Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמן מתאים לפורד פוקוס אקובוסט 1.5, בין היתר למניעת LSPI


Krd
שימו לב! השרשור הזה בן 741 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

@Krd 
אני קניתי בזמנו שני גלונים של ה- XL לפוקוס ST שלי אצל משה חלפים בפ"ת ב- 220 ש"ח לגלון.

הוא לא הכיר את הסדרת XL, אבל ביקשתי ספציפית את זה והוא דאג להזמין מהיבואן.

 

רגע -  "הרכב עבר החלפת בלוק מנוע לפני בערך 3000 ק"מ" - מה קרה בדיוק ?

עריכה אחרונה על ידי this_is_me

פורד פוקוס ST האצ'בק 2014. (ידנית 250 כ"ס)

הונדה סיוויק ספורט פלוס 1.5 טורבו 2018. (אוטומט 182 כ"ס)

פורד פוקוס האצ'בק 1.6 2007, 2010, 2012. (אוטומט 105-125 כ"ס)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 78
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

למה לקנות שמן שעולה מעל 200 שקל לגלון שאפשר לקנות מקורי שעומד בתקן הכי חדש ב119?

https://www.autostore.co.il/product/שמן-motorcraft-ford-5w30-4-73l/ או https://www.autostore.co.il/product/שמן-motorcraft-ford-5w20-4-73l/

עד עכשיו הייתי משתמש ב5W-30 של קאסטרול בתקן המקורי של האוטו FORD WSS-M2C913-C אבל החלטתי לנסות הפעם לשנות צמיגות ל5W-20 (אפשרי לפי היצרן) ולתקן המעודכן ביותר של פורד שמסתמך גם על GF-6.

מקווה לראות שינוי כלשהו ברעש/צריכת דלק (החלפתי היום)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 19 שעות, this_is_me כתב:

@Krd 
אני קניתי בזמנו שני גלונים של ה- XL לפוקוס ST שלי אצל משה חלפים בפ"ת ב- 220 ש"ח לגלון.

הוא לא הכיר את הסדרת XL, אבל ביקשתי ספציפית את זה והוא דאג להזמין מהיבואן.

 

רגע -  "הרכב עבר החלפת בלוק מנוע לפני בערך 3000 ק"מ" - מה קרה בדיוק ?

כנראה שנפרץ אחד האטמים והרכב זרק בבת אחת המון שמן לתוך הצילינדר, ממה שאני הבנתי יש בעיה סדרתית בחלק מהבלוקים ברמת הייצור. יצא לפני כמה שנים מקט משופר לבלוק שאמור למנוע בעיות. הרכב כרגע נוסע מעולה וחלק, נקווה שהשקט יישמר.

 

לפני 54 דקות, Shab00 כתב:

למה לקנות שמן שעולה מעל 200 שקל לגלון שאפשר לקנות מקורי שעומד בתקן הכי חדש ב119?

https://www.autostore.co.il/product/שמן-motorcraft-ford-5w30-4-73l/ או https://www.autostore.co.il/product/שמן-motorcraft-ford-5w20-4-73l/

עד עכשיו הייתי משתמש ב5W-30 של קאסטרול בתקן המקורי של האוטו FORD WSS-M2C913-C אבל החלטתי לנסות הפעם לשנות צמיגות ל5W-20 (אפשרי לפי היצרן) ולתקן המעודכן ביותר של פורד שמסתמך גם על GF-6.

מקווה לראות שינוי כלשהו ברעש/צריכת דלק (החלפתי היום)

המוטורקראפט הוא חצי סינטטי, ולפחות ה 5 30 לא עומד בתקן פורד שרשום בספר היצרן (או שהתקן של המוטורקראפט הוא חדש יותר ותקף גם אחורה, צריך לבדוק).  AMSOIL עומד בתקן פורד, סינטטי מלא, ובעל תקנים אחרים מתקדמים (API SP למשל). אני באופן כללי תמיד אוהב להחמיר בבחירת שמן מנוע, בייחוד במנועי טורבו.

 

עריכה אחרונה על ידי Krd
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם מחמיר, התקן הזה הוא ממש חדש והוא בן פחות משנה אם אני זוכר נכון, והוא כמה דורות של תקנים אחרי מה שמומלץ לי.

אם אתה מחמיר עם שמן, קנה חצי סינטטי בתקן גבוה (כמו זה) ותחליף אותה מוקדם יותר (10 אלף נגיד) ופילטר כל 2 טיפולים.

הרי שאומרים "חצי סינטטי" זה לא באמת חצי, זה יכול להיות גם יחס של 80 אחוז סינטטי ו20 לא שזה לא נורא בכלל.

סינטטי או לא עדיף להחליף מוקדם יותר שמן כזה מאשר מאוחר יותר סינטטי מלא.

יותר בריא לאוטו ולכיס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, Shab00 כתב:

אני גם מחמיר, התקן הזה הוא ממש חדש והוא בן פחות משנה אם אני זוכר נכון, והוא כמה דורות של תקנים אחרי מה שמומלץ לי.

אם אתה מחמיר עם שמן, קנה חצי סינטטי בתקן גבוה (כמו זה) ותחליף אותה מוקדם יותר (10 אלף נגיד) ופילטר כל 2 טיפולים.

הרי שאומרים "חצי סינטטי" זה לא באמת חצי, זה יכול להיות גם יחס של 80 אחוז סינטטי ו20 לא שזה לא נורא בכלל.

סינטטי או לא עדיף להחליף מוקדם יותר שמן כזה מאשר מאוחר יותר סינטטי מלא.

יותר בריא לאוטו ולכיס.

AMSOIL מוגדר כ 100% סינטטי, אני מחליף שמן עצמאית כל סביבות 7-8K ק"מ ומוכן להשקיע עוד 150 ש"ח בשביל שמן איכותי יותר.

לא אמרתי שהמוטורקרפאט שמן ברמה נמוכה, מבחינתי התוספת עבור שמן "פרימיום" לא גבוה במיוחד ושווה את ההפרש.

עריכה אחרונה על ידי Krd
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו רגילים שסינטטי = איכותי יותר אבל השאלה זה בכמה ואיך זה מתבטא? ההבדל קיים אבל לא עד כדי כך רציני שמצדיק יותר מכפול עלות, זה יותר התוספים בשמן והתקנים שלו שמעניינים.

 

לדעתי מיותר במיוחד בהחלפות כאלו צפופות אבל כל אחד והשיקולים שלו.

אם היה הפרש של 30-40 שקל כמו הפעמים הקודמות שקניתי שמן לא היה אכפת לי להשקיע אבל לא כפול.

הפעם הייתי צריך להחליף עכשיו וזה השמן היחיד שמצאתי שתומך בתקן הזה של פורד במחיר הגיוני חוץ מחצי סינטטי אחר של ליקווי מולי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באחוזים באמת ההפרש הרבה יותר דרמטי, אבל כאשר מגיעים לכסף, עוד 150 שח אחת ל 8 חודשים לא קריטיים עבורי. מידי פעם אני אוהב לנהוג חזק יחסית ולכן משתמש בשמן מנוע איכותי מהנדרש.

עריכה אחרונה על ידי Krd
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צר לי לשמוע על התקלה באטם, ומקווה שקיבלת שירות טוב מהיבואן.. נשמע שכן..

כפי ש- @Krd ציין בתחילת הפוסט, הרכב עם סטייג' ונוהג ברכב יותר חזק מהרגיל, ומבין נכון מאוד את ההשלכות של זה, וגם את הדרישות של המנוע ביום יום ובמצבי קיצון,

אכן מבדיקה שעשיתי, המחיר לליטר הוא אפילו קרוב לפי 3 בין ה- AmsOil למוטורקראפט, אבל נראה לי שפה בפורום זה המקום לשתף את סך האפשרויות המוכרות לנו, וכל אחד עושה את הבחירה שלו איך לפנק את הרכב על מנת לשמר אותו ולהוציא ממנו יותר.

מהנסיון שלי עם רכב קודם(הונדה סיוויק) יש רכבים שההבדל בשמן כל כך מורגש באופן מיידי ישר מהיציאה מהמוסך לחיוב או לשלילה. כך שאני מתמיד עם זה גם ברכב הנוכחי, ואחרי שיעורי בית שעשיתי בפורומים בחו"ל הלכתי על אמס ולשמחתי יש יבואן שמביא את זה לארץ..

 

פורד פוקוס ST האצ'בק 2014. (ידנית 250 כ"ס)

הונדה סיוויק ספורט פלוס 1.5 טורבו 2018. (אוטומט 182 כ"ס)

פורד פוקוס האצ'בק 1.6 2007, 2010, 2012. (אוטומט 105-125 כ"ס)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה עם השמן של מוטול 8100 ?

https://www.justmotor.co.il/product/שמן-מנוע-motul-8100-eco-lite-5w30-5l

 

- יצרן מכובד.

- מתאים לתקן של הפוקוס WSS-M2C946-A.

- סינטטי מלא.

- גלון של 5 ליטר.

- API SP/ILSAC GF-6A.

- עולה פחות מחצי.

 

בהשוואה לשמן של אמסויל, במה אמסויל יותר טוב מהשמן של מוטול ? 
איזו סיבה יש להעדיף את אמסויל ?

פתגם סיני אומר: "אנשים ג'אחרים מזהים תגובות כג'אחריות."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@BiG_BuG2

תראה, אני לא מומחה לשמנים, אבל צריך להבין שיש הבדלים ורמות שונות בין שמן אחד לשני..

אין לי מילה רעה להגיד על השמן של מוטול 8100, גם אני התכוונתי לשים אותו במקור עם המלצה מהמוסך, אבל אחרי חקירה שעשיתי, הבנתי שיש שמנים משובחים יותר שהם בקטגוריה אחרת לגמרי, ומספקים הגנה גבוהה יותר למנוע. האחד הוא AmsOil והשני הוא Royal Purpule..

שניהם נחשבים יקרים, הרויאל אפילו יותר, אולם במבחנים שנעשו האמס לוקח, למשל:

 

בקבוצות פוקוס st בחו"ל המליצו בחום על האמס שישמור על המנוע

כמו כן המליצו על מוביל 1

בתור אחד שממש אוהב את הרכב לו, אני בחרתי באמס על מנת לשמר על המנוע שידוע כבעייתי.. מקווה שעשיתי בחירה טובה..

  • אהבתי 1

פורד פוקוס ST האצ'בק 2014. (ידנית 250 כ"ס)

הונדה סיוויק ספורט פלוס 1.5 טורבו 2018. (אוטומט 182 כ"ס)

פורד פוקוס האצ'בק 1.6 2007, 2010, 2012. (אוטומט 105-125 כ"ס)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@BiG_BuG2 להבנתי AMSOIL מציעים ביצועים שנחשבים לגבוהים יותר מאשר נדרש בתקנים השונים (כנ"ל הסדרות היקרות של מוביל 1), אם תרצה תוכל לקרוא על זה באתר שלהם. אמסויל היא חברה נחשבת מאוד בכל הקשור לשמני מנוע וכפי שאמרתי, רוב השיוויק שלהם מבוסס על עמידה במדדים גבוהים יותר מאשר התקנים הנדרשים. יש סיכוי שאני ו @this_is_me נפלנו קורבן לשיווק ממש מוצלח, אם זאת קשה לי להאמין ואני חושב שבמנועים שנחשבים רגישים כמו בפוקוס כדאי מאוד(אבל בכלל לא חובה) ללכת לכיוון שמן "פרימיום". בסוף כל הסיפור הזה מסתכם לרוב האנשים ב 150 ש"ח לשנה.

עריכה אחרונה על ידי Krd
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המענה.

 

אני מאמין שההשפעה של סוג השמן בכללי(כל עוד הוא בצמיגות/ תקן הנכונה) היא נמוכה.

אני מאמין גם שההבדל בין סוגי השמנים השונים (ממותגים מוכרים) הוא קטן.
שילוב של שני אמונות אלה לא נותן לי לשלם על שמן פי 3 משמן אחר בלב שלם.

 

סיפור משעשע:

לאבא הייתה מרצדס בת 15 שבמשך איזה 3 שנים אכלה ליטר שמן כל כמה אלפי ק"מ.
הוא היה ממלא אותה כל חודש באיזה ליטר שמן שהוא היה קונה מתחנת הדלק. כל פעם מחברה שונה, בלי תקן של הרכב הספציפי, ובצמיגות משתנה. 

היו פעמים שהוא היה מערבב עם מה שנשאר לו מפעם קודמת 🙄

 

המכונית נמכרה אחרי זה עם 300K ק"מ עם מנוע נוסע כמו גדול 😄

 

טיפול אחרון השתמשתי בקאסטרול מגנטיק, טיפול הבא אני חושב שאשתמש במוטול 8100 בכל זאת.

גם ככה הרכב נוסע איזה 5K ק"מ בשנה, שחצי מהם עושה האישה בכלל.

אז נראה לי כל דבר מעבר לזה יהיה אוברקיל.

 

תודה לשניכם על דיון מעניין.

פתגם סיני אומר: "אנשים ג'אחרים מזהים תגובות כג'אחריות."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, BiG_BuG2 כתב:

תודה על המענה.

 

אני מאמין שההשפעה של סוג השמן בכללי(כל עוד הוא בצמיגות/ תקן הנכונה) היא נמוכה.

אני מאמין גם שההבדל בין סוגי השמנים השונים (ממותגים מוכרים) הוא קטן.
שילוב של שני אמונות אלה לא נותן לי לשלם על שמן פי 3 משמן אחר בלב שלם.

 

סיפור משעשע:

לאבא הייתה מרצדס בת 15 שבמשך איזה 3 שנים אכלה ליטר שמן כל כמה אלפי ק"מ.
הוא היה ממלא אותה כל חודש באיזה ליטר שמן שהוא היה קונה מתחנת הדלק. כל פעם מחברה שונה, בלי תקן של הרכב הספציפי, ובצמיגות משתנה. 

היו פעמים שהוא היה מערבב עם מה שנשאר לו מפעם קודמת 🙄

 

המכונית נמכרה אחרי זה עם 300K ק"מ עם מנוע נוסע כמו גדול 😄

 

טיפול אחרון השתמשתי בקאסטרול מגנטיק, טיפול הבא אני חושב שאשתמש במוטול 8100 בכל זאת.

גם ככה הרכב נוסע איזה 5K ק"מ בשנה, שחצי מהם עושה האישה בכלל.

אז נראה לי כל דבר מעבר לזה יהיה אוברקיל.

 

תודה לשניכם על דיון מעניין.

 

בהחלט זה רק אמונה שלך, בפועל יש הבדלים גדולים באיכות בין מוטורקראפט ב100 שקל לגלון, לאמסויל חתימה שעולה פי 3 . שניהם עם תקנים וצמיגות זהים.

מוזמן להכנס לקבוצת בעלי פוקוס בפייסבוק ולעשות חיפוש ותיווכח כמה בעלי רכבים הוחלף להם מנוע ב50 אלף ק"מ בזמן שטופלו במורשה.

לא אומר שבחול התופעה לא קיימת, היא קיימת וגם היה ריקול בארהב למוע הזה אבל שם המנועים בממוצע החזיקו הרבה יותר זמן.

לעניין האישי שלך בהחלט שימוש של 5K בשנה בלי להתגרזן אין מה להשקיע והמוטול יספק אותך. אני גם עם סטייג 1 ואוהב ללחוץ והמנוע הזה ידוע כמאוד רגיש אז פעם בשנה לשלם עוד 150 שקל לשמן שיתן לי שקט נפשי זה שווה לי. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, Angelica כתב:

אבל שם המנועים בממוצע החזיקו הרבה יותר זמן.

 

תשמע, אני יכול להיות עכשיו קטנוני וחכמולוג ולבוא לשאול אותך "יש לך הוכחה לזה? יש מחקר שמגבה את האמירה ששמן X יגרום למנוע להחזיק יותר זמן?"
ושנינו יודעים שלא, הרי הוכחה מקובלת תהיה מחקר שהריץ כמה אלפי רכבים שחולקו לשתי קבוצות, חלק ראשון טופל עם מוטורקראפט וחלק שני עם אמסויל, למשך 100-200 אלף קילומטר, באותם תנאים זהים, ואז פירסם פלח סטטסטי שמשווה כמות מנועים תקולים אחרי X ק"מ בין שתי הקבוצות.

 

רק אז ניתן להסיק את המסקנה שאמרת. ולא, בדיקות מעבדה נקודתיות עם תנאים מלאכותיים לא מוכיחים כלום. 

הם רק אולי מראים איזה שמן יותר טוב מהשני בפרמטרים נקודתיים.

זה כשלעצמו לא מוכיח כמה השפעה על חיי המנוע יש לשמן זה לעומת אחר.

 

אז בהחלט זאת רק אמונה עצמית שלי, אבל אני חושב שהיא די הגיונית.

מנגד, אם אתה חושב שמנוע שטופל עם שמן אמסויל במקום מוטול ימנע מהמנוע להישפך/ להתפגר/ לסיים את חיו, או לפחות ידחה את זה באופן משמעותי, בקנה מידה סטטיסטי ועקבי, אז לי זה נשמע די לא הגיוני.

פתגם סיני אומר: "אנשים ג'אחרים מזהים תגובות כג'אחריות."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 741 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...