Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקורכב3 - נבון בלי טורבו - או סיכום חצי עשור עם סובארו B4 2010


lanosforce

פוסטים מומלצים

אפרופו שאלו פה על כפר קסם - יצא לי גם פעמיים לטפל בה שם וגם לעשות לה תיקון פחחות וצבע אחרי שאשתי החליטה שהיא מתחכחת בג'ימני של השכן בדירה הקודמת. 

 

לגבי איך מנקים - 

 

פשוט מאוד ממרחק של כמה ס"מ מתיזים היטב למשך 2-3 שניות רצוף - לא מנגבים, לא מורחים, לא מסביב - זה לא חומוס! 

מחכים שיתייבש וזהו - הנוזל פשוט מתאדה ומהר. 

 

החיישן הזה מאוד עדין - לא נוגעים בשום חלק פנימי שלו - פשוט מתיזים - נותנים לזה להתייבש. 

  • אהבתי 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 205
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לחבר קרוב שלי יש את הרכב הזה שנתון 2012. הרכב אמין להפליא . לא חושב שהחליפו לו אי פעם פלאגים או נוזל קירור .ושמן? הוא החליף אולי לפני שנתיים. אבל הרכב חי ובועט.

מרגיש כמו אוניה על הכביש . נסעתי איתו נסיעה ארוכה והייתי מופתע מאוד מהמתלים - אתה פשוט לא מרגיש את הכביש בכלל. אין רעשי כביש מהצמיגים,ורעשי רוח כמעט ואין שזה מאוד הפתיע אותי כי אני מכיר רכבים יפנים - הם ונוחות לא הולכים ביחד (ביחס לגרמנים למשל). 

מה שכן מבאס זאת הצריכת דלק והתמרון איתו בעיר שיחסית קשה ובכלל הטיפולים איתו זה סיוט אחד גדול למי שבקטע DIY.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוזל קירור - כתוב במפורש על הפקק שזה נוזל קירור ל11 שנים או 220 אלף קילומטרים. 

 

עכשיו זו בדיה מוחלטת כי ברגע שאתה תעשה טיימינג יוחלף לפחות 4 ליטרים של נוזל קירור. ואני גם ברכב הזה החלפתי צינור עליון ככה שעוד ליטר וחצי עברו ריענון ושנה הבאה שוב טיימינג

 

מעבר לזה בטיימינג גם החליפו אצלי רצועות אביזרים וטרמוסטט. מה שלא החליפו זה את משאבת המים - היא מקורית ואמורה להחזיק 300 אלף קילומטרים ולפני 170 אלף אין המלצה להחליף אותה ממה שידוע לי. 

 

לא להחליף שמן במשך שנתיים - כל עוד זה שמן סינטטי מלא והוא לא עבר בשנתיים האלה 20 אלף קילומטרים יש סיכוי שהוא יתחמק מזה אבל זה הרגל נוראי ותסלח לי - מאוד מאוד לא חכם, לא רוצה להשתמש במילה אחרת כאן אז נאמר שזה לא חכם. 

 

לגבי רעשי צמיגים ורוח - בדור הזה אני דווקא הייתי מאוד לא מרוצה מהבידוד והוספתי לרכב פרוייקט בידוד אקוסטי שלם (בגלל המערכת אודיו) וזה שידרג את הרכב הזה לרמה שאני קורא לה - רכב יוקרה עם חצי מנוע. 

 

כן המתלים מלוטשים היטב והרכב הזה מגהץ פשוט מעולה את הכביש וזו הגדולה שלו בסופו של דבר. 

 

צריכת הדלק לא טובה לא גרועה ביחס לקטגוריה ולשנתון - 1:10 זה בסדר גמור פשוט ה2 ליטר קטן על הבודי הזה וחבל שהם לא השכילו כבר אז להעלות את המינימום ל2.5 ליטר - אמנם הדלק ירד ל1:8.5 אבל אתה לא קונה בד"כ רכב בקטגוריה של משפחתיות גדולות עם חשיבה על צריכת דלק - ואם כן, אתה כנראה תחפש רכב היברידי או דיזל. 

 

ולגבי הטיפולים - הסיוט בטיפולים ברכב הזה הם הפלאגים ומכסי השסתומים ואחד הדברים הכי מרגיזים בו זה אורות הדרך אבל לומדים מהר מאוד איך לגשת לזה וסה"כ מדובר ברכב שהוא ממש לא כזה מסובך לתחזוקה שוטפת עצמאית. בין להחליף שמן ופילטר שמן בסובארו לעומת הDS שיש לי כרגע - אני אקח את הסובארו בכל רגע נתון! 

 

כל רכב גדול - לא כיף לתמרן באזורים צפופים. 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת רכות מתלים ובלימת מהלומות, שיכוח - הסובארו היא שטיח מעופף בזמן שהDS היא סקייטבורד - קרש גיהוץ. 

 

אבל גם כשמדברים על נוחות קשה מאוד להסביר את זה שיש לזה יותר מאספקט אחד - בגדול הסובארו הרבה יותר נעימה בכבישים משובשים מהDS - תכלס הDS בכבישים משובשים בלתי נסבלת. 

 

אבל בכל השאר - הDS פשוט לוקחת אותה באיכות הנסיעה. 

תחושת המנוע, תגובת מנוע וגיר - שיוט בכביש חלק, התנהגות - הDS פשוט מדהימה. אבל בורות, שיבושים קטנים, פסי האטה - בעעך. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.9.2020 בשעה 12:46, lanosforce כתב:

כמה דברים לתיקון - אתה לא חייב רביעיית צמיגים זהים - אתה צריך זוג קידמי וזוג אחורי זהים אבל ההמלצה היא לרביעיה ואני מקפיד על כך. 

 

מקסימום הלך לך צמיג אתה צריך להחליף אותו ואת בן הזוג שלו - לא חייב רביעיה ואתה יכול גם לעשות רוטציה קדימה אחורה. 

 

 

למיטב ידיעתי אצלך ובפורסטר מערכת ההינע היא זהה, בספר הרכב בפורסטר רשום מפורשות שארבעת הצמיגים צריכים להיות זהים.

 

פתחתי בנושא הזה שרשור בעבר:

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שזה נושא שיש עליו וויכוח בקהילה של סובארו - בכל מקרה אני עם שריטה לגבי צמיגים - אוהב לראות רביעיה. גם ברכב שלי (הסובארו היום בשימוש של אשתי בעיקר) - יש רביעיית צמיגים זהה ולרכב אין AWD. 

 

בסובארו - אני כן מקפיד על רבעייה צמיגים זהה למרות שיש הרבה שטוענים שזה לא אקוטי. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני קם לי בבוקר שישי ואומר לעצמי - וואלה במהלך החודש הקרוב אני מעביר את הסובארו טסט - לא בא לי לראות ככה את המנוע וגם לא רוצה שבוחן יראה ככה מנוע:  אז אחרי הצהריים ירדתי אל החניה עם שואב אבק ונברשת... מתחילים 

 

ניקוי תא מנוע

 

1.thumb.jpg.a6a82ef4eeaad71b4b38a3c5861fc7fd.jpg

 

חומרים נוספים לניקוי - בקבוק עם APC מדולל 1:10 , מגבות מיקרופיבר אחת לרטוב אחת לחומרי הגנה, חומר חידוש פלסטיקה וגומיות של CG G6 שאני משתמש לדשבורדים, דיפונים וגומיות 

 

2.thumb.jpg.aafdbb73b63701e8ef06dba33f041867.jpg

 

אחרי הברשה ושאיבה - ככה המנוע נראה וזה כבר שיפור גדול מאוד! 

 

3.thumb.jpg.bd1c5e66cb7a5fb3f4e7df6b71e30749.jpg

 

אח"כ לקחתי את הAPC ובזהירות ריססתי על כל תא המנוע - ריססתי גם ישירות לנברשת - והקצפתי את הכל. 

 

חשוב מאוד - לא לרסס ישירות על הדקי חשמל! בטח שלא הדקים של פלוס במצבר ובאלטרנטור ולא לתוך האלטרנטור או לתוך קונקטורים, הרכב בן 12 כמעט ודי בטוח שהעמידות שלהם למים - אה... לא בדיוק 

 

4.thumb.jpg.426c18eaafaec2e84ac0a9d99cdc14c9.jpg

 

אח"כ עברתי עם מטלית מיקרופיבר ראשונה ונתתי זמן ייבוש (10 דקות) 

 

5.thumb.jpg.254c77a17a9daf58d4280002bf4e0463.jpg

 

ובזמן הזה אמת גם נתתי APC על הפנסים ושכבת G6 גם עליהם 

 

והנה התוצאה 

6.thumb.jpg.c07d04be5a84f9a274bc1f357e84a925.jpg

 

תהליך ניקוי המנוע מבוסס על מדריך של קריס פיקס אפרופו. 

 

סה"כ הרבה הרבה יותר נעים לראות ככה תא מנוע גם ניקיתי את כל הפקקים הצהובים וזה כיף לראות אותיות ומספרים על כל מיני צינורות וחלקים שלא זכרתי בכלל מה הצבע שלהם - ולשמחתי הרבה לא מצאתי צינורות יבשים או סדקים בתא המנוע. 

 

ההבדל הוא בעיקר פסיכולוגי - טוענים שההבדל הוא אמיתי כי המנוע מתחמם יותר לאט - וואלה, יכול להיות. 

 

הדבר הבא - אני מזמין תרסיס SEA FOAM ואני הולך להזריק לתוך צינור היניקה ולנקות את המנוע מפיח מבפנים - היום אזמין לדעתי זה כבר יהיה אחרי הטסט. 

 

בתדלוק הקרוב הולך לשים תוסף דלק. 

 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, lanosforce כתב:

ואני קם לי בבוקר שישי ואומר לעצמי - וואלה במהלך החודש הקרוב אני מעביר את הסובארו טסט - לא בא לי לראות ככה את המנוע וגם לא רוצה שבוחן יראה ככה מנוע:  אז אחרי הצהריים ירדתי אל החניה עם שואב אבק ונברשת... מתחילים 

 

ניקוי תא מנוע

 

1.thumb.jpg.a6a82ef4eeaad71b4b38a3c5861fc7fd.jpg

 

חומרים נוספים לניקוי - בקבוק עם APC מדולל 1:10 , מגבות מיקרופיבר אחת לרטוב אחת לחומרי הגנה, חומר חידוש פלסטיקה וגומיות של CG G6 שאני משתמש לדשבורדים, דיפונים וגומיות 

 

2.thumb.jpg.aafdbb73b63701e8ef06dba33f041867.jpg

 

אחרי הברשה ושאיבה - ככה המנוע נראה וזה כבר שיפור גדול מאוד! 

 

3.thumb.jpg.bd1c5e66cb7a5fb3f4e7df6b71e30749.jpg

 

אח"כ לקחתי את הAPC ובזהירות ריססתי על כל תא המנוע - ריססתי גם ישירות לנברשת - והקצפתי את הכל. 

 

חשוב מאוד - לא לרסס ישירות על הדקי חשמל! בטח שלא הדקים של פלוס במצבר ובאלטרנטור ולא לתוך האלטרנטור או לתוך קונקטורים, הרכב בן 12 כמעט ודי בטוח שהעמידות שלהם למים - אה... לא בדיוק 

 

4.thumb.jpg.426c18eaafaec2e84ac0a9d99cdc14c9.jpg

 

אח"כ עברתי עם מטלית מיקרופיבר ראשונה ונתתי זמן ייבוש (10 דקות) 

 

5.thumb.jpg.254c77a17a9daf58d4280002bf4e0463.jpg

 

ובזמן הזה אמת גם נתתי APC על הפנסים ושכבת G6 גם עליהם 

 

והנה התוצאה 

6.thumb.jpg.c07d04be5a84f9a274bc1f357e84a925.jpg

 

תהליך ניקוי המנוע מבוסס על מדריך של קריס פיקס אפרופו. 

 

סה"כ הרבה הרבה יותר נעים לראות ככה תא מנוע גם ניקיתי את כל הפקקים הצהובים וזה כיף לראות אותיות ומספרים על כל מיני צינורות וחלקים שלא זכרתי בכלל מה הצבע שלהם - ולשמחתי הרבה לא מצאתי צינורות יבשים או סדקים בתא המנוע. 

 

ההבדל הוא בעיקר פסיכולוגי - טוענים שההבדל הוא אמיתי כי המנוע מתחמם יותר לאט - וואלה, יכול להיות. 

 

הדבר הבא - אני מזמין תרסיס SEA FOAM ואני הולך להזריק לתוך צינור היניקה ולנקות את המנוע מפיח מבפנים - היום אזמין לדעתי זה כבר יהיה אחרי הטסט. 

 

בתדלוק הקרוב הולך לשים תוסף דלק. 

 

מאיפה אתה משיג את הSEA FOAM? והאם יש לזה באמת משמעות? זה באמת מנקה פיח?.

אגב יצא לך להחליף לו פלאגים? אם כן אשמח שתרשום פירוט..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הSEAFOAM אני מזמין מאמאזון בגרסא שנועדה לניקוי דרך המצערת. 

 

להחליף פלאגים עוד לא יצא לי בסובארו ובעקרון יש לזה שתי שיתות - בשתיהן אתה צריך לפרק לגמרי מצד שמאל של תא המנוע את כל שלושת החלקים של קרן יניקת האוויר - ובצד ימין צריך להסיר מצבר. 

 

השיטה הראשונה זה פשוט להתעסק עם כל מיני מפרקים גמישים ומאריכים באורכים שונים לבוקסה שמוציאה פלאגים - לא יודע אפילו אם זה 16 או 14 מ"מ 

 

אפשר לקנות באמאזון בוקסה להוצאת פלגים עם מפרק גמיש - שממה שאני מבין מיועדת במיוחד למנועי בוקר או מנועים שיש קיר צר בין הבלוק ופתח הפלגים לקירות המנוע. 

 

השיטה השניה זה לשחרר מעט את ברגי תושבות המנוע ולתת למנוע הרמה של 2 ס"מ עם ג'ק עגלה וקרש על הקניסטר (מיכל שמן) שזה הדבר האחרון שאני רוצה לעשות. 

 

בגדול זה משהו שאני אעשה רק אם ממש ממש יתחשק לי ללכת מכות עם המנוע הזה - ביחד עם טיימינג מחליף פלאגים שנה הבאה ודי. 

 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שקראתי את זה ונורא התרגשתי...

אבא שלי עליו השלום נורא אהב רכבים, ותמיד שהוא קנה רכב זה היה משהו טיפה יותר מיוחד, היה לנו וולוו 850, שברולט מאליבו והרכב האחרון לפני שהוא נפטר היה הונדה אקורד דגם 98', אמי סיפרה לי שעוד בתקופה שרכבים היו נגנבים המון אז מישהו גנב לנו את הרדיו ברכב (זה היה קטע די רציני אז) ואבא שלי תפס אותו על חם, רדף אחריו וכיפכף אותו במכות.

חבל לי שלא אזכה לחלוק חוויות עם אבי שנפטר בעודי מאוד צעיר, אבל אני שומע את הסיפור שלך ועולה בי דמעה.

בתקופה לאחר שהוא נפטר לא היה לנו הרבה כסף... ומאז עברנו שתי קורולות ובעודנו כרגע עם ה-2017 מהדורת ה-50 אני עוד מתכנן את הקנייה שבעבורי היא החלום הגדול, הונדה אקורד מודל 2003-2008, אמא שלי נורא רצתה עוד בזמנו לקנות את הרכב אחרי שמכרנו את ה98', אבל לא היה בידנו הכסף לכך, אף על פי שבידי המזומנים לרכישת הרכב ותחזוקתו, אני בסך הכל בן 23 ומנסה לחשוב קדימה עם הכסף, כי כבר יש ברשותנו רכב.

אולי כאשר אחי יתחתן בקרוב וייקח את הרכב נחשוב על זה.

תודה לך.

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ריגשתי אותך??? אתה כמעט גרמת לי לבכות כאן. 

 

אבל אני פולני אז... לא קרה. 

 

בכל מקרה - אבא שלי לשמחתי טפו טפו טפו עדיין קיים ועכשיו הוציא מחדש רשיון וזוכה לנהוג בB4 2015 שלו ולבקר אותנו פעם בשבוע לראות את הנכדים שלו. 

אבל כן - גם אני כבר "זכיתי" בכבוד לקבור הורה, אמא שלי ז"ל ועליה יש את פרוייקט MALIGNANT שלי שם המערכת והרכב הוקדשו כאות תודה לכל מה שהיא הקריבה עבורינו. 

 

וכן - גם אני ידעתי עוני תקופה מחיי - יותר נכון, לא ידעתי שאני יודע עוני כי אמא שלי דאגה שלא יהיה לנו מושג שהיא אוכלת ירקות שהשכן מהדירה ממול היה מביא לנו כל יום מהשוק ולא היה לנו מושג שהוא עוזר לאמא שלנו להאכיל שני "גורים" והאמת - עכשיו אני עוד רגע מזיל דמעה. 

 

לא היה לי מושג שהיא היתה אוכלת את המעדני חלב אח ורק אם הם היו פג תוקף כי אנחנו לא נגענו - לא היה לי מושג מכל זה. 

 

אבל ליוויתי אותה עד יומה האחרון. 

 

אני מאכל לך שתגשים את החלום! ושלא תפחד להגשים את החלום!!! 

תעוזה! אם לא תעשה זה לא יקרה!

ועדיף להצטער על משהו שעשית מאשר להתחרט על משהו שרצית. 

 

תמיד אפשר למכור, תמיד אפשר לתקן זו סה"כ מכונה. אבל חלום אם לא הגשמת - אי אפשר לתקן. וזה לא חלום בלתי מושג.

 

ובכל זאת - סדר עדיפויות בחיים לצד של המוח - תמכור, תגשים, תהנה - קשה? תמכור ותמשיך הלאה בחייך. גם לסגור מעגל זה בסדר. 

 

בהצלחה!

  • אהבתי 3

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

כמעט שבועיים אחורה - אחרי השטיפה שעשיתי למנוע, הדבר הבא שרציתי לבדוק לפני שאני ניגש לטסט עם הסובארו זה את מצב הבלמים. 

 

לא מזמן רכשתי בורסקופ (אנדוסקופ) - הנה הלינק מאמאזון -> כאן

 

רכשתי את האנדוסקופ הזה בשביל למצוא כל מיני דברים שנופלים בין הרהיטים בבית, בשביל לאתר מק"טים ברכב בלי שאצטרך לפרק חלקים ברכב כמו דשבורד למשל, לאתר סתימות בצינורות למעבר חוטים וכך הלאה ואז פתאום הבנתי שאני גם יכול לבדוק עם זה את מצב רפידות הבלמים מבלי שאצטרך לפרק גלגלים - ובחיי - בשני הרכבים מצב הרפידות טוב מאוד למען האמת על גבול החדשות. 

 

הנה כמה תמונות גם מהסובארו וגם מהDS 

 

 

1.thumb.jpg.bd03587d99c53b5cfc3d18eb92f00b43.jpg

 

2.jpg.de450fa1863c759a5eb663ca1c6459f3.jpg

 

3.jpg.1ac412cf631c30280c265c6ba3c04574.jpg

 

 

4.jpg.0d47fb354511db73b7f01cdf435e4c63.jpg

 

5.jpg.dbeb0776c30cd2a162130ad475e3d920.jpg

 

 

טסט - מה היה לנו השנה? 

 

השנה נפלתי על שתי לוחיות הרישוי ונורת בלם סה"כ. 

 

מה שמדאיג אותי זה שנוצר לי סדק בשמשה הקידמית והוא לאט לאט מתרחב - לא שמו לב לזה בטסט אבל בכל מקרה זה כבר מגיע למצב שאיפשהו במהלך החודשים הקרובים אאלץ כבר להחליף את השמשה ולא בא לי שמשה חליפית - מקווה שיהיה אפשרי מקורי. 

 

התכנית היא להחזיק את הסובארו עוד 4 שנים אצלנו - מקווה לא להתאכזב במקרה של שמשה חליפית. 

 

 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי כדאי להתחיל להרים טלפונים למתקיני חלונות רכב ולשאול
ובנוסף.. לבדוק במאגרי רכבים משומשים.. אולי תהיה זכוכית קדמית
במחיר תחרותי.

 

 

אייל

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי זמן לזה בשיט - ביטוח, שלום. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...