Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: אז מה בדיוק ההבדל בין במוו M235i ל-M2...?


BobbyMiata
 שיתוף
עוקבים 5

פוסטים מומלצים

כתוב נהדר וכל כך מדוייק. תודה. 

דרך אגב, שיפורים לחיי היום יום תעשה עם bimmercode, משדרג את חווית השימוש, ואם תוסיף MMI לאנדרואיד אוטו או אפל קארפליי זה בכלל שדרוג מעולה. 

עריכה אחרונה על ידי ch2856
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל החיישנים האלה לנהג נשאר רק לכוון הגה וללחוץ על הגז:)

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שאפו על ההשקעה!

מעניין מאוד וסחטיין על הירידה לפרטים הקטנים
נחמד לדעת ש-M אומר הרבה יותר מסתם סמל.
ד״א ראיתי כמה סרטונים על הרכב שטענו שבמוו בכוונה ״סירסו״ אותו עם המנוע כדי שלא יפגע במכירות של הגרסאות הבחירות.

תתחדש ותהנה!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Audi A1 1.4 TFSI Manual | Land Rover Discovery TD5

VW Golf MK4 1.6 Manual

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה השוואתית מעניינת.
האם זמני הההקפה השתפרו אחרי המעבר לM האמיתית?


Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כתבי רכב מחו"ל מעדיפים את M של סדרת 2 על M של3/4 בגלל שהרכב יותר קל ופשוט.

כמובן מעדיפים גרסה ידנית.

כל ההשוואה הדקדקנית שלך, הרי מדובר בשנים שונות. יש איזה 100000 ש"ח הבדל במחיר

אייל

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחד הפוסטים המעניינים ומעמיקים שקראתי לאחרונה .המון מידע , המון אותיות , כמו שצריך ,כיף. ואוסיף שני שקל , לדעתי כל סדרות f..35 הן יותר רכבים לאוטובנים ובכללי לתת הרגשה של מאסל קאר גרמני, הן בוודאות לא בנויות למסלול והבלמים , פשוט זוועה.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
  • תכנים דומים

    • מאת BobbyMiata
      אחת השאלות שנשאלתי בשרשורי החלפת הרכבים שלי בשנה האחרונה (אני מזהיר מראש שמדובר בשרשורים של חפירות, אכילת ראש ויותר מדי מידע על התלבטויות כאלו ואחרות - לחובבי הזאנר בלבד: מיאטה ל-M235i כאן, M235i ל-M2 - כאן) היא: מהם ההבדלים בין הבמוו M235i לבין האחות שעברה טיפול מלא בסדנת ה-M - ה-M2? ובכן, כיוון בשנה האחרונה צברתי יותר מידי מידע בנושא וכדי לנקות את הראש מענייני העבודה שתפסו את רוב זמני בשבועות האחרונים, החלטתי לחלוק פה את הידע ואת ההתנסות האישית.
       
      לפני זה, נעשה קצת סדר בדגמים. בגדול לבמוו יש 2 סדרות ביצועים. יש את דגמי ה-M-Performance שהם הדגמים הבכירים בכל הסדרות שעברו כיול עדין לכיוון הספורטיבי - דברים כמו הקשחות מתלים, הנמכת מרכב, הגדלת הספק, קוסמטיקה ואבזור. בציון קוד הדגם הפנימי של במוו, הם שייכים לאותה הסדרה יחד עם הדגמים הרגילים האחרים. כך למשל, קוד הדגם של ה-M235i הוא F22, בדיוק כמו ה-220 או 228. רוב הדברים שנכונים ל-M235i בהקשר של הכתבה הזו רלוונטים גם לאחות מרובעת (או מחומשת) הדלתות מסדרה אחת, קוד דגם F21, ה-M135i (הן חולקות את המכלולים המדוברים - מתלים, בלמים, דיפרנציאל, הילוכים וכד…) וגם, במידה מסויימת, למחליפות שלהן, ה-M240i וה-M140i.
       
      ויש את מכוניות ה-M "האמיתיות". המכוניות שנושאות את ה-M רק לצד שם הסדרה. אלו מכוניות יחודיות ולמרות המראה החיצוני הדומה הן מכילות שינויים מרחיקי לכת ולראיה הן מקבלות קוד דגם משלהן. כך למשל ה-M2 מקבלת את הקוד F87 ובעוד סדרה 3 רגילה מקבלת את הקוד F30, הרי שגרסת ה-M מקבלת את הקוד F80 וכן הלאה.
       
      ל-M2 (קוד F87) עצמה יש 3 תתי דגמים. ה-M2 "המקורית" הושקה ב-2016, עברה מתיחת פנים קוסמטית ב-2018 שהייתה גם שנתה האחרונה. גרסה זו ידעה בקרב החובבים גם כ-M2 OG (קיצור של Original). ב-2019 החליפה אותה ה-M2 Competition (בקיצור M2 CP) והשנה הוציאו במוו גם גרסה מיוחדת (ומוגבלת) בשם Competition Special, או בקיצור M2 CS. 
       

      M2 CS, אחת משלוש בלבד (כרגע) בארץ
       
      בגלל ההתנסות האישית שלי הכתבה תתמקד בהבדלים בין ה-M235i לבין ה-M2 OG, אבל אשתדל גם בלעשות סדר בכלל ההבדלים העיקריים בין כל הדגמים כי לעיתים זה נהיה קצת מבלבל.
       
      בגדול, ההבדלים העיקריים מתרכזים (לפי סדר החשיבות לטעמי) במתלים, בלמים, דיפ' אחורי ומנוע, נתחיל…
       
      מתלים והתנהגות
       
      למרות שזה החלק שפחות נראה לעין, ההבדל הדרמטי ביותר לטעמי בין המכוניות היא מערכת המתלים. שתי תת השלדות, הקדמית והאחורית, אינן "שיפור" של אלו ב-M235i, אלא יובאו במלואם,AS-IS יחד עם מערכת ההיגוי מה-M3 וה-M4. כלומר, מבחינת השלדה, ה-M2 היא הרבה יותר M4 (או M3) מקוצרת מאשר M235i משופרת. הסרנים רחבים יותר (63 מ"מ מלפנים, 69 מ"מ מאחור), המתלים קשיחים יותר, הזרועות והבושינגים חזקים וקשיחים יותר ותתי השלדות מחוברות ישירות לשלדה, ללא בושינגים - כל זאת תורם ליציבות, שליטה ותקשורת עם הנהג במחיר של נוחות ועידון. זו גם הסיבה שהגוף כולו רחב יותר (מנופח) ב-80 מ"מ ביחס לסדרה 2 סטנדרטית.
       

      תת שלדה קדמית של M2, זהה ל-M3/M4
       

      תת שלדה אחורית, מתלה רב חיבורי, של M2, זהה ל-M3/M4
       
      בעולם האמיתי, זה עושה הבדל דרמטי באופן בו הרכב מרגיש ומתנהג - בכל מצב ובכל מהירות. כפי שניתן לצפות, בהתנהלות היומיומית, ה-M235i מרגישה הדוקה אך מעודנת, מאפשרת שיוט או נסיעה מהירה בתחושה קלה של ניתוק ועידון שגורמת לכל נסיעה וכמעט לכל מהירות להרגיש חסרת מאמץ. אפשר לנסוע מאוד מהר ובנוחות במהירויות מאוד לא חוקיות (כך סיפרו לי, לא התנסתי בעצמי…) והכל מרגיש טבעי, זורם וחסר דרמה. לא נתבלבל - האוטו מרגיש מהיר מאוד, חזק מאוד והמנוע הוא חלק מאוד משמעותי בחוויה, אבל כשהכביש מתחיל להתפתל והקצב גבוה הנהג מפסיק בשלב מסויים לקבל היזון חוזר לגבי מה בדיוק קורה עם השלדה, האחיזה ושאר התחושות עליהן מסתמכים בנסיעה מהירה (או מסלול). מעבר לעדות שלי, זה פחות או יותר תואם לתאור של נהגים אחרים שמדברים על רכב רך מדי, לא מתקשר סביב המגבלות או רכב של שמונה עשיריות - כל התאורים הללו פחות או יותר נכונים לדעתי. 
       
      שווה להזכיר של-M235 (ולאחיות) יש גם אופציה למתלים אדפטיביים (היו לי וזו תוספת סטנדרטית ב-M135i וב-M140i החל מ-2016) ולמרות שההבדל בין המצבים מורגש, גם המצב הקשיח ביותר רחוק מלייצר את החיבור שקיים ב-M2 (שוב, בעיקר כיוון שמדובר ברכיבים וחיבור לשלדה שונה מאוד). 
       
      ה-M2 הפוכה בדיוק. בהתנהלות יומיומית, רגועה יותר או פחות, היא לא נותנת לך לרגע לשכוח שאתה במכונה שבנויה לביצועים ולא לנוחות או עידון. המתלים קשיחים, יש יותר רעשים מכניים ודברים שזזים בכל מקום, והרכב כולו יותר רועש ו"מתוח", החיים פחות נינוחים ב-M2. שום דבר פה לא מרגיש זורם או חסר מאמץ לחלוטין, זה אוטו שצריך לנהוג בו - כל יום וכל היום. אבל מצד שני יש פה הרבה יותר יכולת. כשהקצב עולה, או הכביש מתפתל הכל מתחבר יחד והרכב מתקשר הצורה ישירה עם הנהג וזה מתרגם להרבה שליטה והרבה יותר הנאה מנהיגה. חשוב לומר שאבסולוטית, לא מדובר בחווית נסיעה מענישה, סה"כ גם ה-M2 מציעה חיים נוחים, אבזור מצויין ויכולת יומיומית נהדרת גם אם פחות מפנקת מה-M235i.
       
      מילה לגבי מתלים האדפטיבים ו-M2: במוו לא ציידה את ה-M2 וגם לא ה-M2 CP במתלים אדפטיביים וחבל כי זה היה עושה אתה עוד יותר טובה בכך שזה היה משפר את איכות החיים היומיומית מחד ואת היכולת במסלול מאידך. אני יכול רק לשער שזו הייתה החלטה מודעת של אנשי השיווק והמכירות שמטרתה היא לא להאפיל על הסדרות הבכירות יותר, ה-M3/M4. הם כן הוסיפו את זה כסטנדרט ב-CS ומשיחות עם בעלים נראה שזה אכן עדיף, אבל לא יצא לי (עדיין) להתנסות אישית. מה שאני כן יכול לומר מהתנסות עצמית, זה שהחלפה לקוילאברים של אהלינס הפכה את הנסיעה ב-M2 לנעימה יותר (וניתן גם לכוון אותם, אם כי ידנית ולא בלחיצת כפתור, בימי מסלולים וטיולים).
       
      בלמים (וגלגלים)
       
      אם כבר הביאו את כל תת השלדה מה-M3/M4, אז למה לא להביא גם את הבלמים? ואכן - הבלמים יובאו במלואם וזהים למעשה לבלמים של ה-M3 וה-M4 (ברמת המק"ט). מדובר בבלמי 380 מ"מ מלפנים ו-370 מ"מ מאחור לעומת 340 מ"מ מלפנים ו-345 מ"מ מאחור ב-M235i (לא טעות, הדיסקים מאחור גדולים יותר). בשני הרכבים מדובר בבלמים של ברמבו עם ארבע בוכנות מלפנים ושתים מאחור.
       
      בחיים זה מתרגם להבדל גדול בתחושה בתנאי כביש מפותלים ומהירים ובמסלול. שלא כמו הבלמים ב-M2, אלו ב-M235i תמיד הרגישו לי חלשים ולא נסכו בי תחושת בטחון ואחראים לכמה Oh-shit moments. הם מתחממים ודועכים מהר מדי ובוודאות נקודת תורפה של הרכב. אגב, למרות היכולת העדיפה בהרבה, גם ב-M2 הבלמים נחשבים לנקודת תורפה (במיוחד במסלול) ונוטים להתחמם מדי (מגבלות שאישית עדיין לא הגעתי אליהן). ב-CP הייתה אופציה מקורית לבלמים מוגדלים מלפנים עם 6 בוכנות ו-400 מ"מ. ב-CS בלמי ה-400 מ"מ מגיעים כסטנדרט ויש אופציה לבלמים קרמיים (לראשונה בסדרה 2). 
       
      הבלימה העדיפה של ה-M2 אינה רק בגלל הבלמים העדיפים אלא גם בזכות הרבה יותר גומי על הכביש. אם עקבתם עד כאן אז בטח ניחשתם שגם הגלגלים ב-M2 זהים לאלו של ה-M3/M4 ומגיעים בגודל של 19 אינטש (אין אופציה ל-20 באף אחד מהדגמים) ברוחב של 9 אינטש מלפנים ו-10 מאחור. הצמיגים הם 245/35 מלפנים ו-265/35 מאחור (והם דווקא שונים מאלו ב-M3/M4 שמגיעים במידה קצת יותר רחבה של 255 מלפנים ו-275 מאחור, too much information, אני יודע…). הגלגלים ב-M235i (והאחיות) הגיעו בגודל של 18 אינטש ברוחב של 7.5 אינטש מלפנים ו-8 אינטש מאחור וצמיגים של 225/40 מלפנים ו-245/35 מאחור. 
       
      דיפרנציאל מוגבל החלקה
       
      עוד הבדל דרמטי בין ה-M לגרסות ה-M-performance היא העובדה שרכבי ה-M הגיעו עם דיפרנציאל מוגבל החלקה כסטנדרט בעוד שה-M235 והאחיות הגיעו ללא דיפרנציאל. במוו אמנם מציעה דיפ' מוגבל ל-M235 כאופציה מקורית כחלק של BMW M-Performance אבל יש הבדל גדול בין השניים. הדיפ' של M-performace עבור ה-M235 הוא דיפ' מבוסס נעילת מומנט (מכני) ונועל עד 30% בתאוצה ו-9% בבלימה. זה לא רע כמובן ותוספת כמעט הכרחית לנהג ה-M235i חובב הנהיגה אבל הוא לא מתוחכם כמו ה-M Active Diff שמותקן ב-M2 לדורותיו (וכן, הוא זהה לזה ב-M3/M4).
       
      ה-M Active Diff הוא דיפ' ננעל חשמלית נשלט מחשב ומחובר להרבה חיישנים (רשימה לא מלאה: מהירות נסיעה, מהירויות הגלגלים, מהירות המנוע, זווית המרכב, זווית ההיגוי ועוד) - כל זאת כדי לחלק את המומנט בין הסרנים (עד 100% נעילה) בצורה מדוייקת ומותאמת לנהיגה ככול הניתן. המטרה היא אחת - שליטה ברכב והנאה מנהיגה.
       
      ועד כמה זה מורגש בנהיגה? מאוד. לא היה לי דיפ' כלל ב-M235i וזה חד משמעית פגם בתחושת השליטה על הרכב. מעבר לתחושות השליטה, היה קשה לרכב להוריד את הכוח (התאוצה ב-M2 ברוטלית יותר ולא רק בגלל עודף הכוח) לכביש ואולי חשוב יותר - היה לרכב יותר קשה להסתובב מאשר ל-M2 (זה היה מאוד בולט במסלול קצר וטכני כמו פצאל למשל).
       

      המכוניות שלי בפצאל (אז, ה-M2 עוד לא הייתה שלי)
       
      מנוע
       
      מבין ההבדלים הגדולים, זה בעיני הפחות חשוב, אבל יש הרבה שינויים, ניואנסים ובלבול בין המנועים, אז זו הזדמנות לעשות סדר.
       
      לרוב, המנועים שבמוו שמה בדגמי ה-M שלהם הם מנועיים יעודיים לסדרות ה-M ומתחילים באות S. כך למשל ה-S54 ב-M3 E46, ה-S65 ב-M3 E92 (דור קודם) ועד למנוע ה-S55 בדור הנוכחי והיוצא של ה-M3 וה-M4. יחד עם זאת לחוק הזה יש יוצאים מן הכלל. ב-1M הנהדרת מתחילת העשור הותקן מנוע מהסדרות "הרגילות" וכך החליטה לעשות במוו עם ה-M2 המקורית (OG). ולכן כל ה-M2 בין השנים 2016-2018 ציידו בגרסה משופרת של המנוע מהסדרות הרגילות - ה-N55. אותו מנוע שמוקן גם ב...M235i (וב-M135i).
       
      אז ל-M2 OG ול-M235 יש באופן בסיסי את אותו המנוע, ה-N55...אבל זהו, שלא בדיוק. במוו לא הסתפקו בשינויי ניהול וגדישה כדי להגדיל את ההספק (365 כ"ס מול 320 כ"ס) אלא הלכו דיי רחוק כדי להתאים אותו לאופי השימוש הקשוח יותר ב-M2.
       
      גל הארכובה, מייסבים, בוכנות ומצתים - כולם מחוזקים ולמעשה זהים לאלו במנוע של האחים הגדולים, ה-S55. גם מערכת הקירור של ה-M2 חוזקה עם משאבת שמן נוספת, עוד קולר מים ועוד משאבת שמן לתיבת ההילוכים, כמו גם שיפור כללי באוורור - כולם תורמים ליכולת קירור ועמידות משופרים ב-M2 לעומת ה-M235. כך שהמנוע "הזהה" למעשה דיי שונה וזהו N55 יחודי (תת דגם N55B30T0) לדגם ה-M2 (וגם האמת... ל-X4 M40i). 
       
      בקצרה על הבדלים נוספים במנועים, תמיד אלו נקודות בדיונים:
       
      בסדרות ה-M performance במוו החליפו את ה-N55 במנוע 6 צילינדרים טורי חדש בשם ה-B58 בסוף שנת הדגם 2016. המכוניות עם המנוע החדש החליפו קידומת ל-40, כלומר ה-M235 הפכה ל-M240 ובתאמה ה-M135 הפכה ל-M140. אאאאבל ה-M2 המשיכה עם מנוע ה-N55 עד לשנת הדגם 2018. לבסוף במוו נאלצה להוציא את המנוע לגמלאות בשל מגבלות על זיהום אוויר ולכן ב-2019 שמה (סוף סוף) את המנוע "הנכון", את ה-S55 ב-M2 (עם הספק מופחת של 404 כ"ס), החליפה את השם ל-M2 Competition ולמעשה הפסיקה לייצר את ה-M2 "הרגילה". גם ה-CS צויידה כמובן במנוע ה-S55, אבל בהספק ראוי יותר של כ-440 כ"ס.
       
      ה-B58 הוא (גם) מנוע מעולה. מעבר לכך שההספק שלו גבוה יותר מה-N55 הרגיל (340 כ"ס) הוא מנוע closed deck, כלומר בנוי כולו כיציקה אחת ועם מנגנון קירור מבוסס מים. מדובר באותו המנוע שנמצא גם בסופרה )ועל פי השמועות פותח יחד ועל פי אמות המידה של האמינות של טויוטה), ב-Z4 החדשה ובדגמים נוספים. האם הוא טוב יותר או פחות מהמנוע ב-M2 זו שאלה שקצת קשה לענות עליה, מצד אחד הוא מודרני וחזק, מצד שני יש הרבה שיפורים שמותאמים ליעוד ב-M2, כך שאשאיר אתכם עם העובדות ותחליטו לבד.
       
      ה-S55 אמנם מבוסס על ה-N55, אבל מדובר במנוע אחר וחזק הרבה יותר - closed deck, שני מגדשי טורבו לעומת אחד, קירור מים ועוד הבדלים רבים אחרים שהופכים אותו למנוע M "אמיתי". 
       
      כך או כך, לא חסר כוח וגם לא פוטנציאל לשיפורים באף אחד מהמנועים וזה לא הופך רכב אחד למהנה יותר או פחות לנהיגה מאחרים, שאר ההבדלים (מתלים, בלמים, דיפ') משפיעים הרבה יותר ולדעתי דיונים על המנוע הם הרבה יותר מדי over rated. אני יכול להעיד מניסיון אישי שגם ללא שיפורים המנוע של ה-M235 מתפקד מצויין בימי מסלול, מושך כמו קטר ולא מראה כל סימני חימום יתר (אם כי אני נמנע מימי מסלול ביולי-אוגוסט אחרי שכמעט גמרתי מנוע במיאטה בגלל שימון דליל מדי וטמפ' גבוהות). עדות נוספת למצוינות של המנועים "הרגילים" היא העובדה שהם (N55 ו-B58) גם המנועים שמשמשים את במוו במכונית מרוצים שלהם - M235i/M240i Racing. 
       
      הבדלים קטנים יותר
       
      תיבת הילוכים
       
      התיבות הידניות זהות בין ה-M2 ל-M235, התיבות האוטומטיות שונות. ב-M235 יש תיבה פלנטרית של HP8 ZF עם 8 הילוכים בעוד שה-M2 מצויידת בתיבה כפולת מצמדים M-DCT של במוו. כמובן שכמספר התיבות מספר הדעות ואתם מוזמנים להכנס לאחת מני עשרות ויכוחים ברחבי הרשת על מה עדיף, אני יכול לומר כך: התיבה של ZF מצויינת, עמידה ומהירה ועם זאת חלקה מאוד. זה מאוד מתאים לרכב מעודן יחסית כמו ה-M235i ולכן השילוב הזה מעולה. עם זאת, 8 הילוכים זה המון ואני לא אהבתי את העובדה שכל הזמן הייתי עסוק בלבחור את ההילוך הנכון בטיולי נהיגה וגם במסלול. אי-אפשר להשאיר את התיבה במצב אוטומטי בנהיגת מסלול כי היא לא מספיק "חושבת" ומורידה הילוכים יותר מדי, לא מספיק נשענת על מומנט וגורמת לנהיגה פחות "חלקה" לטעמי. לעומת זאת לרכב כמו ה-M2 מתאימה תיבה אגרסיבית יותר ולכן השימוש ב-DCT הוא כנראה נכון, אבל לא נהגתי עליה אז אני לא יודע (ה-M2 שלי ידנית). בכל מקרה, אין תיבות רעות או בעייתיות לבמוו. ואם כבר הזכרנו קודם את ה-M235i/M240i Racing, במוו השאירו אותן עם התיבות האוטומטיות הפלנטריות של ZF (אם כי הכיול בתוכנה קצת שונה) - עדות נוספת למצויינות, אמינות ועמידות של התיבה. 
       
      לגבי ידני מול אוטומטי - זה עניין מאוד אישי ואני את הבחירה שלי עשיתי (ידני ב-M2). אבל יש יתרונות וחסרונות לכאן ולכן ולכן אני חושב שכל בחירה היא טובה. לא יצא לי לנהוג בכלל על M2 עם M-DCT אז קשה לי להעיד על ההבדלים בינה לבין ה-ZF, אבל נהגתי על התיבות הללו גם ב-M3 E92 וגם ב-M4 והן סה"כ תיבות טובות ומהירות (אם כי לא מגיעות לרמה של ה-PDK של פורשה, למשל).
       
      בידוד רעשים (ורעשים)
       
      זוכרים שה-M2 היא רועשות ומחוספסת? לא פלא… מסתבר שבמוו השילו לא מעט ק"ג (אני חושב שכ-30 ק"מ) של בידוד רעשים לעומת ה-M235. זה עוד לפני שנזכיר יותר גומי ופחות בושינגים. אז אם אתם מעדיפים את המכוניות שלכם שקטות יותר - לכו על ה-M performance. בצד השני של הסקאלה, במוו משתמשת בהוספה מלאכותית של רעשים דרך המערכת בשתי המכוניות וזו שב-M2 כמובן רועשת יותר.
       
      אז איזו מכונית טובה יותר? 
       
      אם השאלה היא איזו מכונית היא ספורטיבית יותר, או בעלת מעטפת ביצועים גבוהה יותר אז אין פה בכלל שאלה, ה-M2 עדיפה בכל פרמטר ומהסיכום מעלה אפשר להבין למה אני באופן אישי, ויתרתי על לנסות להפוך את ה-M235 שלי ל-M2. עם זאת, קשה להתעלם מהעובדה שעד ל-85% מאותה מעטפת הביצועים, ה-M235i היא המכונית הטובה יותר לרוב הנהגים. היא נוחה יותר, שקטה יותר, מעודנת יותר מבלי להיות יותר איטית או פחות מבצעת. אם אתם נמנים על אלו שרוצים אוטו ספורטיבי ויוקרתי ואין לכם עניין בימי מסלול או נהיגה על המגבלות, זו ככול הנראה המכונית בשבילכם ואם תלכו בטעות על ה-M2 תשלמו הרבה יותר ותקבלו דווקא פחות. מצד שני… אם אתם רוצים לקחת את המכונית למסלול, רוצים לתקשר עם הרכב על (וגם מעבר) למגבלות ונהנים (כמוני) מ"עבודת" הנהיגה והחיבור למכונה - ה-M2 היא כנראה הרכב בשבילכם.
       

       
    • מאת White-Night
      ערב טוב, 
      חבר טוב שלי קנה אתמול רכב X4 2020, XDRIVE 20D ברמת גימור BUSINESS
      הרכב הינו 0 קילומטרים שנקנה מסוחר רכב.
       
      החבר שלי ניסה לחבר את הטלפון שלו לרכב אך האופציה היחידה היתה התחברות דרך ה BLUTOOTH 
      הוא מעוניין לחבר את הטלפון שלו לרכב דרך CARPLAY אך הוא מצא את הכפתור הנחוץ אז הוא חיפש אופציה אחרת של SCREEN MIRRORING
      האופציה הזו אינה קיימת ברכב.
      הוא התקשר לחברה כדי לברר איך הוא יכול להוסיף באופציות ברכב את ה SCREEN MIRRORING שכן הוא מצא שהיא קיימת בהסברים של BMW על האופציות ברכב 
      החברה הפנתה אותו לחברת COBRA שהינה המתקין המורשה של היבואן הרשמי של BMW בבונדד.
      COBRA טענו בפניו שאין אפשרות לעשות SCREEN MIRRORING או CARPLAY לדגם שיש לו והפיתרון היחיד הינו החלפה של המסך המקורי במסך של אנדרויד שתואם לדגם שיש לו.
       
      החבר שלי פחות מעוניין להחליף מסך שכן זה רכב חדש לגמרי ורוצה לבדוק האם יש אופציות אחרות שי עדכון תוכנה או אופציות אחרות שלא הציעו לו .
       
      אודה לעזרה בנושא וגם הפנייה לאנשי מקצוע שיכולים לעזור.
       
    • מאת Cadillac58
      קצת אסקייפיזם מהקורונה, אפשר בבקשה?
      בדצמבר 2019 עשיתי יבוא אישי של ב.מ.וו i3. מאז כבר עברתי איתה בנעימים מעל 5,000 ק"מ ויש כמה תובנות. אשתף לגבי הרכב עצמו, על החיים עם רכב חשמלי מלא בכלל וגם קצת על חוויית היבוא האישי.
       
      מבחני הדרכים שנעשו בארץ התייחסו אל ה-i3 בעיקר כקוריוז, כי בטווח מחירים של 250-280 אלף שקל בו היא נמכרה עד לאחרונה (ב-2020 עם עליית המיסוי שרדה רק גרסה אחת, ב-259 אש"ח), וביחס לרכב קטן עם טווח חשמלי מוגבל (עד סוף 2018) - אי אפשר היה להצדיק כלכלית את הרכישה שלה. זה נכון ואכן לא מפתיע שהיבואן מכר ב-4 שנים רק 25 יחידות, רובן בשנת 2017. אבל ברכישה כמשומשת, בארץ ובעיקר בחו"ל, השיקול הכלכלי פוגש את התשוקה ועושה שכל, ולא רק בראש שלי. 
       
      מה זה בעצם? קשה לשייך אותה לקטגוריה. האורך המאוד צנוע (4 מ') ובסיס הגלגלים הקצר (257 ס"מ) מתאימים לסופר מיני. הגובה (159 ס"מ) והרוחב (179 ס"מ) משתלבים יפה ברכב פנאי קומפקטי. תא המטען קטן (260 ל') והחישוקים ענקיים (20"), יש מרחב רגליים וראש ראויים מאחור, כמו במשפחתית, אבל רק שני מושבים. יש מי שקורא לה "מיקרו-ואן" בגלל הישיבה הגבוהה, אבל בעיני היא לא. והביצועים? 184 כ"ס עם 27.5 קג"מ מסל"ד אפס, הנעה אחורית, מטיסים אותה ל-100 ב-6.9 שניות שמרגישות קצרות (דגם S הספורטיבי. הרגיל מוסיף 0.4 ש').
       
      איך כל זה מתבטא בפועל? במילה אחת: כיף. מה לעשות. התאוצה של רכב חשמלי נמרץ והשקט פשוט ממכרים. ההשתלבות בתנועה בכל מהירות, יציאה לעקיפות ויציאה מהמקום (0 ל-60 קמ"ש ב-3.4 ש'), הנהיגה בדוושה אחת אחרי הסתגלות קצרה מאוד נוחה וגם בכבישים מפותלים כמו 395 היא יציבה ונעימה עם זויות גלגלול קטנות הודות למרכז כובד נמוך - הסוללות ממוקמות על רצפת הרכב, ולכן גם הישיבה גבוהה יחסית - בדיוק באמצע הדרך בין X5 לסדרה 1. הראות קדימה מעולה אך נוחות הנסיעה רק סבירה, בעיקר בגלל המשקל (כמו סדרה 1) והחישוקים הגדולים. על כביש מהיר גלי היא קופצת יותר מדי ובעיר היא בסדר. מפצה בידוד רעשים מוצלח אבל בסה"כ היא אוהבת אספלט איכותי ולא בנויה לשבילים.
      החיסרון העיקרי מבחינתי הוא מפרט חלקי מאוד של מערכות בטיחות מתקדמות. למרות שקניתי את כל האופציות האפשריות נאלצתי לוותר על תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב (הוא קיים, אבל רק עד 60 קמ"ש כמערכת סיוע בפקקים), בלימה אוטונומית במהירות בינעירונית (קיים רק עד 60 קמ"ש) והתראה על שטח מת. את כל זה היה לי ברכב הקודם, אאודי Q2, התרגלתי ואהבתי את המערכות האלה - יעילות וחשובות. ב-i3 הן פשוט לא קיימות בהיצע עד היום. מה שכן יש זו בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מלאה, זיהוי תמרורי מהירות, זיהוי הולכי רגל, התראת התקרבות מסוכנת ואורות לד אדפטיביים.
      מבחינת אבזור נוחות המצב טוב. תלוי כמובן ברמת הגימור שבוחרים אבל ברור שאם כבר עושים יבוא אישי והמס נמוך, זה פשע לא להוסיף 10% עבור כל התוספות. שלי מצוידת בתאורת לד מלאה, חישוקי 20" מושחרים, חלון גג, ריפודי עור מלא, עץ אלון לאורך הדשבורד, מפתח חכם מלא, מסך אינפוטיינמנט 10.25" איכותי ומסך 5.7" כלוח מחוונים מוקרן, מצלמה אחורית, חיישנים מלפנים ומאחור, טעינה אלחוטית לנייד, חיישני גשם ותאורה, בלם יד חשמלי, מערכת ניווט לווייני, קישור אינטרנטי, פקודות קוליות, קיפול מראות חשמלי, חימום למושבים, בקרת אקלים אוטומטית, מערכת סאונד טובה 6 רמקולים, מדידת לחץ אוויר בכל צמיג, מתלה אחורי רב חיבורי, חימום וקירור לסוללות ומערכות הבטיחות שצוינו. אי אפשר לא להזכיר את הייחודיות שבשלדה: הרכב הראשון בייצור סדרתי שבנוי מסיבי פחמן (קל וחזק), נטול קורות B - מה שהופך את הדלתות האחוריות לדלתות התאבדות (מיוחד ומגניב אבל לא נוח אם המושב האחורי בשימוש). איכות ההרכבה והחומרים (חוברת שלמה מתארת כמה הם "ירוקים") גבוהה מאוד, עיצוב הפנים עתידני (אין קונסולה בין המושבים הקדמיים, בורר ההילוכים יוצא מההגה) ותחושת הפרמיום ברכב מוחשית, יותר מאשר ב-X3 שיש בבית.
       
      הקטע החשמלי. טוב, בגללו בכלל התכנסנו פה. ההחלטה העקרונית שלי הייתה לעבור לרכב חשמלי, תחילה הזמנתי ניסאן ליף חדשה אבל לא הייתי שלם איתה וראיתי שייבוא ב.מ.וו i3s בת 10 חודשים (ייצור 02/2019) ברמת הגימור הגבוהה ביותר עוד ישאיר לי עודף מהליף, מה שהתברר כנכון.  דבר ראשון זה הטווח, כלומר גודל הסוללה. ב-i3 יש שלושה דורות של סוללה: 2014-2016 הסתפקה ב-22kwh וכלל לא נמכרה בארץ (בחו"ל נמכרה בעיקר עם מאריך טווח, גנרטור בנזין). הדור השני 2017-2018 עם סוללת 33kwh יובא לארץ וכבר הציע טווח אמיתי של 200 ק"מ. 2019-2020 זה הדור השלישי עם 42.2kwh וטווח 270 ק"מ, כמו ברכב שלי. בפועל היא משיגה בקלות את הטווח הזה גם עם עליות יום-יומיות לירושלים ורגל כבדה על ה"אין גז", במצב נוחות או ספורט. במצב אקו הטווח חוצה את ה-300 ק"מ אבל במחיר ירידה מורגשת בביצועים.
      שתי אפשרויות לטעינה: מעמדה ביתית, טעינה תלת פאזית בהספק 11kwh תטען 1 ק"מ בדקה. העלות היא 8-9 אג' לק"מ. בטעינה מהירה בעמדה ציבורית ההספק הוא 50kwh, כ-5 ק"מ לדקת טעינה, המחיר יותר יקר אבל אף פעם לא היה לי צורך להתנסות. אפשרי לצאת ממרכז הארץ, לעצור בפונדק 101 ל-20 דקות של טעינה ולהגיע לאילת (תשובה מוכנה לשאלה הבנאלית).
      עמדת טעינה תלת פאזית עולה כ-2,500, אבל ההתקנה תוסיף עוד 1,000-3,000 בהתאם לתוואי ולמרחק. המלצות חמות בפרטי. העמדה צורכת 16A מכל פאזה מה שמחייב שבבית יהיה חיבור של לפחות 3X32A, אבל ליתר ביטחון וכדי שלא יקפוץ הפקק מעומס יתר אפשר לתכנת את הרכב שייטען בשעה רצויה - אצלי זה לפנות בוקר, אז גם הסוללה התקררה וצריכת החשמל בבית נמוכה. המהדרין (כמוני) גם יתקינו מערכת סולארית על הגג ובכלל יסעו בעלות אפסית ובלי זיהום, אבל זה כבר שייך לפורום אחר.
       
      למי היא מתאימה? דבר ראשון וזה ברור: חייבים עמדת טעינה פרטית, בבית או בעבודה. אני לא יכול לדמיין איך אפשר להסתדר אחרת, לבוא לעמדה והיא תפוסה, או ללכת ברגל מהעמדה הביתה ובחזרה בזמן טעינת לילה. שנית זה מה הצורך - מי שמסתכל על הצד הכלכלי של רכב חשמלי, המספרים יסתדרו לו רק אם הוא נוסע הרבה, הייתי אומר לפחות 20,000 ק"מ בשנה. יש לזכור שבנוסף לחיסכון בדלק יש גם חיסכון גדול בעלויות האחזקה - הטיפול ממש מינימלי: פעם בשנתיים להחליף פילטר מזגן ונוזל בלמים. זהו. גג 300 שקל פלוס עבודה. הרפידות מחזיקות מעל 100,000 ק"מ בגלל הבלימה שאוגרת חשמל (נדרשים לדוושת הבלמים רק בתוך העיר, ברמזור אדום או אם מישהו נדחף למסלול). המנוע החשמלי אמין ביותר ולסוללות יש 8 שנות אחריות (בכל המותגים אגב). הרכב שלי עם 20,000 ק"מ מראה קיבולת סוללות של 99.5%.
      עוד הייתי מוסיף שלמשפחות היא יותר מתאימה כרכב שני בבית. הפתרון האולטימטיבי למגבלת הטווח היא שפשוט אפשר לקחת את הרכב של אשתי... ונגמר הסיפור. אני לגמרי רואה רווק נהנה מאוד מ-i3 כהוט-האץ' חמימה ומתגבר בקלות על חרדת הטווח, הכל חארטה. נוסע 120 ק"מ ביום ולא מנצל חצי מהסוללה, אז מה הלחץ? אם מסיעים ילדים יש את הקטע הזה שאת הדלתות האחוריות אפשר לפתוח רק אחרי פתיחת הקדמיות, כלומר לצאת ולפתוח לילדים. מצד שני הבן המתבגר, 1.83 מ', לא התלונן על מקום מאחורה אבל הפדחת כבר הייתה קרובה לתקרה אם להודות על האמת. 
       
      כמה מילים על יבוא אישי: לא לפחד. לא עשיתי את זה לפני כן, אין לי קשרים ולא היו לי יועצים. כמובן שהמוטיבציה העיקרית היא המחירים הנמוכים בחו"ל (ירידת ערך של כ-25% בשנה הראשונה) והמיסוי הנמוך על הנעה אלטרנטיבית (10% לחשמלי מלא, 25% לפלאג אין - אבל עם תקרה להטבה בחישוב מסובך שלא אכנס אליו כאן). יש אמצעי זהירות לנקוט ולדעת ממי קונים, יש חשש טבעי בלהעביר כסף לאדם שאתה לא מכיר עבור רכב משומש שלא בדקת ולקוות שהכל יעבור בשלום. המפתח לדעתי הוא למצוא דילר טוב שיטפל בעצמו בייצוא. באתרים כמו Mobile.de יש מבחר עצום של מכוניות, רובן בגרמניה, ורכישה מדילר שמבין עניין בייצוא תקזז 19% מע"מ גרמני כבר במועד הרכישה. הדילר יחתום אתכם על חוזה (יש לקרוא ביקורות עליו, להתכתב איתו ולהתרשם), יטפל בכל הליכי הייצוא ויידרוש תשלום מלא מראש. משלוח מפרנקפורט לדוגמא עולה 1,350 אירו כולל הובלה יבשתית לנמל באיטליה ושילוח ימי לארץ. בצד הישראלי יש להכין מראש רישיון יבוא - אפשר לעשות את זה לבד (לא פשוט כ"כ כשלא יודעים איך) ואפשר באמצעות מתווך ביבוא אישי, שגם מתחייב לספק לכם את הרכב מה שמכניס אלמנט ודאות מרגיע - בתמורה לכ-4,000-6,000 שקל. התיאור של מיכה על יבוא 330e מפורט ומדויק דיו אז לא אחזור עליו (שרשור ששווה לקרוא). מבחינת זמנים - חודש וחצי עבר מיום ההחלטה לרכוש את הרכב ועד שהוא עבר רישוי בישראל (שבוע בלבד בים), וזה היה מתקצר עוד יותר אם לא הייתי נופל על שיא הלחץ בייבוא בגלל עליית המס ב-1.1.20 (הרכב שוחרר מנמל אשדוד ב-17 יום במקום בכארבעה). עמיל מכס גבה 2,000 שקל וכל עלויות השחרור בנמל הסתכמו ב-2,000 שקל נוספים. בדיקת תקינה (מעין טסט מורחב לרכב) עולה כאלף שקל ולרוב רכבים מתחת ל-200,000 שקל לא חייבים בדיקת שמאי וגם לא מערכת איתור. ביטוח מקיף במגדל עלה 6,000 שקל, ממליץ על סוכנות ביטוח ספרטה שמתמחה בייבוא אישי (ינון).
      בהצלחה!
       








    • מאת goozi
      שלום חברים יקרים,
      קיבלתי מהמוסך בניר צבי - דלק מוטורס הצעת מחיר לטיפול עבור הרכב.
      סך הטיפול כולל מע"מ ועבודה הוא 3800 ש"ח
      כמה אפשר להוריד אותם ממחיר זה.
      אם דרושים פרטים נוספים אשמח להוסיף.
      חשוב לציין שהרכב באחריות והבנתי שמומלץ מאוד לבקש בדיקת תום תקופת אחריות.
      תודה על ניסיונכם.
       

    • מאת גלגלים זה החיים
      שלום,
       
      אני מחפש רכב חדש ואהבתי מאוד את ב.מ.וו סדרה 1 הנוכחית. ראיתי מגוון רכבים לרכישה בדגמי 2016-2018.
      בתחילת 2020 ב.מ.וו משיקה דגם חדש לב.מ.וו סדרה 1, האם נתון זה יפגע משמעותית במחיר הדגם הקודם (2015-2019)?
       
      בנוסף, שמתי לב שיש כעת ביד 2 ואתרים אחרים המון ב.מ.וו סדרה 1 למכירה.. האם אנשים נפטרים מהרכב בעקבות יציאת הדגם החדש?
       
      תודה מראש לעונים והמתעניינים!
  • נושאים פופולריים

  • נושאים מתעדכנים

  • צפיות אחרונות   0 משתמשים רשומים

    אין משתמשים רשומים הצופים בעמוד זה.

×
×
  • Create New...