Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדריך מצולם: התקנת מצלמת דרך קדמית + אחורית (Viofo A129 Duo), כולל מצב חניה, בקיה ספורטאז'


A_lex
 שיתוף
עוקבים 7

פוסטים מומלצים

מנהלים, לא הייתי בטוח אם זה שייך לכללי או לטכני (מה קורה עם פורום האביזרים, דרך אגב?), ולא רציתי שיבלע בנבכי שרשור המצלמות, אז פתחתי פה. אם זה לא המקום, תעבירו בבקשה, ותמחקו את המשפט הזה.

 

נכון, יש המון מדריכים דומים ברשת, אבל לא תמיד כוללים מצלמה אחורית, או ללא מצב חניה, או לרכב אחר, או סתם לא מספיק מפורטים... אז בזמן שהתקנתי החלטתי לצלם תמונות ולהעלות מדריך מצולם.

אשתדל לשלב בין מדריך ספציפי לספורטאז' (דגמי 2016-2020) להערות כלליות עבור מי שיתקין ברכבים אחרים.

 

אז מתחילים...

1. החלק החשמלי.

* נקודה חשובה: מי שלא מעוניין במצב חניה, יכול לחסוך לעצמו עבודה ולהתחבר לקונקטור של תאורת הפנים הקדמית. את פירוק החלק הזה אפשר לראות לקראת סוף המדריך, והוראות לפינים הספציפיים למצוא ברשת.

לוקחים את מפת הפיוזים הפנימיים - אלו שליד ברך הנהג, לא אלו שמתחת למכסה המנוע. המפה מודבקת בצד הפנימי של מכסה הפיוזים:

use0.thumb.jpg.6b144f5f05128e770ad90f903f2046f5.jpg

כדי להבין על מה אחראי כל פיוז אפשר להיעזר באתר כמו זה: https://fuse-box.info/kia/kia-sportage-ql-2017-2018-fuses-and-relay

בוחרים פיוזים החשודים כמקבלים מתח קבוע בשביל מצב חניה (למשל דברים שאחראיים על מפתח חכם, אורות חירום וכו'), וגם איזה פיוז שבוודאות מקבל מתח לאחר הנעה (למשל שקע המצת). אני חשדתי באלו המסומנים באדום בתמונה למטה כמקבלים מתח קבוע, ובפועל רק אלו המוקפים בתכלת קיבלו מתח. הפיוז שמוקף בכחול אחראי על בקרת חימום\איוורור המושבים (מערכת שלא מותקנת ברכב המיובא לארץ) והחלטתי להשתמש בו למתח לאחר הנעה.

הערה כללית: המספרים על הפיוזים מסמנים את הזרם המקסימלי שלהם. עדיף להשתמש בכאלו עם זרם נמוך יותר, כי אנו עומדים לחבר אליהם מתאם סיני ש... לך תדע כמה הוא עמיד 🔥. בנוסף, עדיף להמנע מפיוזים שאחראיים על מערכות בטיחות (כמו כריות אוויר וכו').

fuses0.thumb.jpg.95ad7dafd10487ded9ac45bd7a63d0f0.jpg

לאחר שבחרנו אילו פיוזים נרצה לבדוק, צריך גם נקודת מינוס (=שילדה) עבור הבדיקות. הנקודה הנוחה ביותר בעיניי היא בשקע הOBD שנמצא ממש בתוך קופסאת הפיוזים (הנקודה צריכה להיות נגישה כשדלתות הרכב סגורות). בודקים בסכימת פינים של OBD ברשת ומוצאים את הפין הרלוונטי. פין מספר 4 בתמונה הבאה.

use01.png.e2311d66c03d6b950a4aac600ea6edf4.png

שימו לב שבספורטאז' מחבר הOBD בעצם מותקן הפוך לעומת הסכימה ולכן הפין הרלוונטי הוא הרביעי מימין למטה.

לוקחים רב-מודד. בוחרים בפונקציה של מדידת מתח. נוגעים עם הפרוב השחור בפין הנ"ל, ומתחילים לגעת עם האדום באחד ממשטחי המתכת שיש בראש כל פיוז.

מתחילים עם רכב מונע (אפשר סתם מצב ON בלי הנעה בפועל) על פיוז בטוח כמו שקע המצת, כדי לוודא שמודדים נכון. אם רואים מתח של 12 וקצת וולט אז אפשר להתקדם.

מוודאים את הפיוז שתכננו להשתמש בו כמתח לאחר הנעה (הכחול הנ"ל).

לאחר מכן מכבים את הרכב (מוציאים מפתח אם זה לא הנעה ללא מפתח). יושבים במושב הנהג לאחר שהזזנו אותו עד הסוף אחורה, סוגרים דלתות, נועלים את הרכב מהמפתח\שלט, וממתינים קצת שהאורות יכבו. הסיבה לזה היא שברכבים המודרניים יש מערכות שמקבלות הזנה גם זמן מה לאחר הכיבוי (כמו אורות ליווי למשל) ולא היינו רוצים שיטעו אותנו.

עכשיו בודקים עם הרב-מודד כמו קודם את הפיוזים החשודים כמקבלים מתח קבוע וגם מוודאים שהפיוז שבחרנו למתח לאחר הנעה אכן לא מקבל מתח כשהרכב מכובה.

לאחר שלב זה נדע בדיוק לאילו שני פיוזים אנחנו נתחבר. עבור המתח הקבוע אני בחרתי בפיוז שאחראי על מה שנקרא מודול 7: Hazard Switch, Driver/Passenger Smart Key Outside Handle, AEB Sensor. זהו השני למטה בעמודה השמאלית ביותר.

דבר אחרון שנותר לבדוק זה איזה מהצדדים של הפיוז מקבל את הזרם ואיזה ינותק אם הפיוז ישרף. שולפים את הפיוזים שבחרנו, ועם הרב-מודד בודקים באיזו מהרגליים בשקע שלהם יש מתח ובאיזו אין. זה חשוב כדי שנדע באיזה כיוון להתקין את מפצלי הפיוזים. הצד במפצל שמחובר לכבל (מוודאים בצלצול עם רב-מודד ללא פיוז בפנים) יחובר לצד בשקע שלא מקבל את זרם! כלומר, אם הפיוז נשרף, הכבל לא יקבל זרם.

אני השתמשתי בערכת ה-hardwire המקורית שהוזמנה בנוסף למצלמה, ובשני מפצלי פיוזים עם חיבור לחיצה, ללא צורך בהלחמה (מסוג micro2 בספורטאז'):

hwk.JPG.0567833a3db4daf330c9929b3989f16b.JPG  use2.JPG.a4a9afe44e2dc8ee08aa31479943d510.JPG

 את ההתחברות בפועל אראה בהמשך, כשנביא את הכבל מהשמשה עד לתיבת הפיוזים. כעת נעבור לשלב הפירוקים...

 

2. התקנת המצלמה הקדמית.

שולפים את החלק האמצעי של מכסה החיישנים מעל המראה המרכזית. לא צריך כלים, פשוט מכניסים אצבע ומושכים. לא צילמתי, אז תמונה מהאינטרנט:

use6.gif.85749043478f33feddc889c507c410c3.gif

 

לוחצים כלפי חוץ (שמאל וימין בהתאמה) כל צד של המכסה בתורו כדי להוריד אותו מהתופסנים העליונים:

use7.thumb.jpg.57e9f6236d138819a749f9d5ac11312f.jpg

כעת המכסה משוחרר ואפשר למשוך אותו אלינו. (תתעלמו רגע מהכבל בצד)

 

משחילים את קצה הכבל שהולך להתחבר למצלמה ודוחפים אותו בחריצים שיש בצד המכסה. את שאר הכבל מעבירים מעל המכסה ומתחילים לדחוף בין השמשה לבין ריפוד הגג כלפי קורת ה-A בצד הנהג.

use8.thumb.jpg.75fb17730f60e2072f28d7232002b601.jpg

 

כעת צריך לפתוח את מכסה קורת ה-A כדי להוריד את הכבל לעבר תיבת הפיוזים.

שולפים את גומי האטימה של הדלת (פשוט למשוך - לא לפחד, הוא לא מודבק). מושכים מלמעלה את מכסה קורת ה-A עד ששני הקליפסים שמחזיקים אותו משתחררים (העליון חלקית).

Apilar.thumb.JPG.c8830d71218ebcc50214f31cd5819c42.JPG

הקליפס העליון משתחרר רק חלקית. אני מניח שהוא מיועד לאפשר לכרית הוילון להפתח מבלי להעיף את מכסה הקורה. בשביל לשחרר אותו עד הסוף צריך להשחיל שפיץ-פלייר דרך החריץ שנפתח למעלה וללחוץ על שתי האוזניים הלבנות שרואים בתמונה הבאה (רואים גם את המרווח המועט שיש לעבוד בו):

use9.thumb.jpg.57f21dae357a11a141b0e367ff84ce98.jpg

 

לאחר שיחרור הקליפס, שולפים את כל המכסה מהגומחה שבה הוא יושב בתחתיתו. כך הוא נראה מצדו השני, כולל הקליפסים:

use11.thumb.jpg.65a52c17403b51aa0926f40ff11ae99b.jpg

 

חוזרים אל הכבל... ממשיכים לדחוף אותו בין השמשה לריפוד הגג עד שמגיעים לקורה. שם מתחילים להוריד אותו למטה, מאחורי כרית האוויר. כדי לעגן את הכבל אפשר להשתמש בתופסנים נדבקים שמגיעים בערכה של ה-Viofo, או לחבר עם אזיקונים לצמת החוטים שעוברת שם. שימו לב, בתמונה הבאה הדבקתי את התופסן העליון במקום שבו הוא הסתיר את הפתח שאליו נכנס הקליפס העליון של מכסה הקורה. נאלצתי בהמשך להזיז אותו כדי לסגור את המכסה.

use10.thumb.jpg.25a9bb890407db89f8be3e215270be5a.jpg

 

כעת מפרקים את המכסה שבצד הדשבורד כדי שנוכל להכניס את הכבל אל תיבת הפיוזים. המכסה מוחזק ע"י כמה קליפסים, אז פשוט מכניסים את כלי הפירוק (כף פלסטיק) שמגיע עם המצלמה ומקליקים אותם החוצה. להלן תמונה מהאינטרנט שמציגה א מיקום הקליפסים:

SDB.gif.a86d40d5e8c048e3bde51a8399b31574.gif

 

כעת משחילים את הכבל מהצד אל תיבת הפיוזים. לוחצים את מתאמי הפיוזים שציינתי קודם אל קצוות הכבלים האדום והצהוב (פשוט מכניסים את הקצה החשוף של הכבל לתוך המחבר ולוחצים מאוד חזק עם השפיץ-פלייר). מוודאים במשיכה שהכבל מוחזק טוב. הקצה של החוט השחור של הכבל מגיע עם נעל להידוק תחת בורג. למזלינו יש בורג מתאים מתחת לאותו כיסוי שהרגע פירקנו (ווידאתי עם רב-מודד שהוא אכן מקוצר לשילדה - אפשר לצלצל כל בורג שרואים מול אותו פין בOBD ששימש אותנו במדידות מקודם). בתמונה הבאה סימנתי את הבורג בחץ אדום (האזיקון חובר בהמשך כדי לתפוס את עודפי הכבל). משחררים קצת את הבורג (ראש משושה 12) עד שניתן לדחוף תחתיו את נעל הכבל של החוט השחור, ואז מהדקים אותו בחזרה.

Inked20200920_224755_LI.thumb.jpg.70f734a5b0052a5593ec62f871ce6ca0.jpg Inked20200920_224406_LI.thumb.jpg.79caf0a3d2af76ba69aa6166e2cb0044.jpg

 

כעת מכניסים פיוזים לתוך המפצלים הסיניים. את הפיוז המקורי ששלפנו מתיבת הפיוזים בצד הקרוב יותר לפינים, ואת הפיוז שקיבלנו עם המפצל בצד הרחוק יותר שהוא זה שמעביר מתח למצלמה (אני הזמנתי את המפצלים עם פיוזים 5A, שזה מעל ומעבר לצורכי המצלמה). את המפצל שחיברנו לכבל האדום מכניסים במקום של הפיוז עם המתח הקבוע (עמודה שמאלית), ואת זה שמחובר לצהוב למקום של הפיוז שמקבל מתח רק אחרי הנעה (למעלה מימין). אוספים את עודפי הכבל ומהדקים עם איזקון. מחברים עם אזיקון נוסף לפלסטיק בצד תיבת הפיוזים כדי שלא יתנדנד וירעיש. שימו לב לבחור את המתח המינימלי שמתחתיו ערכת ה-hardwire תנתק את המצלמה כדי להגן על המצבר (אני בחרתי 12V אבל אולי עדיף יותר גבוה).

hwk1.thumb.JPG.be3badca0f085df050f1774567f927c5.JPG use3.thumb.jpg.0fc6bfb3021668232af41a2c5047dfd7.jpg

השארתי ליפוף אחד של הכבל מחוץ לאזיקון כדי שאוכל לשלוף את הבורר ולשנות את ההגדרה:

 use12.thumb.jpg.4f2c0975b04c793852ebf68f2b587937.jpg

 

כעת מחברים את המצלמה ומוודאים שהיא עובדת כמצופה גם במצב מונע וגם במצב חניה. בהנחה שהכל בסדר, סוגרים את המכסה בצד הדשבורד, מחזירים את מכסה הקורה למקומו (לכוון בזהירות הקליפס העליון שיכנס למקומו), ומחזירים את גומי האטימה של הדלת.

use13.thumb.jpg.965643453d4bed7ddfd621525893999d.jpg use14.thumb.jpg.55a4c999e36802bb4310cdcc5c64d415.jpg

 

אם אתם מתקינים רק מצלמה קידמית, אז תחזירו את מכסה החיישנים שעל השמשה למקומו וסיימתם.

אם אתם מתקינים גם מצלמה אחורית אז אל תחזירו עדיין את המכסה. נצטרך אותו פתוח בשביל הכבל של המצלמה האחורית...

 

3. התקנת המצלמה האחורית.

שולפים את החלק העליון של גומי האטימה של דלת תא המטען, וגם של הדלת הימנית האחורית. משחילים תיל קשיח מתחת לריפוד הגג מכיוון הדלת הימנית לעבר תא המטען. אני השתמשתי בחצי מטר של חוט חשמל 2.5 ממ"ר. תציצו במרווח כדי לראות שאתם עוברים מאחורי קצה כרית הוילון.

use17.thumb.jpg.b8db6d3dd4570e9d74ddbd9b01e0b948.jpg use18.thumb.jpg.1df4c747ba7b1ceb40c7b612d0cb15fe.jpg

 

מחברים עם סלוטייפ (עדיף איזולירבנד, אבל לא היה לי) לקצה שבולט בדלת הצד את הכבל של המצלמה האחורית (הקצה שהולך להתחבר למצלמה עצמה). מושכים\דוחפים אותו עד שיוצא באזור של דלת תא המטען. לא להבהל - הריפוד גמיש מספיק.

use19.thumb.jpg.5388033d08e07cd2ff91ccda1bcd72a2.jpg use20.thumb.jpg.193452be4d9a69655448344d3b9dcd56.jpg

 

בספורטאז' יש שני מובילי כבלים גמישים שדרכם הכבלים עוברים בין הרכב עצמו לדלת תא המטען. ממששים איזה מהם יותר ריק. כאן זה הימני (במבט מאחורה אל תא המטען), זה שרואים בתמונה הקודמת. דרכו נעביר את כבל המצלמה. שולפים את קצה המוביל הגמיש מתוך הפתח שאליו הוא נכנס (פשוט למשוך - הגומי מוחזק על ידי הצורה שלו בלבד). כעת משחילים את כבל המצלמה בין ריפוד הגג לגג עצמו לעבר הפתח של המוביל הגמיש, ו"דגים" אותו מבפנים עם תיל מכופף.

use22.thumb.jpg.35333ca7b22ccb48d99282305829ddf1.jpg use21.thumb.jpg.61966ef92a5bb2893cf65e93e78be397.jpg 

 

כעת מפרקים בעזרת כף הפלסטיק שבאה עם המצלמה את הכיסוי של החלק העליון של דלת תא המטען. מוחזק ע"י חמישה קליפסים.

use23.thumb.jpg.942750a4cd8eb2daeae902e9e6adff23.jpg use15.thumb.jpg.4af736623fad73793183486d16960628.jpg

בתמונה מעל רואים שהכבל כרגע יוצא ונכנס חזרה. בהמשך, כשנדע את האורך הדרוש, נמשוך את העודפים חזרה לעבר הדלת הצידית.

 

משחילים את התיל שלנו דרך המוביל הגמיש והלאה, בתוך הפח של דלת תא המטען, לעבר מרכז הדלת (שם נמקם את המצלמה). קצוות התיל עטופים כדי למנוע שריטות.

use24.thumb.jpg.0843e35483af9346b03b36da9b936153.jpg use25.thumb.jpg.34564aa8de6da3cd1bb44d95bdf7ad5b.jpg

 

שוב מחברים את כבל המצלמה אל התיל עם סלוטייפ ומושכים אותו פנימה.

use26.thumb.jpg.c09074158d03d136eb5af28d724fa563.jpg

 

מחברים את הכבל אל המצלמה האחורית ובוחרים לה מקום מקורב. אפשר עדיין לא להדביק, ובכלל לשמור את השלב הזה לסוף לאחר בדיקת התמונה המתקבלת בסיום השחלת הכבל אל עבר המצלמה הקדמית.

סוגרים את הכיסוי בחלק העליון של דלת תא המטען. הוא מהדק את קצה הכבל. מחזירים את המוביל הגמיש לפתחים שלו (דוחים פנימה עד שכל ההיקף נתפס במקומו). מושכים את עודפי הכבל חזרה לדלת הצידית, עד שהעודפים נכנסים מתחת לריפוד הגג. מחזירים את גומי האטימה של תא המטען למקום.

use27.thumb.jpg.22a65a478ab259c7c7c5c9eb6f4cb65e.jpg

 

כעת נחזור לדלת הצידית ונתחיל להעביר את הכבל תחת ריפוד הגג אל עבר הדלת הקדמית.

use28.thumb.jpg.0d842644e9a8a41df84efb959138738c.jpg use29.thumb.jpg.e10539338a7be5a56c40df688e58ca73.jpg

 

כשמגיעים לקורה האמצעית, צריך לבחור אם לפרק את הכיסוי שלה או להשחיל את הכבל בלי לפרק. אמור להיות בורג בחלק העליון של הקורה מתחת לכיסוי קטן, אך הכיסוי סירב לצאת וחששתי לעשות נזק. מכיוון שכרית הוילון עוברת מעל הקורות ונפתחת ללא קשר לכיסוי הקורה (תחפשו תמונות בגוגל) אין בעיה להעביר את הכבל על הקורה וזהו. בעזרת כף הפלסטיק מושכים קצת את כיסוי הקורה ומשחילים את כבל.

use30.thumb.jpg.44c4426c252f58bd461c1966e91eef42.jpg

 

מחזירים למקום את הגומי של הדלת האחורית ועוברים לקדמית. גם כאן שולפים את הגומי ומשחילים את הכבל בין ריפוד הגג לפתח הדלת.

use31.thumb.jpg.0cc91942dc501defcaa2498e030bcf8e.jpg

 

כאן יש נקודה חשובה. אסור להעביר את הכבל ישירות מעל קורת ה-A לעבר השמשה הקדמית! כמו שראינו בצד הנהג, גם כאן, כרית הוילון ממשיכה אל מתחת למכסה קורת ה-A.

use32.thumb.jpg.7257b63d9449c0d8829967a7943fa1d5.jpguse4.thumb.JPG.89ae8dc258d10108dd277a932a2650d2.JPG

 

אז ניאלץ לפרק את כיסוי הקורה גם בצד הזה. בדיוק כמו בצד השני, גם כאן מושכים את הכיסוי (אם צריך נעזרים בכף הפלסטיק), עד שהוא מתנתק קצת וחושף את הקליפס הלבן המעצבן. משחילים שפיץ-פלייר דרך החריץ שנפתח, לוחצים על האוזניים של הקליפס ומסירים לגמרי את הכיסוי.

 use33.thumb.jpg.34c8efc6454b728d0212c3b17ffaa390.jpg use34.thumb.jpg.6776842f93e2b08e3aa50589447eafa7.jpg use35.thumb.jpg.90e15c2d1bb86551afa71d40c27551ee.jpg

 

מעבירים את הכבל עד תחתית כרית האוויר, מסובבים אותו ומחזירים אותה למעלה מעברה השני. גם כאן נעזרתי במחזיקים הנדבקים שבאו בערכה של המצלמה - מסומנים בחצים אדומים בתמונה:

use5.thumb.jpg.119fbaabdfffcc554fc059067bfee03f.jpg

 

משחילים את המשך הכבל בין השמשה לריפוד הגג עד שמתקרבים למרכז השמשה. כאן גיליתי שנשאר לי די הרבה כבל. אני לא רציתי לדחוף את העודפים בתוך הכיסוי של קורת ה-A. אין שם הרבה מקום ויש פוטנציאל של רשרושים או הפרעה לכרית האוויר. למזלינו יש שפע של מקום בין ריפוד הגג לגג עצמו, אז נשאר רק להגיע אליו. לשם כך נפרק את תאורת הפנים הקדמית.

פותחים את תא המשקפיים. בתוכו מסתתרים שני ברגים. פותחים אותם ושולפים את יחידת התאורה. לשלוף קודם את החלק הקדמי כי מאחורה יש תופסנים בולטים שיוצאים רק אחרי שהחלק הקדמי יורד קצת למטה.

use36.thumb.jpg.5412809171e532ac0d14159fd6683a64.jpg use37a.thumb.jpg.59efcf00470a0d86bb2343ad48ec6f76.jpg

* דרך אגב, כפי שציינתי בפתיחה, מי שלא מחבר מצב חניה יכול להתחבר ישירות לאחד הקונקטורים כאן, ואת עודפי הכבלים לדחוף לאותו חלל שתכף ננצל. זה יחסוך לו את כל פירוקי קורת ה-A וההתעסקות עם תיבת הפיוזים. המצלמה בעצם תשב על אותו הפיוז של התאורה.

 

עכשיו שוב נשתמש בתיל. נכופף אותו ונשחיל אותו בין ריפוד הגג לשמשה.

use38.thumb.jpg.d54fee4272426ae5134eb67b4ebee763.jpg

 

נעביר את כבל המצלמה בלולאה ונמשוך את הכבל פנימה. את קצה כבל המצלמה עם מחבר ה-USB נשאיר בצד של השמשה. נוביל אותו מעל כיסוי החיישנים, ונוציא דרך אותם חריצים בצד שהוצאנו את הכבל הראשון.

use39.thumb.jpg.2c2d55a2fd9d6f2fb009a15fed688105.jpg

בהזמנות זו אפשר לחבר את הכבל אל המצלמה הקדמית. זה יאפשר לבדוק שהמצלמה האחורית עובדת כמו שצריך, וגם להשאיר את אורך הכבל הרצוי למיקום הסופי של המצלמה הקדמית.

 

נחזור להתקנה. כפי שניתן לראות בתמונה הבאה, אכן יש שפע של מקום פנוי בין הריפוד לגג:

use40.thumb.jpg.5dec7c6bac5b7b8623b47830481faaf1.jpg

 

מגלגלים את עודפי הכבל (לכן חשוב לחבר ולבחור מקום למצלמה בסעיף הקודם), תופסים אותם באזיקון, ודוחפים את החבילה הזו למרווח בין הריפוד לגג.

use41.thumb.jpg.60add95e562e974b9d1758fbff79e78f.jpg use42.thumb.jpg.fc5f14587c0552bc78ed00905161f21b.jpg

 

כעת מחזירים למקום את מכסה החיישנים ויחידת התאורה שפירקנו קודם.

נשארים עם שני כבלים שיוצאים ימינה מאיזור המראה המרכזית:

use43.thumb.jpg.5092deaa8eee037ae6d315c3d8b6f593.jpg

 

מחברים את המצלמה לכבלים. מורידים את הנייר המגן מהמדבקה ומדביקים את המצלמה (או התושבת שלה ליתר דיוק) למקום.

Inkeduse46_LI.thumb.jpg.8f05e21f293bf6be1303a5f6dadb8232.jpg

שימו לב, אם מדביקים את המצלמה גבוה יותר, כיסוי החיישנים יסתיר חלק מהתמונה. כנ"ל אם מצמידים אותה עוד לכיסוי.

בשביל להוציא את המצלמה מהתושבת, מנתקים את הכבל שמגיע לצידה הימני ומחליקים אותה ימינה.

מכיוון הנהג, המצלמה מוסתרת לחלוטין על ידי המראה. (כן, אני יודע, צריך להוריד את התווית מהכבל ולהצמיד את שניהם עם אזיקון שחור).

Inkeduse45_LI.thumb.jpg.31b4f38128ee5de0ad9a3b13c59ee310.jpg

 

שמתם לב למצלמה האחורית הנצפית במראה בתמונה מעל?

אז בשלב כלשהו, לאחר שמוודאים שהיא עובדת, מקלפים את הנייר המגן ממדבקת ה-3M שלה ומדביקים אותה, לאחר כיוון הזווית הרצויה. מומלץ להדביק כך שכל המדבקה תהיה בין פסי החימום (ולא עליהם) כדי שלא יפגעו בטעות אם תירצו להסיר אותה יום אחד.

use44.thumb.jpg.53c32b97847aac0897718ce4f34d0482.jpg

 

זה הכל חברים. מקווה שיהיה מועיל.

 

מוסיף לינקים למוצרים הספציפיים שאני הזמנתי:

המצלמה: https://www.aliexpress.com/item/32898282234.html

ערכת hardwire מקורית: https://www.aliexpress.com/item/32950913887.html

מפצל פיוזים (להזמין שניים עם פיוז 5 אמפר) : https://www.aliexpress.com/item/4000020059519.html

כרטיס זיכרון עמיד במיוחד (יעודי למצלמות שמקליטות ומוחקות המון) https://www.amazon.com/gp/product/B07B9KTLJZ

עריכה אחרונה על ידי A_lex
  • אהבתי 4
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לבחור את הפיוז עם הערך הכי נמוך זה לא בהכרח נכון.
כשהערך נמוך, ההשפעה היחסית של הצרכן החדש שנוסף, גדולה יותר ועשויה לחרוג מטווח הטולורנס של הקו.
לדוגמה. מפוח מאוורר. קו 10 אמפר. מפוח צורך 9 אמפר (טולורנס תיאורתי של 10%) יש לך ספייר של אמפר למצלמה.

קו 5 אמפר עם אותו הטולורנס יהיה לך רק חצי אמפר, מה שאומר שהסיכוי לשרוף פיוז כשהמצלמה והצרכן המקורי מופעלים גדול יותר.


Sent from my iPhone using Tapatalk

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת זרם של מצלמת דרך נמדדת במיליאמפרים. לרוב פחות ממאתיים. כלומר זניחה לעומת הצרכן העיקרי.
אם זה היה אחרת, מצבר הרכב היה נגמר מהר מאוד במצב חניה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, סולל הדרך כתב:

לבחור את הפיוז עם הערך הכי נמוך זה לא בהכרח נכון.
כשהערך נמוך, ההשפעה היחסית של הצרכן החדש שנוסף, גדולה יותר ועשויה לחרוג מטווח הטולורנס של הקו.
לדוגמה. מפוח מאוורר. קו 10 אמפר. מפוח צורך 9 אמפר (טולורנס תיאורתי של 10%) יש לך ספייר של אמפר למצלמה.

קו 5 אמפר עם אותו הטולורנס יהיה לך רק חצי אמפר, מה שאומר שהסיכוי לשרוף פיוז כשהמצלמה והצרכן המקורי מופעלים גדול יותר.


Sent from my iPhone using Tapatalk

כאשר אתה נמצא באזור אי וודאות/לא בטוח חייבים ללכת על האופציה הקיצונית(הגרועה מכול שיכולה לקרות) לכן עדיף להתחבר לפיוז קטן יותר ומקסימום הוא נשרף(מחליפים פיוז ומסיקים מסקנות) מאשר לפיוז גדול יותר שלא בהכרח ישרף באמת באת הצורך

לכאורה פיוזים נראים נוראה פשוטים בסך הכל חתיכת חוט אך למעשה יש לו הרבה תכונות כמו חומר ממנו עשוי, דיאמטר , צורה , אורך המוליך, FB, SB ועוד ועוד זה ממש הנדסה לכן כאשר אין לך את כל הנתונים/מידע עדיף ללכת על האופציה הגרועה מכול שיכולה לקרות וברור שצריך להפעיל גם טיפת הגיון....

 

לפני כשעה, A_lex כתב:

צריכת זרם של מצלמת דרך נמדדת במיליאמפרים. לרוב פחות ממאתיים. כלומר זניחה לעומת הצרכן העיקרי.
אם זה היה אחרת, מצבר הרכב היה נגמר מהר מאוד במצב חניה.
 

תודה רבה על המדריך המפורט.

 מצאתי באינטרנת סרטון שמודדים את הצריכת ההספק של המצלמה שלך. במצב רגיל (לא parking)  המצלמה צורכת סביבות ה- 500mA 

Power Drain Test A129 Viofo Dash Cam

עריכה אחרונה על ידי AndreyAK
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה טובה!

באופן כללי בנוגע למתאם\מחבר לקופסת פיוזים, צריך לשים לב שהוא הגורם המגביל מבחינת בחירת הפיוז התאים (במידה ואין פיוזים עם ערכים קטנים).
AWG זה תקן אמריקאי לקביעת קוטר כבל ואפשר למצוא טבלאות באינטרנט.
עד כה ראיתי רק מתאמים מאליאקספרס\אמאזון שהם 16AWG, ז"א שהמקס' שהם יכולים לתמוך הוא 15A.

16awg.jpg

מוזמנים לשאול ולהתייעץ בתחום מצלמות דרך לרכב
 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הלב נשרף? ברצינות?
מה אתה חושב שעובר הרכב כשמתקינים לו מולטימדיה או חיישני רוורס בהתקנה מקומית, או מרימי שמשות, קודניות, אזעקות?

כל עוד האוטו חדש ומי שמפרק נולד עם חיבור פיסי בין הידיים לראש, אין יותר מדי סכנה או נזק, הפלסטיקים האלה לא מתנגדים לפירוק יותר מדי.

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זו הסיבה שבחרתי לעשות את ההתקנה בעצמי. הרבה יותר קל לשלם למתקין. אבל בניגוד למתקין כלשהו, אני יודע שאזהר מאוד ולא אשבור אף קליפס או אשרוט את הפלסטיק. כל בורג יחזור למקומו וכל כבל יהודק כדי שלא ירשרשר.
להתקין מצלמה, דווקא ברכב חדש, לדעתי כדאי מאוד.
בשרשור הקניה, אף ציינתי שוויתרתי על התקנת איתוראן שיכלתי לקבל ללא עלות (ולחסוך קצת בביטוח), כדי לצמצם למינימום את ההתעסקות של מתקינים ברכב.

  • אהבתי 4
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, shellcase כתב:

הלב נשרף? ברצינות?
מה אתה חושב שעובר הרכב כשמתקינים לו מולטימדיה או חיישני רוורס בהתקנה מקומית, או מרימי שמשות, קודניות, אזעקות?

כל עוד האוטו חדש ומי שמפרק נולד עם חיבור פיסי בין הידיים לראש, אין יותר מדי סכנה או נזק, הפלסטיקים האלה לא מתנגדים לפירוק יותר מדי.

חביבי,אני עובד בתחום הרכב כבר כמה שנים ומכיר את נושא ההתקנות מקרוב מאוד ,ואפילו עכשיו הזמנתי רכב חדש ונתתי הוראה חד משמעית לא לגעת לי ברכב בארץ (אני הולך לעשות משהו שלא מקובל בפורום) בכללללללללללל שלא יגעו לי ברכב בארץ... אפילו אם היה אפשר אז גם לא לשטוף אותו.... 

 

בשורה התחתונה,כן עדיף שיתקין את המצלמה מישהו שיש לו "חיבור לבבי" לרכב... כמו שפה...

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמה טעויות קריטיות שממש מפריעות לי מקצועית: . 

  • לא מתקינים חווט באיזור כריות וילון! חיווט למצלמה אחורית יש להעביר דרך ספי רצפה. 
    אם בכל זאת מעוניינים להעביר חווט באיזור העליון , אז יש  להנמיך ריפוד גג ולעגון את החיווט כך שלא יפריע לכרית וילון בשום מצב.
  • הארקה מחברים לשלדה בלבד ולא לשום צרכן או שקע אבחון. לא חסר מקומות לחבר מינוס ברכב, מתחת לדש יש המון פחים לא צבועים עם ברגים עליהם.
  • הזנה, לוקחים  מנתיכים שמזינים צרכני חשמל בסיסיים (כגון תאורה, מצת, מנוע חשמלי וכו')  ולא יחידות בקרה. אגב, עדיף לחבר מתח אחרי סוויץ למתח אביזרים.  
  • לא לגמרי רואה מה עשית במעבר לדלת תא מטען , ממה שכן רואים, הרושם שלי שזה מתכון לחדירת מים.   
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 28 דקות, danniel כתב:
כמה טעויות קריטיות שממש מפריעות לי מקצועית: . 
  • הארקה מחברים לשלדה בלבד ולא לשום צרכן או שקע אבחון. לא חסר מקומות לחבר מינוס ברכב, מתחת לדש יש המון פחים לא צבועים עם ברגים עליהם.


למיטב הבנתי השימוש בפים המינוס בobd נועד לבדיקת הפיוזים בעזרת רב מודד
לגבי שאר ההערות אכן הערות נכונות,
בכל מקרה עבודה יפה, תמיד יש מה ללמוד.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם בדיקות זריזות לנתיכים תמיד מול גוף הרכב או מינוס מצבר.. 

 

בכל אופן, המדריך עצמו מאוד מושקע, תמונה כמעט של כל תהליך ונקודה חשובה!

  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שאני עונה לך... מעריך את דעתך המקצועית, אך להבא תשתדל לקרוא את כל המדריך לפני שאתה נותן הערות.

אענה בתוך הציטוט:

לפני 21 שעות, danniel כתב:

כמה טעויות קריטיות שממש מפריעות לי מקצועית: . 

  • לא מתקינים חווט באיזור כריות וילון! חיווט למצלמה אחורית יש להעביר דרך ספי רצפה. 
    אם בכל זאת מעוניינים להעביר חווט באיזור העליון , אז יש  להנמיך ריפוד גג ולעגון את החיווט כך שלא יפריע לכרית וילון בשום מצב. מסכים שבאופן כללי עדיף להעביר מלמטה, אך זה דורש יותר פירוקים. אין סיבה שהחוט יפריע לכרית האוויר היכן שהעברתי אותו. הצצתי לתוך המרווח בין הפח לריפוד הגג וראיתי היכן ממוקמת כרית הוילון לפני שמיקמתי אותו שם. גם לזוז אין לו לאן פשוט כי האורך לא יאפשר לו (הוא בעצם נעול בשלוש נקודות - אחת מאחורה, אחת בקורה האמצעית ואחת בתוך הקורה הקדמית).
  • הארקה מחברים לשלדה בלבד ולא לשום צרכן או שקע אבחון. לא חסר מקומות לחבר מינוס ברכב, מתחת לדש יש המון פחים לא צבועים עם ברגים עליהם. כפי שכתבתי, השימוש במחבר הOBD הוא רק לבדיקות עם הרב-מודד, כי נדרש מקום שנגיש כאשר הדלתות סגורות (כי יש מערכות שמקבלות מתח אם הרכב לא סגור ונעול, אפילו אם הוא לא מונע). להגיע לנקודה אחרת שמחוברת לשילדה היה דורש עוד פירוקים (או גמישות של נערת קרקס סינית) ואין שום סיבה לעשות אותם. את קו המינוס של המצלמה עצמה חיברתי לבורג מתחת לדיפון בצד הדשבורד כפי שהצגתי במדריך.
  • הזנה, לוקחים  מנתיכים שמזינים צרכני חשמל בסיסיים (כגון תאורה, מצת, מנוע חשמלי וכו')  ולא יחידות בקרה. אגב, עדיף לחבר מתח אחרי סוויץ למתח אביזרים. מתח לאחר הזנה חיברתי לפיוז של מודול שלא קיים ברכב המיובא לארץ (חימום ואוורור מושבים). גם את זה כתבתי ולא קראת. תסכים איתי שהכי כדאי לחבר לפיוז שלא משמש לכלום. מתח קבוע לקחתי מהפיוז שלדעתי הכי פחות קריטי מכל אלו שמקבלים הזנה קבועה (מה לעשות שזה בדרך כלל כל מיני דברים שקשורים באימובילייזר או מפתחות חכמים).
  • לא לגמרי רואה מה עשית במעבר לדלת תא מטען , ממה שכן רואים, הרושם שלי שזה מתכון לחדירת מים. בכלל לא. הכבל יצא ונכנס מתחת רק בשלב ההשחלה. לאחר מכן, כפי שכתבתי (🙄)  מושכים אותו חזרה לעבר דלת הצד והוא עובר כולו מתחת לריפוד הגג ישירות לעבר המוביל הגמיש.

 

  • רעיון טוב! 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 28.9.2020 בשעה 17:15, new_driver_MAZDA כתב:

חביבי,אני עובד בתחום הרכב כבר כמה שנים ומכיר את נושא ההתקנות מקרוב מאוד ,ואפילו עכשיו הזמנתי רכב חדש ונתתי הוראה חד משמעית לא לגעת לי ברכב בארץ (אני הולך לעשות משהו שלא מקובל בפורום) בכללללללללללל שלא יגעו לי ברכב בארץ... אפילו אם היה אפשר אז גם לא לשטוף אותו.... 

 

בשורה התחתונה,כן עדיף שיתקין את המצלמה מישהו שיש לו "חיבור לבבי" לרכב... כמו שפה...

 

 

נו, אז אנחנו בהסכמה :)
גם לאבא שלי הזמנו את הרכב ככה שלא נגעו בו ידיים 'ארץישראליות מצויות'.


 

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי, אם כי לא בעיון רב, כי אני לא מתכוון לבצע את ההתקנה הזאת ברכב כזה בקרוב. 

 

עברתי על נקודות שציינת בעיון רב יותר..

 

לגבי הכרית וילון, התקנה מסוכנת, חד וחלק. כל חוט שימצא שם עלול להסיט את המסלול המתוכנן של פתיחת כרית האויר. 

זאת התקנה שלך ברכב שלך ולא של אחר ואתה אחראי עליה,  רק שתהיה מודע לנקודה. 

 

לגבי נתיך של מערכת שלא קיימת, אם יש נתיך בתיבת נתיכים אז סביר להניח שהוא כן מזין צרכן כלשהו, כדי לדעת צריך סכמת חשמל מלאה של תיבת הנתיכים הזאת.

בכל מקרה, הנתיך שבחרת זה בסדר, ההערה היא יותר הארה ותוספת וחידוד  למה שאתה רשמת.  

 

הארקה, עדיף לבורג שלא לוחץ על פלסטיק, זאת הארקה גבולית, שווה להתאמץ וחפש בורג שסוגר ישירות על פח. 

 

מעבר הרתמה לדלת אחורית, ממש לא ברור לי מה בדיוק עשית שם. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
  • תכנים דומים

    • מאת helpcar2015
      יש לי מצלמת דרך 70mai pro של שיאומי וכרגע מותקנת עליה גרסה 1.0.7na ויש עדכון ל1.0.9na מישהו ניסה? עדכן? מכיר? לא עדכנתי את המצלמה אף פעם היא הגיעה עם הגרסה הזו (1.0.7na), אני מפחד שימחקו דברים או סתם יהיו באגים. מישהו אולי יודע על הגרסה החדשה?
    • מאת elibaba
      פתח דבר : עבודה עצמית על הרכב ובפרט עבודה על מערכת הבלמים איננה חוקית במדינת ישראל, עלולה להוביל תאונה חמורה שבה יאבדו חיי אדם!
      אין בשום פנים ואופן בדברים להלן בכדי לעודד מישהו לעבוד באופן עצמי על מערכת הבלמים ברכב שלו, וכמובן שכל העבודה המתוארת כאן נעשתה על ידי מכונאי מוסמך ואני רק צילמתי.
       
      הפציינטית היא אופטרה 4 דלתות שנת 2008 שמשמשת אותי כ Daily Beater בהצלחה יתרה וללא כל תלונות ומענות, החלטתי להחליף לה פרואטיקבית רפידות בלם מכיוון שלא ידעתי מתי הוחלפו לאחרונה. מחירן הוא זול למדי, כ 100 ש"ח לסט של Remsa, אז למה לא.  התהליך המצולם דומה להחלפת רפידות בלם קדמיות(המוכונות בשפת המוסכים "דיסקיות")  כמעט בכל רכב מודרני.
       
      כלים נדרשים : מפתח או בוקסה 14 מ"מ + ראטצ'ט חסון או ידית כח, מברג שטוח, מפתח ברגי גלגלים, ג'ק, מעצורים לגלגלים.
       
       
      ראשית מתחילים בהורדת הטאסה במשיכה נמרצת בשתי ידיים. 

       
       
      לאחר מכן, שחרור ראשוני של ברגי הגלגל הקדמיים בשני הצדדים, אני השתמשתי במפתח ברגים חשמלי שיש לי אבל כמובן שגם מפתח ברגי גלגל ידני יעבוד.
      לאחר השחרור הראשוני יש לשים מעצורים מאחורי הגלגלים האחוריים, לוודא שבלם היד משוך והרכב בהילוך P ולהרים את החלק הקדמי על בוקים, בצוק העתים ניתן להסתפק בג'ק בצד אחד ואחר כך בצד השני אבל זה גם לא בטיחותי וגם פחות נוח.

       
       
      לאחר הסרת הגלגל ממקומו מתגלה במלוא תפארתו קליפר הבלם הקדמי, כאן של צד הנהג. החצים הצהובים מצביעים על 2 ברגי 14 מ"מ שמחזיקים את הקליפר במקומו, החץ השלישי מצביע על חלון הצצה הפעור בקליפר שדרכו ניתן לראות את מצב השחיקה של הרפידות בקלות, היו להן עוד כ 4-5 מ"מ אבל החלטתי שאם כבר יש לי רפידות חדשות אז אחליף.

       
       
      בשלב הזה מומלץ לפתוח מעט את מכסה מיכל נוזל הבלם (הצהוב הקטן יותר בתמונה), מייד תבינו למה.

       
       
      פתיחת 2 ברגי ה 14 מ"מ של הקליפר דורשת כח נכבד למדי, מומלץ להשתמש במפתח סגור גדול או ידי כח לקבל מומנט מירבי. בסופו של דבר הם נפתחים וניתן למשוך בקלות את הקליפר ממקומו ולתלות אותו על קפיץ הבולם כדי שלא יפריע ולא תהיה מתיחה בצנרת הבלימה. עכשיו ניתן לראות את הרפידות הישנות במלואן. שימו לב שהפחית שיש לאחת מהן ב"גב" שלה התעקמה קצת, זה לא משנה - ממילא הן הולכות לפח.

       
       
      את ברגי הקליפר שמרו בצד, רצוי בתוך צלחת מגנטית למניעת אבדן.

       
       
      עכשיו אפשר להוציא את הרפידות המשומשות, הכי קל באמצעות מברג שטוח שמחדירים בעדינות בין הרפידה לבין דיסק הבלם ומזיזים הצידה.

       
      הרפידות יושבות בתושבות קפיציות, אחרי התנועה הראשונית עם המברג הן יוצאות בקלות ביד.

       
      לוקחים את הרפידות החדשות. במקרה זה מדובר ברפידות של Remsa ספרד המתאימות לאופטרה, נובירה, דייהו אספרו ועוד. נקנו באחים מוניס ראשון לציון.

       
       
      הרפידות החדשות עבות כצפוי בערך פי 2 מהרפידות המשומשות. כנראה שהיה אפשר לסחוב עוד שנה על הקיימות, אבל כאמור - הוחלפו.

       

       
       
      כשאתם בוחרים זוג רפידות לכל צד שימו לב - לרפידות בלם יש מחוון שחיקה, זה הברזל הקטן השחור שרואים בתחתית הקליפר בתמונה (כאן כבר עם הקליפר מורכב, בפועל בשלב הזה הקליפר עדיין לא מורכב במקומו). זה לא ממש משנה איך מרכיבים את הרפידה, האם הוא בצד הפנימי, החיצוני, למעלה או למטה כל עוד יש בכל צד רפידה אחת שיש בה כזה. המטרה שלו היא ליצור רעש צורם בבלימה כאשר הרפידות שחוקות מדי וכך להזהיר את הנהג.

       
      אחרי שהושבתם את הרפידות החדשות במקומן, בצד הפנימי והחיצוני של דיסק הבלם, תגלו שהקליפר לא יכול לחזור למקומו ללא כיווץ הבוכנה שלו, כי הרפידות החדשות עבות הרבה יותר.
      לכן יש לכווץ את הקליפר.
      זוכרים שפתחנו את מיכל נוזל הבלם קצת ? אז זה למה, כדי שיהיה מקום לנוזל להתפשט אליו ולאוויר לצאת, אם אתם עדינים לא יישפך שום דבר החוצה, אבל כדאי להביט על המפלס בתהליך.
      טיפ של אלופים - פשוט וקל לכווץ את הקליפר (אם אין לכם כלי יעודי) באמצעות קליבת C של נגרים ושימוש באחת הרפידות הישנות כפי שרואים בתמונה.
      סובבו את הקליבה עד שבוכנת הקליפר נכנסת חזרה במלואה.

       
       

       
      ככה זה נראה כשהבוכנה מכווצת לגמרי.

       
       
      זהו, הרפידות החדשות יושבות במקום (פה לא רואים את הרפידה עם אינדיקטור השחיקה, אחר כך הוחלפה)

       
       
      נשאר להלביש את הקליפר חזרה למקומו, להבריג את הברגים ולהחזיר את הגלגל.
      כאן רואים דרך חלון ההצצה את הרפידות החדשת שצבען שחור יותר.


      אחרי סגירת ברגי הקליפר היטב, יש להחזיר את הטאסה למקומה, שימו לב שבטאסות מקוריות יש מגרעת למקום של הונטיל.

       
       
      לא לשכוח לסגור חזרה את מכסה מיכל נוזל הבלמים, והנה - כמעט הסתיימה העבודה.
       
      חשוב לפני שמתחילים נסיעה : יש לעמוד במקום ולפמפם מספר פעמים בדוושת הבלם עד שהיא מתקשה למצב תקין בטרם נסיעה.
      זאת משום שהקליפר שכווץ צריך לחזור למצב הדוק על הרפידות החדשות, אם לא תעשו זאת - לא תוכלו לבלום בפעם הראשונה!!!
       
       
       
      בלי קשר לבלמים, מכיוון שהרכב כבר עמד על בוקים, היה נוח להחליף לו שמן ופילטר שמן ל ACDelco מקורי שעולה דולרים ספורים באמזון.



       
       
       


    • מאת elibaba
      יש לי אופטרה 2008 שמשרתת נאמנה כמשפחתומטית הבית, כשהג'ימני קטן או צפוף מדי לכל ההרכב המשפחתי.
      סה"כ האוטו סביר ונטול תקלות, למעט משהו קטן שהציק - דלת הנוסע הימנית לא היתה נפתחת ונסגרת עם הנעילה המרכזית, וזמזום חזק רמז שמשהו במנוע החשמלי בדלת נטחן למוות.
       
       
      למרבה המזל, האופטרה נמכרת ומיוצרת תחת שפע שמות בכל רחבי העולם, בפרט בארצות הברית תחת השם סוזוקי פורנזה (4 דלתות) או רינו (5 דלתות) ולכן הזמנה מ rockauto של חלק ACDELCO מקורי מק"ט 96229552 עלתה אמנם כ 40 דולר כולל המשלוח אבל הגיעה בנוחות לבית תוך 10 ימים.
       
      כלי עבודה נדרשים : מברג פיליפס, מברג שטוח גדול לשחרור פלסטיקה (עדיף יותר "כף" פלסטיק ייעודית למניעת נזקים), מברג טורקס T30 (אם אני זוכר נכון) לברגי המנעול, שפיץ פלאייר, רצוי זוויתי לשחרור מוטות הנעילה.
       
      סדר פעולות :
      מתחילים בשליפת המשולש הדקורטיבי בפינת החלון, הוא יוצא במשיכה.
       

       
       
      וככה זה נראה אחר כך
       

       
       
      עכשיו מפרקים את ידית טריקת הדלת הפנימית, יש בחלק התחתון שלה מגרעת נסתרת, באמצעות מברג שטוח פשוט מוציאים אותה. מתחתיה נגלים 2 ברגי פיליפס, פותחים אותם.
       
       

       
       
       
      עוד שני ברגי פיליפס (קצרים יותר, לשים לב) נמצאים בתחתית הדלת היכן שיש מגרעות בפלסטיק, פותחים אותם.
       
      את מסגרת הקישוט שמסביב לידית הפתיחה הכסופה רצוי לחלץ (בעדינות! כמו שרואים, את שלי סדקתי) לפני הוצאת חיפוי הדלת הפנימי למרות שבספר הרכב כתוב שלא צריך וזה יוצא לבד בזמן הפרדת חיפוי הדלת. מושכים בעדינות עם מברג שטוח או כף להפרדת חלקי פלסטיק סביב סביב עד שהמסגרת השחורה יוצאת.
       
      זהו, עכשיו בכח האצבעות מפרידים 4 קליפסים, 2 מימין ו 2 משמאל שמחזיקים את החיפוי צמוד לפח הדלת ובתנועת הרמה למעלה החיפוי הפנימי יוצא, הוא נשאר מחובר רק על קונקטור חשמלי של חלונות החשמל, מפרידים אותו בלחיצה קלה באצבעות על לשונית האבטחה של הקונקטור ומשיכה קלה.
       

       
      ככה נראית הדלת העירומה, מקלפים מצד ימין למעלה את מגן המים עד בערך לאמצע ומשתדלים שהדבק לא יתפוס לכלוכים.
       

       
      מכאן מתחילים לעבוד על הוצאת המנעול. יש לו 3 מוטות (שטנגות) שמתחברים לידית פתיחת הדלת הפנימית, לידית החיצונית ולכפתור נעילת הדלת.
      הרבה יותר קל להפריד את השטנגות בצד שלא מחובר למנעול, כי הוא קבור רחוק יחסית בדלת, גם יהיה יותר קל להחזיר ככה.
       
      לכן מפרידים את שטנגת כפתור הנעילה בחיבור ה "ברך" שלה שנמצא בערך באמצע הדלת - בעדינות!
      את השטנגה של ידית הפתיחה הפנימית מפרידים מגוף הידית הכסוף מהצד האחורי, היעזרו בפלאייר שפיץכדי לסובב את הנועל הפלסטי הצידה ואז זה יוצא די בקלות.
       

       
       
       
      השטנגה האחרונה של ידית הפתיחה החיצונית משתחררת בחיבור שלה סמוך למנעול עצמו, צריך לשלוח יד פנימה לדלת, למצוא את המהדק הפלסטי האפור (צד שמאל למטה בתמונה) והוא נפתח על ציר.
       

       
      עכשיו פותחים 3 ברגי טורקס מהצד של הדלת והמנעול משוחרר, אפשר להוציא אותו, זהירות לא לעקם את השטנגות (אני בצילום פרקתי אותן מהמנעול, עדיף שלא), מה שיוצא זה זה:
       

       
      מנוע הנעילה עצמו מתחבר לגוף המנעול ב 2 ברגי פיליפס, ככה זה נראה :
       

       
      משחררים את שני הברגים העליונים שבפלסטיק השחור, מחליפים מנוע תקול בחדש ומרכיבים את הכל בחזרה בסדר הפוך.
       

    • מאת dushar
      שלום,
      שלוש שנים עברו ושוב אני עומד מול רשימת רכבים לבחירה מחברות ליסינג שונות.
      חברה שלי עובדת מול כמה חברות ליסינג, ובוחרת חברה לפי תנאים לדגם ספציפי שנבחר.
      אני משלם שווי  מס בלבד.
      חשוב ברכב (לפי סדר עדיפות):
      גודל (מכניס זוג אופניים לרכיבות באמצע השבוע) נוחות נסיעה, ביצועים, יוקרה.  
      רשימה השנה היא כזאת:
      אוקטביה 1.5 SPACE
      פורד פוקוס אקטיב ESTATE   1.5
      קיה ספורטאג'  1.6 דיזל
      טויוטה קורולה TS SPACE HYBRID
      קיה NIRO LX
      ישנם רכבים נוספים אך לדעתי לא רלוונטי בכלל.
       
      חשוב לציין שאני "אוהב הגה" ורכב שני במשפחה (פרטי. לא ליסינג) הוא בעל גיר רגיל מהנה.
       
    • מאת Centaur
      שלום חברים,
       
      מקווה שהכותרת ברורה, אני חדש כאן ורכשתי מצלמת דרך עם מצלמה פנימית וגם רוורס (סך הכל 3 מצלמות).
       
      הדגם שרכשתי הוא:
       
      http://samsonix.com/he/product/3-lens-dashboard-camera-with-4-screen/
       
      בקישור ניתן לראות איך נראה מצלמת הרוורס אולם לא רואים את הכבל שלו, הוא ארוך מאוד ויש עוד 2 חוטים ליד המצלמה עצמה שהם קצרים,
      צבעם אדום ושחור שאותם אני אמור לחבר לאיפשהו כדי שהמצלמה תפעל מתי שאני מעביר למצב נסיעה לאחור, יש מדריך מצולם למיקום שאליו צריך לחבר?
       
      חיפשתי ולא מצאתי.
       
      תודה לעוזרים
  • נושאים פופולריים

  • נושאים מתעדכנים

  • צפיות אחרונות   0 משתמשים רשומים

    אין משתמשים רשומים הצופים בעמוד זה.

×
×
  • Create New...