Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך קונים קורקינט חשמלי משומש?


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1289 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב, האקסטרא הזה צריך לבוא מאיפושהו...

זו אחת הנקודות שהכי מציקות לי בנושא של כלים חשמליים בארץ, הם נמכרים במחיר כפול לעומת ארה"ב או אירופה- ומגיעים בארץ עם סוללה עם 50-70% מהקיבולת לעומת המוצר המקביל בחו"ל. בניגוד לעניין המנוע/בקר, לזה אין שום תירוץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

השיאומי הוא כלי מעולה.
בגרסת הפרו החדשה הוא מגיע עם מנוע 350.
בארץ הגרסא היא הרגילה עם מנוע 250.

החסרון של הכלי הוא המומנט, אין כח בעליות ואין כח בסחיבת אדם מעל 100 קילו.
הפתרון הוא הרכבת 2 מנועים
הפרוייקט בוצע על ידי חבר פורום והקורקינט כעת אצלי, בתמונה המצורפת ניתן לראות את 2 המנועים(גם הסוללה הכפולה שמוסתרת בתיק).
כעת המהירות המקסימלית היא 40 קמש, אבל זה באמת לא מעניין אלא המומנט, המהירות המקסימלית נשארת קרובה מאוד ל 40 גם בעליות, ולכן כעת לטעמי זה הקורקינט המושלם.
המצרכים זה 2 קורקינטים שיאומי, דרמל, מתאם למנוע אחורי (למי שרוצה לעשות, יש לי מתאם ספייר שרכשתי).

82070053c42b95a774c08bb616620b85.jpg

Sent from my HD1900 using Tapatalk

  • רעיון טוב! 1

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תכלס אני מעדיף לקנות כלי חדש (נגיד שיאומי כזה שעולה 1400 ש"ח ולא כלי משומש יקר, נראה לי שלמטרות שלי זה מספיק, אין פה עליות. 

 

מקסימום בשלב מאוחר יותר אפשר לעשות כזה פרוייקט שהוא מדליק מאוד :-)

 

אבל רשום עומס מקסימלי 100 קילו. האם יכול להחזיק יותר או שישבר מהר? 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, Or05230 כתב:

השיאומי הוא כלי מעולה.
בגרסת הפרו החדשה הוא מגיע עם מנוע 350.
בארץ הגרסא היא הרגילה עם מנוע 250.

החסרון של הכלי הוא המומנט, אין כח בעליות ואין כח בסחיבת אדם מעל 100 קילו.
הפתרון הוא הרכבת 2 מנועים
הפרוייקט בוצע על ידי חבר פורום והקורקינט כעת אצלי, בתמונה המצורפת ניתן לראות את 2 המנועים(גם הסוללה הכפולה שמוסתרת בתיק).
כעת המהירות המקסימלית היא 40 קמש, אבל זה באמת לא מעניין אלא המומנט, המהירות המקסימלית נשארת קרובה מאוד ל 40 גם בעליות, ולכן כעת לטעמי זה הקורקינט המושלם.
המצרכים זה 2 קורקינטים שיאומי, דרמל, מתאם למנוע אחורי (למי שרוצה לעשות, יש לי מתאם ספייר שרכשתי).
 

 

השאומי הוא כלי בסיסי, וסובל גם מתכנון לקוי ככה שבלא מעט פעמים אתה מוצא את עצמך מחזיק במוט מרחף באוויר, הצוואר ליד נקודת החיבור לכלי נשבר. מחלה ידועה ונפוצה להחריד.

בנוגע לשעטנזים כמו הנ"ל- אני מאוד נגד. כן, זה יתן יותר מומנט וגם יותר מהירות. על בלמים שלא בנויים להתמודד עם זה וגלגלים/מיסבים שלא בנויים לשחיקה כזו. יש לי היכרות קרובה עם צמד חמד שישבו בגבס עד לא מזמן בדיוק מסיבה כזו, לא לשכוח שאם אתה רוצה להעלות את המהירות פי 2, הבלמים צריכים להיות מתאימים לעצירה של פי 4 אנרגיה, כי פיזיקה וכזה. אז 2 סטים של אותו בלם doesn't really cut it.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 
השאומי הוא כלי בסיסי, וסובל גם מתכנון לקוי ככה שבלא מעט פעמים אתה מוצא את עצמך מחזיק במוט מרחף באוויר, הצוואר ליד נקודת החיבור לכלי נשבר. מחלה ידועה ונפוצה להחריד.
בנוגע לשעטנזים כמו הנ"ל- אני מאוד נגד. כן, זה יתן יותר מומנט וגם יותר מהירות. על בלמים שלא בנויים להתמודד עם זה וגלגלים/מיסבים שלא בנויים לשחיקה כזו. יש לי היכרות קרובה עם צמד חמד שישבו בגבס עד לא מזמן בדיוק מסיבה כזו, לא לשכוח שאם אתה רוצה להעלות את המהירות פי 2, הבלמים צריכים להיות מתאימים לעצירה של פי 4 אנרגיה, כי פיזיקה וכזה. אז 2 סטים של אותו בלם doesn't really cut it.
לשיאומי כמו לכל כלי יש חסרונות, אבל מבחינת vfm הוא מנצח.
את עניין השן הנשברת הם תיקנו בגרסא החדשה.
לעניין הקורקינט שברשותי, עוצמת הבלימה החשמלית (סיבובי נגד) מאוד חזקה ואפילו היא ממותנת, כלומר אפשר שתהיה יותר אגרסיבית.
התקלה היחידה שיכולה לקרות זה ש2 המנועים יחדיו ישבקו חיים ואז לא תהיה בלימה בכלל, אבל מאחר ושניהם מחוברים כל אחד לבקר נפרד הסיכוי לכשל כזה הוא אפסי.
גם קורקינטים יקרים סובלים מכשלים כאלו ואחרים, הכשלים של שיאומי בתחילת הדרך בהחלט היו מסוכנים (אני הראשון לדעתי בארץ ששבר את השן בקורקינט אחרי 600 קילומטר ועף ב 25 קמש וכמובן שזה לא כוסה באחריות היבואן הרשמי), אבל הם השתפרו עם הזמן



Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, Or05230 כתב:

את עניין השן הנשברת הם תיקנו בגרסא החדשה.

ממתי יש את הגרסה החדשה, האם כל מה שקונים היום חדש זו הגרסה החדשה? 

איך מבדילים בינה לבין הישנה עם הבעיה הנ"ל? 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממתי יש את הגרסה החדשה, האם כל מה שקונים היום חדש זו הגרסה החדשה? 
איך מבדילים בינה לבין הישנה עם הבעיה הנ"ל? 
השן ששומרת על הכידון זקוף מתמגנטת, כלומר קח מגנט ותראה שהוא מתמגנט לשן הזו.
נדמה לי גם על האריזה רשום גרסא 1.13 שמסמן את זה.
בגרסא הזו השן לא תשבר.
אבל מעבר לזה, כל עוד לא תפעיל משקל על הכידון( לומדים לעשות את זה וככה הרכיבה צריכה להתנהל) אז לא יהיו שום שברים גם בגרסא הישנה.
אני הפעלתי משקל ענק על הכידון כשרכשתי את הקורקינט ולכן זה קרה.
אני עם השיאומי השלישי שלי כשאת הראשון רכשתי ב 2017, כיסיתי מעל 5000 קילומטר איתו ופרט לסקוטאיר אני לא רואה את עצמי רוכש קורקינט אחר, וגם את הסקוטאיר הייתי מפחד לקשור בחוץ לכמה דקות, את השיאומי אני קושר איפה שאני רוצה (כמובן למספר דקות).


Sent from my HD1900 using Tapatalk

  • אהבתי 1

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, Or05230 כתב:

לשיאומי כמו לכל כלי יש חסרונות, אבל מבחינת vfm הוא מנצח.
את עניין השן הנשברת הם תיקנו בגרסא החדשה.
לעניין הקורקינט שברשותי, עוצמת הבלימה החשמלית (סיבובי נגד) מאוד חזקה ואפילו היא ממותנת, כלומר אפשר שתהיה יותר אגרסיבית.
התקלה היחידה שיכולה לקרות זה ש2 המנועים יחדיו ישבקו חיים ואז לא תהיה בלימה בכלל, אבל מאחר ושניהם מחוברים כל אחד לבקר נפרד הסיכוי לכשל כזה הוא אפסי.
גם קורקינטים יקרים סובלים מכשלים כאלו ואחרים, הכשלים של שיאומי בתחילת הדרך בהחלט היו מסוכנים (אני הראשון לדעתי בארץ ששבר את השן בקורקינט אחרי 600 קילומטר ועף ב 25 קמש וכמובן שזה לא כוסה באחריות היבואן הרשמי), אבל הם השתפרו עם הזמן
 

 

קשה לי להסכים עם "תיקנו", אולי "שיפרו". עדיין נשברת בכמויות, אם כי פחות מבעבר.

לעניית הקורקינט שברשותך- כן, יש בלימה רגנרטיבית ואפשר להפוך אותה לאגרסיבית יותר. זוכר מה שכתבתי לגבי עניין ה 2-4? זה תקף גם לזרם שנוצר באותה בלימה רגנרטיבית. אלא אם החלפת למנועים בקר לאחד שבנוי להתמודד עם זה והחלפת חיווט לכזה עבה יותר שנועד לשאת זרמים גבוהים בהרבה, לא, הכלי שלך לא בנוי בשום צורה להתמודד עם התנאים שהוא כרגע מתמודד איתם.

הסיכוי לכשל לכלי כזה הוא ממש לא אפסי ומה שציינת רחוק מלהיות "התקלה היחידה שיכולה לקרות", פשוט לא נראה שאתה סגור לחלוטין על מה ההשלכות של הפרויקט הזה שעשית שם.

 

זה לא אומר שמשהו בהכרח יקרה או שיום בהיר אחד אתה תתרסק, אבל, דוגמה שאני מרבה להשתמש בה- יש גם מעשני שרשרת שחיים עד לגיל 90 ומתים בשיבה טובה. האם זה אומר שעישון לא הורג?

בקיצור, בזהירות, ובמקומך לא הייתי רץ להמליץ לאחרים על מוד לא בדוק שכזה עם כלי bare basics כמו השאומי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, Or05230 כתב:

לשיאומי כמו לכל כלי יש חסרונות, אבל מבחינת vfm הוא מנצח.
את עניין השן הנשברת הם תיקנו בגרסא החדשה.
לעניין הקורקינט שברשותי, עוצמת הבלימה החשמלית (סיבובי נגד) מאוד חזקה ואפילו היא ממותנת, כלומר אפשר שתהיה יותר אגרסיבית.
התקלה היחידה שיכולה לקרות זה ש2 המנועים יחדיו ישבקו חיים ואז לא תהיה בלימה בכלל, אבל מאחר ושניהם מחוברים כל אחד לבקר נפרד הסיכוי לכשל כזה הוא אפסי.
גם קורקינטים יקרים סובלים מכשלים כאלו ואחרים, הכשלים של שיאומי בתחילת הדרך בהחלט היו מסוכנים (אני הראשון לדעתי בארץ ששבר את השן בקורקינט אחרי 600 קילומטר ועף ב 25 קמש וכמובן שזה לא כוסה באחריות היבואן הרשמי), אבל הם השתפרו עם הזמן


 

 

הוא היה אחלה קורקינט בשביל לקחת אותי מהבית לרכבת ומהרכבת לעבודה וחזרה, 

 

אבל זה לא כלי למעבר לזה. וגם הבלמים שלו מאוד חלשים ב30 קמ"ש.( מרחק עצירה של 10-15 מטר)

 

ואגב, הורדת את הדיסק מאחור? 

 

מניסיוני הבלימת מנוע חזקה במהירות גבוהה ונחלשת ככל שהמהירות יורדת( אי אפשר לעצור את הכלי לחלוטין בבלימת מנוע )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 
קשה לי להסכים עם "תיקנו", אולי "שיפרו". עדיין נשברת בכמויות, אם כי פחות מבעבר.
לעניית הקורקינט שברשותך- כן, יש בלימה רגנרטיבית ואפשר להפוך אותה לאגרסיבית יותר. זוכר מה שכתבתי לגבי עניין ה 2-4? זה תקף גם לזרם שנוצר באותה בלימה רגנרטיבית. אלא אם החלפת למנועים בקר לאחד שבנוי להתמודד עם זה והחלפת חיווט לכזה עבה יותר שנועד לשאת זרמים גבוהים בהרבה, לא, הכלי שלך לא בנוי בשום צורה להתמודד עם התנאים שהוא כרגע מתמודד איתם.
הסיכוי לכשל לכלי כזה הוא ממש לא אפסי ומה שציינת רחוק מלהיות "התקלה היחידה שיכולה לקרות", פשוט לא נראה שאתה סגור לחלוטין על מה ההשלכות של הפרויקט הזה שעשית שם.
 
זה לא אומר שמשהו בהכרח יקרה או שיום בהיר אחד אתה תתרסק, אבל, דוגמה שאני מרבה להשתמש בה- יש גם מעשני שרשרת שחיים עד לגיל 90 ומתים בשיבה טובה. האם זה אומר שעישון לא הורג?
בקיצור, בזהירות, ובמקומך לא הייתי רץ להמליץ לאחרים על מוד לא בדוק שכזה עם כלי bare basics כמו השאומי.
כפי שרשמתי עוד בהתחלה ההמלצה היא לא להגיע ל 40 קמש אלא להגיע ל 25 קמש החוקיים אך בזמן יותר קצר, והדבר הכי חשוב הוא המומנט שיאפשר להשאיר את הכלי ב 25 קמש החוקיים גם בעליה קשה. זאת מטרת הפרוייקט, המהירות זו השלכה של תוכנה מקוסטמת.
אפשר להפיק את המירב מהכלי הזה גם תחת המהירות המקורית.
החיווט אמנם לא שונה אך הוא המקורי, בסופו של דבר קיבלת את אותו הקורקינט המקורי בדיוק, הדבר הלא בטיחותי היחיד הוא שאין פה בלמים אמיתיים לשעת חירום, שכן אנחנו מסתמכים על בלימה חשמלית.
אין הכפלת כח, מכיוון שההאצה והבלימה מתחלקת עכשיו ל2 הגלגלים.
תשאיר על 25 קמש ואתה עם יותר בלימה מאשר בכלי המקורי מאחר והבלמים האמיתיים בשיאומי הם יחסית חלשים + ברוב הכלים לא מכוונים באופן תדיר כך שמאבדים מעוצמתם ועדיין הכלי עוצר טוב בזכות הבלימה הרגנרטיבית.
אז נסכים על כך שכשאין בלמים אמיתיים יכולה להיות סכנה בעת תקלה, אני אומר כside note שאם יש 2 מערכות בלימה נפרדות אזי הסיכוי לכשל בשניהם באותה העת נמוך, אתה לא חייב להסכים.

Sent from my HD1900 using Tapatalk

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במידה ואתה ממושמע מספיק כדי להישאר במסגרת ה 25 קמ"ש (או מגביל את עצמך אלקטרונית ל 25 קמ"ש אבל עם מומנט גבוה יותר) הכל יופי טופי.

הכוונה לנסיעה מהירה יותר.

לפני 20 דקות, Or05230 כתב:

אין הכפלת כח, מכיוון שההאצה והבלימה מתחלקת עכשיו ל2 הגלגלים.

 

חזרתי פעמיים על אותו דבר כי זו הטעות הכי נפוצה שאנשים עושים, אבל נראה שזה קצת עבר מעל הראש:

שאתה נוסע פי 2 מהר יותר, האנרגיה שאתה נאלץ להתמודד איתה היא פי 4. אז אפילו אם אתה מחלק עכשיו את כל העומסים השונים ב 2, זה לא מספיק. אם מדברים על 40 קמ"ש לעומת 25, אתה על משהו כמו פי 2.6. 

בנוסף, ראה ההערה לגבי הצמיגים והמיסבים. זה שיש רק בלימה רגנרטיבית זו לא הבעיה בכלל, אני נוסע על כלי שאין בו בלמים, רק מנוע שבולם רגנרטיבית. הבעיה שדיברתי עליה בנושא היא שהיצור הזה מתוכנן לבלום רגנרטיבית מ 25, להאכיל אותו ביותר ממה שהוא מסוגל ללעוס- לא הרעיון הכי טוב.

 

אין בעיה לעשות שינויים וקיסטומים, כל עוד מבינים מה עומד מאחוריהם, מתכננים אותם כמו שצריך, ומתאימים את דפוס השימוש ליכולות של הכלי כעת. הנקודה האחרונה היא זו שבעיקר מדאיגה אותי, אם תיתן לישראל ישראלי כלי שנוסע 40 קמ"ש, הוא יסע 40 קמ"ש. גם אם תגיד לו שנסיעה ב 40 קמ"ש יכולה לגרום לדבר הזה לעלות באש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במידה ואתה ממושמע מספיק כדי להישאר במסגרת ה 25 קמ"ש (או מגביל את עצמך אלקטרונית ל 25 קמ"ש אבל עם מומנט גבוה יותר) הכל יופי טופי.
הכוונה לנסיעה מהירה יותר.
 
חזרתי פעמיים על אותו דבר כי זו הטעות הכי נפוצה שאנשים עושים, אבל נראה שזה קצת עבר מעל הראש:
שאתה נוסע פי 2 מהר יותר, האנרגיה שאתה נאלץ להתמודד איתה היא פי 4. אז אפילו אם אתה מחלק עכשיו את כל העומסים השונים ב 2, זה לא מספיק. אם מדברים על 40 קמ"ש לעומת 25, אתה על משהו כמו פי 2.6. 
בנוסף, ראה ההערה לגבי הצמיגים והמיסבים. זה שיש רק בלימה רגנרטיבית זו לא הבעיה בכלל, אני נוסע על כלי שאין בו בלמים, רק מנוע שבולם רגנרטיבית. הבעיה שדיברתי עליה בנושא היא שהיצור הזה מתוכנן לבלום רגנרטיבית מ 25, להאכיל אותו ביותר ממה שהוא מסוגל ללעוס- לא הרעיון הכי טוב.
 
אין בעיה לעשות שינויים וקיסטומים, כל עוד מבינים מה עומד מאחוריהם, מתכננים אותם כמו שצריך, ומתאימים את דפוס השימוש ליכולות של הכלי כעת. הנקודה האחרונה היא זו שבעיקר מדאיגה אותי, אם תיתן לישראל ישראלי כלי שנוסע 40 קמ"ש, הוא יסע 40 קמ"ש. גם אם תגיד לו שנסיעה ב 40 קמ"ש יכולה לגרום לדבר הזה לעלות באש.
אין בעיה, אני מסכים שנסיעה ב 40 קמש צריכה יותר כח בלימה (מסכים גם לחישוב שביצעת).
אני משער, שכמו ששיאומי הגבילו את הכלי למספר שרירותי מסויים של כח על מנת למטב סוללה ביצועים ואמינות וכמובן בטיחות, כך גם הבלימה הרגרנרטיבית הוגבלה מסיבות כאלו ואחרות.
לכן בכלי שלי ספציפית היא הוגברה.
לומר לך שהחיווט המקורי יעמוד בעומס הנוסף - לא ידוע, אולי נלקח מרווח בטחון, אולי לא.
לומר לך שהקורקינט כעת עוצר יותר מהר מ 40 קמש מאשר שיאומי רגיל ב 25 - ככל הנראה כן.



Sent from my HD1900 using Tapatalk

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהנחה שאני רוצה שיואמי ורוצה להישאר בתצורה המקורית שלו, עד כמה הסחיבה במישור סבירה עם המשקל שלי? גר בעיר מישורית בלי עליות.

ומאיפה כדאי לקנות? 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, Buki כתב:

בהנחה שאני רוצה שיואמי ורוצה להישאר בתצורה המקורית שלו, עד כמה הסחיבה במישור סבירה עם המשקל שלי? גר בעיר מישורית בלי עליות.

ומאיפה כדאי לקנות? 

 

מהיכן אתה? בתל אביב יש יבואן מקביל באבן גבירול. למיטב זיכרוני הוא מוכר ב1300 ש"ח עכשיו

 

הסחיבה במישור סבירה, הבעיה תתחיל בעליות 

  • אהבתי 1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Buki כתב:

בהנחה שאני רוצה שיואמי ורוצה להישאר בתצורה המקורית שלו, עד כמה הסחיבה במישור סבירה עם המשקל שלי? גר בעיר מישורית בלי עליות.

ומאיפה כדאי לקנות? 

 

אם אתה גר קרוב לת"א קפוץ וקח את אחד מאלו שזרוקים בעיר (שיתופיים) לנסיעת מבחן קצרה, עדיף מלקנות "על עיוור". גם אם תיקח את אחד מהסגוויי ולא השאומי, זה אותו סיפור מבחינת כוח ומהירות.

עריכה אחרונה על ידי Pika007
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...