Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחייבויות בבדיקה של בעל הרכב


Shlomfix
שימו לב! השרשור הזה בן 1305 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 3 שעות, locus כתב:

התברר שלפני המסירה הרכב עבר תאונה ותוקן.

לא הבנתי, מי עשה את התאונה? היבואן שמסר לו? יכול לתבוע אותם.. (אלא אם יש התיישנות..).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 79
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הבנת נכון, היבואן עשה תאונה עם הרכב לפני מסירה.

למיטב זכרוני הראו לו בחוזה בשעתו שנזק עד 5% מערך הרכב מותר להם לתקן לבד ולמסור. לא בטוח לגבי האחוז והאם הם היו אמורים לידע אותו או לא חוקית.

עובדתית הם לא יידעו.

הוא גילה את זה כ4 שנים לאחר הקניה כשבא למכור.

האירוע כולו קרה לפני שנים, הוא החליט לא לתבוע כי לא נגרם לו נזק גדול.

אצלי באוטו, יש חצי סיבוב...ששומעים רדיו בלי המצבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

5% זה מה שאומר החוק. אבל מדובר עד כמה שידוע לי על החלפת חלקים וצבעיה מקומית

לא על פגיעות שלדה. מעבר לזה יש חוק (יצא לא מזמן ) שאפשר לסרב לקחת רכב שניזוק 

ב 3.5% מערכו, כלומר, הקונה יכול לסרב לקחת את הרכב במעמד המסירה במידה ומיידעים אותו על הפגיעה. (שגם כאן החוק גמיש לטובת היבואנים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני באמת מופתע מהתגובות כאן. 

כל רכב שמכרתי תמיד התחייבתי על מנוע, גיר ושלדה. 

והסיבה שהתחייבתי היא מאוד פשוטה, אם אמרתי לקונה לצורך העניין שהשלדה ברכב נקייה למיטב ידיעתי ובבדיקה התגלה אחרת אז ברור שאני אקח אחריות ואשלם גם אם הקונה יוותר.

אני פשוט לא מצליח להבין פה חלק מהמגיבים גרמתם לבן אדם לבזבז זמן, להוציא מינימום 500 שח על בדיקה ואז אם יתגלה שטעיתם גם אם בשוגג אז מה? פשוט תקפלו את הזנב ותגידו מצטערים לא ידענו?! 

תסלחו לי אבל בעל הרכב צריך לדעת מה העבר של הרכב שלו ואם לא, אז שלפחות יקח אחריות על מה שמסר בע"פ. עד היום מכרתי 12 רכבים שלי ויותר מכפול רכבים של המשפחה הקרובה ולא הייתה לי שום בעיה כשהתחייבתי בבדיקה. 

 

לפותח השרשור- נהוג כן להתחייב על מנוע, גיר ושלדה ובתקלות מהותיות (נניח נזילה בין הגיר למנוע, בולמים נוזלים) להתחלק חצי חצי. 

באופן אישי על בלאי סביר/ כסתחים אני לא מפחית במחיר.

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה נהוג להתחלק חצי - חצי על תיקונים?
איפה נהוג, אצלך?
אז זה מחייב רק אותך. אין לך סיבה להיות מופתע שאחרים מתנהגים בצורה שונה.
מבחינתי, הקונה יכול לא לקחת את הרכב לבדיקה במכון בכלל או לקחת למוסך שלו , כדי לחסוך 500₪.
אני לא חייב להשתתף בתיקונים. רוצה - תקנה, לא רוצה - מישהו אחר יקנה.
לא חייב להסכים לרדת במחיר על נזילה- אולי גם ככה הרכב נמכר במחיר מציאה.
אולי הקונה לוקח את הרכב לבדיקה בעיקר כדי להתחיל ללחוץ בעניין המחיר על כל פיפס שרושמים בה?
מה זה אולי?! רוב הסכויים שזאת גם המטרה או התוצאה.
אגב, הרבה פעמים הבדיקות האלה הבריחות קונים ( את אלה שלא מכירים איך נראית בדיקה במכון ) מרכבים במצב מושלם.
או אולי הפוך - אני בתור מוכר שמציג רכב במצב מושלם אתקן על חשבוני נזילה לפני מסירת הרכב, בלי שהקונה יצטרך להשתתף.

את כל הרכבים שמכרתי אי פעם, לקח למכור שבועיים לכל היתר, בלי התחייבויות בכתב. כמובן, כל הרכבים היו שמורים ביותר.

  • אהבתי 4

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני באמת מופתע מהתגובות כאן. 
כל רכב שמכרתי תמיד התחייבתי על מנוע, גיר ושלדה. 
והסיבה שהתחייבתי היא מאוד פשוטה, אם אמרתי לקונה לצורך העניין שהשלדה ברכב נקייה למיטב ידיעתי ובבדיקה התגלה אחרת אז ברור שאני אקח אחריות ואשלם גם אם הקונה יוותר.
אני פשוט לא מצליח להבין פה חלק מהמגיבים גרמתם לבן אדם לבזבז זמן, להוציא מינימום 500 שח על בדיקה ואז אם יתגלה שטעיתם גם אם בשוגג אז מה? פשוט תקפלו את הזנב ותגידו מצטערים לא ידענו?! 
תסלחו לי אבל בעל הרכב צריך לדעת מה העבר של הרכב שלו ואם לא, אז שלפחות יקח אחריות על מה שמסר בע"פ. עד היום מכרתי 12 רכבים שלי ויותר מכפול רכבים של המשפחה הקרובה ולא הייתה לי שום בעיה כשהתחייבתי בבדיקה. 
 
לפותח השרשור- נהוג כן להתחייב על מנוע, גיר ושלדה ובתקלות מהותיות (נניח נזילה בין הגיר למנוע, בולמים נוזלים) להתחלק חצי חצי. 
באופן אישי על בלאי סביר/ כסתחים אני לא מפחית במחיר.
לא מתחלק ולא מתחייב. זה האוטו. לא מבין מה ההפתעה?
טוב לך, תקנה. לא טוב לך - אל תקנה.
כל ההתחייבויות והחלוקות באו מעולם הסוחרים בשביל למשוך אותך לקנות מהם. מאחוריי ההתחייבויות האלה אין יותר מדי.
אני כן מוכן לנהל משא ומתן על המחיר במידה ונמצאו ליקויים.
לרוץ איתך למוסכים ולהתחיל להתחשבן אם צריך להחליף גם את x בנוסף ל y כי x זה חלק מ y? לא בבית ספרי.
מוכר רכב. לא מוכר ליסינג תפעולי.
בשביל זה אתה עושה בדיקה. שיתנו לך תמונת מצב ותחליט אם טוב לך או לא טוב לך.
אתה גם לא חייב לקחת לבדיקה. כל אחד עושה מה שרואה לנכון.
אתן את עצמי לדוגמא, אני בעל מקצוע וחי את עולם הרכב מגיל 6 ועדיין לוקח רכב לבדיקה. למה? כי אולי מישהו שהוא לא אובייקטיבי גילה משהו שאני לא ראיתי. דבר נוסף, יותר קל להוריד את מחיר הקניה כשאתה מגובה בבדיקה.
שווה לי את ה 500 שקל. אבל התחייבויות והבטחות? לא רוצה ולא מצפה.
זה שאתה מתחייב, כל הכבוד לך. תזכור שזה גם יכול להתהפך עליך.
התחייבת. לא עשה בדיקה. עשיתם העברת בעלות וקיבלת את הכסף. יום למחרת הקונה אומר לך שבבדיקה במוסך של בן דוד שלו גילו x. הוא רוצה להחזיר לך את הרכב או שתתקן לו את הרכב כי התחייבת. מה אתה עושה עכשיו?

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, daniel204 כתב:

אני באמת מופתע מהתגובות כאן. 

כל רכב שמכרתי תמיד התחייבתי על מנוע, גיר ושלדה. 

והסיבה שהתחייבתי היא מאוד פשוטה, אם אמרתי לקונה לצורך העניין שהשלדה ברכב נקייה למיטב ידיעתי ובבדיקה התגלה אחרת אז ברור שאני אקח אחריות ואשלם גם אם הקונה יוותר.

אני פשוט לא מצליח להבין פה חלק מהמגיבים גרמתם לבן אדם לבזבז זמן, להוציא מינימום 500 שח על בדיקה ואז אם יתגלה שטעיתם גם אם בשוגג אז מה? פשוט תקפלו את הזנב ותגידו מצטערים לא ידענו?! 

תסלחו לי אבל בעל הרכב צריך לדעת מה העבר של הרכב שלו ואם לא, אז שלפחות יקח אחריות על מה שמסר בע"פ. עד היום מכרתי 12 רכבים שלי ויותר מכפול רכבים של המשפחה הקרובה ולא הייתה לי שום בעיה כשהתחייבתי בבדיקה. 

 

לפותח השרשור- נהוג כן להתחייב על מנוע, גיר ושלדה ובתקלות מהותיות (נניח נזילה בין הגיר למנוע, בולמים נוזלים) להתחלק חצי חצי. 

באופן אישי על בלאי סביר/ כסתחים אני לא מפחית במחיר.

נו אז הכל טוב, אתה תמכור ליוגב, יוגב יקנה ממך, אתה תתחייב לו, הוא יהיה מרוצה מההתחייבות ואם יגלו משהו שלא ייראה לו אתה תשלם לו את הבדיקה , תתחבקו ותיפרדו לשלום, אם לא, תשלם חצי חצי על תיקון הפגמים ובא שלום לישראל. אני בעד.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם מקצינים את כל העניין. 

קודם נתחיל מזה שאני לא מתקן לאף קונה שום דבר דקה אחרי העברת בעלות בשביל זה עושים זכרון דברים, ההתחייבות היא לבדיקה בלבד. 

 

כמו שכתבתי בתגובה הקודמת אני יודע על מה אני נוהג ואני יודע איך אני מטפל ברכב ובטח שאני יודע אם הרכב שלי היה מעורב בתאונה, לכן אני מתחייב (בע"פ, אף פעם לא התחייבתי בכתב- המילה שלי שווה יותר מ500 שח- אני לא אברח לאף אחד) 

אגב, אני לא מוכר בזול תמיד מכרתי במחירון ויותר מהסיבה שאני יודע שאני מוכר רכב פיקס, במידה ואני אגלה אחרת בבדיקה, אני מיוזמתי אפחית במחיר. 

 

רועי, אין צורך לכתוב דברים שלא נאמרו זה בוודאי לא מוסיף לעניין, אני מתחייב על מנוע, גיר ושלדה לא על "כל דבר שלא יראה לקונה". 

על תקלה מהותית אני מפחית במחיר לא משלם לבודק את עלות הבדיקה, תדייק למה שכתבתי.

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, daniel204 כתב:

אני באמת מופתע מהתגובות כאן. 

כל רכב שמכרתי תמיד התחייבתי על מנוע, גיר ושלדה. 

והסיבה שהתחייבתי היא מאוד פשוטה, אם אמרתי לקונה לצורך העניין שהשלדה ברכב נקייה למיטב ידיעתי ובבדיקה התגלה אחרת אז ברור שאני אקח אחריות ואשלם גם אם הקונה יוותר.

אני פשוט לא מצליח להבין פה חלק מהמגיבים גרמתם לבן אדם לבזבז זמן, להוציא מינימום 500 שח על בדיקה ואז אם יתגלה שטעיתם גם אם בשוגג אז מה? פשוט תקפלו את הזנב ותגידו מצטערים לא ידענו?! 

תסלחו לי אבל בעל הרכב צריך לדעת מה העבר של הרכב שלו ואם לא, אז שלפחות יקח אחריות על מה שמסר בע"פ. עד היום מכרתי 12 רכבים שלי ויותר מכפול רכבים של המשפחה הקרובה ולא הייתה לי שום בעיה כשהתחייבתי בבדיקה. 

 

לפותח השרשור- נהוג כן להתחייב על מנוע, גיר ושלדה ובתקלות מהותיות (נניח נזילה בין הגיר למנוע, בולמים נוזלים) להתחלק חצי חצי. 

באופן אישי על בלאי סביר/ כסתחים אני לא מפחית במחיר.

פות"ש אני ממליץ להתעלם מהקביעה של המגיב הזה ובוודאי לא לפעול לפיה, לדעתי זה גובל בייעוץ לא מבוסס.

רק אצל סוחרים "נהוג להתחייב" ולגבי החצי חצי זה בכלל לקוח ממחוזות הדמיון.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, daniel204 כתב:

אני באמת מופתע מהתגובות כאן. 

כל רכב שמכרתי תמיד התחייבתי על מנוע, גיר ושלדה. 

והסיבה שהתחייבתי היא מאוד פשוטה, אם אמרתי לקונה לצורך העניין שהשלדה ברכב נקייה למיטב ידיעתי ובבדיקה התגלה אחרת אז ברור שאני אקח אחריות ואשלם גם אם הקונה יוותר.

אני פשוט לא מצליח להבין פה חלק מהמגיבים גרמתם לבן אדם לבזבז זמן, להוציא מינימום 500 שח על בדיקה ואז אם יתגלה שטעיתם גם אם בשוגג אז מה? פשוט תקפלו את הזנב ותגידו מצטערים לא ידענו?! 

תסלחו לי אבל בעל הרכב צריך לדעת מה העבר של הרכב שלו ואם לא, אז שלפחות יקח אחריות על מה שמסר בע"פ. עד היום מכרתי 12 רכבים שלי ויותר מכפול רכבים של המשפחה הקרובה ולא הייתה לי שום בעיה כשהתחייבתי בבדיקה. 

 

לפותח השרשור- נהוג כן להתחייב על מנוע, גיר ושלדה ובתקלות מהותיות (נניח נזילה בין הגיר למנוע, בולמים נוזלים) להתחלק חצי חצי. 

באופן אישי על בלאי סביר/ כסתחים אני לא מפחית במחיר.

הבן אדם בחר לבדוק את הרכב,שישלם על הבדיקה,לא אני הלכתי לבדוק אותו.

אין לי איך להתחייב,אני לא מנוע או גיר או שלדה,אני יכול להראות בדיקת קניה ולהגיד שמאז הרכב לא עבר תאונות ואני יכול להציג תיעוד טיפולים.

 

לגבי תיקונים,אני לא מגרש או סוכנות,מהרגע שהרכב נמכר אין לי שום קשר אליו ולא רואה סיבה לשלם על תיקונים.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Potato בשום מקום לא כתבתי שהמוכר מיוזמתו משלם על הבדיקה. 

כן כתבתי שנכון שבעל הרכב שיודע שהרכב שלו לא היה מעורב בתאונה יתחייב על השלדה, לא רואה שום סיבה הגיונית שתמצא את עצמך משלם על הבדיקה אם אתה יודע בלב שלם שמאז שקנית את הרכב הוא לא עבר תאונה, אלא אם אתה מסתיר משהו מהקונה. 

 

שוב, אני מטפל ברכב בצורה מסודרת וכן אני קצת מבין במכניקה של הרכב וכשאני מוכר אני יודע שהמנוע והגיר תקינים ואין לי בעיה להתחייב לבדיקה. אם הייתי יודע אחרת כמובן שלא הייתי מתחייב לבדיקה ומיידע את הקונה בכל מה שידוע לי. 

 

מוזמן לקרוא שוב את ההודעה שלי ולראות שהדגשתי שההתחייבות היא לבדיקה בלבד. לאחר הבדיקה שחור על גבי לבן אנחנו חותמים בזכרון דברים שהרכב נרכש ונבדק לשביעות רצונו של הקונה (מפה אין חרטות). 

כמובן המחיר הסופי מתחשב בריג'קטים מהותיים שהתגלו בבדיקה. 

 

אתה ואף אחד בפוסט לא חייב לנהוג כמוני, אני חושב שאלו דברים מקובלים, תמיד קניתי ככה ותמיד מכרתי ככה.

לא מעט אנשים שרכשו ממני ויתרו על הבדיקה כי הבינו שהמוכר יודע מה הוא מוכר ולא בא לערבב באולי וחוסר וודאות. 

 

אגב כשתנסה למכור את הסיוויק שלך ותגלה כמה לא פשוט למכור אותה, אתה תהיה מוכן לבוא לקראת הקונה בהרבה מעבר לריג'קטים שהתגלו בבדיקה אלא אם כן תחתוך 20%-25% מראש. 

 

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, daniel204 כתב:

@Potato 

שוב, אני מטפל ברכב בצורה מסודרת וכן אני קצת מבין במכניקה של הרכב וכשאני מוכר אני יודע שהמנוע והגיר תקינים ואין לי בעיה להתחייב לבדיקה. אם הייתי יודע אחרת כמובן שלא הייתי מתחייב לבדיקה ומיידע את הקונה בכל מה שידוע לי. 

אין מה להבין במכאניקה של רכב.

מאיפה אתה יודע מה הולך בתוך המנוע?עשית קומפרסיה?אולי יש הצטברות של בוצה?

אתה מתחייב על משהו שאין לך דרך לבדוק,לדעתי אני רשמתי אותו דבר.

לפני 8 דקות, daniel204 כתב:

.אגב כשתנסה למכור את הסיוויק שלך ותגלה כמה לא פשוט למכור אותה, אתה תהיה מוכן לבוא לקראת הקונה בהרבה מעבר לריג'קטים שהתגלו בבדיקה אלא אם כן תחתוך 20%-25% מראש. 

 

סיוויק כמו שיש לך בסמל הוא רכב בלי שוק עם מחירון תלוש מהמציאות ככה שגם אם הרכב מטופל ועם ק"מ נמוך לא בטוח שיהיה לו ביקוש.

לא מזמן הציעו לי אחת מ2013 עם 150 אלף ק"מ בסביבות ה25-27,שזה המחיר הריאלי של הרכב הלא מאוד מוצלח הזה.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה באמת רוצה את הרכב, גם אם הוא לא יתחייב בבדיקה אתה תלך לבדיקה. אומרים את זה בעיקר בשביל למשוך קונים. בתכלס? הרוב לא ישלמו לך על הבדיקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, Potato כתב:

אין מה להבין במכאניקה של רכב.

מאיפה אתה יודע מה הולך בתוך המנוע?עשית קומפרסיה?אולי יש הצטברות של בוצה?

אתה מתחייב על משהו שאין לך דרך לבדוק,לדעתי אני רשמתי אותו דבר.

 

בוצה אפשר לראות על הפקק שמן מנוע, אני שומע את עבודת המנוע ומטפל בחלפים מקוריים, אין הפתעות ואם יהיו אני אקח עליהם אחריות. 

 

לפני 31 דקות, Potato כתב:

סיוויק כמו שיש לך בסמל הוא רכב בלי שוק עם מחירון תלוש מהמציאות ככה שגם אם הרכב מטופל ועם ק"מ נמוך לא בטוח שיהיה לו ביקוש.

לא מזמן הציעו לי אחת מ2013 עם 150 אלף ק"מ בסביבות ה25-27,שזה המחיר הריאלי של הרכב הלא מאוד מוצלח הזה.

את הרכב בסמלון שלי מכרתי לפני 3 שנים במחיר קרוב למחירון אחרי שבבדיקה אמרו לקונה שהרכב כאילו יצא מבית חרושת כשהוא עם 88,500 קמ, המוכר לא התווכח הרים טלפון לבנק ולחצנו ידיים. 

אני כתבתי על הרכב שבחתימה שלך שיהיה לך קשה למכור..

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1305 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...