Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הסכם שלום עם המפרציות, חזון אחרית הימים?


SurfHigh
שימו לב! השרשור הזה בן 1301 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זמן קצר לפני פרוץ הקורונה פגשנו חברה שהציעה לקשר אותנו עם אנשי עסקים באזור המפרץ, להפצה של טכנולוגיות ויידע (במקרה הזה בתחום הייצור הדנטלי). ככה שקשרים ומסחר היה גם קודם, אבל אתה לגמרי תלוי במתווכים, וכמובן, כל עסקה היא עסקת מכר, לא שותפות (כי אתה לא יכול להיות שותף במדינה בה אסור לך לדרוך) 

 

עכשיו יהיה הרבה יותר קל לעשות עסקים במדינות הללו וזה מבורך מבורך מבורך. 

 

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך להבין וכמו שכבר כתבתי פה, שלום עם ערבים זה עניין של מעשים ולא דיבורים.

נצטרך להסתכל על זה בעוד 5 שנים, אחרי שענן השלום ישקע ונראה מה נישאר עם זה.

שותפות קרה כמו מצרים או שותפות חמה או בלי שותפות בכלל.

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, DareDevil כתב:

שותפות קרה כמו מצרים או שותפות חמה או בלי שותפות בכלל.


אתה לא יודע כלום על היחסים עם מצרים אם אתה חושב שזו שותפות קרה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תספר לנו בבקשה (ולא, האספקטים הצבאיים לא נחשבים)

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היבטים בטחוניים מסוימים בהחלט נחשבים, החל משיתוף פעולה ער מאוד בכל המתרחש בחצי-האי סיני: מצרים נלחמת בארגוני הטרור שבצפון חצי-האי, ומוטל על ישראל לאשר כניסה של כוחות מעל היקף מסוים, ובמקרים מסוימים גם לתאם את הפעילות עצמה בשטח, מה שבתורו גם דורש מהצד המצרי שקיפות יחסים בנוגע למבצעים שהם מנהלים. זה לא עניין של מה בכך, ולמרות שיש לעתים חוסר הבנה, אי-הסכמה או אפילו שימת פס על החוקים, בגדול זה עובד ועובד היטב כבר שנים, ומשרת אינטרסים משותפים של שני הצדדים.

 

יש לזה גם נגיעה לרצועת עזה. מצרים כבר שנים משמשת כמתווכת של ישראל לרצועת עזה, ומאז תקופת אלסיסי היא שותפה לישראל בהובלת קו נצי כנגד חמאס. מה שאגב באופן אירוני הפך אותם למתווכים פחות טובים, אבל זו עדיין שותפות אינטרסים טובה מאוד בסוגיה חשובה לישראל.

 

מעבר לכך, יש שיח בשורה של נושאים אזוריים ובינלאומיים בדרגים גבוהים יותר. אני זוכר זמן קצר לאחר ההפיכה הצבאית, רץ באיזה עיתון מצרי סיפור שאלסיסי נסע להיפגש עם ביבי על אדמת ישראל. זה כמובן לא היה נכון, אבל זה היה מספיק מתקבל על-הדעת מבחינתנו שהתקשרנו לאגף התכנון של צה"ל לשאול אם אמנם יש דברים בגו.

 

כמה שנים לאחר מכן, רץ סיפור שאלסיסי תיווך פגישה של בכירים ישראלים עם ח'ליפה חפתר כדי לדון בלוחמה בטרור האסלאמיסטי. אין לי שום מידע פנימי בעניין (שאם כן, הייתי שותק) אבל תמיד חשבתי שזה ממש לא מצוץ מן האצבע, וזה אומר הרבה.

 

אני אגב ממש לא אתפלא אם לדיפלומטים מצרים היה חלק בארגון השלום עם הנסיכויות.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזהו. שותפות ביטחונית זה לא שלום. זה רק עוזר לו לבסס את שלטונו.

א־סיסי עושה מה שנוח לו.אם הוא היה רוצה הוא היה יכול לעשות יותר.

וראה גם את ה (אין) התייחסות של התקשרות המצרית לעומת התקשורת הסעודית.

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, borsood כתב:

זה רק עוזר לו לבסס את שלטונו.

א־סיסי עושה מה שנוח לו.

 

ככה זה בין מדינות. לא צריך להיות BFFs וחצי-האי סיני לא צריך לעשות סלפי עם הנגב.

 

יש דיאלוג ושיתוף פעולה בשורה של סוגיות אסטרטגיות, וזה די והותר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 27.9.2020 בשעה 12:50, חן ג. כתב:

אתה לא יודע כלום על היחסים עם מצרים אם אתה חושב שזו שותפות קרה.

 

לפני 8 שעות, חן ג. כתב:

לא צריך להיות BFFs וחצי-האי סיני לא צריך לעשות סלפי עם הנגב.

יש דיאלוג ושיתוף פעולה בשורה של סוגיות אסטרטגיות, וזה די והותר.

 

וזו בדיוק השותפות הקרה: אינטרסים ביטחוניים והתנגדות אקטיבית לכל מה שמעבר לזה.

 

אני אומר את זה כתיאור של המציאות. האם זה צריך להיות כך זו שאלה אחרת.

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 27.9.2020 בשעה 00:33, amosbmw כתב:

עכשיו כבר יש דיבורים על הזרמת נפט מהמפרץ לאירופה דרך צינור קצא"א.. יהיה מעניין.

 

כאילו מיכלית תביא נפט עד לנמל אילת, הנפט ייכנס לצינור קצא"א, ומשם יעבור למיכלית אחרת באשקלון?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, m3x7r3m3 כתב:

 

כאילו מיכלית תביא נפט עד לנמל אילת, הנפט ייכנס לצינור קצא"א, ומשם יעבור למיכלית אחרת באשקלון?

בדיוק בשביל זה נבנה הצינור במקור.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, nitch כתב:

בדיוק בשביל זה נבנה הצינור במקור.

 

כשהאלטרנטיבה (סואץ) הייתה סגורה - כל אלטרנטיבה עדיפה (לסואץ כביכול עלות ששואפת לאינסוף)

כשהאלטרנטיבה פתוחה - האם יותר משתלם להוריד את הנפט באילת ולהעלות אותו למיכלית אחרת באשקלון מאשר מיכלית שמעלה נפט בדובאי ומורידה אותו באיטליה נניח?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז עכשיו שיש הסכמים עם מדינות המפרץ, אפשר לקנות נפט מהם ישירות, לא?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, m3x7r3m3 כתב:

 

כשהאלטרנטיבה (סואץ) הייתה סגורה - כל אלטרנטיבה עדיפה (לסואץ כביכול עלות ששואפת לאינסוף)

כשהאלטרנטיבה פתוחה - האם יותר משתלם להוריד את הנפט באילת ולהעלות אותו למיכלית אחרת באשקלון מאשר מיכלית שמעלה נפט בדובאי ומורידה אותו באיטליה נניח?

כנראה במקרים מסויימים זה זול יותר מדמי המעבר בתעלת סואץ, שהם לא זולים בכלל למיכליות ענק. אני יודע שהיה הסכם הפצה של נפט רוסי לאסיה דרך קצא"א.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, nitch כתב:

כנראה במקרים מסויימים זה זול יותר מדמי המעבר בתעלת סואץ, שהם לא זולים בכלל למיכליות ענק. אני יודע שהיה הסכם הפצה של נפט רוסי לאסיה דרך קצא"א.

 

דמי המעבר בסואץ כמובן לא נמוכים, השאלה היא האם יותר משתלם להוריד את הנפט (נניח שההעברה בצינור בעלות נמוכה משמעותית מדמי מעבר בסואץ) ולהחזיק מיכלית אחרת שתקבל את הנפט בצד השני של הצינור.

 

מצד שני זה מאפשר כנראה הרבה יותר Round trips כי המסלולי שיט קצרים יותר.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסופו של דבר אני משער (אינני מומחה לשיט מסחרי) שהעלות של מיכלית היא הזמן שלה + דלק לשיט. קצא"א הרי גם מסוגל לאגור כי יש כמה מאגרים לאורכו, אז אם הפריקה של הנפט לתוך מאגר ומתוך מאגר לוקחת זמן מיכלית שעולה פחות מהמעבר בתעלה (שזה דמי מעבר + זמן מיכלית + דלק), העסק כלכלי.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...