Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יצאת צדיק - פרק מוסכים.


ariel000
 שיתוף
עוקבים 46
שימו לב! השרשור הזה בן 191 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

גם הניסיון שלי עם שני מוסכים מרשתות יבואנים בעשור או שניים (לא מוסכי יבואן) הוא שהם הוגנים, גם אם לא זולים. אבל גם ב"לא זולים" זה בערבון מוגבל, מגבים, למשל, נמכרים במחיר שאינם עולים על אלה של אוטוסיפו ודומיו (אני לא טורח להגיע לחנויות חלפים, גם הסיבוב עולה כסף ואני לא מבין מספיק).

 

אבל בעבר היה לי ניסיון מר עם מוסך מרשת של יבואן אחר שהוציא ממני אלפי שקלים מיותרים. 

 

לגבי לשבת ולתצפת - בימי הקורונה זו בעיה. השבוע סיפר לי בחור שעבד אתי שהוא ישב שעתיים בחדר ההמתנה במוסך, אחרי 3 ימים השב"כ הכניס אותו לבידוד. התברר שאחד המכונאים היה חולה, ומבחינת  המערכת הבחור שהה לידו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 140
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

סלח לי  אבל אתה מספר פה סיפורי סבתא   מוסך ברשת היבואן מחייב לפי שעתון עבודה שקבע היצרן. לא משנה אם לקח להחליף פלאגים 5 דקות או שעה, אם היצרן למשל קבע 35 דקות עבור הפעולה,  זה בסיס החיוב

אין הפתעה כאן. מי שאשם הוא הלקוחות שמתעקשים להתמקצע בבלנדרים ומכונות התספורת שלהם הרבה יותר מברכבים ששווים פי 500.

אלוף סיפורי אלף לילה ולילה אתה, תאמין לי...   בהתחלה אתה מספר לנו סיפור שמדדת בעצמך כמה זמן הרכב היה על הליפט וששילמת בדיוק על הזמן הזה (סיפרת לנו שהמכונאי עבד שעת עבודה אחת והספיק את הטיפול

אישית לא אוהב את הרעיון העומד בבסיס התוכנית - מציינים לשבח ומעניקים מדליות בטקסים מרגשים עד דמעות את מי שבסך הכל עושה עבודתו נאמנה...כאילו זה משהו יוצא דופן לטובה וראוי לצל"ש...הלוווו זה אמור להיות הסטנדרט.

 

חוץ מזה, אנשים לא מודעים לעניין הכלכלי העומד בבסיס תיפעול מוסך...היה לי חבר בעל מוסך איש ישר והגון שכך גם עבד במוסך שלו...אבל הוא הודה בפני שפשוט אי אפשר להתפרנס בכבוד אם מנהלים את המוסך על פי חוק וביושר מוחלט והוא אכן סגר את המוסך.

 

תפעול מוסך כרוך בהוצאות כלכליות שוטפות מאד כבדות מעבר להוצאות ה"רגילות" של שכירות ארנונה וכו'. יש תקנות שונות ורבות החלות על מוסכים שיישומן עולה הרבה כמו למשל התקנות הנוגעות למניעת זיהום סביבתי כמו למשל פינוי השמנים ויתר נוזלי הרכב המשומשים..דורש קיום מאגר תקני, פינוי למקום מורשה בעזרת חברות מתמחות ועוד, תקנות לגבי המבנה בטיחות ליפטים, בטיחות אש, ועוד דרישות שונות ומשונות הכרוכות בקבלת רישוי למוסך. גם ההוצאות על ציוד ייעודי בלאי כלים גבוה ועוד.

 

מהצד השני יש את הצרכן הישראלי שקשה לו נפשית לשלם מחיר הוגן על עבודת המוסך - ניקח למשל את הדוגמה שבתוכנית - ריליי הצתה תקול. עלות החלק היא 20 ש"ח נניח. אבל ישנם מצבים שלצורך איבחון ואיתור התקלה זה לוקח במקרה בטוב חצי שעה ובמקרה הגרוע שעה או שעתיים (סתם לצורך הדיון) אם אני לא טועה על פי שעתון מוסך מקובל/ מומלץ מחיר שעת עבודה במוסך נע בין 250 ש"ח + מע"מ ל- 300 ש"ח + מע"מ.

 

אז לצורך הדיון בעל מוסך היה מגיש ללקוח חשבון:
עלות חלק 20 ש"ח 

שעת עבודה 300 ש"ח

סך הכל לפני מע"מ 320 ש"ח

 

נהיה רגע כנים עם עצמנו ונודה מי היה מוכן לקבל כזה חשבון מהמוסך שלו? 

 

אני לא מנסה להצדיק מעשי נוכלות אבל רק מנסה להבהיר נקודה ושתבינו גם את מצוקת בעלי המוסכים שדוחקת גם את ההגונים והישרים שבהם למקומות לא טובים.

  • אהבתי 2
  • רעיון גרוע 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתם לוקחים את זה לפאזה של חובבי רכב, שמבינים קצת. אדם מן היישוב

גם אם יישב במוסך לא יבין מה הוא רואה, גם אם יראו לו רפידה לא יבין מה הוא רואה.

אדם כזה, כמו התחקירנית עדיף לו ללכת למורשה יבואן, שם הסיכוי שיקבל עקיצה

בסדר גודל של המחשב אפסי, אני לא מדבר על מגבים ב 100 ש"ח או אוריאה ב 120 ש"ח

זה שטויות ביחס למה שהראו בתכנית.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אגב רק לי הגשה של חיים אתגר גורמת לחוסר נוחות. חסר סמכותיות, רגשני מדי במקום להיות ענייני

מנהל שיחות לא נוקבות מול הפושעים (כן, הם פושעים) ולא מוצא את המילים הנכונות למעמד מול הנוכלים.

חסר לי חיים הכט בצורת ההגשה שלו. 

 

 

  • אהבתי 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, חבל שהגענו למצב שיש בכלל תוכנית כזו שמחפשת צדיקים, אני מאמין שבעולם המערבי כולם ייצאו צדיקים או שישלמו קנסות מטורפים אם ייתפסו. ההגשה ילדותית ומוגזמת, אבל אולי זה מה שרוצים לראות בטלויזיה.

 

****

ברכב חדש יחסית אני מעדיף לבצע את כל הטיפולים התקופתיים  במוסך מרכזי, כאשר החלפת צמיגים/מצבר/מגבים אעדיף לעשות במקום זול יותר. כך עשיתי בטויוטה קורולה לאורך השנים וכך עושה גם בבמוו הנוכחית.

  • רעיון טוב! 1

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

@KOOKE "ישר" אין פירושו "זול". מבחינה זו מוסכניק אינו שונה מרופא השיניים או עורך הדין - הוא מתמחר את הוצאותיו וגם את הידע והניסיון שלו. כנראה שחברך לא ידע לנהל עסק, וזה בסדר. כלומר, כל עוד אינו מנסה לנהל עסק.

 

@yogev20 התוכנית היא show, מבחינה זו לא שונה, נניח מ-top gear. אל תדרוש ממנה דרישות נוספות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 13 דקות, sperial כתב:

@KOOKE "ישר" אין פירושו "זול". מבחינה זו מוסכניק אינו שונה מרופא השיניים או עורך הדין - הוא מתמחר את הוצאותיו וגם את הידע והניסיון שלו. כנראה שחברך לא ידע לנהל עסק, וזה בסדר. כלומר, כל עוד אינו מנסה לנהל עסק.

 

 

ייתכן וחברי לא ידע לנהל עסק אבל וזה אבל גדול בתרבות הצרכנית בארץ שלא הפנימה את האמירה העתיקה "מה שזול יוצא בסוף יקר" - אז אם תהיה ישר ויקר יותר מהמתחרים שלך בגלל תמחור ריאלי של עבודתך פשוט לא תהיה לך עבודה במיוחד בתחומים שיש להם הרבה היצע - רבים וטובים מבעלי הרכבים שגם לא ממש מבינים ברכב לא יהססו לטפל אפילו אצל מוסכי מדרכה אן "חאפרים" ללא רישוי רק בגלל המחיר הזול שלהם.
שלא נזכיר בכלל את נדידת בעלי הרכבים אל מעבר לקו הירוק (כשניתן היה) לשם תיקון הרכב שם בגלל המחיר הזול.

 

בתחום רפואת השיניים איני בקיא אבל גם שם מחפשים את הזול ואפילו נוסעים למזרח אירופה או מגיעים לרופאים מפוקפקים ורק בגלל המחיר.

בתחום עריכת הדין בכלל יש בכלל בלאגן שלם בגלל היצף המקצוע המטורף ועורכי דין רבים וטובים נותנים ייעוץ חינם או עובדים "רק על אחוזים" ועד ועד אפשרויות שלא כאן המקום לפרטן.

עריכה אחרונה על ידי KOOKE
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המוסכים שהזכרתי לא זולים, ובשניהם לא חסרה תנועת לקוחות. אין לי מושג מה הקו התחתון במאזנים שלהם, אבל כיוון שהם שורדים עשורים כנראה שהמדיניות בכל זאת נכונה.

 

עם זאת גם על הלקוחות להיות ערניים, מוסכים מחליפים בעלות בלי לשנות את השם והלוגו, אבל הבעלים החדשים עלולים להיות פחות הגונים מקודמיהם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עקיצות יש גם במוסך יבואן . שלא יהיה ספק . תיקון מיכל אוריאה סיטרואן ב ₪10000 כשניתן לעשות בחוץ בחצי מחיר...
אין פה יתרון למוסך עם לוגו כזה או אחר. פשוט צריך לחפש מוסך הוגן ומקצועי

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט, מי שחושב שמוסך יבואן זה המקום הכי הוגן, שיבדוק שוב את החשבוניות שלו.

אני חושד בכל מוסך גם שהוא חבר שלי, וזה נכון לא רק לגבי רכבים, אלא בכל תחום בחיים. 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 12 דקות, KOOKE כתב:

אבל גדול בתרבות הצרכנית בארץ שלא הפנימה את האמירה העתיקה "מה שזול יוצא בסוף יקר"

הרבה אנשים לא מבינים את זה בארץ.

אתה רואה את זה באופן בולט בכל מיני קבוצות של "מבינים" בפייסבוק, שכל אחד נהיה פחח כששואלים כמה עולה לתקן דפיקה.

מזכיר לי מקרה שמישהו רצה לתקן במוסך שלו ומי שפגע לו ברכב רצה לתקן במוסך אחר. לא מספיק דפק לו את הרכב גם רוצה לקבוע לו איפה לתקן. כל המגיבים נהיו פחחים כמובן, שאמרו שאת המכה אפשר לתקן בגרושים ושאפשר לצבוע רכב שלם ב-2000₪. אני לא רוצה לדעת באיזו איכות עבודה מדובר ב-2000₪.

 

יש כנראה לא מעט אנשים בארץ שמנסים לצאת חכמים ו"לא להיות פראיירים" ובסוף הם משלמים כפול.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ההבנה הכללית מבחינת סבירות ודעות המגיבים בפורום הינה שמוסכים כלליים מועדים יותר להיות בעייתיים ולפעול באי הוגנות - נוכלות.

להבדיל, מוסכים ברשת היבואן יותר אמינים. הם לא מרמים, אם כי עשויים להיות יקרים בהרבה  ועלולים להציע פעולות שנחיצותם אינה דחופה או ממש חיונית. (למשל, הקדמה לא מוצדקת של החלפת רפידות, הכללת תוספים לא נחוצים לטיפול שגרתי וכו'). 

 

אני יכול לתרום עדות מחקרית לעניין מניסיון אישי. 

 

בעבר הועסקתי בחברת מחקרי שוק שביצעה סקרי לקוח סמוי עבור גורמים שונים , כולל יבואני רכב. 

קצת בדומה ל"יצאת צדיק" נשלחו לקוחות סמויים עם רכב משומש למרכזי שירות מורשים ברשת היבואן עם תקלה  מבוימת קטנה על מנת לבחון כל מרכז שירות ברשת בהיבטים שונים- החל במקצועיות והגינות האיבחון, דרך פתרון התקלה והתמחור וגם יחס ללקוח, סדר וניקיון ועוד פרמטרים. 

 

המסקנות ממדגם גדול היו:

 

 

1. רשת של יבואן בינוני - כל 12 מרכזי השירות שנבחנו היו מקצועיים והוגנים באיבחון ובתיקון. 

 

2. רשת של יבואן בינוני-גדול. מתוך 15 מרכזי שירות - 14 תקינים. מרכז אחד שיקר ללקוח ובגדול.  הבוחן ומנהל העבודה איבחנו תקלות לא קיימות, דחפו הצעת מחיר מופרכת, כלל לא ביצעו את רוב מה שנטען שבוצע וגבו מחיר גבוה מאוד. (בהמשך מנהל השירות שסרח  ועוד מספר עובדים פוטרו...)

 

3. יבואן גדול מאוד עם מותג עממי גדול ומותג יוקרה קטן.

כעשרה מרכזי שירות של המותג העממי היו בסדר גמור.

נדגמו 5 מרכז שירות של מותג היוקרה , כולל המוסך המרכזי. 

המוסך המרכזי - מקצועי מאוד אך היה ירוד ביחס ללקוח...

שלושה מרכזי שירות נוספים היו תקינים.

מרכז שירות אחד כשל בהגינות - אמנם אבחן תקלה ותיקן היטב אך התנה זאת ועמד על צורך בביצוע טיפול תקופתי יקר שכלל לא נדרש לפי היסטוריית הרכב ומצבו. 

 

בסה"כ המסקנה מהמחקר היחסית מייצג שנעשה הינה שעל פי רוב אכן מוסכי רשת היבואנים הוגנים עם חריגות ממש מועטות. 

 

  • מעניין 4
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 14 שעות, shellcase כתב:

אין הפתעה כאן. מי שאשם הוא הלקוחות שמתעקשים להתמקצע בבלנדרים ומכונות התספורת שלהם הרבה יותר מברכבים ששווים פי 500.

חולק עליך,

זה שהלקוח לא מבין כלום, לא אומר שצריך לגנוב (זה ממש כך) ממנו.

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המסקנה שלי:

אין צורך, גם ברכב חדש ללכת למורשה יבואן, אלא למתמחה מותג ספציפי בעל המלצות כאן בפורום. אלו בעיני גם בעלי המקצוע המוערכים והיעילים ביותר ביחס עלות - תמורה.

ונדורה '92...טרנספורטר '96...626 '01

סובארו '84... סופרב '04

קראפטר '06...אוטובוס מאן '96...פיורינו '87

ברלינגו '03 H1 ...XC-90 '08 ... 940 '98...אאוטלנדר '13

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 191 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...