסוללה מרחוק, ועל הדרך לראות את מיקום
      הרכב בזמן אמת ואפילו לקרר או לחמם את הרכב באמצעות המזגן.
       

       
      הספרינג צפוי לעלות לכבישי אירופה באביב 2021 ולמרות שדאצ'יה טרם פרסמה מחירים רשמיים ניתן לשער שהוא יהיה זול מהמתחרים.
      הקרוסאובר הקטן , כנציג נאמן של חברת לואו קוסט מכוון להיות הרכב החשמלי הזול ביותר באירופה ואולי, אולי הוא גם יזכה להתהדר
      בתואר "הרכב החשמלי הזול ביותר בישראל".
       
       

  • נושאים פופולריים

  • נושאים מתעדכנים

  • צפיות אחרונות   0 משתמשים רשומים

    אין משתמשים רשומים הצופים בעמוד זה.

×
×
  • Create New...