Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב חשמלי - מעלות וחסרונות


ead
 שיתוף
עוקבים 9

פוסטים מומלצים

אני מתעניין בקניית רכב חשמלי, כדי לחסוך בהוצאות הדלק וטסט, אבקש לשמוע מבעלי הניסיון מה דעתם על העניין, כדאי / לא כדאי?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה אתה רוצה לדעת? איזה רכב חשמלי חשבת לקנות? רנו זואי או אאודי איטרון? תן יותר פרטים יוכלו לעזור לך.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל בא'

 

האם יש לך מקום חניה פרטי בו תוכל להתקין עמדת טעינה?

 

כמה אתה נוסע בשנה ומה המרחקים?

 

איזה גודל רכב אתה צריך?

 

האם מדובר ברכב יחיד?

  • אהבתי 1
לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי מקום קבוע ברחוב שלשם אני יכול לשלשל חוט מאריך להטענה.

אני נוסע בעיקר בתוך העיר, ופעם פעמיים בשבוע למרחק של כ45 קילומטר לכל צד.

רכב חמש מקומות.

יש לנו רכב ספ'ר [מחבר] למקרה שנצטרך נסיעה ארוכה.

 

תודה רבה על המענה

עריכה אחרונה על ידי ead
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא יכול לשלשל כבל מאריך לרכב.
זה לא 12 וולט.
אתה צריך חניה בבית פרטית או לפחות חניה בבנין מגורים בטאבו. בלי אלה זה עדיין לא בשל בשבילך.
הייתי מציע לך לחשוב לכיוון של היברידי פלאג אין.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk



  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני מציע דווקא היברידי רגיל, אם רוב הנסועה עירונית לא תהיה צריכה גבוהה אלא מזערית, סדר גודל של טנק דלק לחודש.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מאיזו סיבה אתה מציע היברדי רגיל?
אם יקנה היברידי פלאג אין הצריכה תהיה אפילו נמוכה יותר.
הרכב יודע לטעון את עצמו בזמן הנסיעה, גם אם לא טוענים אותו עם כבל ומנגד הרכב יודע לנסוע רק על חשמל טווח יחסית רחוק ( כ 50 ק"מ כשהרכב טעון)לעומת היברידי רגיל שלא מסוגל לכך ( ברכב היברידי רגיל אין שליטה מתי המנוע בנזין נכנס לפעולה)

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם רכב פלאג אין עדיף לא להטעין באמצעות שלשול כבל לרחוב.

 

הטעינה איטית כך, מסוכנת ומסכנת.

 

הדרך האידיאלית היא חניה ביתית עם עמדת טעינה קבועה גם ברכב פלאג אין.

 

רכב פלאג אין פחות חסכוני מרכב היברידי רגיל אם לא מטעינים אותו בחשמל והוא יקר יותר ברכישה.

 

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

צודק, אין הבדל בין טעינה לרכב חשמלי או היברידי פלאג אין עם כבל מאריך.

זה לא תקני וזה מסוכן.

בגלל שאין לו חניה ביתית הצעתי היברידי פלאג אין שלא מחייב שהוא יטעין אותו עם כבל ומנגד לא מגביל אותו בטווח נסיעה.

לגבי המשפט האחרון שלך - סלח לי - אבל אתה מטעה.

איך רכב פלאג אין פחות חסכוני אם הוא מסוגל לנסוע רק על חשמל טווח של 50 ק"מ לעומת היברידי רגיל שמסוגל לנסוע רק על חשמל רק בתנאים מאוד ספציפיים?

לגבי העלות - נכון- הוא יקר יותר אך כבר היום טלקאר כבר לא מביאים נירו היברידית רגילה והחלו לייבא רק את הנירו פלאג אין.

מניח שזה יהיה מהלך שיהיה גם אצל שאר היבואנים בעתיד הקרוב.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם לא מטעינים רכב פלאג אין בחשמל, הוא לא יכול לנסוע 50 ק"מ על חשמל, אלא יכול לנסוע מרחקים קצרים על חשמל כמו ברכב היברידי רגיל.

 

במצבים מסוימים בירידות ארוכות מאד בהם הסוללה של רכב היברידי תטען במלואה כבר במהלך הירידות בגלל גודלה הקטן ויכלה להיטען עוד בהמשך הירידה אם הסוללה היתה גדולה יותר, רכב פלאג אין יוכל להיטען עוד קצת בגלל הסוללה הגדולה יותר.

 

אפשר אמנם לקבוע ברכב פלאג אין שמנוע הבנזין יטעין את הסוללה ואז תיאורטית לאחר הטענה ארוכה על ידי מנוע הבנזין כן תוכל לנסוע 50 ק"מ על חשמל. אבל כמובן שהטעינה הזאת גורמת לצריכת דלק והיא פחות חסכונית מטעינה בהטענת חשמל חיצונית.

 

רכב פלאג אין גם כבד יותר וחסכוני פחות בשאר המצבים.

 

במפרט הרכב של רכבי פלאג אין יש נתוני צריכת דלק כאשר הסוללה ריקה והיא פחות טובה מאותם רכבים בתצורה היברידית רגילה.

עריכה אחרונה על ידי green
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

למעשה אני מבין מתוך ההודעות שההמלצה המועדפת היא על פלאג אין.

 

איזה דגמי רכבים אלו [טויוטה פריוס?]?

ואיך אני מתקין עמדת הטענה מתחת לביתי, מי הם אנשי המקצוע שעושים זאת?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם אין לך חניה פרטית אתה לא מתקין שום דבר.
אנשי מקצוע? היבואן יחבר אותך למי שצריך, לחילופין - יש חברות כמו ג'ינרג'י שעוסקות בתחום.
דגמים? יש המון. פריוס, נירו, איוניק, 3008...כמעט לכל יצרן יש דגמי פלאג אין, אתה צריך להבין מה התקציב שלך ומה גודל הרכב שאתה מחפש (סופר-מיני, גיפון, משפחתית וכו').

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש, אתה באמת רוצה לחסוך בדלק?

 

כמה אתה נוסע בשנה בערך? יש מידע שחסר כאן שנוכל לעזור לך.

 

שים לב שרכב חשמלי הרבה יותר יקר, מי שרוצה לחסוך לא יחסוך כך, נניח ואתה נוסע בערך 15K בשנה ותחזיק את הרכב 5 שנים, אם אתה מחפש לצורך העניין ג'יפון קטן שגרסת בנזין די חסכונית תעלה לך סביב ה40K פחות מהחשמלי, כמה כבר דלק יעלה לך? 30K ב5 שנים?, ובנוסף יש לך כאן רכב שתוכל לנסוע איתו לאן ומתי שתרצה, בלי לדאוג לאחריות או ביטוח לסוללות, וגם תחסוך התקנת עמדה לטעינה.

 

אני מהסוג שדי מסתייג מכל עניין החשמול הזה, לדעתי זה עדיין לא בשל ב100% ובוודאי לא מתאים לרוב הנהגים, אני חושב שכאשר הרכבים יתחילו להיטען סולרית עם טווח נסיעה ראוי עם מיסוי ראוי והוגן, רק אז כן יהיה אפשרי לשקול אותם, כרגע לדעתי טעות איומה לקנות חשמלי אלא אם אתה נוסע הרבה יותר מהממוצע בעיקר נסיעות עירוניות אז כן יש חיסכון בדלק.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותי רכב פלאג אין (במוו 330e)  ואני יכול להמליץ לך לקנות כזה אם אתה נוסע בעיקר בפקקים/בתוך העיר וחוזר הביתה להטענה  או מטעין בעבודה. 

אני מכיר אנשים שלא תדלקו את הרכב שלהם חודשים רבים.

אם אתה נוסע 200 ק"מ כל יום בין הטענה להטענה - אני חושב שעדיף לך רכב דיזל או היברידי - כי לא תהנה מהחסכון בעקבות נסיעה חשמלית בלבד במסגרת 30-45 ק"מ שנותן רכב פלא אין.

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שכן שלי קנה רנו זואי. 

יש לו חנייה פרטית אבל הוא מכר את הבית אז הוא לא התקין בינתיים עמדת טעינה. 

יש לו 100 מטר מהבית חניה ירוקה עם עמדת טעינה בתשלום. 

הבנתי ממנו שהוא מאוד מרוצה, החשמל עולה לו רבע ממחיר הדלק לקילומטר. 

טסט עולה לו 500 ש"ח לשנה

טיפולים עושים פעם בשנה רק ברקסים ופילטר אויר למזגן. 

לא צריך להחליף שמן, פלאגים, אגזוז, רדיאטור, ועוד חמוצים. 

מצד שני אני מניח שאחת לכמה שנים צריך לחדש/להחליף את הסוללה וזה לא זול. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...