Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום 53 אלף קמ עם פיג'ו 308 1.2


alex321
 שיתוף
עוקבים 23

פוסטים מומלצים

לפני 55 דקות, teyal כתב:

איציק "שום" = כלום= "אף בעיה". לא אלטרנטור ולא מעבה ברור שדיזל מודרני יכול לעבור 400 אלף על מנוע סגור (ולא רק בצרפתיות).

בסופו של יום, רכב זה מכונה ולמכונה יש בלאי (וגם בחלק שמתוכנן היטב, יכולים להיות פגמים בייצור אצל יצרן החלק - לא יצרן הרכב), למי יותר למי פחות (בהתאם לסגנון השימוש, אופי נסועה, אופי התחזוקה וכד'). אין פה שום נתון אבסלוטי כי סגנון שימוש, אופי נסועה ואופי תחזוקה משפיעים באופן משמעותי על האמינות של האוטו. באותה נשימה אפשר לומר שזה נכון שיש דברים שלא קשורים לתחזוקה או שימוש, ושיש מכוניות שבנויות עם מקדמי ביטחון עמידים יותר בפני סגנון שימוש קלוקל \ אופי נסועה קשוח \ תחזוקת שבר. החלקים ה"קטנים" לרוב לא נועדו להחזיק חצי מיליון ק"מ בלי להתקלקל, מנוע או גיר דווקא יכולים.
לדעתי זה סופר-נדיר למצוא רכב עם 340K ק"מ שלא עבר שום החלפה של חלק (אני לא מדבר על מצבר\ברקסים\צמיגים) וגם אני, בדיוק כמוך, סביר להניח שאגלה סקפטיות.
עבדתי בצעירותי בחנות חלפים לרכב (חנות שאני עדיין קונה ממנה), לכל דגם שרק תרצה (מקורולה, יונדאי, קיה ועד 308) יש חלקי חילוף זמינים על המדף ולרוב גם באותה הכמות. כולם בסופו של דבר מתקלקלים\מפתחים בלאי\וכד'. 
רכב שלא מפתח שום בלאי ב 340K ק"מ זה רכב שאולי ננהג ע"י אדם אחד סופר-קפדן, בכבישים סופר טובים, ובצורה סופר עדינה. זה יכול להיות - אבל נדיר כמו לזכות בלוטו או לקנות מ @Buki רכב.

איציק

  • מעניין 1

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

תקציר מנהלים: ·         אין VFM שמתקרב לתמורה של הרכב הזה בשוק המשומשות, גם במחיר של תוספת של עשרות אלפי שקלים. ·         בין המשפחתיות היותר מהנות לנהיגה. ·         סיפורי זוועות והפחד

הם מגיעים, חלקם באמת בלי *שום* בעיה.   זה נכון שהדיזלים הקטנים המודרניים יהיו יותר רגישים, אבל BUKI בעצמו עדכן לא פעם על רכבים שהוא מסר (עם מנוע 1.6HDI מודרני) לאחר שימוש של כמה שנים עם מעל

תודה על התשובה, זה קצת משנה את התמונה של רכב אמין כמו שהוצג בהודעה הראשונה.  החלפת מנוע ב70,000 קמ זה לא משהו שאפשר לסלוח עליו בנוסף לתקלות קטנות.

בלי לשים לב נפתח עוד שרשור אמינות... באסה לפות"ש.

דרך אגב, כשאמרתי מחירים התכוונתי למחירי התיקונים (מתעניין ברכב לאחרונה והיה מעניין לדעת מה סדר גודל העלויות)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 44 דקות, איציק נ. כתב:

או לקנות מ @Buki רכב.

 

 

הרכב המדובר (ברלינגו 1.6HDI מודל 2009) אכן עבר 340 אלף ק"מ (כמה אלפים יותר) בלי תקלות מנוע בכלל,  למעט פעם אחת החלפת אטם מזרק, עם קלאץ' מקורי וכל התושבות וגומיות מתלים מקוריות.

 

 אבל זה לא שלא היו תקלות. הוחלף סטרטר, הוחלף כבל קלאץ' כמה פעמים, הוחלפו מנגנוני חלונות חשמל ועוד. אין דבר כזה 0 תקלות בקילומטרז' גבוה גם בשימוש עדין וטיפול נכון. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 שעתיים, tepic כתב:

כאדם שמתפרנס מתכנון מכאני אגלה לך סוד מנסיוני, כשיש כשל במערכת שאתה בונה, זה מעניין לכולם את התחת ההגדרות האלה, מה שרואים זה כשל קטסטרופלי, קרי כשל משבית.

מה שרואים כאן זה כשל קטסטרופלי. אתה טכול מבחינתך לראות את זה כ"כשל אביזר חיצוני", אך אין פה יותר מנסיון ליפות בהגזמה את המציאות.

 

 

ברגע שנגרמת הרעבת שמן, זה אכן כשל קטסטרופלי  - היכן ראית שניסיתי לייפות את המציאות? אישית, לא הייתי שוקל רכישת מכונית עם מנוע שצוייד ברצועה המקורית, מכיוון שלא תיהיה לי שום יכולת להעריך את הנזק ארוך הטווח (שתלוי באיזו רמת סתימה רשתית סינון/VVT החליפו את הרצועה). 

אני התייחסתי ספציפית למה שכתבת כאן:

לפני 7 שעות, tepic כתב:

2. כי זה מנוע שהוכיח את עצמו כבעייתי, והטענות שלך הופכות למופרכות עוד כאשר מדובר ברכבי ליסינג שהתחזוקה שלהם לרוב היא... מחרבנת.

 

ומדגיש שוב, המנוע לא הוכיח את עצמו כבעייתי, אלא הרצועה המקורית. היצרן צריך להיות "מוכשר" מאד לא לוודא שהרצועה החדשה לא מתפוררת. בפורומים בחו"ל, אין דיווחים על בעיות כאלו במנועים שיוצרו עם הרצועה המעודכנת, ולכן אני מניח הנחה סבירה שהמנועים עם הרצועה החדשה לא צפויים לכשלים קטסטרופליים. מעבר לעניין הרצועה, המנוע נחשב מוצלח. 

  • מעניין 1

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק נקודה...
הכשלים ברצועה הקודמת צצו לא רק ב80-90 בלא מעט רכבים הם צצו בקילומטראז מוקדם הרבה יותר בפורום היו תיעודים לכאלו שסבלו מהבעיה עוד באזור ה50 אלף ק"מ וכשחיפשתי לקנות 308 ראיתי רכבים עם היסטוריית טיפולים שהחליפו רצועה במספרים כמו 38 אלף קילומטר וכו... וכרגע יש לא מעט רכבים עם הרצועה החדשה שכבר עברו את אותם 30-50 אלף קילומטר ואני מאמין שיש גם רכבים שעברו כבר את ה100 אלף ק"מ ועדיין לא קיים אפילו תיעוד או מקרה אחד של כך שהתקלה חזרה ברכבים עם הרצועה החדשה.

לכן לדעתי כול הראיות מעידות על כך שעם הרצועה החדשה הבעיה נפתרה.


את כל השאר @menir1 כבר אמר

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
  • רעיון טוב! 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם זה ממש לא מדעי, אבל אם אני מסתמך על החיפוש בפורום, האזכור הראשון שהטיפול בבעיה הזאת הוא ברצועת תזמון היה סביב יולי 2018. 

ה-TSB מטעם היבואן, בקשר להחלפת רצועת תזמון היה בדצמבר 2018(כמעט 2019) - ע"פ מוסך אורן שירותי רכב

זאת אומרת ,ריאלית- החלפות הרצועות באופן גורף נמצאות איתנו סביב השנה וחצי- שנתיים. 

 

לצערי זה ממש לא מספיק זמן להסיק מסקנות שזהו הפיתרון. 

משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המק"ט החדש קיים ממרץ 2017, התאריך שמופיע בקבלה עם פירוט הטיפול שאורן הוסיף לתגובה שלו הוא התאריך שבו הרכב הספציפי ההוא נכנס לטיפול.
כמובן שאני בטוח שלא כול מי שהחליף רצועה אחרי מרץ 2017 קיבל ישר את החדשה לכן אמנם לא מדובר כאן על תקופת זמן ממושכת שמוכיחה ב100% שהביעה נפתרה.

אבל מצד שני הרכבים כבר לא באחריות לכן טיפול בבעיה לא נעשה בצורה שקטה על ידי היבואן ואנשים נוטים להגיע למחוזות כמו הפורום כשיש להם בעיות שהם צריכים לשלם עליהן מכיסם מה שמסתדר לי עם כך שרק ב2018 שמענו פעם ראשונה על הבעיה למרות שיש רכבים שעל פי היסטוריית הטיפולים החליפו רצועות גם לפני אבל במסגרת האחריות. 

גם כן בשנים הראשונות של ה208\308 התוצרת של פ'יגו לא ממש הוזכרה בפורום אני זוכר שפיאט בראבו הייתה הכוכבת הזוטרת ירידת הערך שלהן היא שהפכה אותן לפופלריות בקרב חברי הפורום לכן לדעתי בשילוב נושא האחריות התחלנו לשמוע על התופעה רק לאחר 2018 למרות שהיא הופיעה הרבה לפני.
 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רק מזכיר שגם אם הרצועה החדשה מתפוררת, תמיד אפשר להחליף שוב ולבצע ניקוי. נכון, זה לא כיף גדול, ולא זול, אבל אם זה קורה פעם ב-3 שנים זה לא אסון בלתי נסבל. בהרבה רכבים עם רצועת תזמון סטנדרטית מחליפים כל 5 שנים גם בלי שמן ובלי התפוררות.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 שעות, davemustaine87 כתב:

 

אוי נו. 

עזוב, אני נמצא פה בפורום לא מהיום ולא מאתמול. 

בשבילך תמיד כול סקרי האמינות שווים לתחת, כול החוויות של מנועיthp o איומים, ורצועות טיימינג מתפרקות, זה דברים נקודתיים שלא קשורים  כלום על המותג. 

 

הכול זה סטיגמה מרושעת של אנשים שלא מבינים כלום.

 

עזוב ,הכול מובן.

 

 

 

 

 

 

בתור מישהו שהמאגר מידע שלו הוא יד 2 לא הייתי מעלה את זה...

 

כפי שנאמר לך ,הייתי מציע לך לבדוק מי נמצא למעלה בסקרים האלה שאתה כל כך אוהב.

לפני 10 שעות, איציק נ. כתב:

בסופו של יום, רכב זה מכונה ולמכונה יש בלאי (וגם בחלק שמתוכנן היטב, יכולים להיות פגמים בייצור אצל יצרן החלק - לא יצרן הרכב), למי יותר למי פחות (בהתאם לסגנון השימוש, אופי נסועה, אופי התחזוקה וכד'). אין פה שום נתון אבסלוטי כי סגנון שימוש, אופי נסועה ואופי תחזוקה משפיעים באופן משמעותי על האמינות של האוטו. באותה נשימה אפשר לומר שזה נכון שיש דברים שלא קשורים לתחזוקה או שימוש, ושיש מכוניות שבנויות עם מקדמי ביטחון עמידים יותר בפני סגנון שימוש קלוקל \ אופי נסועה קשוח \ תחזוקת שבר. החלקים ה"קטנים" לרוב לא נועדו להחזיק חצי מיליון ק"מ בלי להתקלקל, מנוע או גיר דווקא יכולים.
לדעתי זה סופר-נדיר למצוא רכב עם 340K ק"מ שלא עבר שום החלפה של חלק (אני לא מדבר על מצבר\ברקסים\צמיגים) וגם אני, בדיוק כמוך, סביר להניח שאגלה סקפטיות.
עבדתי בצעירותי בחנות חלפים לרכב (חנות שאני עדיין קונה ממנה), לכל דגם שרק תרצה (מקורולה, יונדאי, קיה ועד 308) יש חלקי חילוף זמינים על המדף ולרוב גם באותה הכמות. כולם בסופו של דבר מתקלקלים\מפתחים בלאי\וכד'. 
רכב שלא מפתח שום בלאי ב 340K ק"מ זה רכב שאולי ננהג ע"י אדם אחד סופר-קפדן, בכבישים סופר טובים, ובצורה סופר עדינה. זה יכול להיות - אבל נדיר כמו לזכות בלוטו או לקנות מ @Buki רכב.

איציק

איציק,רק לציין שכל מה שעשיתי זה להכניס את הרכב לטיפולים קצת לפני הזמן,במוסך בשורק.

 

לא נהגתי עדין במיוחד,נהגתי בכל הארץ כל יום בכל סוגי הכבישים.

 

בניגוד למה שמומחה מס 1 {או שזה היה מומחה 2} טוען,גם ב307 2.0 שמכרתי אותה והייתה בת 17 ומכרתי אותה עם מעבה ואלטרנטור מקוריים רחמנא ליצלן.

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 30 דקות, Ron.P כתב:

ב307 2.0 שמכרתי אותה והייתה בת 17 ומכרתי אותה עם מעבה ואלטרנטור מקוריים רחמנא ליצלן.

גם אצלי ב-307, שנת מודל 2003, האלטרנטור ומעבה מקוריים.

רדיאטור הוחלף - איפשהו לפני שנה-שנתיים.

אגב, במזדה 2 (מגוון רכבים של שכנים ומשפחה) אני שומע שמחליפים רדיאטורים בגיל וק"מ מוקדם יותר.

  • רעיון טוב! 1

מחפש פיג'ו או סיטרואן עם מנוע 1.6THP תקול לצורך שיקום

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יופי של סיקור.

לי יש גם 308 2014 הצורה החדשה.אחלה רכב.רק צריכת דלק לא מתקרבת ל 1 15 או 16 שציינת.

לי זה עושה 1 ל 11 כאשר חצי עירוני וחצי בין עירוני.גם בתקופת הקורונה הראשונה שלא היו פקקים התקרב ל 1 ל 12.

מה אפשר לעשות כדי לשפר צריכה?

עריכה אחרונה על ידי שלומיש
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 דקה, שלומיש כתב:

יופי של סיקור.

לי יש גם 308 2014 הצורה החדשה.אחלה רכב.רק צריכת דלק לא מתקרבת ל 1 15 או 16 שציינת.

לי זה עושה 1 ל 11 כאשר חצי עירוני וחצי בין עירוני.גם בתקופת הקורונה הראשונה שלא היו פקקים התקרב ל 1 ל 12.

מה אפשר לעשות כדי לשפר צריכה?

אצלי הרכב עושה 1-14 כדרך קבע אבל רוב הנסועה שלי היא בינעירונית...

מניח שזה מאוד קשור לנהג עצמו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 שעות, מלטבשי כתב:

גם אצלי ב-307, שנת מודל 2003, האלטרנטור ומעבה מקוריים.

רדיאטור הוחלף - איפשהו לפני שנה-שנתיים.

אגב, במזדה 2 (מגוון רכבים של שכנים ומשפחה) אני שומע שמחליפים רדיאטורים בגיל וק"מ מוקדם יותר.

צודק ,המאזדה 2 דור אחרון יש להם מחלה עם המעבה ,הוא מוחלף בגיל צעיר מאד.

לפני 1 שעה, שלומיש כתב:

יופי של סיקור.

לי יש גם 308 2014 הצורה החדשה.אחלה רכב.רק צריכת דלק לא מתקרבת ל 1 15 או 16 שציינת.

לי זה עושה 1 ל 11 כאשר חצי עירוני וחצי בין עירוני.גם בתקופת הקורונה הראשונה שלא היו פקקים התקרב ל 1 ל 12.

מה אפשר לעשות כדי לשפר צריכה?

 הקיץ נגמר, אז בגלל שלא תשתמש במזגן הצריכה תרד.

 

מעבר הייתי ממליץ לך להחליף פילטר אויר אם צריך.

 

ולשנות את סגנון הנהיגה ,במיוחד באזור עירוני ששם הרכב צורך משמעותית יותר דלק מנסיעה בין עירונית.

 

בהצלחה.

עריכה אחרונה על ידי Ron.P
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 שעתיים, Ron.P כתב:

צודק ,המאזדה 2 דור אחרון יש להם מחלה עם המעבה ,הוא מוחלף בגיל צעיר מאד.

על המעבה של הדור האחרון אני פחות מכיר.

אני דווקא התכוונתי לדור הלפני אחרון שם הרדיאטורים נוזלים בקצב מוקדם מהצפוי.

 

למען ההגינות, גם המעבים של סיטרואן ופיגו אחרי שנת 2006 לא תמיד להיט.

אצל אחותי החלפתי מעבה אחרי 12 שנים ב-C4.

מחפש פיג'ו או סיטרואן עם מנוע 1.6THP תקול לצורך שיקום

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...