Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[מדריכון] מזגן לא מקרר - החלפת חיישן טמפ' חיצוני בג'ולייטה


MMi
 שיתוף
עוקבים 1

פוסטים מומלצים

תקופת הקורונה, הרכב מבלה את רוב ימיו בחניה בחודשים האחרונים אבל בנסיעות המועטות שאני כן נוסע עליו אז מזגן זה בגדר חובה, במיוחד עכשיו בחודשי הקיץ.

כבר תקופה שמד הטמפ' הראה נתונים שגויים - בהתחלה 50-60-70 מעלות  וכעת כשהוא הפסיק לעבוד והקריאה היא ---.

 

1.thumb.jpg.9bfb2f1a111ca52b82dbf5cda26bb98a.jpg

 

נבירה קצרה באינטרנט מראה שיש קשר בין ה-2, כאשר חיישן הטמפ' החיצוני לא עובד, המדחס לא נכנס לפעולה (הפרש הטמפ' בין חיישן הטמפ' הפנימי לחיצוני).

הבעיה העיקרית היא שהחיישן נמצא בתוך המראה הימנית (צד הנוסע) ומבדיקה עם שלושת המוסכים המומחים המובילים - אוטואיטליה, התלתן ואיציק מרחובות - נאמר לי שצריך להחליף את המראה קומפלט. מחיר המראה הוא סדר גודל של 1400 ש"ח (מפירוק). 

 

ביקור ב-eBay מראה שניתן לקנות רק את החיישן במחיר של כ-100 ש"ח עם משלוח עד הבית:

https://www.ebay.co.uk/itm/Alfa-Romeo-Giulietta-940-10-20-External-Ambient-Sensor-Underneath-Door-Mirror-/133473456335

 

fast forward שבוע לאחר מכן והחיישן כבר אצלי. כל שנותר הוא להרכיב אותו מבלי לשבור את המראה אבל זה שווה בין כה וכה המראה אמורה להיות מוחלפת על מנת שהמזגן יעבוד.

 

אנסה לפרט כמה שיותר בצירוף תמונות על מנת להקל על התהליך, מניח שהוא יהיה שימושי ללא מעט אנשים כיוון שנראה שהבעיה הזאת די נפוצה.

 

כלים דרושים:

  • מברג ארוך ודק
  • מברג טורקס (כוכב) בגודל T20 ו T15
  • מלחם
  • שרוול (בידוד) מתכווץ לכבלים או איזו
  • פן תעשייתי / רגיל
  • זוג ידיים

 

שלב 1: הוצאת המראה

זהו השלב הקריטי ביותר כיוון שצריך להוציא את המראה מבלי לשבור את הקליפסים שתופסים אותה.

לכוון את המראה הכי למטה ופנימה (שמאלה, לכיוון הנהג) על מנת שתיהיה גישה כמה שיותר קלה לקליפסים.

 

2.thumb.jpg.4bb4a558b5601b8fd65d68dbbb6d2954.jpg

 

כאן, אפשר לראות את אחד הקליפסים שצריך לשחרר בעזרת המברג, מספיק לשחרר את 2 הקליפסים הקיצוניים:

 

3.thumb.jpg.09a7ac4491d8d517eef5dafff011dd96.jpg

 

בזהירות, אחרי שלוחצים עם המברג על הקליפסים ומשחררים אותם למשוך את המראה החוצה והיא פשוט יוצאת. היא לא תיפול ישנם 2 חוטים שמחזיקים אותה. זה נראה כך:

 

4.thumb.jpg.13e7070ffb4b87ac9e9e5befc4773719.jpg

 

שלב 2: הוצאת המנוע של המראה ושחרור החיישן

כמו שניתן לראות, החיישן נמצא בתחתית המראה. בשביל להוציא אותו צריך להוציא את המנוע של המראה שמוחזק ע"י 3 ברגים.

אחרי שהברגנו החוצה את שלושת הברגים בעזרת מברג הכוכב בגודל T15 נבריג החוצה את הבורג הנוסף שמחזיק את בית המראה (גודל T20) על מנת שנוכל להזיז קצת את הפלסטיק שמחזיק את המנוע שהוצאנו ונשחרר מתחתיו את החיישן.

 

5.thumb.jpg.d928391999342dff5ed15a5b32f7cffd.jpg

 

אפשר להוציא את המחבר של המנוע בקלות ולהזיז את המנוע לגמרי החוצה לשם הנוחות.

 

שלב 3: החלפת החיישן

החיישן מחובר באמצעות 2 חוטים אפורים שאותו אנחנו נחתוך על מנת שנוכל להלחים את החוטים של החיישן החדש. לשים לב מידות לפני שחותכים - לא לחתוך קצר / ארוך מדי.

 

6.thumb.jpg.288e8ceb40659881d801ba0703d8b49a.jpg

 

מוציאים את החיישן הישן:

 

7.thumb.jpg.0a9a6fbd67945ccf5ccc1b5f758c920e.jpg

 

הישן והחדש:

 

8.thumb.jpg.130d13cb0233cb8c450d4962959bf031.jpg

 

כעת נחבר את החיישן החדש ונלחים את הכבלים.

לפני ההלחמה, רצוי לחבר ולבדוק שאכן רואים את הטמפ' מוצגת.

 

9.thumb.jpg.ca9ac5f6eb3a50dac405d595d5852c34.jpg

 

10.thumb.jpg.2646b648abd3bb5150a09937c9f6c7e0.jpg

 

אחרי זה, פן על מנת לכווץ את השרוולים שיגנו על ההלחמה ויבודדו ממים.

כל מה שנותר  זה להחזיר הכל למקומו אבל זאת כבר לא בעיה.

 

וזהו הפרס. וגם אחד שפחות רואים אבל מרגישים - המדחס נכנס לפעולה והמזגן מקרר! 

עבודה קצרה שחוסכת לא מעט כסף.

 

11.thumb.jpg.32487b2a966cbba1be3f42ae71b8ca4c.jpg

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי MMi
  • אהבתי 7

(סקירה לאחר קניה) Alfa Romeo Giulietta 170 2014 Manual

Honda Civic 2006 Manual - Sold

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 שיתוף
×
×
  • Create New...