Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מורה לנהיגה - פרנסה טובה?


llaavvii
שימו לב! השרשור הזה בן 1299 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום

אני כאיש היי-טק מזדקן (לא זקן אבל...) רואה איך השוק הולך ונסגר כלפי אנשים בגילי (46) ורוצה להכין את עצמי "ליום שאחרי" וחשבתי על הוראה נהיגה,

לפחות לפי מה שנראה חסר מורי נהיגה (הבנים שלי חיכו בתור למורה 3 חודשים שיוכלו להתחיל ללמוד אצלו), וגם מי שקיים עמוס מאוד לקבוע שיעור לוקח זמן,

בהתחשב בעובדה שאני לא בונה על להיות "עשיר" מזה אלא על פרנסה טובה  ובכבוד, יש בסיס?

הלימודים הם לימודי ערב של שנתיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יש לך בערך עוד 20 שנה עד לפנסיה ובפועל כנראה יותר מ-20 שנות עבודה.

האם אתה חושב שבשנת 2040 יצטרכו מורים לנהיגה? אני לא בטוח

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי משקיע יותר בלהרחיב את מה שאתה עושה בהייטק.

עבדתי , העסקתי ואני עובד עם ותחת אנשים מבוגרים ממך משמעותית.

חלקם היו צריכים להיות יצירתיים ולהמציא את עצמם מחדש אבל התנאים והאפשרויות בתחום הזה שממשיך ומתפתח ותמיד יש דרישה לאנשים עם ניסיון גדולה משמעותית מבערך כל מקצוע אחר, במיוחד בשוק חזק כמו ישראל.

  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהסקר של סביבתי (שהוא לא מייצג, אבל בכל זאת חצי מהמשפחה המורחבת שלי בתחום ההוראה) - מוסבים מהייטק להוראה שורדים שנתיים-שלוש ובורחים מהמערכת.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהניסיון של אשתי - בודדים ממהמוסבים להוראה מחזיקים מעמד. התמודדות עם נוער אינה פשוטה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים שאני עדיין  צעיר אבל, מ"כוכב" כמעט כל ראיון היה מסתיים בהצלחה (בכל אופן בהייטק בכדי להשאר רלוונטי אתה נודד פעם ב5 שנים),
היום זה אחרת, אני מרגיש שאני כבר "יקר" במונחי מערכת,
אמנם עדיין לומד מרחיב אופקים ובעל ידע אבל כבר אני בגיל שיש לך אג'נדה מקבל את מה שאומרים לי אבל לא יס-מן (כן אני ראש צוות אבל...),
ולכן לא רוצה נניח עוד 5-6 שנים למצוא את עצמי בחוץ ללא עתיד אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממליץ לך ל 2 אפשרויות:

1. ללמוד טכנולוגיות חדשות שיש להם דרישה בהתאם (כל הזמן כן?), וכן, גם אם בחברה שלך לא משתמשים בהם.

2. לחפש משרה באיזה קורפורייט עם דינוזאורים שיש שם מקום עד לפנסיה.

 Daihatsu YRV 01' 86 HP << Sold

KIA Cerato 08' LX 122 HP

Chevrolet Cruz 13' LT Wagon 141 HP 1.8L

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הוראת נהיגה, אני מניח כי זה תלוי יותר בביקוש למורה ספציפי.

כאשר למדתי נהיגה בכדי להוסיף דרגה. המורה לנהיגה סיפר כי השוק מוצף, כך שיש הרבה מורי נהיגה שעובדים בתחום במשרה חלקית ומשלימים הכנסה בתחומים אחרים. מדובר באזור הקריות, שנת 2008.

אני מניח כי מאז המצב הורע.

 

עריכה אחרונה על ידי guya72
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל לא עניתם לו על השאלה המרכזית.

לדעתי זה יכול להגיע לסכומים לא רעים אבל בהשוואה כללית זה לא מעבר/הסבת מקצוע פשוטה.

לפי מה שאני יודע המחירים נעים בין 120 ל-170 שקלים לשיעור שזה בערך הרף התחתון עד אמצעי של שכר הייטקי ממוצע.

תוסיף לזה עלויות אחזקת רכב גבוהה יחסית והצורך לעבוד כמעט כל היום על מנת להשוות את השכר, בנוסף השחיקה הגופנית והנפשית העצומה של לשבת על הת*ת כל היום ולהפעיל 2.5 תאי מוח(בלי להעליב כמובן, אבל אין ממש מאמץ חשיבתי במקצוע הזה או אתגרים מוחיים) לעומת עבודה בהייטק

בקטע של כסף נטו זה יכול להחזיק אותך באותה רמת חיים פחות או יותר(בהנחה שעומדים אצלך בתור)

בשאר הדברים כנראה שיהיה לך קשה

עריכה אחרונה על ידי aviaviavi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהיכרות עם מורה לנהיגה: זאת עבודה. יש פרנסה, לא בשפע. פשוט עבודה שעוזרת להעלות אוכל על השולחן. לא מעניינת, והישיבה הארוכה בפרייבט היא קטסטרופה לגב.

 

קשה מאוד להמליץ ככה מבעד למקלדת, אבל בגדול כמו שכתב ליביו - יהיה הרבה יותר מוצלח לצמוח מתוך הפוזיציה שאתה נמצא בה - לא רק מבחינת תנאים ושכר, אלא בעיקר מבחינת בריאות (מוח עובד שמאתגרים אותו - אריכות ימים)

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר בשינוי של אמצע החיים. צריך לחשוב כמה זמן תארך בניית ביקוש לשירותי המורה, הרי המוניטין לא נבנה ביום אחד וצריך להיות מוכן לתקופה של הפסדים עד שהמורה מוכר. אז אם מישהו מתחיל בגיל 25 יש לו עוד 40-50 שנות עבודה, פות"ש מדבר על 25 שנים פחות, שמתוכן כנראה כמה יאבדו בעת בניית המוניטין.

 

ומעבר לכך, דיברנו על השחיקה המוקדמת של אנשי הייטק שעוברים להוראה בתיכון, אז גם כאן מדובר באוכלוסיה דומה, אם כי, כמובן, יש הבדל עצום בין הוראה אישית עם מטרה נחשקת להוראה של כתה שבה לא מעט תלמידים עם עניין מוגבל במקצוע.

 

דרך אגב, פות"ש: האם נמאס לך מההייטק, או שהבעיה שלך היא בעיקר חשש מגיל 50?

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לשאלה של קודמי - האם נמאס לך מההייטק, או שהבעיה שלך היא בעיקר חשש מגיל 50?

בתור איש מחשבים בן 53 אני רגיל כבר הרבה שנים לשמוע שאני מעל הגיל בו אין מה לחפש בהייטק.  עבדתי בהייטק עד גיל 48 ואז כששוב פוטרתי (קיצוצים...) עברתי לעבוד בחברת תוכנה שאינה ממש הייטק (כמו בנקים, חברות ביטוח וכדומה) ולכן החשש שלי מפיטורים וחיפוש עבודה בגיל מתקדם קטנו משמעותית.

ולא באמת חייבים לעבור עבודה כל חמש שנים :-)

בהצלחה

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, aviaviavi כתב:

לפי מה שאני יודע המחירים נעים בין 120 ל-170 שקלים לשיעור שזה בערך הרף התחתון עד אמצעי של שכר הייטקי ממוצע.

איך כל כך קשר בין הדברים. אתה מדבר על הכנסה של מורה, לא על משכורת. מההכנסה הזו הוא צריך להוריד את עלויות הרכב (שהן די גבוהות) ובטח יש עוד עלויות נלוות (רו"ח, פרסום, ווטאבר). אח"כ הוא צריך לשלם לעצמו על חופשות וימי מחלה, להשלים תנאים סוציאליים שהמעסיק משלם ורק מזה נשארת לו משכורת שממנה עדיין צריך לשלם מס. בקיצור זה ממש לא דומה ל-120-170 ש"ח לשעה בתלוש שלך.

  • מעניין 2

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם מעל גיל 50 יש חיים בהייטק גם בחברות טכנולוגיות ובסטאראפים (שהראש של הפאנדרים לא מלאים בשתן).

אבל זה דורש שתהייה מעודכן בטכנולוגיות העדכניות כל הזמן ולא תהפוך לקובוליסט. אני כל 4-5 שנים "מחליף מקצוע" בתוך העולם לדברים חדשים ועדכניים יותר.

 

אם אתה חושב שיש לך יכולות ללמד, יהיה יותר קל אם תנסה לעבור להדרכת הייטק.

 

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...