Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הונדה CRV שנת 2002 שרשור מתגלגל


tu3s
 שיתוף

פוסטים מומלצים

הויטרה שלי נהייתה לי קטנה וצפופה מאוד , עם גג ברזנט שאמנם מטופל ושמור – אבל הנסיעות בקיץ והחוסר מקום התמידי הכריעו אותי. החלטתי לחפש רכב גדול , המתאים לשטח קל.

לפני שנה שמתי את פעמי ברכבת לכיוון בנימינה , להפגש עם מוכר בעניין הונדה CRV.
ידעתי מה אני מחפש , ונראה שגם מצאתי - אוטו עצום , נוח , עם משענות מקדימה , מדפון נחמד מתקפל בין המושבים הקדמיים , שמחזיק גם כוסות ומאפשר להכנס מדלת הנוסע במידה וישראלי נחמד חוסם לי את דלת הנהג.

התחלתי לבדוק את האוטו , מכסה מנוע , צמיגים , קורות ,הוצאת גומיות דלתות (כמובן הכל באישור בעל הרכב ובאווירה טובה)

הממצאים :
מכניקה של האוטו - צירייה שמעיפה גריז ובולמים בסוף חייהם. צ'ק אנג'ין שנדלק רנדומלית לאחר ששמו תוסף דלק במוסך לדברי המוכר.
סביב האוטו – דלת הנהג הוחלפה בעבר ,הרכב עבר צבע - המוכר אמר שבוצע צבע כללי בגלל שריטות.

כמה זמן מאוחר יותר – גיליתי 3 מכות, לא משהו שהייתי פוסל עליו את הרכב , אבל הייתי שמח לדייקנות בנושא הזה.

מראת צד נהג שבורה.

דיפוני הרכב – מקדימה חסר בד , מאחורה צד אחד מכוסח , צד שני תקין. כיסוי בגאז' חסר.

חלונות כהים שחלק מההשחרה ירדה כתוצאה של קילוף כלשהו.

לאחר דין ודברים – סוכם על מחיר X. (הרבה מתחת למחירון).

 

ההגעה הביתה:
רשימת הקניות שלי היתה דבר ראשון – החלפת בולמים קדמיים(קייבה) + בדיקה כללית.

בולמים קדמיים

גומיות אבק

מיסבי החלקה

כריות בולם

בולג'וינט

כיוון פרונט

שיפוץ צירייה ימינית

2 מוטות קישור למייצבים

אטם מכסה שסתומים

רצועת מנוע+ניקיון פולים

המחיר היה ארבע ספרתי +-[ 4k] כולל עבודה.

לאחר מכן צמיגים 50/50 של חברת ג'נרל. עוד 1800 ₪ בערך.

הכל היה טוב ויפה עד שהמשכתי לראות הזעות שמן מתחת לאוטו.

הוחלף פולי מנוע – לאחד חדש ומקורי , מחזיר השמן בתוכו עם השנים הפך להיות פלסטיק דולף.

חיישן הVTEC האחורי הוחלף בשלמותו לאחד שהזמנתי מאמזון.

עברו כמה חודשים ונכנסתי שוב למוסך – החלפת תפוח הגה בצד השני , בולמים אחוריים שהלכו לעולמם(הוחלפו לקייבה) , רשת VTEC קדמית ( יושבת בסמוך לסעפת היניקה) , החלפת שמן ברקס בכל האוטו , אישור בלמים לטסט.

הרכב עבר טסט בפעם הראשונה , (עם ריג'קט של אור ברקס שהחלפתי באותו יום והעניין טופל).

בתוך הרכב הותקנה מערכת 7" מבוססת אנרואיד עם 4 גיגה זכרון (שזה מינימום לדעתי) , קומפוננט קדמי של מורל, ההתקנה כללה . את המגבר העברתי מהרכב הישן , סאב 8" ולקינוח שלט המותקן על ההגה.

חיישני רוורס – היו חורים בטמבון האחורי , החיישנים הישנים פינו מקום לסט חדש.
מצלמת רוורס – מצאתי דיל נחמד מצלמה עם חיישן שיודעת לעבוד עם הדאבל דין והיא הותקנה מעל מספר הרישוי האחורי.

נורות שרופות בבקרת אקלים ובלוח השעונים הוחלפו בנורות חדשות.

עם הזמן הרכב הרגיש את האהבה והדאגה שלי אליו , והחליט לא להניע. חשדתי באזעקת בוש שהיתה מותקנת שם שנים על גבי שנים ועשתה לאחרונה בעיות , משם המשכתי לאיתוראן והכל הועף. הבעיה לא נפתרה – הרכב עדיין לא מניע. לא היו תקלות במחשב ניהול המנוע, קיבלתי המלצה לנקות את המצערת כיוון שהיא היתה מטונפת . משם המשכתי למוסך שבדק וניקה את המצערת ביסודיות כמו שצריך , והכל בא על מקומו בשלום.

כמה זמן לאחר מכן , הרכב הגיע למתקין המערכות שאני עובד איתו שנים , על מנת להתקין מערכת שלטי נוחות .

הוא עשה לי הפתעה ובלחיצה ארוכה על פתיחת התא מטען , קופץ החלון האחורי (רואים את זה באחת התמונות).

מדחס המזגן החליט להתפס  - קניתי חדש לחלוטין , לא פירוק.

ריפודי הרכב נוקו על ידי עם מכונה ייעודית לכך.

שטיחונים ועוד דברים קטנים שנקנו ע"י עם הזמן.

נכון לעכשיו הרכב עם מעל 240KKM, לא זוכר במדויק.

הוצאות כספיות :

זה הקטע שכולם פוחדים ממנו . הרכב נקנה בהרבה מתחת למחירון , ועם כל ההשקעה עדיין יצא לי קצת יותר זול ממחירי יד 2 בממוצע.

 

מחשבות על העתיד-

בגדול הרכב משמש אותי ואת צרכי נכון לעכשיו מעל ומעבר, יכול להיות שאמכור ברגע שיתחילו להיות שני טסטים בשנה. (יש לי רכב אחד כזה בבית וזה מספיק לי.)

רשמים סופיים :

לחיוב :

אוטו נוח מאוד , מרחב ראיה מעולה , יכולת העמסה מעולה (העברתי איתו בית) , מזגן מקפיא , מנוע חזק.

מעולה מעולה מעולה למשפחות צעירות , לנסיעות ארוכות , ברכב ישנו שולחן מתקפל שזה תענוג בפני עצמו.

לשלילה :

הרכב לא רכב שטח. טוב לשבילים קלילים , לא טוב לעליות ואתגרי שטח (הגיר מסרס וישנו חוסר מורגש בהילוך כוח) , התמרון איתו מדי פעם לא קל בחניות , מרווח גחון נמוך עקב ממיר בולט, צריכת דלק.

להמשך טיפול :

1.החלפת ממיר
2.התקנת מנעולי נעילה מרכזית חדשים(לאחר 18 שנים התחילו לזייף,הגיעו חדשים מאמזון)
3.טיפול במחוג דלק שמזייף – מצוף הוחלף באחד חליפי והבעיה עדיין קיימת לסירוגין.

4.טיפול בדיפוני דלתות .

5.צביעת ג'אנטים

6.להנות מהאוטו המעולה הזה.

 

 **קישורים שפתחתי בעקבות האחזקה של הרכב - 

 

 

הונדה CRV 2002 - התקנת מערכת , פרוייקט מצולם.

סקירה זריזה על דאבל דין Eunavi

 

 

IMG_20200222_160113.jpg

IMG_20200324_174042.jpg

IMG_20200712_103100.jpg

IMG_20200718_154752.jpg

IMG_20200811_114332.jpg

IMG_20200830_121352.jpg

  • אהבתי 3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכרתי כזאת לשבוע לפני כמה שנים בטיול בחו"ל. 

 

רכב מעולה. במקביל נהגתי גם בטוסון 2007 של המשפחה, רכב משמעותית טוב יותר מהקוריאנית.  

  • אהבתי 1

משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע,

קודם כל - שאפו על האומץ לרכוש רכב כזה !

האם נכסת לנושא בעיניים פקוחות ?

מבין שאת האחזקה אינך עושה עצמאית (? לפחות זו המכאנית).

ככה זה עם רכב ישן.

אם לפחות החיוך (הטיפשי) לא סר מפניך כשאתה נוהג בו - אז כנראה שאתה גם נהנה וגם מרוצה.

תתחדש, סע בדרכים טובות והמשך לעדכן.

 

 

  • אהבתי 1

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חולגי , תודה.
נכנסתי לנושא בעיניים פקוחות לגמרי , ידעתי שיידרש יישור קו גדול ובזמנו יכלתי להשאיר את הרכב במוסך לכמה ימים.
את האחזקה אני עושה במוסכים , אני אמנם אוהב מכניקה אבל אני לא רואה את עצמי מפרק ברקסים בחניה לדוגמא.

 הדברים היחידים שהתעסקתי בהם הם טיפוח הרכב וטיפול בחשמל ומולטימדיה. 
 

  • אהבתי 2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...
בתאריך 7.9.2020 בשעה 20:02, davemustaine87 כתב:

שכרתי כזאת לשבוע לפני כמה שנים בטיול בחו"ל. 

 

רכב מעולה. במקביל נהגתי גם בטוסון 2007 של המשפחה, רכב משמעותית טוב יותר מהקוריאנית.  

 

במקרה יש לי רכב כזה במשפחה , יש לו אופי אחר , נמרץ יותר עם צליל נחמד מאוד.

 

עברה יותר מחצי שנה והנה סיכום תקופתי:

נעילה מרכזית .
פתיחת וסגירת הדלתות עבדו לסירוגין, הוחלט לשים את הרכב אצל סאונדר ברחובות על מנת שיטפל בבעיה ועל כך המנועים החשמליים של הדלתות (לנעילה ופתיחה של הדלתות כולל דלת הבגאז'.) הלכו לעולמם ובמקום הותקנו מנועים חשמליים
פשוטים שעושים עבודה נפלאה.

(ברכב מותקנת מערכת שלטי נוחות לא מקורית גם ככה , אז לא החלפתי את המנגנונים החשמליים למקוריים, הוצאה גוררת הוצאה וזה מיותר).

טיפול גדול.
ליאור ממוסך הסלע קיבל את הרכב בזרועות פתוחות עם השגעונות שלי.
הבקשה היתה - תבדוק את האוטו טוב טוב טוב ותחליף מה שצריך , ממש רשימה מסודרת .

טיפול רגיל - שמן מנוע , פ.שמן מקורי , פ.אויר ,פלאגים.
מערכת בלימה- מקדימה הוחלפו צלחות+ רפידות , מאחורה רק רפידות.
כל נוזל  בצנרת הבלמים הוחלף.
החלפת שמן גיר שצבעו היה בינוני וביקשתי מליאור שיחליף.
החלפת שמן דיפרנציאל אחורי למקורי של הונדה.

העלות היתה סבירה מבחינתי.

 

ריקול.
כל הכבוד להונדה על העקביות גם אחרי 19 שנים בהם הרכב עזב את שערי המפעל .
פעם אחת זה היה בעניין כרית אויר צד נוסע שהוחלפה על חשבונם.
פעם שנייה על מתגי חלונות בצד הנהג.


על מנת לאפשר לחשמלאי של הונדה לעשות את הריקול יותר מהר ביטלתי מרים שמשות שהותקן בעבר(התקנת המרים שמשות דורשת הלחמת חוט ללוח הפיקוד). (מצ"ב תמונות)

טסט.
הרכב נכנס לטסט יום לאחר הריקול ועבר באופן חלק .

סיכום ,
רכב מדהים , שנותן המון תמורה לכסף שהוא עלה לי (כולל היישור קו) , הייתי שמח לצריכת דלק יותר טובה אבל אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה במקרה הזה.

 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

  • אהבתי 2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין לדעת איזה מנגנונים שמו בדלת, יש לך אולי תמונה?

פירקתי לפני חודש מנגנון כזה 'פשוט' שהתעלק על התשתית של המקורי, וקדחו בכבל (הכבל שמושך את המנעול) כדי לחבר הכל, בקיצור לא מחזה מדהים, ובוודאי שלא מחזיק הרבה זמן כמו מקורי.

החלפת נוזל בלמים אם הבנתי נכון לפני שנה, למה החלפת שוב? כמה ק"מ הרכב עושה אצלך, אשמח אם תעדכן, תודה.

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

תגובה באיחור ...
אין לי מושג מה התקינו בדלתות , אני סומך על המתקין שלי שאני עובד מולו מעל 10 שנים.

החלפתי נוזל בלמים בויטרה שלי, בהונדה ביקשתי במסגרת הטיפול להחליף ומסתבר שהיה צריך.
נכון לעכשיו הרכב בשימוש יומיומי שלי , סביבות ה1000 ק"מ בחודש.

המשך -
הוזמן OBD SCANNER מאמזון המשלב בתוכו גם תצוגות כמו ק"מ , טעינת מצבר , חום מים וכו'.
תוצאה סופית -

הותקנה מצלמת דרך חדשה , עד שאחליט מה אני עושה עם השניה היא נשארה במקומה.
spacer.png

 

אחרי התקנות , הגיע הזמן לקפוץ ליער הקרוב ולהנות משקשוקה טעימה

IMG-20210529-121506-01-Medium.jpg

 

ותמונה עדכנית של האוטו לאחר שטיפה טובה

spacer.png

 

עריכה אחרונה על ידי tu3s
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...