Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקורכב3 - נבון בלי טורבו - או סיכום חצי עשור עם סובארו B4 2010


lanosforce

פוסטים מומלצים

כמה דברים לתיקון - אתה לא חייב רביעיית צמיגים זהים - אתה צריך זוג קידמי וזוג אחורי זהים אבל ההמלצה היא לרביעיה ואני מקפיד על כך. 

 

מקסימום הלך לך צמיג אתה צריך להחליף אותו ואת בן הזוג שלו - לא חייב רביעיה ואתה יכול גם לעשות רוטציה קדימה אחורה. 

 

לגבי השנתונים עדיף ומומלץ מאוד!!! להתאמץ קצת ולקחת שנתון 13-14 משתי סיבות עיקריות:

 

1. מעבר מרצועת טיימינג לשרשרת.

2. ממיר מומנט וניהול CVT חדשים. 

 

ועוד סיבה טובה - למי שמטפל ברכב בעצמו - פילטר השמן הועבר לחלקו העליון של המנוע - זה פשוט תענוג. 

 

העיצוב השמרני שהם הלכו אליו במקום זה הספורטיבי היה בגלל שהם תקפו שוק יעד שונה לחלוטין בארה"ב ואכן הם השיגו את המטרה - פלח השוק המבוגר שמחפש רכב שפוי עם AWD וזה הצליח להם בענק - הדור שמגיע אחרי שזו הצורה הנכונה להיום - הפשרה המושלמת בין השניים. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 205
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בזמנו ההנחייה היתה רביעייה זהה ,אולי המערכת כאן שונה קצת.

 

בדיוק אני חוזר משבוע נופש עם אוונסיס 2011 של אבא שלי (כי בבגאז' של ה V40 לא נכנס כלום) , לדעתי הרכבים הללו הם רכב שני קלאסי . אם אישתי היתה מסתדרת עם הגודל מזמן הייתי מתארגן על אחד.

 

  • אהבתי 1

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הרכבים האלו הם רכב MAIN קלאסי בעוד הם מאפשרים לך בעצם שקט נפשי שהרכב השני יהיה  WEEKEND WARRIOR 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תענוג של רכב.
כמעט קניתי כזו סטיישן מחבר..בסוף התקמצנתי..
לטעמי הרכב נוסע יפה מאד יחסית ל-150 סוסים ולמשקלו.
הגיר הרציף מדמה פעולת הילוכים בקטע חמוד, כמעט עבד עלי..
מה עם החלפת שמן גיר פעם ב-100k?



  • אהבתי 1

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב עם 130KKM - במספר מוסכים, מורשים ולא מורשים - ממליצים נגד. 

 

עכשיו זה CVT - ממה שאני יודע הם סופר רגישים לזיהומים. 

זה רכב שיש ממנו הרבה מאוד אקזמפלרים בליסינג - יש הרבה חלפים מפירוקיות. 

 

אני מתאר לעצמי שבעלות שיעלה לי להחליף שמן לגיר - אם נניח בעוד שנתיים שלוש ילך הגיר הנוכחי - אני כבר אנצל הזדמנות כזו להחליף גם את הגיר וגם את הממיר מומנט - עלות מול תועלת - לא חושב שכדאי לי לקחת סיכון של החלפת נוזל ואז גיר שמתחיל להחליק ורק אז להכנס להחלפת גיר + ממיר מומנט. 

 

ונכון לעכשיו הגיר מתפקד יפה מאוד - אני אחיה עם זה. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי, דעתי שונה אבל בכיף.
אגב, יש מדיד לשמן גיר? אם כן אפשר לראות צבע ומרקם ולדעת בערך איפה עומדים.
אגב2, לפי מה שהבנתי סובארו לא מורים להחליף, אבל יצרן הגירים כן ממליץ כל 100k..[emoji57]







  • אהבתי 1

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, lanosforce כתב:

תיקח בחשבון שהאוונסיס שלי היתה דור שני - 2006 

 

האוונסיס שנכנסה לכוחות הביטחון ממה שזכור לי היתה הדור השלישי מ2009 אז לא בטוח שזו היתה הסיבה כי אני לא חושב שזה אותו המנוע. יכול להיות שהיתה בוצה ויכול להיות שזה בעקבות תאונה וכך הלאה - מה שאני יודע בוודאות זה שאני קיבלתי רכב עם מנוע חדש מהניילונים כי היה לזה תיעוד מלא במוסך שבו הייתי מטפל בה - האחים קצב חולון. 

 

 

הראשונה הייתה 2005 חדשה. נקנתה כי "זה טויוטה" 🙄

 

לגבי הלגאסי, אישית אהבתי את העיצוב והמנוע שהיה בדגמי 2006 עם מנוע חזק יותר (165) , היא אמנם הייתה שיכורה ולא מיין, אבל היא הייתה רכב חברה (של חבר טוב) שנהנייתי לנהוג בו ככל שיכולתי. 

מאז הלגסי איכזבה את מורשתה ועברה לעיצוב עצוב וכח מופחת. 

ואם כבר לגאסי - אז כזה ! 

https://www.yad2.co.il/s/c/nyn4b80h

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שזכור לי אין מדיד מכאני - לא יודע אם יש התראה כלשהיא במחשב הרכב או הגיר שאפשר לקרוא עם סורק - יש לי BLUE DRIVER אבל... 

 

הם עשו לדעתי ממש בשכל כשב2015 הם ביטלו את האופציה למנוע 2 ליטר בלגאסי ובאווטבק ונתונים בתור המנוע הכי נמוך את ה2.5 - הוא נהדר! יש לו די והותר כוח וגם די גמיש ביחס למנוע אטמוספרי. 

 

ה2.5 שיש לאבא שלי מפתחת קצב בצורה הרבה יותר טובה מזו של ה2 ליטר שלי - BY FAR 

 

האמת היא שבמשך עשור היו לנו רק טויוטות במשפחה והן הצדיקו את המוניטין שלהן בכל 100 האחוזים. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התחדשתי לא מזמן בפורסטר 2020,  הסובארו הראשונה שלי ואין מה להגיד סובארו יודעים לעשות רכבים

הנוחות במושב (אישתי בהריון חודש תשיעי פעם ראשונה בחיים ששמעתי ממנה ביקורת כלשהי על רכב והביקורת שלה הייתה: ממש נוח לי לשבת פה), הנוחות בכביש, יכולות השטח

כל הסקירות בכוח בכוח מכניסות את עניין הגיר הרציף עד לרמה שאתה חושב אולי לא שווה בכלל להסתכל.

עד שאתה עולה לנסיעת מבחן ומבין שהצרה לא כזאת רעה (בכלל לא) הרכב נוסע מעולה.

 

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מותג חצוי בעיני - מצד אחד אתה מקבל רכב שהוא - במילה אחת "מחוספס" ביחס לשאר הקטגוריות בתחרות. 

 

מצד שני אתה מקבל כל כך הרבה בתמורה למה ששילמת - נוחות, אמינות, עלויות אחזקה, יכולות ניהוג וכן גם קצת כיף מהנהיגה בדגמים העממיים שלהם. 

 

זה ממש מסוג הדברים שגודלים עליך ברגע שניסית אותם. 

 

היו לי טויוטות - מעולם לא הרגשתי משהו שיגרום לי ממש לרצות להזדקן איתן. 

היתה לי רנו - אהבתי את הרכב אבל ממש שום דבר לא גרם לי להקשר למותג שם. 

המיצובישי - הרכב הכי פרווה שאני יכול לחשוב עליו מכל הרכבים שלי. 

יש רכבים שהייתי מעדיף לשכוח והעיקרית שבהן ממנה נגזר הכינוי שלי. 

 

הדודג' - כל כך הרבה כיף בכל כך הרבה רכב - אבל התחזוקה שלה מלחמת התשה - אוף... 

מהDS אני ממש מפחד - כל חלק שנשבר ברכב הזה במובן הפלסטיקה (אגיע לזה בעוד כמה ימים) לא נעים, אם הגג יקבל מכה נראה לי הרכב אבדן להלכה ולא ממש יכול לאמר שיש לי שקט נפשי. 

 

חוץ מהסובארו המותג היחיד שאם בעתיד אוכל להרשות לעצמי שוב, הייתי רוצה JEEP בדגש על רנגלר או צ'רוקי - רק שאם הסובארו אני יודע שזה פשוט יהיה הרבה יותר שפוי. בכל מובן.

 

 

  • אהבתי 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@lanosforce צריכת הדלק אצלי הייתה בסביבות ה8.5 ק"מ לליטר ובחדשה עם המנוע הגדול ירדה לכיוון ה7.5.

 

לגבי שמן גיר ודפרנציאל,עברה 200 אלף ק"מ בלי החלפה ונסעה נהדר עד לרגע ההחלפה.

לא יודע אם ניתן להסיק מהפרט לכלל,אבל גם לנו המליצו שלא להחליף.

  • אהבתי 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסובארו החלפתי במוסך המורשה בטיפול 60KKM את השמנים של הדיפרנציאל המרכזי והאחורי וב120 החלפתי בעצמי - לא עבודה מסובכת במיוחד רק שכבתי מתחת לרכב וצווחתי שם כמו צ'יוואוואה שדרך לה פיל על הזנב כשנלחמתי בלשחרר את אחד הברגים. 

 

נתפס לי הצוואר לשבוע אבל למדתי - בדודג' כשהחלפתי את השמנים של הדיפרנציאל המרכזי הודות לכך זה לקח לי 15 דקות. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 9 חודשים מאוחר יותר...

חוזר לעדכן קצת את השרשור -

 

הסובארו סבלה בשנתיים האחרונות מרעידות כשמגיעים לעצירה מלאה. 

 

הייתי בטוח שמדובר בבלאי של ממיר המומנט - יש לסובארו הזו TCB על ממיר מומנט שעלול להיות תקול אבל משום מה היבואן בארץ טוען שהסובארו שלי לא נמצאת ברשימה הזו ושהממיר תקין. 

 

מפה לשם לפני שלושה חודשים קיבלתי מכתב שמאשר לי הרחבת אחריות על תיבת ההילוכים של הסובארו שלי לעוד 10 שנים! או עד שהיא תגיע ל160KKM ויש לי עוד 25KKM עד שאפגע בלנד-מארק הזה. 

 

בקיצור שנה הבאה אני צריך לעשות בה כבר טיימינג ופלאגים ואמרתי לעצמי שזה יהיה נחמד לנצל את ההזדמנות הזו לדרוש את הבדיקה שמגיעה לי כי אם צריך להפריד מנוע מגיר - אז כבר בזמן שעושים טיימינג וטיפול ענק. 

 

מפה לשם אני מתחיל לאפיין את התקלה - 

 

האם הרכב אי פעם נכבה לי בעצירה שכזו מהרעידות?  - לא. אז כבר לא בטוח שמדובר בזה. 

האם הרכב רועד באותה המידה כשאני עומד ברמזור משולב לD? - האמת כן, כשהוונטות נכנסות - אבל עדיין אני משולב לD.

האם זה קורה כשהרכב גם עומד בניוטרל - הרבה פחות אבל גם, כשהוונטות נכנסות לפעולה - רועד לרגע. 

 

ואחרי זה גם שמתי לב שהרכב הרבה פעמים משתהה ומהסס לצאת מהמקום. 

 

עכשיו בית המצערת עבר ניקוי בדיוק לפני שנתיים ככה שאני בספק שזה נוצר מהמצערת - למען האמת המצערת נוקתה כשהרעידות האלה התחילו והיו חלשות יחסית - לא ממש עזר. 

 

פותח את מכסה המנוע ואני קולט שרגע - הוא מטונף מאבק! אפילו שיש פילטר והפילטר נקי סה"כ - מה הסבירות שזה חיישן MAF? 

 

רואה כמה סרטונים ביוטיוב - קצת סקוטי קילמר, קצת אריק דה קאר גאיי וכדומה ומבין שיש סבירות גדולה מאוד שאכן חיישן הMAF הוא זה שמשגע את המנוע ככה בסרק.

 

מזמין ב60 שקלים + 30 שקלים משלוחה תרסיס ניקוי חייש MAF של ליקווי מולי מחנות בנהריה ולעיניכם הרואות:

 

תהליך הניקוי

 

1. פירוק הקונקטור (לא צריך לנתק מצבר) 

 

1.thumb.jpg.379beaca1c47e862edb06748b99a6405.jpg

 

סה"כ שני ברגים - משיכה והחיישן בחוץ 

 

2.thumb.jpg.5c837258513b69d98ab8c35c0ed6579c.jpg

 

לא כל כך רואים למעלה אבל הוא כולו שחור. 

 

משקפי מגן (תמיד תגנו על העיניים שלכם כשמדובר באירוסולים - תרסיס הכוונה) מגבת מיקרו פייבר (רק בשביל שיהיה על מה להניח ושיספוג) 

 

4.thumb.jpg.5e224a44081461a2b5304548219c4a3e.jpg

 

תמונה ברורה יותר של התרסיס - כאן אני רוצה להדגיש! לניקוי חיישן MAF בשום פנים ואופן! אל תשתמשו בספריים לניקוי בלמים או קרבורטורים - הם חזקים מידי! לא מתנדפים מספיק מהר וחיישן MAF הוא יקר! 

 

3.thumb.jpg.c73163f2d79cb15c640ece4b828304fb.jpg

 

הספריי הזה לדעתי הוא בעיקרו ספריי לניקוי מגעים אבל עם מקדם נידוף גבוה מאוד - באמת תוך 10 דקות כבר החיישן היה יבש לגמרי וזה מאוד מאוד מאוד חשוב - אמרתי שזה מאוד חשוב? 

להכניס את החיישן חזרה לצינור יניקת האוויר כשהוא י-ב-ש! החיישן הזה מתחמם מאוד ואם הוא יהיה רטוב הוא פשוט ישרף. 

 

ולאחר מכן ההרכבה חזרה למנוע - 

 

5.thumb.jpg.c4a4569f4b47ddf23023c3e85fef7eaa.jpg

 

 

התוצאה? 

 

וואו! זכיתי בסובארו הזו מחדש - באמת. איזה תענוג. 

 

הרכב כמעט ולא רועד יותר בעצירות - הסרק חלק לחלוטין למעט רעידה קטנה בכניסת וונטה שזה סה"כ נורמאלי. והרכב מגיב מיד ויוצא מהמקום.

השיוט הרבה יותר נינוח והשמירה על מהירות יציבה גם כן. 

 

מה הלאה? 

 

אני מזמין מוצרי דיטיילינג שיעזרו לי לעשות ניקוי עדין למנוע מכל האבק הזה - גם מסיבות אסטטיות פשוט לא אוהב לראות מנוע כל כך מלוכלך. 

 

האמת היא שממש חבל שלא התחברתי לרגע עם הBLUE DRIVER לקחת קריאת נתונים בזמן אמת של יניקת אוויר בגרמים לפני ואחרי הניקוי. 

 

ואני שוקל אם בכל זאת לאפס מחשב רכב שילמד מחדש מיקום מצערת או בכל זאת לנקות מצערת בלי לפרק לפני כן. 

 

 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 3

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע הסובי שלי מאותה שנה כבר מתחרפנת לחלוטין בעצירות אולי זה גם קשור לזה. 60 שקל ננסה מה יכול להיות....

 

@lanosforceאיך מנקים עם הספריי מתיזים ומנגבים עם המטלית או שהלכלוך "נמס" וזולג לבד? אם יש עוד דגש לפני שאני עושה את זה אשמח לדעת.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...