Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מישהו יכול להסביר לי על איך משתמשים במערכת בלימה רגנרטיבית ביונדאי איוניק 2020?


arielman22
שימו לב! השרשור הזה בן 1307 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ממה שהבנתי, המנופי הבקרה מאחורי גלגל ההגה מאפשרים ארבע רמות שליטה בבלימה הרגנרטיבית, אבל לא מבין את אופן השימוש והאם נחוץ ברמת היום יום. אני לרוב משתמש במערכת שיוט אדפטיבית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מערכת הבלימה הרגנרטיבית עובדת באופן אוטומטי גם בלי שימוש במנופים וברוב הזמן ברגע שתלחץ על דוושת הבלם היא תכנס לפעולה לטובת הטענת הסוללה ותפסיק לקראת הגעה לעצירה. אם אתה נמצא בירידה ארוכה למשל ואתה רוצה לנצל אותה לטובת טעינת הסוללה מבלי לגעת בדוושת הבלם אתה יכול לקבוע את עוצמת הבלימה שהמערכת מספקת באמצעות המנופים שמאחורי גלגל ההגה ואם התוואי מתאים תוכל לגלוש ללא שימוש בדוושת הבלם.

יצא לי לשחק בזה פעם אחת בירידה מצומת עמיעד לכיוון הכנרת ובערך באמצע רמת הטעינה בסוללה הגיעה ל-100% והמערכת לא סיפקה יותר בלימה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לעשות בזה שימוש מתי שמתאים לך, למשל בפקק שמתגלגל באיטיות אתה יכול לבחור את עוצמת הבלימה שמתאימה לך ולהשתמש בדוושת הבלם רק לעצירה הסופית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במצב של פקק עדיף להשתמש במערכת שיוט אדפטיבית, שיודעת להגיע לעצירה מלאה לבד. לכן לא כ"כ מובן לי מתי צריך להשתמש באופציה הזו...

עריכה אחרונה על ידי arielman22
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כמו בלימת מנוע ברכב ידני, אתה יכול לשלוט על העצמה של בלימת המנוע.
בירידות ארוכות זה נהדר, בקרת השיוט קצת מייתרת את המערכת, אבל כשנוסעים ללא בקרת שיוט זה יכול להיות נח מאד, מפחית את הצורך בלחיצה על הבלמים.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נעשה סדר.
באיוניק יש 2 מערכות - מערכת בלימה אוטונומית ומערכת בלימה בבקרת שיוט האדפטיבית.
הרמות שיש על ההגה מציינים את המרחק שאתה מעוניין שהרכב יגיב לשנוי מהירות של הרכב מקדימה כאשר הבקרת שיוט עובדת.( בלימה או האצה)
כאשר הבקרת שיוט לא עובדת הכפתור הזה לא פעיל.
לגבי המערכת בלימה האוטונומית - עד כה לא הצלחתי לגרום ביונדאי איוניק ובקיה נירו לפעול. המערכת כן התריעה על התנגשות אבל הבלמים לא פעלו באופן אוטונומי.
הצלחתי להפעיל את הבלימה האוטונומית בהרבה סוגי רכבים - ברכבי קונצרן vag, טויוטה, הונדה, מזדה, אופל ועוד. משום מה ברכבי קיה- יונדאי מעולם המערכת לא פעלה. אוסיף ואומר שהייתי מעורב בתאונת חזית- אחור עם קיה נירו וחוץ מצפצוף המתריעה על התנגשות לא הייתה התערבות של המערכת לבלימת חירום. המהירות של הרכב הייתה כ 30-40 קמ"ש.


Sent from my LG-H815 using Tapatalk

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שאני מבין, מערכת הבלימה הרגנרטיבית טובה בעיקר לירידות כאשר רוצים לחסוך לחיצות חוזרות ונשנות על הברקס (מעין שדרוג למה שהיה פעם הילוך 1 ו 2 ברכבי אוטומט).

כל עוד נוסעים בפקקים או נסיעה ישירה ארוכה, אפשר להשתמש בבקרת שיוט אדפטיבית.

HAVING SAID THAT, נתקלתי בסרטון הבא, שמישהו באנגליה משתמש בזה בנסיעה בדרכי עפר. מישהו יכול להסביר לי למה הוא השתמש בזה כאן?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב זכרוני בגרסה בארץ אין מנופים מאחורי ההגה.
דבר נוסף, בסרטון זה מתייחס לגרסה הקודמת ( לפני מתיחת פנים) והחשמלית ולא ההיברידית שנעה בארץ. אתה שאלת על הגרסה אחרי המתיחת פנים.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עושה שימוש במערכת באופן יום יומי על מנת לווסת את מהירות הרכב בהתאם לתנועה במקום לעשות שימוש בבלמים, בראיה קדימה ניתן להגיע לבלימה מלאה לפני רמזור אדום ללא שימוש בבלם כלל...

השימוש העיקרי שלי הם בירידות בהרי הצפון שם ניתן להגיע לטעינה מלאה ללא בעיה ואז מגיעה העליה וחוזר חלילה.... , חוסך את הצורך לשימוש בבלם כמעט באופן מלא.

 

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

asix, אני קיבלתי רכב שנת 2020 לפני חודש ויש מנופים מאחורי ההגה.

מהתשובות פה, אני מניח שהשימוש הוא בשביל ירידות... מה שכן לא מובן לי למה יש 4 מצבים ולא הסתפקו במצב אחד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא התנסיתי אז אני לא יכול לענות.
אני יכול להוסיף השערה שזה קשור לעוצמת הטעינה של הסוללה ומהירות הטעינה בירידות וכמובן הפחתת שימוש בבלמים ע"י בלימה באמצעות אנרגיה שמועברת לטעינת הסוללה.
כמו סוג של רטארטר במשאיות ואוטובוסים.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש ארבעה מצבים כדי לאפשר לך מינון לעוצמת הבלימה שתתאים לך. לא כל שיפוע מחייב בלימה מקסימלית ולפעמים אפשר להחליף בין העוצמות השונות כדי להאיץ או לשמור על קצב התנועה מסביב בלי להשתמש בכוח המנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1307 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...