Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יצאת צדיק - פרק מוסכים.


ariel000
 שיתוף
עוקבים 46
שימו לב! השרשור הזה בן 224 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, teyal כתב:

אותי מעניין מאוד אם כל העוקצים התקשרו טרם "התיקון" לבקש אישור. אם כן אז יש כאן טעם לפגם שההפקה הסתירה זאת, כי הלא הלקוח יכל לבחור שלא לתקן, ולגרור את הרכב למוסך אחר.

בדרך כלל הם אומרים את זה בצורה כזאת שהצד המוסרי נופל על בעל המקצוע עם אמירות ושאלות כמו: אני רוצה שזה יהיה בטוח ואם צריך בשביל הבטיחות לתקן את זה אז תתקן" דברים בסגנון הזה.

"אני לא מבין, אם צריך להחליף תחליך.

זה עדין לא נותן לגיטמציה לעשות את מה שבעלי המקצוע עשו.

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 140
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

סלח לי  אבל אתה מספר פה סיפורי סבתא   מוסך ברשת היבואן מחייב לפי שעתון עבודה שקבע היצרן. לא משנה אם לקח להחליף פלאגים 5 דקות או שעה, אם היצרן למשל קבע 35 דקות עבור הפעולה,  זה בסיס החיוב

אין הפתעה כאן. מי שאשם הוא הלקוחות שמתעקשים להתמקצע בבלנדרים ומכונות התספורת שלהם הרבה יותר מברכבים ששווים פי 500.

אלוף סיפורי אלף לילה ולילה אתה, תאמין לי...   בהתחלה אתה מספר לנו סיפור שמדדת בעצמך כמה זמן הרכב היה על הליפט וששילמת בדיוק על הזמן הזה (סיפרת לנו שהמכונאי עבד שעת עבודה אחת והספיק את הטיפול

 

לפני 3 שעות, TsachiE כתב:

 

לחבר שלי נשברה המראה הצדדית במונית, יש לו קיה אופטימה . מוסך יבואן דרש 2500 שקל על מראה חדשה. גנבים, אין מילה אחרת.

 

יכול להיות שזה תמחור גבוה.

אבל תמחור גבוה זה לא גנבים.

 

אני לא מצדיק מחיר שכזה על מראה,

אבל לא הייתי משווה את זה לחלק חליפי, זה עדיין חלק חדש, מקורי, עם אחריות.

 

אתה חושב שאתה יכול למכור חלפים בזול?

אז בהצלחה,

אני ממליץ לך לחשוב מראש כמה יעלה לך רק להחזיק מחסן חלפים, מחסנאי, ארנונה, חשמל, הדרכות מקצועיות, מחשוב

וכמובן מימון של מלאי יקר שנקנה בש"ח שנמכר באשראי.

בהצלחה.

 

 

 

 

 

לפני 3 שעות, GTאי כתב:

מעניין, כשאני רואה את המחיר של ה"שעתון" שבמוסכים מוצמד לפעולה (ולא משנה כמה היא לקחה) הוא נראה לי הגיוני.

בסוף אתה משלם על פעילות של החלפת חלק שכוללת את עלות החלק + תמחור זמן עבודה שנקבע מראש. אם זה מהר יותר או לאט יותר (מה שלא יקרה כנראה) לא אמור להשפיע על הצרכן.

 

צודק לגמרי,

הלקוח משלם על תמחור זמן עבודה מראש ושכל אחד יעשה את החישוב שלו.

 

הבעיה שיש מספיק חוכמולוגים שמתעצבנים כי המכונאי גבה יותר מדי כסף לדעתם,

"כי הוא עבד 5 דקות",

אבל הם מתעלמים מזה שהוא פתר בעיה שמכונאי ממוצע היה עובד עליה כמה שעות טובות

ומפרק חצי אוטו.

 

 

  

לפני כשעה, dani666 כתב:

בדקת פעם מה מכיל "לחם בריאות" ? או "לחם שיפון" ?

 

זה קצת אוף טופיק,

אבל אחרי שצופים בתכנית על לחם בריאות,

מבינים שהמכונאים זו לא הבעיה הכי קשה שלנו.

 

באמת מומלץ לצפות:

 

  

 

 

עריכה אחרונה על ידי BEEKER
  • אהבתי 2

-

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, dani666 כתב:

בדקת פעם מה מכיל "לחם בריאות" ?

או "לחם שיפון" ?

או ...

לא אוכל לחם, מכין את הפיתות והלחמניות שלי בעצמי.
אז לא.

לפני שעתיים, BEEKER כתב:

אני לא ניגש לבעלי מקצוע בידיעה שהם "גנבים בהסתברות לא קטנה".

כמו שאולי הבנת, הכללה מכוערת או לא - זה המצב, ענף המוסכים נמצא בבעיה רצינית מאד (זאת משום מה בעיה לא רק בישראל אגב), הן של רמה מקצועית והן של יושרה.
אם זה מפתיע אותך, אז אני לא יודע איפה היית עד היום.

לגבי איך אני ניגש למוסך - אני לא.
לא הולך למוסכים, לא יודע להמליץ לאף אחד על מוסכים.
מטפל במכוניות\אופנועים שלי לבד כבר מעל 6 שנים.

אם אני צריך בעל מקצוע כמו חרט או מכון פרונט, לא אלך לראשון שאראה אלא אחפש המלצה עם יותר ממקור אחד.
יותר מזה, במכון הפרונט האהוב עליי אני מתאם עם עובד ספציפי וברכבים ספורטיביים אני מגיע אליו עם פרמטרים משלי מראש שאליהם יכוון.
האם אני מצפה מכל אחד לעשות כך? לא, זה התחביב שלי - לא של כולם (בטח לא במדינה חסרת כל תרבות מוטורית).
אבל אני כן מצפה ממישהו שיש לו תקלה לעשות קצת גוגל ולשאול בפורום.


ובתחומים אחרים, אני לא ניגש לעסק בידיעה שהוא גנב, זה ממש לא מה שכתבתי ולא ברור לי איך הגעת לזה.
כתבתי שאם יש ענף בעייתי - צריך לקחת את זה בחשבון ולא לקפוץ ראש. 


באופן כללי, אני משתדל לרכוש ידע בכל תחום - היום זה מאד פשוט בעידן הyoutube.

  • אהבתי 1

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חברי המעגל הראשון
לפני 11 שעות, shellcase כתב:

לא אוכל לחם, מכין את הפיתות והלחמניות שלי בעצמי

זאת אומרת שאתה כן אוכל לחם.  פיתות, לחמניות, גם אם הן מוכנות בבית נופלות תחת ההגדרה של "לחם".

 

גם אני מכין את הלחם שלי בעצמי (ראה סמלון) ומטפל במחשבים שלי בעצמי.  זה לא אומר שאני צריך להיות בעל ידע בכל תחום בחיים שבו אני זקוק לעזרה.  למשל - טפול ברכב.  החיים קצרים מדי בשביל זה.  אני מעדיף לקרא ספרים ואתה מעדיף לטפל ברכב.  זה בסדר.  זה לא הופך אותי ושכמותי לאלה שלא בסדר כדבריך.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 3
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה את זה וחוטף עצבים, הגיע הזמן שיהיה פה גוף מפקח עם תקנון אתיקה מקצועית שכל מוסך כמו שיש לעורכי דין וכמו תקנון מועצת העיתונות שיכיל בתוכו בית דין לענייני מוסכים. מוסך שיתפס בסדרת תלונות יועמד לדין מקצועי וינתנו קנסות ואף סגירת מוסכים לפרק זמן מסויים במידה ויתגלה שהמוסך פשע או עשה נזק בזדון !

זאת תהיה הדרך היחידה להפסיק את התופעה הזו.

  • רעיון טוב! 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ישנם שני גופים שאמורים לטפל באתיקה של מוסכים. האחד זה איגוד המוסכים והשני זה משרד התחבורה. למשרד התחבורה יש גם בית דין וסמכויות אכיפה - הטלת קנסות וכו'

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איפה הגופים האלו ? 

איפה האכיפה ?

איך מוסך כזה ממשיך לעבוד בלי לתת את הדין ?

ועדת האתיקה של לשכת העיתונות עושה עבודה לא רעה בכלל

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 16 שעות, איציק נ. כתב:

הענף הזה צמא לאנשים עם שכל ולצערי אנשים לא נוהרים, הם רוצים לשבת במשרד הממוזג מול המחשב ולגרד

לא ממש. הסיבה היא שאנשים (ואני יכול להעיד על עצמי) לא מוכנים להרוויח 6 7 אלף שקל בחודש בשביל עבודה פיזית קשה. כשמדובר על 9 10 התחלתי עוד אפשר ללכת ולהתמקצע. אבל בשביל שכר מינימום עדיף בהחלט לעבוד במשרד הממוזג

  • אהבתי 1

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין הערכה לעבודה שלהם הרבה פעמים וגם השכר נמוך.

תסבירו לי למה בחור צעיר לא יילך לעבוד תמורת אותו שכר במשרד, או אפילו אחד מלומד שיכול להרוויח יותר מזה, למה שיילך לעבוד בזה?

אגב, מעניין (כמה שאני יודע לפחות) שאין בארץ אפשרות ללימודים אקדמאיים (קרי אוניברסיטה או מכללה) לתואר כלשהו שקשור לתחום הרכב. למשל הנדסת רכב.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 16 שעות, איציק נ. כתב:


הענף הזה צמא לאנשים עם שכל ולצערי אנשים לא נוהרים, הם רוצים לשבת במשרד הממוזג מול המחשב ולגרד...

אני חושב שהבעיה היא לאו דווקא המשרד הממוזג, יש המון אנשים שישמחו ללכלך את הידיים, הבעיה היא המשכורות בענף, אם ירצו לשלם לאנשים עם מוח יצטרכו לגבות מחירים בהתאם ועלויות הטיפול ברכבים יהיו גבוהות כריקושט מהתהליך, אף אחד לא יכול להתחיל היום עבודה משכר של 6-7 נטו (כולל ימי שישי) אלא אם הוא רווק שגר אצל ההורים, לא רוצה לעבור באקדמיה וחסר התחייבויות.
בתור אדם שבדק מס' פעמים בעבר אופציה לעבוד עם הידיים במוסכים (ואף לימודי הנדסאי רכב) עקב האהבה לתחום, נתקלתי בהצעות מעליבות שלא מאפשרות לאדם בעל משפחה לכלכל בית כמו שצריך.
ממה שבדקתי, תקרת השכר גם לבעלי תעודת הנדסאי רכב (נניח בעלי ותק של כ10 שנים), נושק לתחום התחתון של בעלי תואר רלוונטי לתחומי ההייטק ולהגיע לשכר של כ20אש"ח ברוטו בענף נשמע כמו חלום.

באם היה מתאפשר לי לקבל שכר הולם בענף, אין לי ספק שהייתי מממש את הפוטנציאל.


 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

עברתי לסקייטבורד

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

@dorshtדומני שיש בטכניון מסלולים כמו הנדסת רכב או הנדסת אניות במסגרת הפקולטה להנדסת מכונות. אבל בהעדר תעשיות משמעותיות בתחומים אלה יש מיעוט מורים, חוקרים ותלמידים בתחום.

 

המעטים שירצו לעסוק בהם ילמדו בפקולטות מתאימות ברחבי העולם, עם בסיס אנשי מחקר והוראה רחב וקשר עם תעשיה משגשגת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 59 דקות, dorsht כתב:

 מעניין (כמה שאני יודע לפחות) שאין בארץ אפשרות ללימודים אקדמאיים (קרי אוניברסיטה או מכללה) לתואר כלשהו שקשור לתחום הרכב. למשל הנדסת רכב.

 

מכללת בראודה,

מכללת אפקה,

טכניון.

  • מעניין 1

ליעד

2007 TOYOTA Corolla 1.6L Runx  🎌

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 224 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...