Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חולם לרכב על אופנוע, כולם נגד


itayvaizman
שימו לב! השרשור הזה בן 1302 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בינתיים זה בגדר הרצון, אני בן 18 אוטוטו ומתגייס עוד שנה. אז גם מבחינתי זה לא ריאלי (אני מרגיש לא מוכן לזה) אבל אחרי הצבא אני חולם לקנות אופנוע. מה ששונה בי מאחרים שדיברתי איתם, זה שהאופנוע שאני כל כך חולם עליו ורוצה אותו זה לא איזה סופרבייק מטורף עם 8000 ליטר מנוע, אלא קטמ דיוק קטן וצנוע 125 ולא מעבר לזה. באמת מדליק אותי הקטע של הפרקטיות העירונית. בין עירוני לא מעניין אותי בכלל. וגם עצם הרכיבה עצמה נראה דבר מדהים, גם הוצאות הדלק הנמוכות ועוד ועוד ועוד. 

אבל כל פעם שאני מעלה את הנושא הזה - ישר מקבל תגובות שליליות ואפילו אמירות שמי שרוכב על אופנוע אין לו ערך לחיים וכו וכו וכו. אז אני שואל. זה *כל כך* מסוכן?! שאי אפשר אפילו לשקול את זה? אני לא בן אדם פראי שרוכב כמו משוגע. אני רואה את עצמי רוכב על אופנוע 125 בתוך העיר בצורה זהירה ביותר ממוגן כולי ובתנאים הנכונים. אני מאוד מודע לסכנה שבדבר. 

אשמח לשמוע מה יש לאחרים שמבינים בעניין קצת יותר, לומר בכנות

תודה!

 

נ.ב גם כל הכתבות בלי אחת יוצאת דופן שקראתי עד היום מפוצצת בנתונים ומספרים בומבסטיים מפחידים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופנוע זה מסוכן. כל דו גלגלי זה מסוכן. פי כמה עשרות מונים אל מול הבטיחות שיש ברכב ממוצע.

במיוחד בארץ שכולם נוהגים כמו חיות.

במיוחד בשנים האחרונות שכולם עם העיניים והידיים על הטלפון במקום על הכביש ועל ההגה.

תאונה ברכב שיכולה להגמר בעוגמת נפש ונזק כלכלי יכולה להגמר עם דו גלגלי בשיתוק נצחי וסיעוד של ההורים עד יום מותם.

מה חדש בזה?

אישית- רוכב מעל 20 שנה. מחזיק כיום גם קטנוע וגם רכב. במהלך השנים היו לי כל סוגי האופנועים.

קטנועים, שטח וליטר כביש, וכל מה שבניהם.

מה אתה מצפה, שהמשפחה תעודד אותך לרכב? שאמא שלך תשמח שאתה עולה על דו גלגלי כשהיא רואה היום יום את השליחים בכבישים ואת הכתבות על ההרוגים מדי שבוע? לא יקרה.

 

לא התגובה שחיפשת, אני משער. אבל זו האמת. עכשיו ניתן לאחרים להסביר את חשיבות המיגון, הפעלת שיקול הדעת, ריסון יד ימין, קורס רכיבה, הכדאיות להתחיל מקטנוע ולא אופנוע וכו'...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם אופנוע כל-כך מסוכן? התשובה היא כן! האם נסיעה ברכב מסוכנת? בהחלט, אבל הרבה פחות.
בסופו של דבר צריך להבין דבר פשוט מאוד, כל תאונה הקלה שביותר באופנוע יכולה להסתיים רע, כשברכב זה היה מסתיים בצביעת מכחול.

לגבי עלויות, תשכח מהרעיון האופנוע זה זול. לא משנה כמה תחסוך על דלק וחניות, בסוף הביטוחים והציוד ישוו ויעלו. שלא תעז לעלות על אופנוע ללא ביטוח. לגבי מיגון, החלטה שלך, רק תמיד לזכור שלא משנה כמה חם בחוץ האספלט חם יותר.

בעניין מה שמספק אותך, מתחייב לך שחצי שנה גג אחרי שתעלה על הדיוק כבר תרצה להשתדרג. זה ממכר, אין מה לעשות נגד זה.

אם עברת את כל זה - לך על זה בכל הכח. אופנוע זה חוויה שמי שלא ניסה פשוט לא יבין.
אני באופן אישי על האופנוע כמעט הכל יום, נסיעות לעבודה וללימודים, לחברים ולים, טיולים בסופש לבד או בקבוצות, ופה ושם ימי מסלול. חוויה!

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk

Aprilia Shiver 750

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מסוכן מאוד. הרבה יותר ממכוניות (אבל כנראה פחות מסוכן מאופניים חשמליות/קורקינט על הכביש) כשכמעט כל תאונה תגמר בפציעה וסכנת המוות גם לא מבוטלת.

כמה נקודות שאתה כנראה מפספס:

א. עלויות - ביטוח חובה יעלה לך 4,500 שקל. בשביל מקיף תצטרך להוסיף עוד כ2,000 (אפשר להסתפק בצד ג' שיעלה כמה מאות אבל אז אין כיסוי אם גונבים לך אותו או אם נפגע בתאונה). גם עלות הטיפולים גבוהה, עלות הצמיגים גבוהה וכו.

ב. פרקטיות - נהדר בפקקים ובחניה אבל המיגון הזה כבד, מסורבל וחם. לוקח זמן לשים אותו, לוקח זמן להוריד אותו, צריך מקום לאפסן אותו ואם אתה פוחד על האופנוע אז צריך לקשור אותו (בד"כ בשני מנעולים) והרבה בוחרים לכסות אותו. כל הטקס הזה, לפני ואחרי כל רכיבה, הוא לא הדבר הכי מהנה בעולם.

ג. לימוד - אתה יכול לרכב על דיוק 125 עם רשיון A2 שקל מאוד להוציא, רק שלימוד לA2 מתבצע תמיד על טוסטוס אוטומטי בזמן שהדיוק 125 הוא אופנוע ידני. אתה תעשה A2, תעלה על דיוק 125 ותגלה שאתה לא יודע לתפעל אותו וזה לא נעים ולא בטוח לעלות על הכביש עם אופנוע שאתה לא יודע לתפעל ברמה הכי בסיסית...

ד. "המדרון החלקלק" - אז אתה לא תעשה רשיון A2, כי זה לא הגיוני בשביל דיוק 125 בזמן שלימוד לA1 הוא לא אתגר מי יודע מה מסובך וארוך (שבוע שבועיים ויש לך רשיון) . ואז אתה עומד מול הדילמה אם לקנות את החרגול 125 הכתום או באותו מחיר לקנות איזה 250NK כחלחל או לאונצ'ינו 250 אדמדם ומגניב בטירוף כי הביטוח שלהם עולה בדיוק אותו דבר כמו ה125, התחזוקה שלהם גם דומה (אולי אפילו עולה קצת פחות) והם יאפשרו לך לצאת איתם מחוץ לעיר לאיזה טיול סופ"ש רגוע. אבל אז אתה נזכר שהחלום שלך היה על חרגול כתום, שהרשיון שלך מאפשר גם יותר מ125 סמ"ק ושההבדל בביטוח ובמחיר הכלי הוא לא מספיק משמעותי בשביל להרחיק אותך מהחלום על חרגול כתום והעין מוסטת ימינה לדיוק 390... למה 14 כ"ס אם אפשר 44 כ"ס? וה390 הוא כל כך הרבה יותר אופנוע וטאק אתה מתעורר בכת בבית שמש, אמא טאליבן, מגדלת 8 ילדים, כולם קוראים אותם מנדל...

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק רוצה להוסיף, שאין שום כיף ברכיבה עירונית. פרקטיקה נטו. לא בקיץ, עם כל המיגון, החום הנורא שגורם לך לרצות למות (בטח כשאתה מחכה לרמזור שיתחלף או לאיזה נהג שיזוז קצת, או כשבדיוק נתקעת מאחורי אוטובוס ונשמת את כל האגזוז שלו כשהוא מאיץ) וגם לא בחורף, עם הגשם, הג'יפה ומה לא.

 

אם תעלה על אופנוע - תתמגן. כל מפגש לא מתוכנן הכי קטן עם האספלט, גם במהירות עירונית נמוכה יכול להיגמר בכוויות גדולות ומאוד מאוד לא נעימות.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק רוצה לדעת אם יש על מה לדבר

אם יש טעם להמשיך ולצפות שאחרי צבא אוציא רישיון שכזה או שרמת הסיכון כבר לא ריאלית. אני רוצה להיות הרוכב הכי בטוח שיש והכי ממוגן שיש והכי זהיר שיש, ויש לי את החלום הזה (שכמובן יש מצב שיעבור עד שיגיע הזמן) לרכב על אופנוע.

אני מקנא בכל מי שיש לו אופנוע בפורום הזה וכל אופנוען שאני רואה ברחוב אני מזיל ריר... יש תרופה לדבר הזה?

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ממש. זו מחלה חשוכת מרפא (לפחות עד הנזק המשמעותי הראשון, לרוב הרוכבים).

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה כ"כ חושש אז אולי זה לא בשבילך.

עם זאת- אם בכל זאת נכנסים לעולם הזה אז להכנס ישר על אופנוע ספורט (אפילו 125) זה לא הכניסה הכי זהירה.

אם מה שמעניין אותך זה הפרקטיות בתוך העיר- קנה קטנוע 125. יותר זול לקנייה, יותר זול לאחזקה, יותר קל לתפעול, פחות מסוכן (לרוכב לא מיומן) והרבה יותר פרקטי. מה גם, שנראה בעיני אמא (והאחרים) כפחות מאיים ומסוכן.

אם יותר מעניין אותך ללמוד את רזי הרכיבה- אופנוע שטח. ב125 אפשר לקנות אופנוע מקצועי לכל דבר, בשטח אמנם נפצעים אבל מתים הרבה פחות. בדר"כ אלו פציעות שמחלימים מהן מהר (גם החמורות שבהן). בשטח לומדים לרכב ממש טוב וההנאה היא מובטחת. מה גם שזה מכניס לכושר.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ מהנוחות של להגיע בזריזות ממקום למקום, האופנוע עצמו זה מה שמרגש לעומת קטנוע..

אני מניח שאתן לזה עוד זמן (אין לי יותר מדי ברירה) ונראה אם הג'וק יצא ממני 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוכב כבר עשרות שנים.

שלא תעיז לעלות על דו גלגלי לפני שנסעת מספר שנים על 4 גלגלים.
הדבר הכי מטומטם שבנאדם יכול לעשות זה ללא שום רקע וניסיון בכביש - לעלות על דו גלגלי.
קודם תיסע באוטו, תבין מה קורה סביבך, מה הדינמיקה בכביש ומי נגד מי ואז ורק אז - תחשוב על דו גלגלי.

כל מה שאמרו קודמיי נכון, כולל לבוש מגן מלא בקיץ שלנו ואל תגיד לעצמך שאתה יודע מה זה כי אתה לא, אתה אפילו לא יכול לדמיין ולהבין מה זה אומר עד שאתה לא שם. מדובר בזוועה, לא פחות.

לגבי הסביבה? שוב כפי שאמרו קודמיי, אל תצפה לעידוד ולהסכמה. 
הבעיה הכי גדולה שעימה מתמודד רוכב דו גלגלי היא לא הוא עצמו או חוסר הידע/ניסיון שלו - כי אם הסביבה בה הוא מתנייד.

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים איתך מאוד לגבי הניסיון על הכביש. אם באמת אוציא רישיון אחרי צבא, יהיו לי הרבה יותר מכמה שנות ניסיון על הכביש. 

ולגבי הסביבה - אני נמצא באשדוד, לא נראה בעייתי מדי מהחוויה האישית שלי. הרחובות רחבים ולא עמוסים, אין יותר מדי נהגים משוגעים באיזורים הראשיים בגדול

תודה 😉

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתי היקר,

לפני כעשרים שנים בערך, אחי הגדול ממני יצא על קטנוע מהבית שלו, מהחניה בחצר (הוא גר במושב).
2 מטרים אחרי היציאה מהחניה הוא החליק במהירות אפס, וריסק (לא שבר, אלא ריסק, כולל עצמות שיצאו החוצה ונאספו מהשביל) את הזרוע שלו עד המרפק.
כל זאת קרה במהירות אפס, כשאפילו הכלב של השכנים לא היה באזור ולאחר ניסיון של 25 שנות רכיבה.
הרופאים אמרו לו שמדובר בצירוף מיקרים נדיר של חוסר מזל עם חוסר מזל. האופן המיקרי שבו הוא פגש את הקרקע והזוית גרמו לנזק כזה, שאגב עד היום הוא סובל ממנו, יש לו פלטינות, אחוזי נחות, ובלילות בהם מזג האוויר מישתנה הוא מטפס על הקירות מרוב כאבים.

אני לא מנסה להניע אותך מלרכב או מלהוציא רישיון רכיבה, אבל אני מראה לך שוב פעם כמה זה לא רלוונטי מה שאמרת, לגבי מיקום הרכיבה שלך וש"הרחובות רחבים ולא עמוסים".

אני מבקש ממך לא להיעלב, אבל גילך הצעיר וחוסר ההבנה שלך ניכרים היטב בדבריך.


שמח שאתה מבין את הרעיון של לצבור קודם ניסיון על הכביש דרך אוטו ומאחל לך הרבה בריאות ורכיבה בטוחה בעתיד.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר קרוב שלי נהג על קטנוע קטן וחמוד 125 סמ"ק, הנהג הכי זהיר בעולם.

הוא נסע בישוב הקטן שלנו ובצומת מיניבוס לא נתן זכות קדימה וגרם לו לנעול גלגל ולהחליק (במהירות של כ-30 קמ"ש) הקטנוע רמס לו את הרגל וגרם לו לשבר קל ולשני קרעים ברצועות ברך.

הוא היה חודשיים בגבס כל הרגל, לאחר מכן במשך השנה שאחרי 3 ניתוחים (שכשל התקופה הזו היה לו אסור לדרוך על הרגל הכל דרך כיסא גלגלים)

היום כמעט שנתיים אחרי הוא כבר חזר ללכת עם צליעה קלה, עברה עליו תקופה קשה מאוד מבחינת כאב (הכאב ההתחלתי הוא כלום לעומת הכאב של הפיזיותרפיה שהוא תיאר).

ואני לא אכנס אפילו לפן הכלכלי של אובדן ההכנסה, תשלום למוניות וכו'

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1302 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...