Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמן מתאים לפורד פוקוס אקובוסט 1.5, בין היתר למניעת LSPI


Krd
שימו לב! השרשור הזה בן 741 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני חושב שכן יכול להיות הבדל בין שמן לשמן בחיי מנוע אבל רק בשימושי אקסטרים כמו ימי מסלול.  בשימוש רגיל אולי גם יהיה הבדל אבל כל כך מינורי שאני בספק שזה בכלל מה שיהרוג את המנוע.

מה לרוב הורג מנוע? התחממות יתר/חוסר מוחלט בשמן לא שחיקה של כמה מיקרונים פחות באלף קילומטר...

 

היה פה היום שרשור של בחור עם סיוויק 2005 ב400 אלף קילומטר שטוען שעושה טיפולים לפי מה שטויוטה ממליצה והמנוע עדיין רץ (התחיל לאכול שמן אבל אחרי 400 אלף קילומטר...)

אם השמן המקורי נותן לי להגיע עד 400 אלף קילומטר בלי בעיות זה מספיק טוב בשבילי. בספק אם שאר האוטו יחייה עד אז, יש לי עוד 300 אלף ארוכים לפני.

 

מסקנה שלי - אין בעיה לשלם טיפה יותר על שמני פרימיום אבל לא פי 2-3 כי במחיר הזה היה עדיף כבר לקצר את ההחלפות בחצי עם מקורי וזה היה בריא יותר מאשר כל פרימיום שתשים ל15 אלף קילומטר.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 78
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 7 שעות, BiG_BuG2 כתב:

 

תשמע, אני יכול להיות עכשיו קטנוני וחכמולוג ולבוא לשאול אותך "יש לך הוכחה לזה? יש מחקר שמגבה את האמירה ששמן X יגרום למנוע להחזיק יותר זמן?"
ושנינו יודעים שלא, הרי הוכחה מקובלת תהיה מחקר שהריץ כמה אלפי רכבים שחולקו לשתי קבוצות, חלק ראשון טופל עם מוטורקראפט וחלק שני עם אמסויל, למשך 100-200 אלף קילומטר, באותם תנאים זהים, ואז פירסם פלח סטטסטי שמשווה כמות מנועים תקולים אחרי X ק"מ בין שתי הקבוצות.

 

רק אז ניתן להסיק את המסקנה שאמרת. ולא, בדיקות מעבדה נקודתיות עם תנאים מלאכותיים לא מוכיחים כלום. 

הם רק אולי מראים איזה שמן יותר טוב מהשני בפרמטרים נקודתיים.

זה כשלעצמו לא מוכיח כמה השפעה על חיי המנוע יש לשמן זה לעומת אחר.

 

אז בהחלט זאת רק אמונה עצמית שלי, אבל אני חושב שהיא די הגיונית.

מנגד, אם אתה חושב שמנוע שטופל עם שמן אמסויל במקום מוטול ימנע מהמנוע להישפך/ להתפגר/ לסיים את חיו, או לפחות ידחה את זה באופן משמעותי, בקנה מידה סטטיסטי ועקבי, אז לי זה נשמע די לא הגיוני.

מוזמן לנבור בפורומים של פורד בחול כמו שאני עשיתי ותיווכח לבד, אנשים בארץ שופכים מנוע עם 50K זה לא סביר ובפורומים בחול אני רואה מנועים שהגיעו גם ל150 לפני ששפכו.

העובדות בשטח. 

יש סיבה ששמן אחד נחשב פרימיום ושמן שני עממי נקרא לזה. עלות הפיתוח, הייצור, המחקר החומרים שממנו מוכן, הבדיקות וכו' נעשו בצורה הרבה יותר רצינית ויסודית. בשימוש סביר אין ספר שמוטול יספיק גם רשמתי את זה למעלה אבל אנחנו לא מדברים פה על שימוש סביר רשום לך שהרכבים פה בשרשור משופרים. מתאים לך שמן חמניות ואתה חושב שזה יעשה אותה עבודה שים ותהנה מה אגיד לך.

  • משעמם 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@BiG_BuG2 ממה שאני מבין ממך התפיסה שלך לגבי שמן מנוע מבוססת בעיקר על המנועים הפשוטים- אטמוספריים  של "פעם" (מאזדות טויוטות וכו), במנועים האלו אני באמת לא רואה איזה חשיבות לשמן מיוחד, פשוט לשים את מה שנדרש וזהו ועדיין תקבל אמינות גבוה. המשחק שונה לגמרי אצל מנועים חדשים יותר, נניח בפוקוס- בעלי הזרקה ישירה עם מגדש טורבו שבנוסף להספק גבוה צריכים לעמוד בתקני זיהום אויר מחמירים מאוד, שם השמן בעל השפעה ישירה על בריאות המנוע והטורבו. אם תרצה דוגמה לכמה חשוב השמן תסתכל על מנועי 1.4 טורבו דור ראשון שנמצאים בסוניק RS ואופל אסטרה, היו נשברות בוכנות בכמויות בגלל LSPI, אחרי עדכון תקן השמן הרלוונטי התופעה כמעט ונעלמה. הדוגמה הזו לא באה להראות שאתה לא קונה שמן בתקן או משהו כזה, אלא רק על החישבות המכרעת של שמן במנועים האלו, לכן אני מוצא לנכון להחמיר ולקנות שמן איכותי מהנדרש. אצלי הרכב טופל כל השנים במורשה ועדיין הלך המנוע ב 50K ק"מ. מהניסיון שלי, הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת לבעלי הפוקוסים הוא לשמור על רקורד טיפולים במורשה גם אחרי האחריות, סיכוי טוב שבמקרה של כשל במנוע רוב העלות או כולה תהיה מכוסה במסגרת רצון טוב, בלי רקורד טיפולים קשה לי מאוד להאמין שינסו בכלל לעזור.

עריכה אחרונה על ידי Krd
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נרכשו היום אצל משה חלפים 5 בקבוקונים של AMSOIL OE, סה"כ 270 ש"ח. לציין לחיוב את היושרה וההגינות של צוות החנות, לפני ההגעה בדקתי טלפונית אם יש גלון זמין של 5 30 + בקבוקון אחד ונאמר לי שכן (סה"כ 270 שח), בפועל לא היה גלון אלא רק בקבוקונים כאשר מחיר כל בקבוק הוא 60 ש"ח ו 300 ש"ח ל 5 בקבוקים. ברגע שהבינו שווידאתי קודם טלפונית והייתה טעות הם מיד הציעו להשוות את מחיר 5 הבקבוקים ל 270 ש"ח.

 

WhatsApp Image 2021-03-01 at 22.51.38.jpeg

 

2222.jpeg

עריכה אחרונה על ידי Krd
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Krd, תודה רבה. אני אקח את הטיפ של המשך טיפול במורשה לתשומת ליבי.

הרכב כבר עבר את ה 33K ק"מ. אני אעדכן כשאגיע ל 50K בשלום, עוד שנתיים שלוש 😄

  • אהבתי 1

פתגם סיני אומר: "אנשים ג'אחרים מזהים תגובות כג'אחריות."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, Krd כתב:

נרכשו היום אצל משה חלפים 5 בקבוקונים של AMSOIL OE, סה"כ 270 ש"ח. לציין לחיוב את היושרה וההגינות של צוות החנות, לפני ההגעה בדקתי טלפונית אם יש גלון זמין של 5 30 + בקבוקון אחד ונאמר לי שכן (סה"כ 270 שח), בפועל לא היה גלון אלא רק בקבוקונים כאשר מחיר כל בקבוק הוא 60 ש"ח ו 300 ש"ח ל 5 בקבוקים. ברגע שהבינו שווידאתי קודם טלפונית והייתה טעות הם מיד הציעו להשוות את מחיר 5 הבקבוקים ל 270 ש"ח.

 

WhatsApp Image 2021-03-01 at 22.51.38.jpeg

 

2222.jpeg

 

שמן מצוין לא תצטער, תתחדש. גם אני קונה אצל משה את החלקים והשמנים. המחיר והשירות מצוינים.

  • אהבתי 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

טוב, זה לא לקח יותר מדי זמן.

הלך המנוע...

שימו אמסויל חברים 😄

הרכב כרגע במורשה בודקים אם ההנהלה תאשר החלפת מנוע תחת "רצון טוב".

מהנל המוסך אמר לי שאולי יערימו קשיים בגלל ש"השתמשתי בשמן אחר שהבאתי בעצמי". שהוא אגב קסטרול מגניטק עם תקן פורד.

אם למישהו יש טיפים איך להתנהל, אשמח.

פתגם סיני אומר: "אנשים ג'אחרים מזהים תגובות כג'אחריות."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער לשמוע, הצד הטוב בסיפור הוא שיש לך היסטוריית טיפולים מלאה, סביר מאוד שהעלות ברובה או כולה תהיה מכוסה ע"י פורד. במידה ויעשו בעיות במוסך אני ממליץ לדבר עם שירות הלקוחות של דלק, לי הם עזרו בסוגיה דומה.

אין קשר בין סוג השמן לבןי זה שהמנוע הלך(לפחות לא שידוע לי, שמן איכותי מונע בעיות רבות כמו LSPI ומומלץ בלי קשר), קראתי המון על הנושא בזמן האחרון (אפתח שרשור מסודר). בקצרה, תכנון לקוי של תעלות המים בבלוק המנוע גורם לכך שלאטם אין הרבה שטח בכדי להיצמד לבלוק, מה שגורם ל אחד משתיים: דליפה הדרגתית של מים לתוך הצילינדר, או כמו אצלי, פשוט תלישה בבת אחת של האטם ממקומו(לרוב קורה בסלד גבוה, אפשר ממש לשמוע את האטםעף ממקומו). יש בלוק מחודש שפותר את הבעיה הנ"ל, מצורפת תמונה להמחשה.

image.jpeg

 

במידה והייתה תלישה מלאה של האטם אני מקווה שלא נסעת הרבה עם הרכב, במקרה כזה נזרקים מלא מים ושמן לתוך הצילינדר שגורמים להרס ממיר קטליטי, אני עשיתי טעות וקירטעתי עם הרכב מאזור עליות ירושלים לתוך העיר, החלפת הממיר בוצעה במסגרת רצון טוב.

 

עריכה אחרונה על ידי Krd
  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה!

לא חוויתי בעיית איבוד מים בחודשים האחרונים( או שאולי היה איבוד מים מינורי שלא שמתי לב אליו).

גם שלא שמעתי חבטה או משהו עף, אבל אולי בגלל המוזיקה שלפעמים אני שומע על קול רם.

אמשיך לעדכן.

פתגם סיני אומר: "אנשים ג'אחרים מזהים תגובות כג'אחריות."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאמין שיאשרו את ההחלפה, קח בחשבון שיש סיכוי שאין בלוק זמין בארץ ויהיה צורך לייבא מחול, הרכב עשוי לעמוד במוסך סביבות חודש.

עריכה אחרונה על ידי Krd
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער לשמוע ומשתתף בצערך. מהפחד אני בודק מים כל שבוע טפו טפו חמסה חמסה לא הוספתי מיליליטר מ2017.

שמעתי על מספר חברים שהלך להם המנוע ודלק הסכימו להחליף מעבר לאחריות ככה שתהיה אופטימי. מה שכן כמו שציינו קודם, הרכבים עמדו במוסך המון זמן.

 

אפשר לדעת באיזה ק"מ הלך המנוע?

עריכה אחרונה על ידי Angelica

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה שכנראה איבוד מים זה לא אינדקציה מספיק טובה אם ילך המנוע או לא, כמו המקרה שלי.

הרכב עכשיו על 34,000 ק"מ.

 

כמו שאפשר להבין מהקילומטרים, אין לי בעיה שהרכב יעמוד חודש במוסך, הרכב לא נוסע הרבה גם ככה.

 

רק שיסכימו לתקן על חשבונם או לפחות ישתתפו ברוב הסכום.

 

אגב, אם לא יסכימו, מה הנזק +- שצפוי לי?

פתגם סיני אומר: "אנשים ג'אחרים מזהים תגובות כג'אחריות."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...
בתאריך 5.4.2021 בשעה 15:41, BiG_BuG2 כתב:

הבעיה שכנראה איבוד מים זה לא אינדקציה מספיק טובה אם ילך המנוע או לא, כמו המקרה שלי.

הרכב עכשיו על 34,000 ק"מ.

 

כמו שאפשר להבין מהקילומטרים, אין לי בעיה שהרכב יעמוד חודש במוסך, הרכב לא נוסע הרבה גם ככה.

 

רק שיסכימו לתקן על חשבונם או לפחות ישתתפו ברוב הסכום.

 

אגב, אם לא יסכימו, מה הנזק +- שצפוי לי?

יש חדש? מעניין לשמוע על ההתנהלות של דלק מחוץ לאחריות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן.

הייתי בטוח שעדכנתי.

 

היבואן הסכים להחליף את המנוע למנוע חדש בניילונים על חשבונו תחת "מחוות רצון טוב".

 

כל התהליך גם היה מאוד מהיר. 

סדר גודל של 10 ימים +- מהרגע שהרכב נכנס למוסך עד שיצא ממנו עם מנוע חדש.

 

מרוצה מאוד מהתנהלות היבואן!

 

מהמוסך אגב, קצת פחות מרוצה. 

אחרי התקנת המנוע החדש יש כל מי רעשים קטנים ומציקים שלא היו לפני.

אשכרה אפשר לשים לב להבדל בין איכות ההתקנה של המפעל, לבין איכות התקנת מנוע ע"י עובדים "מוסמכים" של מוסך מורשה.

  • אהבתי 1

פתגם סיני אומר: "אנשים ג'אחרים מזהים תגובות כג'אחריות."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיף לשמוע על היבואן. גם  אני תמיד קיבלתי מהיבואן שירות מעולה. תמיד. צריף לפרגן ליבואנים כאלה ולעודד אחרים שיצטרפו. 

הבעיה, אכן, היא עם המוסכים.  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 741 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...