Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם מחליפים שמן גיר ברנו מגאן אסטייס 2016?


dvir10
 שיתוף
עוקבים 8
מעבר לפיתרון נפתר ע"י ba323f,

פוסטים מומלצים

שלום אני נמצא במוסך שירות של קרסו בראשון.

לטענתם לא מחליפים לרכב הנ''ל שמן גיר בכלל, גם בספר הרכב לא מופיע להחליף, האם כדאי להחליף כדי להאריך את חיי הגיר או לא לגעת? או בלשונו של מנהל העבודה לא להכניס ראש בריא למיטה חולה..

הרכב עם 200 אלף קילומטר מעולם לא הוחלף שמן גיר, נקנה לפני חודש.

תודה לעונים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • פיתרון

אין צורך להחליפו פעל לפי הוראות היצרן אתה לא היחיד עם הרכב הזה, ולידיעה השמן יקר יחסית, וכאשר תרוקן אותו תגלה שהוא נקי וחדש אם הגיר מתפקד טוב.

תצמד להוראות היצרן ושמע בעצתם של בעלי ניסיון, במוסך היו שמחים לבצע עבודה ולקבל עליה תמורה, וקיבלת את התשובה.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין דבר כזה 'לא מחליפים שמן גיר'.
צריך לבדוק את מצב השמן ואם יש סימנים שהשמן שרוף(צבע כהה) להחליף, אפשר גם להחליף פעם בX ק"מ בטיפול מונע (הX משתנה מרכב לרכב, לא מכיר ספציפית במגאן) - בכל מקרה, חוץ ממחיר השמן והעבודה - אין כאן שום מינוס.

  • מעניין 1

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לדעת איזה סוג גיר יש ברכב הזה?

Tl4056 ?

אם להחליף שמן לא אמור להזיק אני נוטה לכיוון של להחליף "ליתר בטחון" השאלה אם זה לא מאוחר מידי ושמן חדש ודליל יציף בעיות בגיר. עד כה אני חושב שהגיר במצב טוב ולכן אני לא חושב שהוא יציף בעיות, אבל אני לא מכיר את הגיר הזה כשהוא חדש כדי להשוות...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גיר רובוטי דו-מצמדי יבש 6DCT250, בשפת רנו DC4, שם שיווקי EDC. מעבר למנגנון ההפעלה ה"רובוטי", לצורך העניין זה גיר ידני לכל דבר.

  • אהבתי 1

חזיר דיזל

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 19 שעות, ba323f כתב:

אין צורך להחליפו פעל לפי הוראות היצרן אתה לא היחיד עם הרכב הזה,...

קיימים ברכב שמן או נוזל שאין צורך להחליפם?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני באותו סרט עם הרכב השני שלי, ניסאן מיקרה גיר רציף גם שם טוענים שאין צורך להחליף.

לפי מה שהבנתי עד כה, הדיעות חלוקות יש שגורסים שצריך להחליף בכל גיר בלי קשר להוראות יצרן ואפילו חלקם טוענים ש"שמן לכל החיים" זה טריק שיווקי של היצרן שנועד לעזור במכירת הרכב.

מנגד יש את מי שדבקים בהוראות היצרן ואומרים שאין צורך להחליף וחלקם גם אומרים שההחלפה עלולה להסב יותר נזק מתועלת בעיקר אם לא הוחלף במשך זמן רב השמן.

אין לשאלה הזו תשובה נחרצת, מי היה מאמין שבדבר מרכזי כמו גיר, ופעולת תחזוקה על פניו מתבקשת של החלפת שמן, תהיה סלע מחלוקת כאילו מדבר בדת.

 

  • מצחיק 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שמן לכל החיים זה תעלול שיווקי של המהנדסים ויצרני הרכב.

שמן כמו כל נוזל אחר מאבד מהתכונות שלו אחרי תקופת זמן מסויימת.

הבעיה נובעת בעיקר בגיר פלנטרי (אוטומט "ישן") ששם ישנם מנגנוני קלאץ' רטוב אשר זקוקים לשמן לצורך קירור.

בגיר פלנטרי ברגע שלא מחליפים שמן על רגל אחת הקלאצים נשרפים וברגע הזה החלפת שמן תזיק לגיר כי הוא יתחיל להחליק.

 

בתיבה ידנית (ורובוטית יבשה) בשמן הינו לטובת סיכוך בין גלגלי השניים, עם הרבה פחות בלאי.

אך עדיין יש להחליף כל טיפול לפחות במידה וניתן. (פעם היו גירים סגורים בלי פתחי ניקוז)

 

לגבי הגיר הרציף (cvt) זהו גיר הרבה יותר מורכב ומסובך, ואינני בקיע בו לעומק כמו בשתי הגירים האחרים, ובדיוק מהסיבה הזו הייתי מחליף כל טיפול במידה וניתן.

 

בכללי, אל תסמוך על המוסך המורשה ובטח ובטח שלא על מנהל העבודה, המטרה שלהם זה להרוויח.

תמיד כדאי להצליב את המידע עם אנשים אובייקטיבים (כמו הפורום לדוגמא)

 

 

שורה תחתונה תחליף שמן גיר.

במידה וזה היה גיר פלנטרי (והרכב לא עבר החלפה אחת בכל ה200k) הייתי ממליץ שלא להחליף כדי למנוע החלקה של הגיר.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Kooper
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, Kooper כתב:

שמן לכל החיים זה תעלול שיווקי של המהנדסים ויצרני הרכב.

שמן כמו כל נוזל אחר מאבד מהתכונות שלו אחרי תקופת זמן מסויימת.

הבעיה נובעת בעיקר בגיר פלנטרי (אוטומט "ישן") ששם ישנם מנגנוני קלאץ' רטוב אשר זקוקים לשמן לצורך קירור.

בגיר פלנטרי ברגע שלא מחליפים שמן על רגל אחת הקלאצים נשרפים וברגע הזה החלפת שמן תזיק לגיר כי הוא יתחיל להחליק.

 

בתיבה ידנית (ורובוטית יבשה) בשמן הינו לטובת סיכוך בין גלגלי השניים, עם הרבה פחות בלאי.

אך עדיין יש להחליף כל טיפול לפחות במידה וניתן. (פעם היו גירים סגורים בלי פתחי ניקוז)

 

לגבי הגיר הרציף (cvt) זהו גיר הרבה יותר מורכב ומסובך, ואינני בקיע בו לעומק כמו בשתי הגירים האחרים, ובדיוק מהסיבה הזו הייתי מחליף כל טיפול במידה וניתן.

 

בכללי, אל תסמוך על המוסך המורשה ובטח ובטח שלא על מנהל העבודה, המטרה שלהם זה להרוויח.

תמיד כדאי להצליב את המידע עם אנשים אובייקטיבים (כמו הפורום לדוגמא)

 

 

שורה תחתונה תחליף שמן גיר.

במידה וזה היה גיר פלנטרי (והרכב לא עבר החלפה אחת בכל ה200k) הייתי ממליץ שלא להחליף כדי למנוע החלקה של הגיר.

 

 

 

קראתי את התגובה שלך, ויש לי מה לומר :

רשמת ששמן לכל החיים זה תעלול שיווקי, אז תראה לי בבקשה פרסומת אחת של יצרן רכב כלשהו שמשווק את הרכב עם הכיתוב "ללא צורך בהחלפת שמן גיר" או משהו בסגנון שיגרום ללקוחות לקנות את הרכב רק בגלל שלא מטפלים בגיר.

לפני שתזדקק להחלפת נוזל ממסרה הגיר יתפגר בגלל סיבה אחרת.

 

בנוסף רשמת אל תסמוך על המורשה ובטח שלא על מנהל העבודה המטרה שלהם להרוויח, ומצד שני אתה בעצמך עם כל הידע והניסיון שלך ובוודאי אתה גם נשמע מהנדס רכב בתחום הממסרות טוען שכדאי להחליף נוזל ממסרה בכל טיפול, איך זה מתיישב עם הדברים(המנוגדים)?

הלוואי שהייתה הנחיה להחליף את הנוזל, המוסך היה מרוויח יפה, ובוודאי שאם בכל טיפול לחייב את הלקוח עבור נוזל יקר מאוד+ עבודה המוסך היה מרוויח כפליים.

ואם אתה חושב שהמוסכים רוצים שהממסרה תתפגר כדי שתייצר לה עבודה להחליף אותה אז אתה טועה, כי גם אם נניח וזה המצב ממילא הממסרה עולה למוסך המון כסף, הרווח במכירת הממסרה ללקוח+ עבודה לא תניב רווח "וואו" כמו שאתה חושב(אם יהיה בכלל לקוח שיסכים לתקן בעלות גבוהה את הרכב אחרי מספר שנים), אילו היו פועלים לפי שיטתך בהחלפה בכל טיפול היו מרוויחים באמת עבור הנוזל + עבודה וזה מבטיח גם רווחים לטווח הארוך ולא רווח חד פעמי עד שימתינו לאיזה לקוח שלהם שהממסרה תתפגר- אז חדל קשקשת.

 

האם ביצעת בדיקת מעבדה לנוזל הממסרה ויש בידך ממצאים שיש צורך להחליפו, ועוד בכל טיפול?!

 

עריכה אחרונה על ידי ba323f
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 דקות, ba323f כתב:

קראתי את התגובה שלך, וישלי מה להגיד לך:

רשמת ששמן לכל החיים זה תעלול שיווקי, אז תראה לי בבקשה פרסומת אחת של יצרן רכב כלשהו שמשווק את הרכב עם הכיתוב "ללא צורך בהחלפת שמן גיר" או משהו בסגנון שיגרום ללקוחות לקנות את הרכב רק בגלל שלא מטפלים בגיר.

לפני שתזדקק להחלפת נוזל ממסרה הגיר יתפגר בגלל סיבה אחרת.

 

בנוסף רשמת אל תסמוך על המורשה ובטח שלא על מנהל העבודה המטרה שלהם להרוויח, ומצד שני אתה בעצמך עם כל הידע והניסיון שלך ובוודאי אתה גם מהנדס רכבים בתחום הממסרות טוען שכדאי להחליף נוזל ממסרה בכל טיפול, איך זה מתיישב עם הדברים(המנוגדים)?

הלוואי שהייתה הנחיה להחליף את הנוזל, המוסך היה מרוויח יפה, ובוודאי שאם בכל טיפול לחייב את הלקוח עבור נוזל יקר מאוד+ עבודה המוסך היה מרוויח כפליים.

ואם אתה חושב שהמוסכים רוצים שהממסרה תתפגר כדי שתייצר לה עבודה להחליף אותה אז אתה טועה, כי גם אם נניח וזה המצב ממילא הממסרה עולה למוסך המון כסף, הרווח במכירת הממסרה ללקוח+ עבודה לא תניב רווח "וואו" כמו שאתה חושב(אם יהיה בכלל לקוח שיסכים לתקן בעלות גבוהה את הרכב אחרי מספר שנים), אילו היו פועלים לפי שיטתך בהחלפה בכל טיפול היו מרוויחים באמת עבור הנוזל + עבודה וזה מבטיח גם רווחים לטווח הארוך ולא רווח חד פעמי עד שימתינו לאיזה לקוח שלהם שהממסרה תתפגר- אז חדל קשקשת.

 

האם ביצעת בדיקת מעבדה לנוזל הממסרה ויש בידך ממצאים שיש צורך להחליפו, ועוד בכל טיפול?!

 

מבין שכנראה אתה עצבני כי פגעתי ברגשותך, או כי דעתי לא תואמת להשקפת עולמך.

אני לא מנהל איתך ויכוח.

 

פות"ח ביקש עצה לגבי האם כדאי להחליף שמן גיר, וזו דעתי.

חושב אחרת ממני? מאחל לך רק בריאות, מכל הלב. כל אחד ינהג כרצנו ברכבו שלו.

 

 

לא קשור אמנם לשרשור, אך דרך ארץ קדמה לתורה, ואין צורך להתפוצץ על 200.

 

יום קסום.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, Kooper כתב:

בתיבה ידנית (ורובוטית יבשה) בשמן הינו לטובת סיכוך בין גלגלי השניים, עם הרבה פחות בלאי.

אך עדיין יש להחליף כל טיפול לפחות במידה וניתן. (פעם היו גירים סגורים בלי פתחי ניקוז)

 

עיצה כמו החלפת שמן גיר בכל טיפול היא הזויה! (ולא משנה איזה גיר) ואני לא מנהל איתך ויכוח, כי זאת עובדה. 

 

לפני 3 שעות, Kooper כתב:

שמן לכל החיים זה תעלול שיווקי של המהנדסים ויצרני הרכב.

שמן כמו כל נוזל אחר מאבד מהתכונות שלו אחרי תקופת זמן מסויימת.

 

לגבי העניין השיווקי אני מסכים איתך חלקית, יש מגמה מטעם מחלקות השיווק של יצרני הרכב, לרווח כמה שיותר טיפולים ולצמצם החלפות שמנים, אבל שום דבר מזה לא מאושר סופית ללא בדיקות של מחלקות הנדסה ופיתוח, שעושות מבחנים שונים ומחליטים איפה כן אפשר לוותר על החלפת שמן או לרווח תדירות.

לא תמיד מבחני המאמץ במעבדה או בתנאים כאלו ואחרים, עומדים בקנה אחד עם המציאות ויש כשלים שנובעים עקב כך.

למוסכים המורשים ומומחי המותג יש ניסיון רב איפה הנחיה שלא להחליף שמן היא טובה ואיפה לא והאם מרווח מסויים של טיפולים מבטיח שקט ואיפה לא ועל פי זה, לרוב,  ימליצו ללקוח האם כדאי להחליף, למרות הנחיות היצרן.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי שום דבר נגדך בוודאי שלא אישי, מדוע אתה נפגע כאשר אני סותר את דבריך הכבוד נפגע? מדובר כאן בשיח טכני ואני מביע גם את עמדתי בנושא ורגשותיי ממש לא נפגעו אינני יבואן רכב ואין לי שום אינטרס כלכלי.

ובמוסך שבו אני עובד יש לקוחות שמתעקשים להחליף את הנוזל ממסרה- על אחריותם, זכותם, מכבדים ועובדים.

קח את הדברים בפרופורציה, ותכף תראה איך עוד יקפצו הרבה על תגובתי הקודמת אבל כדי לשכנע אותי שאני טועה אני צריך מידע שמבוסס על מחקרים ולא רק על תאוריות, כל עוד יש ספר עם הנחיות יצרן אני פועל לפיו כי אני בטוח שהספר עם ההנחיות לא נכתב למטרות שיווקיות.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ספרות יצרן בטח שהיא טכנית לגמרי ונכתבת במטרה טכנית לשרת תחזוקה של רכב מייטבית.

אבל בהחלט יש דירקטיבה שווקית לכל מוצר צריכה, שלעיתים קרובות,  דוחקת את הפיתוח של המוצר בצד ההנדסי, לקחת החלטות מאוד גבוליות. 

גם ברכב זה קורה. 

 

לעניין מקרה זה, דווקא בתיבות הילוכים רגילות/ידניות או רובוטיות עם מצמדים יבשים, שמני הממסרה המקוריים, מחזיקים הרבה מאוד זמן, מספיק זמן עד שמגיע מועד החלפת המצמד/ים ואז כבר מורידים את התיבה ומחליפים שמן.  
במקרה זה, המלצת המוסך שלא להחליף שמן היא טובה. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בספר הרכב של האוונסיס שלי למשל יש אבחנה בין תנאים "רגילים" לתנאים "קשים", כאשר בתנאים הרגילים אין לגעת בנוזל הגיר ובתנאים הקשים יש צורך לבדוק/לרענן/להחליף (לא זוכר את המינוח המדויק) כל 60KKM.

 

ההנחה שלי היא שכל עוד יש אפשרות טכנית להחליף או לרענן את נוזל הגיר, סביר שהדבר יאריך את חייו וישפר את אופן הפעולה שלו, עם זאת עוד לא נתקלתי במוסך מורשה שלא אמר שהנוזל הוא לאורך חיי הגיר ואין מה לגעת בו, כאילו הם מפחדים מהפרוצדורה, מה שגורם לי לפחד עוד יותר מהרעיון שהם יגעו בגיר ועוד יגרמו לנזק מיותר שנובע מניסיון להגדיל ראש.

 

ואגב, האם המלצה זו היא תלויה בק"מ בלבד או בזמן, כי אם למשל אדם X עשה את אותם 60KKM בשנתיים והשני בחמש שנים, האם שניהם צריכים להחליף או לרענן באותה הנקודה? נורא לא ברור כל העניין הזה...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 דקות, danniel כתב:

ספרות יצרן בטח שהיא טכנית לגמרי ונכתבת במטרה טכנית לשרת תחזוקה של רכב מייטבית.

 

השורה הזו מספיקה בעיניי, משום שתהיה בטוח שהיצרים יודעים את טווח הזמן/ק"מ שאותו רכיב מסוגל להחזיק מעמד.

ומאחורי המילים "לכל החיים" אתה ואני לא יודעים למה הם בדיוק מתכוונים, אלא אם כן ציינו שהמוצר/רכיב מחזיק כX ק"מ אז בוודאי שזה ה"לכל החיים"

ומכיוון שאין ביכולותינו לנבא את כוונת המשורר, שהנוזל ממסרה הוא "לכל החיים" ומאיזה שיקולים בין אם לטובה או לרעה גם אם נשמע לנו שהמידע אינו הגיוני לעיתים הגיוני בהחלט, לא רשומה הסיבה- ולכן הייתי נמצד להוראות היצרן. אלא אם כן באופן נדיר יצרן הממסרה פרסם הנחיה  שונה להחליף את הנוזל ואז מגלים סתירה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...