Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט השתלת צג/שעון OBD בפתח אוורור


shakedi
שימו לב! השרשור הזה בן 1307 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

לאחרונה השלמתי פרוייקט קטן ברכב שלי וחשבתי שיהיה נחמד לשתף אותו כאן, מקווה שזה באמת הפורום הנכון לפרוייקט כזה.

 

קצת רקע

 

כמו רכבים רבים שמגיעים ארצה גם הרכב שלי הגיע עירום מאבזור... לא רק שחסרים בו דברי ״מותרות״ כמו מערכת מולטימדיה מקורית, פנסי קסנון מקוריים וכ׳ו (בכל זאת רכב כאילו פרימיום) גם חסרים בו דברים סופר בסיסיים כמו מחשב דרך ומד חום מנוע...

מיותר לציין שזה שיגע אותי מאז שרכשתי אותו וחיפשת דרך לפתור את המחסור בדברים הבסיסיים הללו.

מסתבר שהחלפת לוח מחוונים לכזה של גרסה מפוארת עם מד חום מנוע ומחשב דרך מסובכת מאוד, ולכן הרעיון נזנח.

הפתרון שמצאתי הגיע בדמות צג OBD שיודע לקרוא את הנתונים החסרים ממחשב הרכב.

 

הבעיה

 

אני שונא התקנות שנראות לא מקוריות, ורוב המסכים הנ״ל גדולים ומכוערים עם מיני לדים ופלסטיקה זולה, דבר שלא בא בחשבון.

חפירה בגוגל העלתה חברה בשם P3 Guages  שמוכרת צגי OBD שניתנים להשתלה בתוך פתחי המיזוג כדי לשמור על מראה מקורי בתא הנוסעים, נהדר!

או שלא ממש... כי מסתבר שצג כזה יפה עולה סביב 300$ לפני משלוח ומיסים ונראה שאין משהו שמתאים ספציפית לרכב שלי.

 

מפה לשם החלטתי שאם אין צג כזה שמתאים להשתלה בפתח המיזוג ברכב שלי אני אייצר אחד!

 

הפרוייקט עצמו

 

חיפשתי צג בפרופיל עגול בקוטר הקטן ביותר, לבסוף נרכש הצג הזה מאלי אקספרס, הוא בעל קוטר חיצוני של כ-60ממ אם אני זוכר נכון, ומכיל בתוכו את רוב הפונקציות שרציתי (טמפ׳ נוזל קירור, טמפ׳ שמן, מתח מצבר, צריכת דלק) וכמובן כיאה למוצר מסין זול יחסית (סביב ה-30$)

 

במקביל הזמנתי מאיביי פתח אוורור נוסף כדי שבמידה ובעתיד ארצה לחזור אחורה או יווצר נזק לפתח האוורור המקורי בהתקנה יהיה לי פתרון (נרכש פתח מקורי בעלות של כ-25$).

 

44476185-39D9-4C22-9294-883979F47E23.jpeg.e7cc63ae3071e64f8e9aac5345b84fb3.jpeg

(הצג במצבו המקורי ופתח האוורור)

 

התחלתי את הפרוייקט בפירוק של צג הOBD כדי לבחון איך הוא נראה מבפנים ולהבין איך תראה המעטפת שאני אתכנן לו.

 

IMG_2367.jpeg.925070d956ea499e5a5c6f8f7255e475.jpeg

(צג הOBD מפורק)

 

למזלי הצג הזה מצוייד בפלאט קייבל שניתן לניתוק ככה שהתהליך פשוט יותר משצפיתי.

אחרי קצת חושבים החלטתי שאת החלק של הצג עצמו ביחד עם מעטפת הפלסטיק שלו (בצד שמאל) אני אשאיר כמו שהוא ובעצם אתכנן חלק חדש שיתממשק אליו ויאכלס בתוכו את המעגל האלקטרוני.

ההתממשקות לפתח האוורור עצמו תעשה בעזרת חלק נוסף שיהיה בעל שחרורים בצורת הצלעות הפנמיות של פתח האורור.

החלקים הודפסו בעזרת מדפסת תלת מימדית עם חומר ABS.

 

IMG_2370.jpeg.3e0890b5235d80840a043fffc9470198.jpeg

(החלקים על מגש ההדפסה)

 

IMG_2374.jpeg.511f3f77e83e150647cdd7b4ee81579f.jpeg

(פריסה של החלקים)

 

אחרי כמה וורסיות הגעתי לתוצאה שסיפקה אותי וחיברתי את כל החלקים לוודא שהכל יושב במקום 

 

570E3684-FBED-4114-90A9-1F866E156111.thumb.jpeg.9c31710ff8d73ba1f164d3cdd3ea0c9d.jpeg  B5B173C3-9A83-43B2-B07A-7E13D3815331.thumb.jpeg.cefaf84a340dfcab729a3aced7beadc4.jpeg

(בדיקת אינטגרציה)

 

כפי שאתם בוודאי רואים בשלב הזה זה עדיין לא נראה משהו, ולכן שייפתי את החלקים (מתחת למיים עם נייר 240 ואז 500) ואז צבעתי עם פריימר וצבע שחור מט משי כדי להגיע לגימור קרוב לזה של חלק הפלסטיק המקורי.
לצערי הגימור לא יצא מושלם מפאת חוסר זמן אבל מכיוון שהחלקים הצבועים לא מאוד בולטים לעיין החלטתי להמשיך הלאה.

 

IMG_2443.jpeg.281110a76e32a5ef3e170871d9122957.jpeg

(לאחר צביעה מותקן זמנית על פתח האוורור)

 

כפי שניתן לראות הצג שבחרתי משאיר חלק מפתח האוורור פתוח, דבר שהיה לי מאוד חשוב כדי לא להחנק למוות :)

 

לפני ההתקנה ברכב היו לי כמה דברים נוספים לסגור:

1. בגלל טעות קטנה בתכנון של החלקים המודפסים נאלצתי לחתוך את אחת הצלעות של פתח האוורור שרכשתי מאיביי כדי לאפשר לכבל ה-USB להתחבר לצג.

בגדול זה לחלוטין היה בר מניעה אבל בגלל שגם ככה קניתי אותו מתוך כוונה להתעלל בו החלטתי לא להדפיס חלקים מחדש שיפתרו את הבעיה. 

IMG_2444.thumb.jpeg.dedb07ed724e28ebf11bdab0a4500486.jpeg

(פתח האוורור מאיביי לאחר חיתוך אחת הצלעות)

 

2. שינוי נוסף שעשיתי לפתח האוורור הוא יצירת חריץ קטן בחלקו האחרוי של החלק, כדי לאפשר לכבל לעבור בינו לבין תעלת האוורור אל תוך הדשבורד.

IMG_2466.thumb.jpeg.7949b2d703fa360bf3b53a93e3a570d6.jpeg

 

3. דבר אחרון שהיה לי חשוב לעשות הוא ציפוי המעגל בסיליקון כלשהו; מכיוון שהצג פתוח בחלקו האחורי ובגלל המיקום שלו על פתח האוורור הוא יהיה חשוף ללחות, בכדי למנוע מוות בטרם עת של המעגל רציתי לתת לו איזשהו הגנה מהלחות, לצערי היה לי בבית רק סופר 7 שקוף, שהוא מעט חזק יותר ממה שהייתי רוצה ליישם לצורך מטרה כזאת אבל אין דבר.

(לצערי אין לי תמונות של השלב הזה אז פשוט תדמיינו מעגל מפוצץ בסיליקון)

 

הסגירה הסופית של הצג הצריכה הדבקה של המעגל למעטפת הפלסטיק וגם הדבקה של החלק האחורי (זה שנתפס לפתח האוורור). כל ההדבקות הנ״ל נעשו בעזרת דבק סופר גלו.

החלק המקורי (הצג + חישוק הפלסטיק המוזרק) התלבש בלחץ על הפלסטיקה ובעצם אינו מודבק וזאת כדי לאפשר פתיחה של המוצר במידת הצורך.

בנוסף המוצר כולו אינו מודבק אל פתח האוורור אלא מולבש עליו, יצא שהוא יושב עליו בצורה הדוקה יחסית ככה שאני לא דואג שהוא יפול תוך כדי שימוש.

 

ההתקנה ברכב בהמשך...

עריכה אחרונה על ידי shakedi
  • אהבתי 8
Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | Land Rover Discovery TD5
VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההתקנה ברכב 

 

החלטתי למקם את הצג בפתח האוורור שנמצע משמאל להגה, בעיקר בגלל הקרבה למחבר ה-OBD שברכב שלי נמצא באיזור הדוושות.

חיפוש ביוטיוב הראה שכדי לפרק את פתח האוורור מהדשבורד צריך כלי בצורת וו ( hook) אותו משחילים דרך פתח האוורור עד שנתפסים על חלקו האחורי ומושכים...

בפועל זה לא היה כזה פשוט (יתכן והכלי שהיה לי לא היה מתאים) ובסופו של דבר נאלצתי לפרק את פתח האוורור על ידי פירוק של הכיסוי החיצוני שלו ורק אז התאפשר לי להוציא אותו מהדשבורד.

 

כאן שווה לציין את איכות הפלסטיקה והסנאפים שהשקיעו ברכב הזה, הכל ממש יצוק למקום וגם הפעלת כוח ניכר על הפלסטיקים לא שוברת אותם או מעווטת אותם, מרשים!

 

IMG_2465.thumb.jpeg.7f8b22339888313a10e7650efdb4b076.jpeg

(לאחר פירוק פתח האוורור)

 

בשלב הזה פירקתי את הכיסוי של תיבת הפיוזים וגם את כיסוי הפלסטיק שנמצא באיזור הדוושות (הכל מחובר בעזרת סנאפים)

למזלי היה פשוט יחסית להשחיל את הכבל דרך הדשבורד, ותודות לשחרור שביצעתי בפלסטיקה בחלקו האחורי של פתח האוורור הכבל נכנס בין תעלת האוורור לפתח האוורור בקלות והכל נסגר במקום יפה :)

 

IMG_2467.jpeg.b3dca9695dca2f552a303925e4d920ed.jpeg

(כבל ה-USB מושחל דרך פתח האוורור לאחר ההרכבה)

 

ועכשיו לתוצר הסופי:

IMG_2476.jpeg.548de1b54edae542368fe38dd3db2fa9.jpeg

 

 

IMG_2470.jpeg.1c45f5795959f9478318387753b5efee.jpeg

(בלילה, ניתן להגדיר את הצבעים של המסך כדי שיתאימו לרכב)

 

 

  • אהבתי 5
Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | Land Rover Discovery TD5
VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מסוג השרשורים שאני מהנה לקרוא

יפה מאוד! התכנון והביצוע

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתחילת הקריאה חשבתי לעצמי: הוא משוגע, מבטל את פתח האיוורור שזה דבר חשוב יותר מכל תצוגה...

 

עד שבהמשך ראיתי שנשאר יחסית הרבה מקום ליציאת האוויר.

 

יופי של עבדוה, נראה אסתטי ומקורי. לא מקורי מבחינת "מקורי מהיצרן" אלא רעיון מקורי. 

 

תוכל לתת לינק לצג OBD הזה שקנית? 

 

 

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה!

 

אכן היה לי חשוב להשאיר את פתח האוורור מתפקד, זה ללא ספק חשוב יותר מכל צג:)

בכל מקרה הופתעתי לגלות שמרגיש שלא ירדה עוצמת הרוח שיוצאת מהפתח הזה למרות שהוא מכוסה למחצה.

 

הנה הלינק לצג שרכשתי:

https://www.aliexpress.com/item/32855225299.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dFfR4s9

 

נראה שלחברה הזאת יש צגים נוספים, מה שאני רכשתי הוא דגם יחסית פשוט.

 

  • אהבתי 1
Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | Land Rover Discovery TD5
VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה! מעריך את התגובות התומכות :)

מאמין שלא יווצרו אדים במסך, מראש הוא היה אטום עם דבק כלשהו (נראה לי דבק חם), בכל מקרה הוספתי שם עוד לא מעט סופר 7.

גם אם תהיה בעיה מאמין שניתן יהיה לייבש את האיזור ולאטום טוב יותר.

 

 

Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | Land Rover Discovery TD5
VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש יפה, אני מאוד אוהב אנשים שחושבים מחוץ לקופסה.

אדם יצירתי עם גישה למדפסת תלת מימד, מתכון מנצח.

רק דבר אחד לא הבנתי, כ"כ הרבה השקעת במראה מקורי והמקודד המגעיל שתלוי שם מקלקל הכל...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה!
האמת שהייתי שמח מאוד להפתר מהקודן, הביטוח שלי לא דורש אותו והוא סתם מעיק.
פשוט לא לגמרי ברור לי איך מנתקים אותו בלי לעשות נזק... בהזמנות אקפוץ אולי למתקין שיעשה את זה.

אני קצת מתפתה לחתוך אותו פשוט כי נראה שהוא לא מחובר למשאבת דלק/אימובילייזר כי אפשר להתניע את הרכב גם בלי להקיש את הקוד.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | Land Rover Discovery TD5
VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיזהר לגבי הקודנית לפעמים זה יותר מעצבן ממה שנראה, במיוחד אם יש כספת או איך שזה נקרא...

פרויקט ממש מדהים כיף לעיניים, אבל משגע אותי איך זה הגיוני שלא קיבלתי שום דבר, חום מנוע זה משהו שקיים בכל אוטו כאילו ראבק זה לא הגיוני... אני מאמין שיש לך כנראה מנורה שכחולה האוטו קר אם נעלמת הכל בסדר ואם חם היא באדום.

אבל הבעיה בזה שאין אינדיקציה כמה באמת הטמפ׳ עומדת.

באוטו הזה לא אפשרי להחליף פשוט swcm לגרסת highline וזה מוסיף לך בלוח מכוונים? כי למשל אצלי יש את הכל, אבל אם אני רוצה תפריט ועוד כמה שטויות אני צריך להזמין swcm חדש ולהתקין.

 

תבדוק לגבי זה לפעמים זה יותר פשוט ממה שזה נראה, לפעמים השם הוא ccm או cecm וכו׳ יש לזה הרבה שמות בדגמים אחורה.

 

יכול להיות שאני גם מדבר שטויות כרגע ואני לא בכיוון הנכון לכל מה שכתבתי, פשוט נראה מוזר שיש לך צג והוא לא יכול להציג דברים (לי יש גולף עם הגרסת אמצע ובשביל להגיע ל highline אני צריך להחליף swcm, אבל יש לי דברים בסיסיים)

מעצבן אותי שרק בארץ מורידים לך כמעט כל דבר אפשרי שבחו״ל הוא נחשב בסיס.... פשוט בושה שאני צריך להוסיף כל פעם כסף על דברים שאמורים לקבל בגרסת בסיס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעריך את הפרגון!

 

האמת שאין אצלי באוטו גם מנורה של מנוע קר... אני בטוח שכן יש אחת של מנוע חם אבל, בכל מקרה זה לא מספיק טוב מבחינתי. 

העניין הזה של המחסור בשעון חום מנוע קיים בלא מעט רכבים חדשים, ספציפית במקרה של ה-A1 בדגמים היותר מפוארים/חדשים כן קיים שעון טמפ׳ אנלוגי וגם שעון דלק אנלוגי כמו גם מחשב רכב עם צריכת דלק וכ׳ו.

אני לא חושב שאפשרי לאפשר את הפונקציות הללו ברכב שלי ספציפית בגלל שהמסך הוא לא מסוג maxidot (כלומר בלי פיקסלים) בניגוד למה שקיים ברוב דגמי פולקסווגן נגיד, גם זה שונה בדגם עם לוח המחוונים המורחב.

מקריאה בפורומים בחו״ל הבנתי שזה משהו שלא פשוט להחליף (את לוח המחוונים) וכמו שכתבת זה גם יצריך החלפה של גלגל ההגה כנראה וגם של ה - control module שלו.

 

הקמצנות באבזור באמת מרגיזה מאוד, בעיקר כי הבנתי שבאנגליה לפחות שדרוג של לוח המחוונים הוא תוספת יחסית זולה של משהו כמו 150 פאונד, גם בארץ יש לא מעט A1 שהגיעו פחות עירומות משלי אבל אז הן הגיעו אוטומטיות 🤷‍♂️

 

Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | Land Rover Discovery TD5
VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1307 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...