Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך להתגבר על השטחים המתים?


me5000
שימו לב! השרשור הזה בן 1277 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חשוב לציין שאני מסתכל המון במראות ולמרות זאת מצליחים להפתיע אותי (ובכביש המהיר זה בכלל מלחיץ) 

יש את המראות הקטנות האלה שמרכיבים על המראות צד, מומלצות באופן כללי? יש לינק לסוג מסוים שמומלץ במיוחד? תודה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ממליץ על כל התוספות למינהן. מעדיף את הרכב מקורי כפי שיצא מהמפעל.
מה כן:
1) תכוון את המראה האמצעית שתראה את כל החלון האחורי דרכו.
2) את המראות צד תכוון בצורה שאתה לא רואה את דופן הרכב אלא אם אתה מזיז קלות את הראש לצד שאתה מסתכל ואז הדופן של הרכב מופיעה במראה.
כיוון כזה מצמצם משמעותית את השטח המת בנהיגה אך מנגד יש צורך להסתגל לכך שאם אתה מביט במראה ולא הסטת את הראש לכיוון המבט אתה לא רואה את דופן הרכב ואז זה קצת מלחיץ.
כשמתרגלים לכיוון הזה אתה מרגיש הרבה יותר בטוח בנהיגה.


Sent from my LG-H815 using Tapatalk



  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה רואה את הרכב שלך במראות הצד יהיה לך שטח מת.

 

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בכיוון נכון של המראות יש שטח מת. הכי בטוח? לסובב את הראש ולהסתכל. לא בטוח מספיק שהנתיב ריק? לא יכול לסובב את הראש? אל תעבור נתיב.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככה:

 

מראה פנימית תכוון כך שתראה את כל החלון האחורי. מראה שמאלית תכוון כך שאתה לא רואה את דופן הרכב כלל, ואולי אפילו עוד קצת החוצה.

 

מראה ימנית תפתח רחב לפחות כמו המראה השמאלית. בהרבה רכבים, המראה הימנית מכסה שדה ראיה קטן יותר מהשמאלית (מנקודת הנחה שלא יעקפו אותך מימין). במצב כזה צריך לפצות על כך באמצעות פתיחה רחבה יותר: יש לפתוח את המראה כך שעצם הנמצא מטרים ספורים מאחורי הרכב ונראה בקצה הימני של המראה הפנימית ייראה בקצה השמאלי של המראה הימנית. ככה מינימום משדה הראיה "יתבזבז" על חפיפה של המראות.

 

פתיחת מראות רחבה מחייבת לבדוק שתי מראות לפני כל מעבר נתיב: המראה הפנימית ומראת הצד הרלוונטית. במצבים מסוימים כאשר חלק משדה הראיה של המראה הפנימית מוסתר (מצב שיכול להיגרם על ידי נוסעים מגודלים במושב האחורי; מטען ברכבים מסוימים; שינוי בשיפוע הכביש; רכב גדול העוקב בקרבה ועוד) ניתן להטות את הראש לסובב את הראש לכיוון המראה כדי לראות היישר אחורה במראת הצד.

 

גם הצעדים הללו לא בהכרח מבטיחים שדה ראיה רצוף מסביב למכונית ולכן כדאי לנקוט צעדי זהירות נוספים, כגון מיעוט במעברי נתיבים מיותרים; בדיקת מראות תדירה (גם שלא בזמן מעבר נתיב); מעברי נתיבים הדרגתיים בזוית קהה ככל הניתן תוך בדיקה חוזרת של המראות; הסטת ראש זריזה הצדה (לא אחורה) לפני מעבר נתיב, בעיקר בכבישים רחבים; וברכבים מסוימים גם הטיית הראש לפנים תוך כדי ההסתכלות במראה.

 

לתמרונים מדויקים כמו חניות כדאי לכוון את המראות מחדש כך שניתן יהיה לראות את דופן הרכב במראה (טיפ: בתמרונים מסוימים גם נוח לכוון את המראה למטה כך שניתן יהיה לראות את הגלגל האחורי), או להתקין מראת עזר קטנה מעל מראת צד ימין. הימנע ממראות עזר המודבקות על המראה המקורית או ממראה פנורמית פנימית. בלי קשר, בנסיעה לאחור יש להעיף גם מבטים היישר לאחור תוך כדי הזקפות במושב כדי לראות כמה שניתן אל מתחת לגובה הדלתות ומעבר לפינות.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • אהבתי 3
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית הכי חשוב זה לצאת מנקודת הנחה שקיים שטח מת גם אם תכוון את המראות בצורה הכי מדוייקת שקיימת כפי שהחברים כאן הסבירו לך.

העצה הכי טובה שאני יכול לתת הוא - זכרון הכביש!

אם "תזכור" את הכביש אתה כמעט ולא תופתע.

דובר כאן פעם על בדיקת ראש לפני כמה שנים טובות. עד היום איני יודע אם אני בעד השיטה הזו או לא.

בדיקת ראש היא סיבוב הראש מעט לצד כדי לראות האם יש לצידך כלי רכב.

הסיכון הוא כמובן שהעניים לא על הכביש, והייתרון הוא שאתה תראה אם יש רכב ממש בשטח המת.

ולכן אני ממליץ על האד צ'ק אך ורק כאשר אתה לא בטוח במאת האחוזים שאין לידך רכב, ואתה רוצה לוודא את זה סופית וכמובן תוך שמירת מרחק הגון.

המון בהצלחה, שתהיה שנה טובה אך ורק בריאות ושפע.

עריכה: זכרון כביש הוא לא זכרון של הדרך שבה אתה נוהג אלא זכרון של מה שמתרחש סביבה ואילו מכוניות נמצאות סביבך בזמן נתון.

עריכה אחרונה על ידי קילומטראווירי
  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי בגלל שלפני שהוצאתי רישיון למכונית היה לי רישיון לטוסטוס (וטוסטוס) אני תמיד מסובב קצת את הראש לפני מעבר נתיב כדי לוודא שאין הפתעות...

  • אהבתי 1

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בכללי : מערכות ניטור שטח מת דומות מאד למערכת חיישני רוורס: שני חיישנים בחלק האחורי מחוברים למחשב קטנטן בדשבורד שנותן התראה. ההבדל העיקרי שהמחשב הקטן מחובר לצמת האיתות ברכב ולא לצמת רוורס. בכללי אלו מערכות ארכאיות שיעלמו מהעולם ככל שמכוניות חדשות יעלו לכביש.
בשוק קיימות בערך כ 7 ייצרניות עיקריות של ערכות להתקנה עצמית , מה שנקרא בלעז aftermarket .
כולן סיניות. הן נארזות אח"כ במספר גדול יותר של מדבקות ומחירים אבל קל לזהות את הייצרן ברגע שרואים את הקיט. לפעמים אותו קיט נמכר באריזה שונה ובהבדלים גדולים אז שימו לב.
הזיהוי הכי פשוט: לפי הקופסה של המחשב שלהן. סידור החיבורים בו וכו' . אחרי הקיט העשירי אתם כבר תזהו לבד אם ראיתם כזה...
המערכות האלה מתחלקות כמו כל דבר בצבא לשתיים: מערכות מבוססת ראדאר (בדרך כלל בתדר 24 גיגה הרץ) ומערכות מבוססות חיישן אולטרא סוני (58 הרץ ,בדיוק כמו חיישן חנייה).
חלק מהמערכות מתחברות ל canbus (דרך OBDII) כדי לזהות איתות של הנהג או מהירות. למה מהירות ? כדי להפעיל זמזם רק אם המכונית בתנועה מעל 10 קמ"ש , ככה היא לא תשגע אתכם בתמרון חנייה. למערכת שתי נורות התראה (ימין ושמאל) וזמזם .
חלק מהמערכות מוותרות על חיבור CANBUS ומשתמשות בנווטן מובנה כדי לזהות את התנועה של הרכב. חלק מהמערכות הזולות (כ 60$) לא מזהות מהירות הרכב בכלל.
בכללי הייתי נזהר ממערכות סיניות שמתחברות ל   OBDII או ל canbus. לחלקן חוסר תאימות לרכבים אירופאיים. כשחיברתי מערכת כזו זה יצר לי מלא שגיאות במחשב הרכב.
המערכות נבדלות בינהן בעיקר בכמות ה false positive , התראות השווא. זה כמובן תלוי מאד במתקין בכיוון ראשוני של החיישנים כי כל מעלה משנה . למשל אתה לא רוצה התראה על רכב שמתקרב כשהוא בשני נתיבים ממך . לכן פה החסרון בקיט אולטראסוני. כמו חיישן רוורס אתה קודח חור עגול בטמבון כדי להתקין אותו. לא מיקמת נכון את החור : תאלץ לקדוח עוד . מערכות ראדר לעומתן , יותר יקרות אבל הן מותקנות על הקורה האחורית. מתחת לטמבון. הראדר "רואה" דרך פלסטיק ללא בעיה ולכן אין קידוח בטמבון. היתרון בהן שיש להן בסיס מתכת שבו ניתן לשחק עם הזויות ולהגיע לכיול נכון גם אחרי התקנה.כאמור "הצלחת" המערכת, כמו במובילאיי, תלויה מאד במקצועיות המתקין ולכן תראו חוו"ד סותרות על כל מערכת. בגדול רוב המאמרים בשוק טוענים שמערכת ראדר עובדת יותר טוב ממערכת חיישני חנייה עגולים.
התקנה: מיקום החיישנים מאחור... מתיחת קוי התקשורת עד למחשב בדשבורד. פריסת שתי נורות אזהרה על המראה או בקורה A. חיבור המחשב למערכות הרכב ואז כיול על ידי ניסיונות בכביש מהיר.
עלות ההתקנה: לי זה יצא כ 400 ש"ח ושלוש שעות עבודה . בטח תמצאו יותר בזול כי בתכלס זה דומה לחיישני רוורס אבל רציתי מישהו איטי וייסודי אז בחרתי בסשה בקיבוץ העוגן (מי שזוכר מחדרה :מעבדות SPL  ז"ל)
הבחור לוקח שאיפה ארוכה מהסיגריה ומתחיל לעבוד .לא מעגל פינות. חשמלאי מעולה. https://goo.gl/maps/aEDf2De7ZTxBVvrSA .
הוא סגר את העסק העצמאי שלו אבל עדיין עובד בתחום.

 
אז לאחר שהבנו את הבסיס נתחיל בסבב הכרות קצר. חילקתי אותו לפי השם שאמזון בחרו. כמובן שהשם באתרים הסיניים יהיה טיפה שונה אבל זו אותה חומרה ובהחלט ייתכנו פערי מחירים משמעותיים.
1. מערכת של CarBest  . מבוססת ראדר. https://www.amazon.com/dp/B07BCZXVTY/ref=sspa_dk_detail_ זו מערכת שנמכרת באמזון ב 240$
תזהו במערכת את שני הרדארים . שתי קופסאות סיגריה שחורות . מה שמאפיין את המערכת זה הנורות שנראות כמו כפתור דק. גם מארז הרדאר הוא בעל צורה ייחודית.
2. מערכת של novosonics : https://www.amazon.com/Novosonics-NS-BSM-Microwave-Anti-Collision-Indicators/dp/B0777X724K/ref=sr_1_10
עולה 350$ באמזון וכ 200$ בסין. גם פה : מערכת מבוססת רדאר . הרדאר יושב על שני בסיסי מתכת מאפיינים (מכסה שחור, גוף מתכתי כסוף). היא מתחברת ל OBDII לצורך דגימת מהירות.
3. מערכת של otto navi : https://www.amazon.com/Monitor-Safety-Warning-Sensor-Detection/dp/B0159EMMTI/ref=cm_cr_arp_d_product_top
עולה כ 100$ ומבוססת חיישן אולטראסוני. באתרים הסיניים היא עולה כ 60$)  .קל לזהות אותה מעזרת חיישני הרווס העגולים שלה ובעזרת הרמקול שלה עם הרשת השחורה שלו.
זו אותה מערכת שתצאו גם ב מערכת Accele .מערכת אולטרסונית. עלות של 150$
https://www.amazon.com/Accele-BSS200-Sensor-Audible-Warning/dp/B01F8BLGNK/ref=sr_1_3
4. מערכת של EASYGUARD : מבוססת ראדר .
https://www.amazon.com/dp/B07SVPMDP5/ref=sspa_dk_detail_4
 עולה באמזון כ 110$ . קל לזהות על ידי חיישני ראדר עם שני זיזי מתכת בצדדים.
5. מערכת רדאר של BOYO VTBSD1. עלותה כ 250$ וקל לזהות את הייצרן כי קופסאות הראדר שהן ממתכת כסופה.
6. מערכת של echomaster משולבת מצלמות 360 ועלותה כמה מאות דולרים ונחשבות ליקרות ביותר
https://www.carid.com/echomaster/complete-blind-spot-elimination-and-lane-change-assistance-system-mpn-fc-ch41-rsc.html?singleid=1917084504
אלה מערכות שלא רק שיש להן ראדר+זמזם+מצלמה היקפית הם מציגות וידאו חי מהצד המאותת במערכת הוידאו של הרכב .
 
אני בחרתי במערכת רדאר וזה עובד מעולה. (האמת גם חיישן אולטרסוני הוא סוג של רדאר אבל לא משנה )
מקווה שזה ענה לך על השאלה.
 
 
 



עריכה אחרונה על ידי save
  • אהבתי 1
  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש רכבים שבאים עם מראות זום (בעצם שטח קטן יותר שאתה רואה), ואז אתה רואה פחות (הבנתי שיש אותם בשברולט)

כדאי לבדוק מראות אחרות.

 טויוטה פריוס 1.8 2009

 יונדאי גטס GLS 2006

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפתרון למראה ימנית קטנה הוא פשוט לפתוח אותה עוד יותר החוצה.

 

רק כדי להמחיש כמה החוצה, לעתים כשמכוונים את המראה לחפיפה מינימלית, צריך להביא את הראש בערך לאמצע תא הנוסעים כדי שיהיה אפשר לראות את דופן הרכב במראה הימנית.

  • אהבתי 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1277 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...