Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום 4 שנים עם טויוטה ורסו 2016


vladclar
 שיתוף
עוקבים 3

פוסטים מומלצים


שלום ושנה טובה!
בעוד מספר ימים הרכב שלי יחגוג 4 שנים מרגע שעלה לכבישי הארץ.
הספיק לנסוע המון בשנים באלה ( 150 אלף קילומטרים עגולים ).
נקנה חדש מסוכנות טויוטה חולון.
צבע לבן שנהב.
האם מצדיק את התדמית של רכב אמין? בהחלט כן ( בנתיים, טפו-טפו, חמסה- חמסה ).
שני דברים קרו מעבר לטיפולים שותפים ובלאי טבעי ( צמיגים, בלמים וכו..):
1. חודשיים אחרי הרכישה נדלקה נורת תקלה ובמוסך גילו חוטים אכולים של חיישן חמצן ע"י מכרסם לא ידוע. החלפת חוטים ב 50₪ והכל הסתדר.
2. ב 128 אלף קילומטרים הבחנתי במשאבת מים מטפטפת. הוחלפה יחד עם נוזל קרור במוסך מורשה במחיר 2400₪ כולל הכל ( יקר לכל הדעות ) .
וזהו.
לקראת סיום האחריות ביקשתי להחליף שני פלסטיקים שהתקלפו מקרני שמש.
גם החדשים שהרכיבו באחריות, שוב התקלפו תוך שנה. ..
המצבר המקורי הטורקי עדיין מניע מחצי סיבוב.
צריכת דלק עומדת באופן קבוע על 1:11.5 ק"מ לליטר.
צמיגים מקוריים ( ברידג'סון er300, ממש לא אהבתי) נזרקו לפח אחרי 55 אלף קילומטרים לטובת מישלין אנרג'י סייבר, אותם אחרי 85 אלף קילומטרים נוספים החליפו מישלין פרימסי 4 המעולים.
נוזל גיר רציף הוחלף פעמיים למקורי (מיוזמתי, במוסך מספרים שלא צריך להחליף בכלל ).
עלויות :
אגרת רישוי השנה,ירדה ל 1840₪
ביטוח חובה 1100₪
מקיף 3400₪
( מחיר הביטוחים לזוג נהגים מעל גיל 40 ).
ברגע שהצטרף נהג חדש וצעיר, מחיר של שני הביטוחים הוכפל.
טיפול קטן ( 15 אלף ) במוסך טויוטה 580₪
טיפול יותר גדול ( 30 אלף ) 780₪
טיפול 60 אלף קילומטרים 1200₪
החלפת פלגים כל 90 אלף קילומטרים - 550₪
מחירי בלמים במורשה טויוטה יקרים מאוד ( סט רפידות קדמיות 530₪, צלחות 550₪, אחוריות כ 450₪ גם רפידות וגם צלחות ) - אין שום סיבה לשלם מחירים כאלה, במיוחד על רפידות.
שמן גיר רציף עולה 400₪ לגלון של 4 ליטרים אצל "אבי חלקי חילוף ".
אין נזילות/ הזעות מהמנוע או מהגיר, לא מוסיף טיפת שמן מנוע בין הטיפולים.
שמן מנוע מגיע לטיפול 15 אלף עדיין לא במצב שחור. ובכל זאת החלטתי אחרי 150 אלף קילומטרים לצמצם החלפת שמן ומסנן מנוע מ 15 אלף ל 10 אלפים קילומטרים.
 
איך נוסע?
אותי הרכב הזה מספק מעל ומעבר.
לא מפריע לי גיר רציף - התחלת נסיעה שלי רגועה מאוד.
מנוע ( 1.8 עם 147 כ"ס ) סוחב בסדר בכל מצב, גם עם 7 נוסעים בעליות לירושלים. אבל אין לו מחץ, לא מדביק אותך למושב בתאוצה ( לא מחפש את זה ).
רכב פרקטי מאוד, מעולה למשפחה של 5 נפשות או בסדר ל 6, כאשר ישנם ילדים קטנים.
אבל גם אם נוסעים לפעמים עם 6 אנשים בוגרים, אפשר להסתדר ( כל עוד לא מדובר בקבוצת כדורסל ).
צריך רק לסדר את הנוסעים לפי אורך הרגליים ולהושיב אחד אחרי השני מצד ימין של הרכב את אלה עם רגליים יותר קצרות
כאשר 7 מקומות תפוסים, קשה לקרוא למה שנשאר "בגאז' ".
כל המושבים בשורה השניה זזים קדימה/ אחורה על המסילה, ככה שניתן לשחק עם סידור המושבים בהתאם לצרכים.
כאשר המושבים 6+7 מקופלים הבגאז' הוא 440 ל' עד גובה המדף ( את המדף הוצאתי מהרכב ביום הקניה ). יש גם גלגל רזרבי קטן ( אותו ניתן להוציא רק אחרי שפותחים את שני המושבים בשורה השלישית ).
בידוד רעשי מנוע מצויין, גם רעשי הכביש לא חודרים יותר מדי פנימה ( במיוחד עם צמיגי מישלין פרימסי 4 ).
מזגן מעולה ( בקרת אקלים מפוצלת ), לא מורגש מחסור בפתחים מאחורה. אבל דווקא לנהג חם ביום שמש חזקה, בגלל שהדשבורד מתחמם ופולט חום על הנהג והנוסע לידו. נאלצתי לקנות שטיחון ולכסות איתו את הדשבורד ( אני מודע לכל החסרונות של זה, וגם לדעתי זה לא יפה, אבל פותר בעית חום ).
שטיחוני בד על רצפת הרכב זה נעים ויפה, אבל לא פרקטי. תוך כמה חודשים אחרי רכישת הרכב הזמנתי סט שטיחוני גומי ל 3 השורות ( מתאים בול לדגם) - לא מצטער לרגע. וגם כיסויים ל 7 מושבים מאנגליה עושים את העבודה 3.5 שנים. הרכב מרגיש, נראה ונוסע כמו חדש ( מקבל יחס מיוחד, גם בטיפולים וגם בטיפוח - רחיצה ידנית עם אוטם צבע + ווקס ).
מה הייתי רוצה שיהיה ברכב ( או מרגיש לי חסר ):
1. עוד 10 סנטימטרים לרגליים ליושבים בשורה השלישית.
2. מערכות בטיחות אקטיביות ( הרכב הגיע עם מובלאיי בלבד עד 2018 , כאשר ייצור הדגם הופסק ).
אין כוונה להחליף את הרכב בקרוב, מצידי שימשיך לנסוע גם 400 אלף קילומטרים, כל עוד הכל תקין ובמסגרת בלאי סביר. 89e4ede3c63e77ee65f0f8b2e4b5cf49.jpgdc0c581a40161a164e22802d343a2a69.jpg













  • אהבתי 7

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי להיות עם וורסו 15'  מס' ימים, אמנם נהגתי ברכב לבד ולא יצא לי לבחון את המרווח שזה עיקר יעודו אבל כרכב לשימוש יומיומי הרכב היה לי מאוד נוח, הביצועים מספקים, הממדים של הרכב למרות היותו מיני-וואן מאוד דומים לשל משפחתית סטנדרטית כך שהרכב לא מרגיש מגושם בתנועה צפופה.

בזמן המועט שהרכב היה אצלי התאכזבתי מצריכת הדלק, ציפיתי לצריכה טובה יותר, הרכב צרך כ-1/10. עוד דבר זה האבזור הקמצני שכולל מערכת מולטימדיה מהפחות טובות שנתקלתי בהם, עניין שדי אפיין את היבואן באותם שנים. 

 

הדבר היחיד שקצת לא ברור לי זה איך בנסועה גבוהה כמו שלך העדפת את הוורסו 1.8 על הפריוס+, לכאורה הפריוס מציעה את אותה חבילה של שילוב אמינות גבוהה עם שמירת ערך רק כבונוס עם צריכת דלק משמעותית טובה יותר, אני מניח שהפער במחיר הרכישה היה מתקזז עם הזמן בהוצאות הדלק. 

 

היום: מגאן אסטייט 17' (ליסינג)/ קיה פורטה 13'

הקודם: הונדה סיויק 13' קומפורט / יונדאי i35 סופרים, 15'

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא קניתי פריוס פלוס רק מסיבה אחת - אשתי פסלה רכב היברידי מפחד בגלל הקרינה. לא עזרו שום הסברים.
הרכב משמש אותה בעיקר.
דבר נוסף - ורסו שלי עולה לירושלים פעמיים- שלוש בשבוע.
פעם אחת עליתי לעיר הבירה על פריוס פלוס - הרגשה לא טובה, הרכב לא סוחב בעליות, פשוט ככה.
לא נשכח שהיה גם הפרש במחיר כ 20 אלף₪ ( אני יודע שכבר לפני שנה הייתי מסיים לפצות עליו ע"י החסכון בצריכת הדלק ).
דבר נוסף - בשנה הראשונה הרכב נסע 25 אלף קילומטרים , בשנה האחרונה - 45 אלף. הגדלת כמות הנסיעות לא היתה בתכניות בזמן הרכישה.
בקשר למולטימדיה - אני לא צריך שום דבר מעבר ל BT, ודווקא הרמקולים המקוריים סבבה לגמרי, הרדיו קולט מצויין, שירים מהטלפון מתנגנים ללא הפרעות. נכון, זאת מערכת סגורה, ללא אפשרות Waze, שיקוף טלפון, אבל אני מעדיף אותה על מערכת סינית אפטרמרקט עם אנדרואיד. את כל שמות אנשי קשר אני גם ככה שומר בטלפון שלי באנגלית , לכן גם כאן אני מסתדר ( המערכת לא מזהה עברית ).
מצלמת רוורס מצויינת, יש חיישני אור, גשם, מראות מתקפלות, חלונות נסגרים אוטומטית, בקרות שיוט ( רגילה ). לא חושב שיש כאן קמצנות באבזור הנוחות.
אגב, המושבים ברכב הזה פשוט מעולים, כמו באוונסיס ( להבדיל מאוריס / קורולה).











toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שמח שאתה מרוצה (שכן שלי עד לפני חודשיים היה עם ורסו בליסינג 3 דורות...),
בכל מקרה אני הייתי עם אחד למשך שבוע, רכב נחמד אבל לדעתי לא נותן מספיק ביחס לעלותו (עלה לשכן חדש 147K בזמנו), הבידוד פחות טוב ולא יודע משהו לא הרגיש לי "שלם"...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם הרכב שבילית איתו שבוע לפני מודל 2013, בהחלט קיימת בעית בידוד רעשים.
זה השתפר מאוד ב 2013 ( ועוד כמה דברים קטנים ).
איכות הצמיגים משפיעה מאוד על רעשי כביש. ידוע שבליסינג מרכיבים צמיגים באיכות ירודה. אולי גם זה היה אצלך.
בכל מקרה, בזמנו זה היה רכב אוטומטי עם 7 מקומות הכי זול בתור חדש.






toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר את הרכבים האלה אצלנו ביחידה בצבא,

עברו חיים לא קלים,היו נוחות יחסית למיצובישי ואהבו לקחת אותן.

חוץ מפלסטיקה שהייתה קצת נשברת מבפנים הרכב הזה היה מעולה ונוח יחסית.

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 22 שעות, vladclar כתב:

ובכל זאת החלטתי אחרי 150 אלף קילומטרים לצמצם החלפת שמן ומסנן מנוע מ 15 אלף ל 10 אלפים קילומטרים.

לדעתי זה מיותר, השימוש שלך ברכב יחסית קל, זאת אומרת הרבה נסיעות בינעירוניות והחלפת שמן כל 4 חודשים. השמן מוחלף אחרי שעשה מעט שעות מנוע ואני חושב שאין צרוך להחמיר מעבר להנחיית היצרן המקורית. כמובן כל עוד משתמשים בשמן ברמה גבוהה ופילטרים מקוריים. 

 

 

  • רעיון טוב! 1

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 שעתיים, Potato כתב:

אני זוכר את הרכבים האלה אצלנו ביחידה בצבא,

עברו חיים לא קלים,היו נוחות יחסית למיצובישי ואהבו לקחת אותן.

חוץ מפלסטיקה שהייתה קצת נשברת מבפנים הרכב הזה היה מעולה ונוח יחסית.

יש לכמה שכנים שאני מכיר את הגרסה הידנית! הם קיבלו אותו במקום הלוגי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
Just now, llaavvii כתב:

יש לכמה שכנים שאני מכיר את הגרסה הידנית! הם קיבלו אותו במקום הלוגי.

 

אצלנו היה אוטומט,

נתנו לקצינים ונגדים עם כמות לא סבירה של ילדים(4+)

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
יש לכמה שכנים שאני מכיר את הגרסה הידנית! הם קיבלו אותו במקום הלוגי.
היה משלוח של ורסו ידנית, שלא נמכרו בכלל בסוכנויות - רק לצה"ל.
הרכבים באלה עם מנוע 1.6 של קורולה ואבזור מינימלי ( אפילו ללא חלונות חשמל מאחורה ).



לדעתי זה מיותר, השימוש שלך ברכב יחסית קל, זאת אומרת הרבה נסיעות בינעירוניות והחלפת שמן כל 4 חודשים. השמן מוחלף אחרי שעשה מעט שעות מנוע ואני חושב שאין צרוך להחמיר מעבר להנחיית היצרן המקורית. כמובן כל עוד משתמשים בשמן ברמה גבוהה ופילטרים מקוריים. 
 
 
זאת דעתו של מכונאי שעכשיו מטפל ברכב שלי . והוא משתמש בשמנים לא יקרים ( יורול / וולף ), אבל סינטטיים מלאים + מסננים מקוריים.
אני סומך עליו בכל הקשור בנושא. הוא ראה את מצב הרכב ומצב השמן אחרי 15 אלף קילומטרים והמליץ לעבור להחלפה כל 10 אלפים.
בפעם האחרונה שנכנסתי לטיפול אצלו, ראיתי איך מחליפים נוזל בלמים כמו שצריך ( ולא כמו שעושים במוסך טויוטה ):
מרוקנים את הנוזל מכל אחד הגלגלים, בנוסף למיכל בתא המנוע.
כנכס כמעט ליטר נוזל ( של ATE ) במקום 200 מ"ל' של החלפה רק במיכל.



toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...