Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לוייתן כחול או רכישה של סיטרואן סי4 גרנד פיקאסו 2016.


system_x
 שיתוף
עוקבים 24

פוסטים מומלצים

בתאריך 22.10.2020 בשעה 19:50, daniel204 כתב:

הוא מחפש 7 מקומות עם תא מטען שיכול להכיל עגלה כשכל המושבים בשימוש. 

קשה מאוד למצוא קרניבל/גרנדיס במצב נורמלי

מאזדה 5 וקארנס יותר צפופות ובתקציב של 50 יכנסו רכבים מאוד ישנים, לכן המלצתי על הסיטרואן שהיא עדיפה על המיניוואנים הקטנים אך כמובן קטנה משמעותית מהמיניוואנים הגדולים, בנוסף היתרון שניתן בתקציב של 50K לרכוש רכב יחסית מודרני. 

המחסום כרגע הוא אמינות הרכב.

כאשר כל המושבים בשימוש ,קשה מאוד להכניס עגלה לפיקאסו. נותר מרווח די קטן, מספיק לטיולון סטנדרטי. לא לאמבטיה.

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 112
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

כמו בייטי גם פה פותח שרשור רכישה + מעקב החזקה. אתחיל ממסע הקניות ומרדף אחר רכב 7 מקומות, התקציב שהוקצב לאחר מתיחה היה 70 אש''ח עם אופציה לכמה אלפים בודדים כלפי מעלה. עובדה חשובה, רכבי 7 מקומות הט

תתחדש, נשמע כמו קניה מצויינת.  אבל אני באמת לא מבין מי אתם האנשים האלה שקונים רכב צרפתי.

אין לי מושג מאיפה הגעת למסקנה הזו, אבל אני לא שמעתי על שום בעיה במערכות המולטימדיה שנוטות להתפגר. כן דווחו בעיות על כתמים במסכים של הדגם המאובזר (מעין עיגולים שמופיעים כמה שנים שהרכב כבר על הכביש

תמונות שפורסמו בשרשור

בתאריך 23.10.2020 בשעה 12:10, איציק נ. כתב:

אקדים ואומר שאני מאוד מעריך א דעתך בכלל ובסיטרואן בפרט. אך אני מעט חלוק עליך בעיקר בגישה לעניין. 


גם התקלות שמדווחים לך פה בפורום הן לא משהו רוחבי. לא כולם חוו תקלות במכסה שסתומים, או מצערת, או מיכל דלק... ובדגם המדובר (2014 ואילך) גם לא משאבות דלק.

כל מה שתקף ל 2014 לא בהכרח תקף ל 2016 או 2017. 
סדרות של חלקים מסויימים מוחלפות תוך כדי תנועה ברגע שמגלים בעיה סיסטמטית, ולכן גם הבאתי את הדוגמא של המצערת.

 

מכסה שסתומים שופר בשנת 2016 מבדיקה זריזה שעשיתי רוב ה2014 ו15 החליפו ומי שלא זה עניין של זמן.

לגבי מצערת אין לי מושג אם היה עדכון אבל התקלה שכיחה למדיי.

 

משאבות לחץ גבוה מתחילות להתפגר בשנתונים המוקדים של דור 2 ואם לא היה שיפור דרמטי מן הסתם במודלים הגבוהים זה בוא יבוא. 
 

זו לא חוכמה להשוות רכבי יורו 6 עם מנוע טורבו בנזין, לרכבים פשוטים המבוססים של טכנולוגיה של לפני 20 שנה, אטמוספריים. אם תבדוק, תראה שגם אצל היפאנים עם מנוע טורבו בנזין יש בעיות. תתפלא לשמוע שגם אצל הקוריאנים יש בעיות, וגם שם מחליפים ממירים קטליטיים וטורבו-אים. זה שלא קוראים על זה כאן בפורום - לא הופך כל רכב אחר (שלא מוזכר כאן)  לאמין. לקחת כדוגמא רכב עתיק כמו האאוטלנדר שכבר עבר 900 מתיחות פנים ונמכר עם אותו המנוע כבר מעל עשור ולומר שהוא אמין - זו לא חוכמה. גם סובארו גרנד לאונה שנת 94 יותר אמינה מכל רכב שנמכר היום על הכביש, אז זו חוכמה לעשות השוואה בינהם ? ממש לא.

 

מסכים בהחלט וזה עיקר השוני ביני לבינך. מי שמחפש אמינות בעדיפות גבוהה (שזה רוב עם ישראל בערך) לא מעניין אותו התפלפלויות על יורו 6 מערכות מיחזו אדי שמן ן ויחסי גדישה בטורבו. מעניין אותם תכלס ובזה אאוטלנדר ורסו מאזדה 5 ודומותיה העתיקות טכנולוגית מנצחות ובפער אדיר.
 

דווקא ה SMAX היא דוגמא גרועה לצורך השוואה.

ב SMAX הגיר והטורבו ידועים כבעיתיים ולא שורדים (לזכרוני גם המזגן לא להיט), וכאן יש לך גיר אוטומטי שרץ כבר עשור ואתה יודע שאין איתו בעיות, ובדגם המדובר (מעל 2014) אתה יודע שגם אין שום בעיה אקוטית עם הטורבו או המנוע עצמו.
יש מכלולים כמו השרשרת שאנחנו יודעים שעברו 3-4 עדכונים (ויש גם עדכונים למובילים פנימיים, גלגלות קאמשאפטים ומותחן הידראולי) והדגמים של ה 5-6 שנים האחרונות לא סובלים כרונית ממה שסבל הדגם הראשון של המנוע. לדעתי 2014 זה לא 2016 ולא 2017, היו עדכונים (נסתרים) בדרך שאנחנו לא חשופים אליהם. 

 

 3-4 עדכונים ומודל 2017 סובל מאותן בעיות בטיימינג שהיו בדור 1 בערך. אני לא מהנדס ולא מבין מה יש לסיטרואן ורצועות/שרשראות טיימינג שדווקא את זה הם מייצרים דפוק כל פעם. גם במנוע 1.2 החדש יותר 

 

בתאריך 23.10.2020 בשעה 12:10, איציק נ. כתב:


בעניין משאבת דלק - בדגם הזה (מ 2014) היא הוחלפה וכבר ידועה כמאוד אמינה וחזקה לכן לא ברור לי איך אתה מכניס אותה לרשימה התקלות השכיחות, כי היא ממש לא. גם אם בקבוצת הוואטסאפ שלך היה מישהו שהחליף, לא מדובר במשהו גורף (אנחנו יודעים שאמינות המשאבות הללו לא קשורה רק באיכות הייצור, אלא גם באיכות הדלק שאתה מכניס אליה).

 

אגב הקבוצה לא שלי ואתה מוזמן להצטרף ולתרום מנסיונך. לגבי איכות הדלק ....

יחסית למורכבות של מכוניות יורו-6, הרכב הזה בהחלט בסדר גמור מבחינת אמינות ונותן תמורה מצויינת לכסף (ובדגם של ה-5 מושבים - שלא לדבר על מרווח הפנים ותא המטען שפשוט אין שני להם בקטגוריה).

 

מסכים חוץ מתא מטען לא רואה בו יתרון גדול על המתחרות בכולם בתפוסה מלאה תא המטען זעיר ולא ממש שימושי 

איציק

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, אנחנו יכולים להישאר חלוקים בדיעותינו, לא חייבים להסכים על הכל :-) 

 

בעניין המצערת - אישית לא שמעתי על משהו שכיח, אבל מישהו הציף כאן את העניין הזה (system_x) ולאחר בדיקה - במודל 2017 מותקנת המצערת עם המק"ט החדש.

 

בעניין הטיימינג אני קצת חולק עליך. הוורסיות החדשות יותר טובות ובוודאות שורדות יותר זמן - אבל עוד אי אפשר להגיד שהן מושלמות.

הדור השני בוודאות סובל מפחות בעיות בטיימינג ביחס לדור הקודם. גם מניסיון של קולגות (חבר טוב שיש לו מוסך סיפר לי שיצא לו לפרק סעפת יניקה לבדיקת מצב הפיח אחרי 75K ק"מ ומצא שסתומים נקיים) לא שמעתי על דברים שכיחים או קטסטרופליים כמו בדור הראשון עם דגש על 2010-2012. 
אפרופו דור ראשון - פגשתי לפני שבוע בחור עם 3008 מודל 2014 דור ראשון עם 57,000 ק"מ, שרשרת מקורית. האמת שהופתעתי. הדבר היחיד שהוחלף היה המותחן שגרם לרעש בהנעת בוקר. משאבת הדלק [לחץ גבוה] אצלו התחילה לעשות בעיות, בדור הראשון [יורו 5] עם ה 156 כ"ס זה שכיח - בדור השני כבר יש משאבה אחרת חזקה יותר ולדברי המוסכים אין איתן בעיות סיסטמטיות. המלצתי לו להחליף באופן יזום את השרשרת (לעיתים תקלות במשאבה נגרמות מ"אימפקט" שמגיע מכיוון השרשרת).

עניין הטיימינג לא קשור למנועי 1.2T, שם מדובר ברצועה והכשל היחידי היה הוא אצל יצרן הרצועה (סיטרואן או פיג'ו לא מייצרות את הרצועה בעצמן). לא היה כאן כשל תיכנוני. לצערי תקלות ייצור הן לא דבר נדיר במיוחד.

ולמרות הכל - תקלות (באופן כללי) הן לא מנת חלקן של PSA בלבד, אלא של עוד יצרנים שהמציאות הזו טופחת על פניהם בגלל שחרטו על דגלם גם מעט קידמה. מאוד קל להיתפס לדגמים שנמכרים כחדשים כאשר בפועל הם בני 10 ומעלה (או משומשים) ומיושנים טכנולוגית - ולהשוות אותם למכוניות מתקדמות יותר. אז נכון, כמו שאמרת, יכול להיות שהרוב בישראל היה רוצה מכונית שלא מתקלקלת אף פעם - אבל ישראל זה לא כל העולם, ולא כולם בישראל חושבים בדיוק אותו הדבר בתחום הזה.
לכל אחד יש דבר או יותר שהוא אוהב במותג כזה או אחר, יש גם עניין של טעם וגם עניין של פרקטיות - וכל אחד עושה לעצמו את החשבון על מה שהוא מעדיף לשלם ועל מה לא. חלק מהמכוניות בדור הראשון של ה EP6 טורבו היה סובל מתקלות בצרורות, בדור השני זה רחוק מזה by far.

 

בעניין טיימינג - דעתי האישית:
בעבר הלא רחוק היה נהוג לבצע החלפת רצועת תזמון כל 4-5 שנים.
המעבר לשרשרת הבטיח לכאורה מוצר שאינו דורש טיפול לאורך שנים, אבל לא בהכרח שזו היתה כוונת המשורר. בפועל הם השיגו דיוק, אבל הדיוק הזה עולה לא מעט כסף.
לדעתי, מי שרוצה ללכת על בטוח, צריך לנהוג במכונית עם שרשרת כבמכונית עם רצועה - להחליף יזום כל 4-5 שנים.
הפירוקים הראשונים במנוע EP6 טורבו מעט מעצבנים בפעם הראשונה (אחרי הפעם הראשונה זה קל יחסית), אבל טכנית ההחלפה עצמה של השרשרת ממש לא מסובכת.
 

המהדרין יכולים לבצע בדיקה אחרי 3-4 שנים ולהחליט אם כדאי להחליף את השרשרת או לא.
ממידע ששאבתי באינטרנט - 
1.  הבדיקה הראשונה צריכה להתבצע במחשב לנתון הזרקת הדלק Short term bank ו-Long term bank, הערכים בסרק צריכים להיות מספר חד סיפרתי מאוד נמוך, מספר אחד חיובי ולרוב השני שלילי. טרם בדקתי את הנתון הזה (בעצמי) בפועל ע"י מחשב, אעדכן בהמשך אם זה נכון בפועל.
2. הבדיקה השניה מצריכה פירוק מכסה שסתומים, נעילת גלגל תנופה ובדיקה של הזוויות של הקאמשאפטים. כאן אפילו אתה לא חייב את הסט נעילה, אלא רק מדידה של זווית הקאמשאפט  (לא משהו מסובך, יש חובבים שהשתמשו באפליקציה לטלפון סלולארי שהיא מד זווית [חיישן ג'יירו פנימי] - ובהתאם לנתוני היצרן יש לבדוק שלשרשרת חדשה עד 10,000 ק"מ הטווח המותר הוא בין 89 מעלות ל 91 מעלות צלזסיוס לקמשאפט יניקה. לשרשרת מעל 10,000 ק"מ - הטווח הוא בין 87.9 ל 90.5 מעלות צלזסיוס).
ראיתי פנטנטים יותר יצירתיים מזה לבדיקת הזווית, אבל הם לא נותנים שום מספר מדוייק ולכן אין טעם להזכירם.

איציק

  • מעניין 1

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 23.10.2020 בשעה 01:37, yd b-4 כתב:

דוגמאות לתקלות?

 

שרשרת טיימיניג או מותחן  שנמתחת/נדפקת

מצערת

מכסה שסתומים

משאבת דלק לחץ גבוה

קניסטר/מיכל דלק

2 חברים שלי דיווחו על החלפת ממיר קטליטי (במודל 16 140 אק"מ)

הלוואי שזה היה הכל.

בנוסף לזה יש גם:

צורך בניקוי פיח - לפי אחד המוסכים המתמחים יש לבצע במרבית הרכבים סביב 100 אלף קילומטר.

גומיות שסתומים מתייבשות והמנוע מתחיל לאכול שמן.

ואם עוזבים את המנוע כי סה"כ התמונה הכללית העגומה הולכת ומתבהרת- גם כפתורי ההתנעה כושלים עם הזמן, לרוב באופן בו לא ניתן לכבות את המנוע.

  

בתאריך 23.10.2020 בשעה 12:10, איציק נ. כתב:

זו לא חוכמה להשוות רכבי יורו 6 עם מנוע טורבו בנזין, לרכבים פשוטים המבוססים של טכנולוגיה של לפני 20 שנה, אטמוספריים. אם תבדוק, תראה שגם אצל היפאנים עם מנוע טורבו בנזין יש בעיות. תתפלא לשמוע שגם אצל הקוריאנים יש בעיות, וגם שם מחליפים ממירים קטליטיים וטורבו-אים. זה שלא קוראים על זה כאן בפורום - לא הופך כל רכב אחר (שלא מוזכר כאן)  לאמין. לקחת כדוגמא רכב עתיק כמו האאוטלנדר שכבר עבר 900 מתיחות פנים ונמכר עם אותו המנוע כבר מעל עשור ולומר שהוא אמין - זו לא חוכמה. גם סובארו גרנד לאונה שנת 94 יותר אמינה מכל רכב שנמכר היום על הכביש, אז זו חוכמה לעשות השוואה בינהם ? ממש לא.

על פניו טיעון סופר משכנע, יורו 6, ברור שיהיו מלא תקלות.

רק שאז ניסיתי להיזכר באיזה 6-7 תקלות מקבילות שיש למנועי TSI (מנוע, לא גיר; לא לקחת את הדיון למקומות אחרים) ואופס, אין כאלה. 

ומה עם המנוע 2.0 של וולבו? נכון, צריך להחליף קניסטר באלפיים שקל אחרי שש שנים. אבל זהו בעצם.

ואיזה תקלות יש למנוע 1.6 טורבו של קיה יונדאי?

ואפילו לא נתרחק ונשאר בבית PSA, גם הפיורטק אמנם סובל מאוד מנושא הרצועה ודורש גם ניקוי פיח, אבל זהו פחות או יותר. אפילו בו אין כל כך הרבה תקלות ובטח לא בעלויות תיקון כאלו.

 

ובאיזה רכבים יפאניים וקוריאניים יש בעיות סדרתיות של טורבו וממירים? אשמח לפירוט בבקשה.

אני מכיר רק את הדוגמא של מנוע טורבו של הונדה סיוויק, שיש לגביו טענות לצריכת שמן. אבל זה שלהונדה אולי התפלק מנוע כושל לא אומר שצריך לקנות מנוע כושל דור 2.0 של PSA.

 

בתאריך 23.10.2020 בשעה 12:10, איציק נ. כתב:

דווקא ה SMAX היא דוגמא גרועה לצורך השוואה.

ב SMAX הגיר והטורבו ידועים כבעיתיים ולא שורדים (לזכרוני גם המזגן לא להיט), וכאן יש לך גיר אוטומטי שרץ כבר עשור ואתה יודע שאין איתו בעיות, ובדגם המדובר (מעל 2014) אתה יודע שגם אין שום בעיה אקוטית עם הטורבו או המנוע עצמו.

SMAX דווקא דוגמא מצוינת.

דבר ראשון הטורבו שם יכול להחזיק גם מעל ל- 180K ק"מ. וכמו שאמרת קודם בכל מנוע טורבו הולך הטורבו, לא?

ולגבי הגיר, דבר ראשון מדובר בתקלה בינארית. או שזה קורה במגרש שלך או שלא. ב- SMAX לא קונים אוטו בן 5 ומתחילים לשלם 2,000-3,000 שקל כתשלום רבעוני למוסך כמו ב-THP. גם תקלת הגיר מתרחשת ב-SMAX, היבואן לוקח אחריות על הבעיה עד 5-6 שנים ולאחרונה (אמנם עם התערבות של עורך דין תותח) אני מכיר מקרה בו היבואן לקח אחריות על גיר של מונדאו בת 8 (!!!) וביצע עבודה של של כ- 20K ש"ח בתמורה לאלפים בודדים.

והכי חשוב- ל-SMAX יש יתרון יחסי בכך שהוא בעצם 'חד קרן' - מיניוואן סופר מרווח ובמקביל גם רכב מהנה לנהיגה, עם שילדה מעולה וביצועים נהדרים. אוטו שאולי שווה 'להסתבך' בשבילו באחזקה יקרה ותיקונים. על הפיקאסו, להבדיל גם מסיטרואנים של פעם, ממש אי אפשר להגיד את זה. אוטו נחמד וזהו, אבל לדעתי לגמרי לא שווה את כאב הראש.  

 

בתאריך 23.10.2020 בשעה 12:10, איציק נ. כתב:

יש מכלולים כמו השרשרת שאנחנו יודעים שעברו 3-4 עדכונים (ויש גם עדכונים למובילים פנימיים, גלגלות קאמשאפטים ומותחן הידראולי) והדגמים של ה 5-6 שנים האחרונות לא סובלים כרונית ממה שסבל הדגם הראשון של המנוע. לדעתי 2014 זה לא 2016 ולא 2017, היו עדכונים (נסתרים) בדרך שאנחנו לא חשופים אליהם.

גם ב- THP הישן לכל רכיב תקול היו 3-4 עדכונים. ההיסטוריה מוכיחה שזה לא שינה מאום. מה שהיה בעייתי נותר בעייתי. אולי מחזיק קצת יותר אבל עדיין רחוק מאמין. 

 

לפני שעה, איציק נ. כתב:

אפרופו דור ראשון - פגשתי לפני שבוע בחור עם 3008 מודל 2014 דור ראשון עם 57,000 ק"מ, שרשרת מקורית. האמת שהופתעתי. הדבר היחיד שהוחלף היה המותחן שגרם לרעש בהנעת בוקר. משאבת הדלק [לחץ גבוה] אצלו התחילה לעשות בעיות, בדור הראשון [יורו 5] עם ה 156 כ"ס זה שכיח - בדור השני כבר יש משאבה אחרת חזקה יותר ולדברי המוסכים אין איתן בעיות סיסטמטיות. המלצתי לו להחליף באופן יזום את השרשרת (לעיתים תקלות במשאבה נגרמות מ"אימפקט" שמגיע מכיוון השרשרת).

מה מפתיע בזה? אפילו ב-308 טורבו 2008 שהייתה לאשתי האוטו המתין 6 שנים כדי להיפרד מהשרשרת המקורית. אז אחרי שלוש רויזיות בעצם הגענו למצב בו השרשרת שורדת אותו דבר, אבל המותחן מסיים חייו אפילו קודם... אכן, מעודד.

כשרכשתי את ה-308 הדעה בפורסום בזמנו הייתה כי המנוע אמין לחלוטין למעט צורך בניקוי פיח ונושא השרשרת המתארכת. כבר אז לגבי השרשרת נאמר שהיא בעצם לא בעיה כי יש רויזיה חדשה שפותרת לחוטין את כל הבעיות ולאחר שמחליפים יש שקט לכל החיים. ממש.

כשהמנוע התחיל להתפרק, ווואו איך הוא התפרק.

 

לסיכום, לא כל כך מזמן טענתי (והרבה חלקו עלי) שצריך להמתין פרק זמן דומה של 6 שנים לפני שנותנים למנוע 165 המחודש קרדיט של מנוע אמין. והנה כעבור עוד 6 שנים אנחנו מתחילים לראות את המרצעים יוצאים מהשק גם לגבי ה- THP ה"חדש", שזכה פה לטייטל מנוע "אפס תקלות".

והנה, פתאום כעת מתחילה לחלחל ההבנה כי בעצם גם המנוע החדש בתחילת דרכו (2014-2015, גם 2016?) לא בדיוק אמין. אולי פחות קטסטרופה משהיה אבל ממש רחוק מלהיות 'ראש שקט'.

אז מה ההמלצה עכשיו, לקנות 2017 מתוך עוד Wishful thinking שהפעם באמת הבעיות נפתרו? לדעתי זה כבר נראה כמו הימור, ולא אחד כזה עם סיכויים גבוהים להצליח.

 

שי

  • אהבתי 3

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, שי כתב:

הלוואי שזה היה הכל.

בנוסף לזה יש גם:

צורך בניקוי פיח - לפי אחד המוסכים המתמחים יש לבצע במרבית הרכבים סביב 100 אלף קילומטר.

 

בוודאות ואחריות, הצורך בניקוי פיח המנועי דור 6 לא קיים (כל עוד המנוע סטוק ולא הורכבו מסנני אוויר פתוחים). במנועי דור 5, הצטברות בפיח על השסתומים נבעה מבעיות בשרשרת התזמון שפגעה בדיוק של מערכת תזמון השסתומים ומכאן הדרך הייתה קצרה להצטברות פיח על שסתומי היניקה. במנועי יורו 6 אין כשל ידוע ומוכר בשרשרת (זה לא אומר שלא היו תקלות ייצור בסדרות מוגבלות). אני מכיר אישית בעלים של פיג'ו 208 GTi מודל 2013 (מנוע יורו 5 שבשנתון הזה כלל כבר שרשרת ומובילים מעודכנים), יד ראשונה וקרוב ל-170K ק"מ שמעולם לא עברה ניקוי שסתומים ונוסעת יופי (הכשל היחיד שהוא חווה הוא במשאבת הדלק לחץ גבוה, שגם היא הוחלפה הדגם הרבה יותר חזק במנועי יורו 6). 

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יתכן שב 208gti זה לא קיים, אבל נתקלתי במספר thp165 שדרשו ניקוי פיח. וידאתי זאת מול מוסך מתמחה שאישר בפניי שהתקלה עודנה קיימת אף במנועים החדשים יותר (165, לא שוחחנו על 208 כ"ס).

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מר שי היקר היה לך מנוע 165THP?

לי כן היה ועדיין יש, שנים רבות

כמעט כל מה שאמרת לא מדוייק ולא נכון.

מעולם לא ניקיתי פיח ולא נדרש לכך.

מתג הפעלה ניתן להחלפה בעלות לא גבוהה, בפועל באחד הרכבים היתה לי בעיה זו, בנוכחי אין לי בעיה.

שרשרת אני החלפתי באופן יזום אך לא כי נדרשתי לכך.

לדעתי הפיקאסו הוא סוג של חד קרן שאין לו מתחרים במחיר, הSMAX פשוט יקרה מאוד לאחזקה, מאוד!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעה, שי כתב:

יתכן שב 208gti זה לא קיים, אבל נתקלתי במספר thp165 שדרשו ניקוי פיח. וידאתי זאת מול מוסך מתמחה שאישר בפניי שהתקלה עודנה קיימת אף במנועים החדשים יותר (165, לא שוחחנו על 208 כ"ס).

 

מנועים בטכנולוגיה הזאת, יש לתחזק בהקפדה יתרה על שמן שעומד בתקן ספציפי ומסננים מקוריים או חלופיים איכותיים (OEM). לא מעט מכוניות משרתות בציי רכב וחלק לא מבוטל של ציי הרכב משתמשים במסננים חלופיים/סיניים מאיכות נמוכה, ומכאן יכול להיות שמכוניות שתוחזקו בצורה שאינה "לפי הספר" סובלים מהצטברות משקעים על השסתומים. 

גם במנועי TSI יש עדויות פה ושם על מנועים שנזקקו לניקוי, אבל מהכרות קרובה עם מכוניות VAG שתוחזקו "לפי הספר", לא יצא לי להיתקל בצורך לניקוי כזה.

  • מעניין 1

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, אליהו שבת כתב:

מר שי היקר היה לך מנוע 165THP?

לי כן היה ועדיין יש, שנים רבות

כמעט כל מה שאמרת לא מדוייק ולא נכון.

מעולם לא ניקיתי פיח ולא נדרש לכך.

לא היה לי ולדעתי טוב שכך. כמעט השתכנעתי מדברים שקראתי בפורום לגבי סיומן של התקלות. לכן התחלתי לפתוח עיניים, לבדוק ולעיין בהיסטוריה של רכבים שהוצעו למכירה. ראיתי מה שראיתי, נאמר לי מה שנאמר לי וזו המסקנה אליה הגעתי. אם אתה לא סומך עלי בוודאי אורן שירותי רכב ראו מעט יותר THP165 ממני וממך ביחד:

  

לפני 3 שעות, menir1 כתב:

 

מנועים בטכנולוגיה הזאת, יש לתחזק בהקפדה יתרה על שמן שעומד בתקן ספציפי ומסננים מקוריים או חלופיים איכותיים (OEM). לא מעט מכוניות משרתות בציי רכב וחלק לא מבוטל של ציי הרכב משתמשים במסננים חלופיים/סיניים מאיכות נמוכה, ומכאן יכול להיות שמכוניות שתוחזקו בצורה שאינה "לפי הספר" סובלים מהצטברות משקעים על השסתומים. 

גם במנועי TSI יש עדויות פה ושם על מנועים שנזקקו לניקוי, אבל מהכרות קרובה עם מכוניות VAG שתוחזקו "לפי הספר", לא יצא לי להיתקל בצורך לניקוי כזה.

הרכבים עליהם הסתכלתי טופלו במוסכים מורשים. אם במוסך המורשה רימו ושמו פילטר סיני ושמן אמריקן איגל ורשמו בחשבונית משהו אחר, קטונתי. ככלל אני נמנע וממליץ להימנע מיוצאות ליסינג, אבל מהמעט שראיתי שמתי לב שחברות הליסינג מקפידות כמעט תמיד לטפל ברכבים הללו במוסכי לובינסקי. אולי מכיוון שמדובר ברכבים יקרים יחסית (במקור) ואולי מכיוון שהם מודעים לרגישות ואולי שילוב של השניים. 

 

אגב חברות הליסינג נוטות הרבה יותר לחפף בתחזוקה של האוקטביות למינהן בהשוואה לפיקאסו וב-VAG הבעיה חמורה אף יותר לאור קיומם של מסננים מזויפים בשוק וכן תקן השמן הנדרש מוצע על ידי אינספור יצרני שמן, חלקם מותגי מדבקה ולואו קוסט למינהם.

 

שי

עריכה אחרונה על ידי שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גילוי נאות: אני נוהג על פיקאסו שחוט מליסינג מרובה נהגים שעבר התעללות.

לא נדרש מעולם ניקוי פיח

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב ששי כתב את זה בצורה אגרסיבית ממש. אבל הוא צודק תדמית אמינות בפורום בטווח של 5 שנים לא שווה הרבה. וזה מה שהבאתי ראיה מהSMAX אז כמה שבחים בשנים הראשונות על אמינות ללא דופי- וכולנו יודעים מה האמת.

 

כאחד שמחזיר ונהנה מC4 המהוללת אני ממש לא ממהר להמליץ לחברים ובני משפחה. לא מתאים לכל אחד והיא ממש לא מציאה עם הירידת ערך ועלות התיקונים והשדרוגי חלקים קלות יכלתי לקנות רכב שעולה 30% יותר בכיף.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
הרכבים עליהם הסתכלתי טופלו במוסכים מורשים. אם במוסך המורשה רימו ושמו פילטר סיני ושמן אמריקן איגל ורשמו בחשבונית משהו אחר, קטונתי. ככלל אני נמנע וממליץ להימנע מיוצאות ליסינג, אבל מהמעט שראיתי שמתי לב שחברות הליסינג מקפידות כמעט תמיד לטפל ברכבים הללו במוסכי לובינסקי. אולי מכיוון שמדובר ברכבים יקרים יחסית (במקור) ואולי מכיוון שהם מודעים לרגישות ואולי שילוב של השניים. 
 
אגב חברות הליסינג נוטות הרבה יותר לחפף בתחזוקה של האוקטביות למינהן בהשוואה לפיקאסו וב-VAG הבעיה חמורה אף יותר לאור קיומם של מסננים מזויפים בשוק וכן תקן השמן הנדרש מוצע על ידי אינספור יצרני שמן, חלקם מותגי מדבקה ולואו קוסט למינהם.
 
שי
דווקא אורן חבר בקבוצת וואטסאפ של בעלי הפיקאסו וטען שלא נתקל בצורך לבצע ניקוי פיח ב thp165.

בכל מקרה ויכוח מיותר, כל אחד והשיקולים שלו, גם אני אמרתי מי שרוצה smax שיקנה, מי שרוצה אאוטלנדר שיקנה, כל אחד והמכסה לסיר שלו. אחרי בעלות על מונדאו שסבלתי מהמזגן שלה אין מצב שהייתי קונה אס מקס גם אם הייתה יותר אמינה ועם עוד 100 כ''ס. אאוטלנדר? טוב ונחמד אבל בתקציב שלי בלי מזגן מאחור ואז שוב ילדים מזיעים.

יותר מכל זה אני השפן נסיונות שלכם, מתכנן להחזיק ברכב 3-4 שנים או שאזכה בלוטו ןיהיה לי כסף לקרניבל, עד אז זה מה יש.

Sent from my MI 9 using Tapatalk

  • אהבתי 1

Citroen C4 Grand Picasso 2016 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ביננו, רוב רכבי 7 מקומות באורך של 4.5 מטר צפוף מדי ל 7 נפשות על ציודן. אבל במחיר הזה לא תצליח לקנות סורנטו.

זו פשרה סבירה בין מחיר לשימושיות.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הדיון הזה עקר.

 

שי כנראה אכל חרא מה-308 טורבו שנת 2008 שקנה (למרות שכבר דאז אמרתי לו שהוא בחור אמיץ מאוד ולא הייתי נוגע במנוע הזה עם סמן לייזר) אבל שי - לאורך השנים לא ממש טרחת לשתף מה עבר עליך, מעניין (פחדת שהמחירון ירד עוד יותר ? חששת מפגיעה בסיכויי המכירה של הרכב ? אני מהמר שכן).

ככל הנראה ה 308 היתה המסמר האחרון בארון הקבורה של מכוניות PSA שהחזקת לאורך שנים רבות, ומהאופן שבו אתה מגן בחירוף נפש על ה SMAX, נראה לי שניתן להסיק שקנית SMAX (אולי היא עוד חדשה אצלך, לכן אתה אולי נמצא בתקופת ה"high").

אגב, להחזיק 6 שנים עם אותה השרשרת במודל 2008 זה שיא (!). באותה תקופה עוד עבדתי ברשת היבואן וב-2009 כבר התחילו לטפטף מכוניות עם בעיות ובמהלך 2010 כבר ידענו היטב מה זה לבדוק את השרשרת.
גומיות שסתומים זה נושא מוכר ב 156 כ"ס. ב 165 כ"ס (אם נסתמך על התיאוריה שלך, "רק" 6 שנים על הכביש) לא בטוח שהוא מספיק "מבושל" בשביל לקבוע אם זה נושא שחוזר על עצמו או לא. בינתיים 6 שנים וזה עדיין לא משהו שחוזר לפי מה שרואים בשטח.

אתם יכולים לדבר עם רון (VW), גבע, אורן... מי שאתם רוצים - הם מתפרנסים מהתיקונים האלו.

ל TSI היו בעיות בשרשראות ועדיין יש (להזכירך, ב TSI שהיתה לכם במשפחה היה "קמפיין" להחלפת השרשרת). רגע, מה זה "בעיות" ? השרשרת מתארכת, היא לא מחזיקה לנצח, ולכן צריך להחליף אותה.

הידעתם שגם ב VW וגם ב-קיה מתקלקלים מגדשים ? כן כן, מסתבר שאלו דגמים מיוחדים שהיצרן מציע להם חלקי חילוף ! (בכל יתר הדגמים - אין, כי זה לא מתקלקל - סופר דופר אמין. אם זה מתקלקל אתה מחליף אוטו).
בתיבות כפולות מצמדים עדיין יש בעיות. אלו לא דברים שבאים כל בוקר או רבעון או שנה, אלא אחת לכמה שנים בד"כ. איך שי אומר - "זה כמו תקלה בינארית, או שזה קורה במגרש שלך - או שלא" (כשזה קורה ב SMAX וזה אצלך -  זה בסדר, כי זה בינארי (!) - כשזה קורה אצל אחרים - זה "לא אמין").
אגב, גם ב VW נוטים לנקות פיח משסתומי היניקה כל בערך 100K ק"מ
 

למעט כמה דגמים איזוטריים עם מנוע אטמוספרי והזרקה עקיפה שנחשבים ל "אמינים ביותר", כולם סובלים מבלאי\תקלות כאלה ואחרות, כל אחד ובנקודות התורפה שלו.
ה SMAX עדיין סובלת מבעיות בגירים כפולי המצמדים שלה, טורבו, פה ושם מנועים, צריכת דלק שערורייתית (כל מי שהחזיק דיווח, חפש גם באתרים ישראליים) ומזגן שהוא "לא משהו" בלשון המעטה.
אמין זה ממש, אבל ממש, לא.

הסיכוי למצוא היום רכב מודרני חדיש, יורו 6 ומשהו עם מנוע טורבו בנזין, שיסע ק"מ שנתי ממוצע במשך 10 שנים בלי שום (!) - תקלה הוא דיי אפסי.

עכשיו הכל תלוי איך מסתכלים על הבעיות האלו.


שרשראות תזמון -כנראה שלא נועדו לשרת אותנו, הלקוחות, כרכיב "נטול תחזוקה" אלא יותר את גחמות המנועים ותקני זיהום האויר. אם נתייחס אליהן כרכיב מתבלה ונחליף באופן יזום כמו רצועת טיימינג "של פעם" כל 4-5 שנים, פתרת לעצמך הרבה בעיות.

בכל מה שקשור לפיח בשסתומי יניקה - להבנתי *כל* מנועי הזרקה ישירה נפגעים מהדבר הזה, מי יותר מי פחות. לדעתי עד כה נצברה כמות מכובדת של מידע על הנושא הזה, אבל זה לא סוף פסוק וזה עדיין נלמד בשאיפה למציאת פתרון. אין ספק ששיפור השרשראות בהחלט תורם לצימצום הצטברות הפיח, והדוגמא של ה THP200 מול THP156\165 היא דוגמא ריאלית ומצויינת (ב THP200 יש שרשרת חזקה יותר וזה דגם שכבר שנים אחורה לא סבל באופן כרוני מפיח בשסתומים. בהתחלה "האשימו" רק את המכסה שסתומים, אח"כ הבינו שזה בעיקר בגלל השרשראות).

גם יצרני השמנים, עם המעבר לתקן SN PLUS ותקן SP החדש, שמות דגש על שמנים המיועדים לרכבים עם מערכות תיזמון מונעות שרשרת. הנושא הזה חובק עולם ולא מדובר על יצרן אחד או שניים שסובלים ממנו.
בניגוד לשנת 2008-2010, היום תקני השמנים החדישים מקפידים על שיפור והגנה בנושאים הנ"ל שכל היצרנים עם המנועים המודרניים סובלים מהם (הגנה משופרת למערכות עם שרשראות תיזמון, התמודדות והפחתה של Low Speed Pre Ignition, עמידות משופרת להגנה בזמן עבודה בטמפ' גבוהה לבוכנות ולמגדש הטורבו, שיפור מתמשך בצריכת הדלק וכד').
 

בעניין שמירת הערך וסחירות - תרשו לי לציין שאם כבר מדברים על גרנד פיקאסו דור-2 ו SMAX (שנמכר כאן עד שנת 2014) , הן דיי דומות...כך שאין פה שום עניין של "SMAX שומר מחיר פצצה והגרנד פיקאסו מתרסק" - same same כל רכב בהתאם לק"מ שלו ולמצב שלו.
בעניין מרווח הפנים - שתי המכוניות עם אותו בסיס גלגלים (2.84-2.85), אך האורך הכללי שונה בכמעט 20 ס"מ לטובת ה SMAX. בפועל זה תלי המון איך סידר היצרן את המושבים בתא הנוסעים, מי יותר מי פחות, זה מה יש.

בניגוד למה שאנשים בד"כ עושים (מסתירים מידע בשביל לא לפגוע בסיכויי המכירה של הרכב שלהם כאן בפורום), אני *תמיד* טורח לעדכן, בגילוי נאות מלא, על היסטוריית הרכבים שברשותי (גם עם ה C4 2.0SX-PK 2007 היתה לי "שנה בינארית" [כמו ששי אומר] וחטפתי שם כמה סתירות - לא פחדתי לשתף. אני לא מתבייש בזה ולא חושב שזה פוגע לי בסיכויי המכירה - אולי אפילו להפך, משפר לי אותם).

איציק נ. - כרגע רק עם 45K ק"מ (165 כ"ס) ומבטיח לעדכן בגילוי נאות מלא גם בעתיד (גם לטובה וגם לרעה, אפילו אם הוא יעצבן אותי ממש והחלטתי לשרוף אותו או לזרוק אותו לים :-P ;-);-);-)).

  • מעניין 2

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...