Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה לגבי שמן מנוע - סיטרואן פיקסו C4 2015


מני1212
שימו לב! השרשור הזה בן 1307 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם... 

יש לי סיטרואן פיקסו C4 2015 מנוע בנזין... מנוע עבר 200000 ק"מ..מטופל בקפידה כל 10000.קמ. שמן מנוע 5-30.

לאחרונה התחיל" לאכול"  קצת שמן, (בערך 200 מיל ל 500 ק"מ) האם מומלץ להוסיף את השמן הרגיל  5-30 או מומלץ לעבור לשמן עם צמיגות גבוה יותר? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מחליפים סוג שמן מנוע.

זה כמו שתתן לבנאדם את הסוג דם הלא נכון.

אכילת שמן לגיטימית לגמרי בק"מ של המנוע.

כמו שאמרו מעליי הרינגים מתחילים להשחק

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, Kooper כתב:

לא מחליפים סוג שמן מנוע.

זה כמו שתתן לבנאדם את הסוג דם הלא נכון.

 

לא זה לא!
בהחלט אפשר לשנות צמיגות (לא לערבב, אלא להחליף), לצורך העניין רכב שחי באילת לעומת רכב שחי ברמה"ג, אקלים שונה - צמיגות שונה.
רכב שעובר משימוש יומיומי לשימוש במסלול גם כן (מעבר מ10-40 ל20-50 למשל). מה שחשוב הוא להקפיד על צמיגות שמתאימה לאקלים ועל תקנים.
ככל שרכב מתיישן בהחלט ניתן להאריך את חיי המנוע ע"י שימוש בשמן צמיג יותר - רק שזה פתרון פלסטר עד שהמנוע ימות לגמרי ולא תיקון הבעיה.
לגבי אבדן השמן - בדקת שאין נזילות או הזעות? כי אם לא, אתה מתקרב לאוברול למנוע.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, מני1212 כתב:

שלום לכולם... 

יש לי סיטרואן פיקסו C4 2015 מנוע בנזין... מנוע עבר 200000 ק"מ..מטופל בקפידה כל 10000.קמ. שמן מנוע 5-30.

לאחרונה התחיל" לאכול"  קצת שמן, (בערך 200 מיל ל 500 ק"מ) האם מומלץ להוסיף את השמן הרגיל  5-30 או מומלץ לעבור לשמן עם צמיגות גבוה יותר? 

התצרוכת שמן קצת גבולית.

איזה צמיגויות מותרות למנוע של רכבך, לפי הספר נהג? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, shellcase כתב:

בהחלט אפשר לשנות צמיגות (לא לערבב, אלא להחליף),

לא קיים שמן עם צמיגות גבוה יותר מ 5W-30 בתקן שדורש היצרן ושום שמן אחר לא מאושר לשימוש במנוע הנ"ל.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, shellcase כתב:

לא זה לא!
בהחלט אפשר לשנות צמיגות (לא לערבב, אלא להחליף), לצורך העניין רכב שחי באילת לעומת רכב שחי ברמה"ג, אקלים שונה - צמיגות שונה.
רכב שעובר משימוש יומיומי לשימוש במסלול גם כן (מעבר מ10-40 ל20-50 למשל). מה שחשוב הוא להקפיד על צמיגות שמתאימה לאקלים ועל תקנים.
ככל שרכב מתיישן בהחלט ניתן להאריך את חיי המנוע ע"י שימוש בשמן צמיג יותר - רק שזה פתרון פלסטר עד שהמנוע ימות לגמרי ולא תיקון הבעיה.
לגבי אבדן השמן - בדקת שאין נזילות או הזעות? כי אם לא, אתה מתקרב לאוברול למנוע.

יש הוראת יצרן לעבור לצמיגות יותר גבוהה לפי ק"מ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעתיים, Adamm כתב:

תניע את המנוע, תן לו לעבוד כחצי שעה ואז תלחץ במכה אחת על דוושת הגז ותראה אם יוצא עשן לבן מהאגזוז.

 

בדיוק. 

 

יכול להיות שזה גומיות שסתומים ולא בהכרח בלאי טבעות בוכנה. 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, tribel כתב:

יש הוראת יצרן לעבור לצמיגות יותר גבוהה לפי ק"מ?

לא מאמין - מנוע תקין ומטופל לא יצטרך אוברול ב250-300 אלף ק"מ הראשונים, זה לא תחום שמעניין את היצרן כבר.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, מני1212 כתב:

שלום לכולם... 

יש לי סיטרואן פיקסו C4 2015 מנוע בנזין... מנוע עבר 200000 ק"מ..מטופל בקפידה כל 10000.קמ. שמן מנוע 5-30.

לאחרונה התחיל" לאכול"  קצת שמן, (בערך 200 מיל ל 500 ק"מ) האם מומלץ להוסיף את השמן הרגיל  5-30 או מומלץ לעבור לשמן עם צמיגות גבוה יותר? 

 

כמה קילומטרים עברו מאז הטיפול האחרון? 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1307 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...