Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקנות זיהום אוויר עבור יצרניות הרכבים


ik3
 שיתוף
עוקבים 4

פוסטים מומלצים

אז כל שנה יש החמרות של תקנות הזיהום אוויר שיצרניות הרכבים אמורות לעמוד בהן- השאלה היא איך בדיוק זה עובד?

אני אחדד- עד כמה שידוע לי החברות רכב מקבלות כל שנה תקן זיהום יותר ויותר נמוך, שבממוצע כל הרכבים שהם מוכרים צריכים להיות לא גבוהים מתקן הזה.

כמובן ככל שהיצרנים ייצרו יותר רכבים שהם "לא מזהממים" והממוצע שלהם יהיה נמוך יותר, כך יהיה להם מרחב לייצר יותר רכבים מזהמים(ספוטביות למשל)

דוגמא לכך היא שעד כמה שידוע לי הסדרות GTI של פיגו הופסקו כרגע בדיוק מסיבה הזאת, גם סיאט אני רואה שהופסק הייצור של האיביזה קופרה(גם מסיבה זאת?)

בהנחה של מה שכתבתי אכן נכון יש כמה דברים שלא מובנים לי:

 

-בחברות יוקרה למשל מרצדס או במוו, האם אותן התקנות גם כן תקפות או שיש להם הקלות כלשהן?

כי עושה רושם שרכבים ספורטיביים מיצרני יוקרה לא מפסיקים ונראה שממשיכים לייצר מנועים חזקים וגדולים, למרות שלעומת שנים קודמות יש ירידה בנפחי מנוע.

 

- האם בחברות מהמזרח יש תקנות זיהום שונות מאשר בחברות אירופאיות למשל?

עושה רושם שרכבים קוריאנים ויפניים עדין משתמשים במנועים בזבזניים וגדולי נפח, אם כי נראה שהמגמה אצלהם בשנים ההאחרונות היא לעבור לכיוון של היברידיות,

אז נגיד לטויוטה אין בעיה כנראה עם זה כי מספר ההיברידיות מוריד להם את הממוצע ככל הנראה בצורה משמעותית.

גם אם נסתכל על קיה ויונדאי - אז בשנים האחרונות הם גם עוברים להנעה היברידת, אבל אצלהם עדין יש המון רכבים בעלי מנועים בזבזניים במיוחד(למרות שאולי זה היה רלוונטי יותר ללפני 3-4 שנים)

אבל למשל חברות כמו מאזדה. מיצובישי. סוברו או סוזוקי- לא נראה שהם הולכים לכייון של מנועים קטנטנים או מערכות היברידיות, אז איך זה הגיוני?

 

-האם בחברות האמריקאיות יש תקנות זיהום שונות?

למשל פורד או GM, לא נראה שהם בכלל הולכים לכיוון של רכבים היברידיים ברכבים העממיים, ורכבי הספורט שלהם עדין מיוצרים ללא הפרעה.

 

אשמח לקצת סדר בדברים כי הנושא הזה לא לגמרי ברור לי

עריכה אחרונה על ידי ik3

peugeot 208

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פורד אירופה הולכים בכיוון היברידי (הייתה כבר פוקוס חשמלית מדור קודם,וכמה דגמים היברידים, כרגע יש את הפיאסטה פוקוס וקוגה בתור גרסאות היברייד.

כך גם סוזוקי (יש להם דגמים היברידים קלים שלא עשו עליה עד עכשיו, אולי האיגניס יהיה הראשון ) וסובארו (הXV יהיה הראשון שלהם בעזרת טויוטה).

למיצובישי יש טכנולוגיית פלאג אין והיא תקבל עזרה מרנו ניסאן בצד החשמלי. 

פורד אמריקה ושברולט לא צריכים לעמוד בתקנים האירופאים , בארה"ב התקן לזיהום אוויר פחות מחמיר, מצד שני לשברולט יש את הבולט ווהוולט ההיברידיות ולפורד יש את המאך E החשמלי). 

קונצרן יונדאי מחזיק כבר פורטפוליו לא קטן של רכבים היברידיים , וכעת מכוון להציג ליין נרחב של רכבים חשמליים שיחליף אותם עוד כמה שנים.

מרצדס מחזיקה כבר כמה דגמים חשמליים (EQS,EQC EQV ) , במוו עכשיו עם שתיים (I3 IX3 )וגם הולכת להתרחב.

לא חושב שיש יצרן מיינסטרים שלא הולך לכיוון היברידי ואו חשמלי שבצורה כזו או אחרת. 

התקנות הן אותן תקנות לכולם עד כמה שידוע לי.

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

פורד הפסיקה לייצר את הפוקוס RS מהסיבה הזו.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חברות צריכות שיהיה להן ממוצע של זיהום אוויר תואם לתקן.

אם Rimac הם הבעלים של בוגאטי אז בוגאטי יכולים להמשיך למכור מכוניות בנזין עם 1600 כ"ס, בזמן שסוזוקי לא יכולים למכור את הג'ימני עם מנוע 1.5

איך קרייזלר מוכרים מכוניות 6.2 ליטר עם 700 כ"ס, יש להם הסכם עם טסלה על שיתוף זיהום אוויר

למה עושים את זה?

תקשיב להסברים שלו על הסכם פריס.

לפי הסכם פריס הסינים יכולים להעלות את רמת הזיהום אוויר הממוצעת שלהם בזמן שכל שאר העולם צריך להוריד את רמת זיהום האוויר

 

  • מעניין 1

אייל

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 25.9.2020 בשעה 13:15, yoav911gt2 כתב:

פורד אירופה הולכים בכיוון היברידי (הייתה כבר פוקוס חשמלית מדור קודם,וכמה דגמים היברידים, כרגע יש את הפיאסטה פוקוס וקוגה בתור גרסאות היברייד.

כך גם סוזוקי (יש להם דגמים היברידים קלים שלא עשו עליה עד עכשיו, אולי האיגניס יהיה הראשון ) וסובארו (הXV יהיה הראשון שלהם בעזרת טויוטה).

למיצובישי יש טכנולוגיית פלאג אין והיא תקבל עזרה מרנו ניסאן בצד החשמלי. 

פורד אמריקה ושברולט לא צריכים לעמוד בתקנים האירופאים , בארה"ב התקן לזיהום אוויר פחות מחמיר, מצד שני לשברולט יש את הבולט ווהוולט ההיברידיות ולפורד יש את המאך E החשמלי). 

קונצרן יונדאי מחזיק כבר פורטפוליו לא קטן של רכבים היברידיים , וכעת מכוון להציג ליין נרחב של רכבים חשמליים שיחליף אותם עוד כמה שנים.

מרצדס מחזיקה כבר כמה דגמים חשמליים (EQS,EQC EQV ) , במוו עכשיו עם שתיים (I3 IX3 )וגם הולכת להתרחב.

לא חושב שיש יצרן מיינסטרים שלא הולך לכיוון היברידי ואו חשמלי שבצורה כזו או אחרת. 

התקנות הן אותן תקנות לכולם עד כמה שידוע לי.

 

כלומר בשוק האמריקאי התקנות הן פחות מחמירות מהשוק האירופאי, ומה עם השוק האסיאתי?

בתאריך 25.9.2020 בשעה 14:18, rotemb כתב:

בס"ד

פורד הפסיקה לייצר את הפוקוס RS מהסיבה הזו.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 

מעניין, הם מייצרים מוסטנגים שמזהמים מאוד מן הסתם אבל את הפוקוס RS הם הפסיקו לייצר בגלל תקנות זיהום?

אולי בגלל שהפוקוס RS שווק הרבה לשוק האירופאי זה המצב

בתאריך 25.9.2020 בשעה 16:35, LotusElise כתב:

חברות צריכות שיהיה להן ממוצע של זיהום אוויר תואם לתקן.

אם Rimac הם הבעלים של בוגאטי אז בוגאטי יכולים להמשיך למכור מכוניות בנזין עם 1600 כ"ס, בזמן שסוזוקי לא יכולים למכור את הג'ימני עם מנוע 1.5

איך קרייזלר מוכרים מכוניות 6.2 ליטר עם 700 כ"ס, יש להם הסכם עם טסלה על שיתוף זיהום אוויר

למה עושים את זה?

תקשיב להסברים שלו על הסכם פריס.

לפי הסכם פריס הסינים יכולים להעלות את רמת הזיהום אוויר הממוצעת שלהם בזמן שכל שאר העולם צריך להוריד את רמת זיהום האוויר

 

מעניין מאוד

חייב להגיד שמה שהוא מספר זה פשוט מזעזע- איך לא נהיה סקאנדל עולמי ענק? זה פשוט בדיחה.

אם אני מבין את זה נכון ההסכם הזה הוא פשוט הונאה אחת גדולה שתגרור הרס של האקלים העולמי עוד יותר מעכשיו.

peugeot 208

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

השוק האסייתי מפוצל להרבה תת שווקים , שהבולט בהם מן הסתם הוא השוק הסיני. אבל לכל מדינה בעקרון יש את התקנים שלה. ניתן לקרוא עוד כאן

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 שעתיים, ik3 כתב:

 

חייב להגיד שמה שהוא מספר זה פשוט מזעזע- איך לא נהיה סקאנדל עולמי ענק? זה פשוט בדיחה.

אם אני מבין את זה נכון ההסכם הזה הוא פשוט הונאה אחת גדולה שתגרור הרס של האקלים העולמי עוד יותר מעכשיו.

ככה זה פוליטיקה, כולם מושחתים.

הבנת שהוא אומר שגם מהשמאל וגם מהימין מקבלים כסף, אין פה צד פוליטי.

אייל

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מעניין מאוד
חייב להגיד שמה שהוא מספר זה פשוט מזעזע- איך לא נהיה סקאנדל עולמי ענק? זה פשוט בדיחה.
אם אני מבין את זה נכון ההסכם הזה הוא פשוט הונאה אחת גדולה שתגרור הרס של האקלים העולמי עוד יותר מעכשיו.
בס"ד
המוסטנג נמכרת במספרים הרבה הרבה יותר גדולים מה-RS למרות שה-RS נמכרת גם בצפון אמריקה, ככל הנראה, היצור שלה הופך ללא משתלם.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא התעמקתי סרטון, אבל יש בעולם מקומות עם רצון להחיל מיסוי לפי "מכסות CO2" - ואז נוצר שוק של סחר במכסות האלה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • מעניין 1
לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הסחר במכסות תקני הזיהום באירופה ובארה"ב הוא לא איזה קומבינה של יצרנים אלא חלק מכוונת המחוקק. הרעיון הוא שיצרנים שמייצרים מכוניות מזהמות יסבסדו יצרנים שמיצרים מכוניות נקיות במקום שהממשלות יתערבו בשוק.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...