Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה לגיפון/משפחתי נוח ומרווח


מיכל44
 שיתוף

שימו לב! השרשור הזה בן 412 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום, מחפשת המלצה לגיפון או רכב משפחתי שיהיה נוח מרווח ובעיקר נוח לנסיעות ארוכות בתוך העיר. כך, שלא יורגש כל פירור על הכביש, כייפי לנהיגה, מפנק. צריכה שיהיה מקום מרווח בבאג' ומאחורה להעמסת ציוד. מעבר לזה החיפוש הוא ללינסינג כך שכרגע התקציב אינו שיקול (כמובן, רכבים יחסית סטנדרטיים בשוק) (לא אאודי וכדו')

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הגדרת, תקציב, קטגוריה ומה זה בדיוק:

לפני כשעה, מיכל44 כתב:

מקום מרווח בבאג' ומאחורה להעמסת ציוד

בהעדר כל אלו, בניחוש ראשוני הייתי מתחיל בסיטרואן C5 איירקרוס, שיהיה מהנוחים, ודי "מפנק" בגרסה היותר יקרה שלו. אם הוא לא מתאים אפשר להמשיך ל-3008.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיה סלטוס החדש נראה כמתאים, נוח מאד, תא מטען גדול, מרווח ומאובזר יחסית (חשוב לבחור בדגם המאובזר), בעל גיר רציף שמאד מתאים לשימוש עירוני.

 

כמובן שאם התקציב אינו שיקול כפי שציינת אז תשקלי בכלל מרצדס או במוו :wink:

עריכה אחרונה על ידי green
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה בליסינג הייתי בודק שברולט אקווינוקס, הוא מוצע לרוב במחירים אטרקטיביים.

רכב מרווח מאוד, נוח, מרמת הגימור האמצעית יש ריפודי עור שמשדרגים את ההרגשה בתא הנוסעים ולאחר העדכון שעבר הוא מגיע עם מערכות בטיחות אקטיביות חשובות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההמלצות. בכל אופן מחדדת את הצורך שלי. אני מחפשת שהנהיגה תהיה כייפית וששיבושי כביש לא יעברו לתא הנהג. כלומר, רכב שכיף לנהוג בו (בהחלט גיר רציף עושה את העבודה) וכן, בידוד טוב משיבושי כביש. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"כיפי לנהיגה" זה מושג מעורפל, אבל לרוב מציינים אותו דווקא בהקשר של נהיגה ספורטיבית ומתכוונים לרכב בעל התנהגות כביש טובה שזה אומר מתלים על הצד הנוקשה יותר, הגה מתקשר (שזה מושג עוד יותר מעורפל 😁) מנוע חזק, גיר ידני או אוטומטי אבל לפחות עם הילוכים (פלנטרי או רובוטי ולא גיר רציף) וכיוצ"ב.

 

ברור שלא לזה את מתכווננת. נראה שהנוחות של הרכב הוא הפרמטר החשוב לך ובעקיפין את מקשרת את זה לכיף מהנהיגה או לכיף מהנסיעה. אבל יש בהחלט הנאה מנהיגה ברכב נוח, בעל מערכת הנעה חלקה, מאובזר וכיוצ"ב.

 

רכב נוסף שיכול להתאים הוא טויוטה קורולה סטיישן היברידי (דגם ספייס או ספייס פלוס, עדיף ספייס פלוס המאובזר יותר). מאד מאד נוח ברמת המתלים ובעל תא מטען גדול ושימושי, היחידה ההיברידית מאד נעימה וחלקה לנסיעה בעיר ומאד חסכוני בדלק. יש לאחרונה הרבה מוניות כאלו שנוסעות בעיר.

 

רכבים נוספים שיכולים להתאים, אבל הם בטווח מחיר גבוה יותר והם גדולים יותר ולכן בנסיעות עירוניות יכולים להיות מסורבלים, אבל אפשר להסתדר איתם:

 

טויוטה ראב 4 היברידי, דומה לקורולה אבל גבוה ורחב יותר, תא מטען שימושי יותר, מאובזר יותר, מרשים יותר ובעל ביצועים טובים יותר, נוח ברמת המתלים אבל אולי פחות מהקורולה (תבדקי בנסיעת מבחן). חסכוני אבל פחות מהקורולה.

 

מיצובישי אאוטלנדר phev, מדובר ברכב פלאג אין שניתן להטעין אותו ולנסוע רק על חשמל 30 - 40 ק"מ בעיר שזה אומר נסיעה שקטה לחלוטין ותא מטען די גדול (קטן יותר מהנ"ל אבל) ושימושי. יחסוך הרבה כסף על דלק. נוח ברמת המתלים אבל נדרשת נסיעת מבחן כמובן. חסרון: לקראת סוף השנה הבאה יגיע לישראל דגם חדש לגמרי.

 

סובארו פורסטר, נוח ברמת המתלים, גבוה מאד, תא מטען גדול, גיר רציף. אבל אוכל הרבה דלק.

 

לכל הרכבים שציינתי (כולל הקיה אבל אולי מלבד הסובארו) יש פונקציית " אוטו הולד" שמאד שימושית בעיר (מחזיקה את הרכב במקום בעת עצירות בלי צורך ללחוץ על דוושת הבלם עם הרגל).

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי תגובתך. בהחלט הבנת את כוונתי.  אבדוק את האופציות שציינת. כי זה בהחלט מה שאני מחפשת. נוחות ברמת המתלים, מאובזר, ותא מטען גדול ושימושי. אז תודה ואם יש המלצות נוספות אשמח לשמוע...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקיה מתלים רכים ולכן הרכב מתנדנד בנסיעה עירונית על כבישים משובשים.

 

הSUV הנוח ביותר הוא הסיטרואן C5.

 

אחריו הפיגו 3008,יש לו מתלים סופגי מהמורות ,בידוד רעשים מעולה,והוא מהנה לנהיגה להבדיל מהסיטרואן והקיה.

 

תנסי,תעשי נסיעת מבחן.

עריכה אחרונה על ידי Ron.P
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על סמך מה נקבע שהסיטרואן הוא הנוח ביותר? נוחות זה עניין סובייקטיבי, הסיטרואן מצליח לשכך מהמורות אבל באופן כללי הוא מתנדנד ורך מדי, אני אישית לא הרגשתי בו נוח וזוויות הגלגול הגדולות בשילוב מושבים רכים ולא מספיק תומכים גורמים לעייפות בנסיעות ארוכות.

שברולט אקווינוקס שהמלצתי עליו כאן מצליח לאזן יותר טוב בין שיכוך מהמורות לריסון וגם טויוטה ראב 4 שהוזכר כאן עושה את אותו הדבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיטרואן מתנדנד והאוניה האמריקאית לא מתנדנדת?,טוב..

 

והטויוטה נוקשה ומרגישים בה כל סדק בכביש,איך הגעת לטויוטה??,כמעט כל SUV אחר יהיה רך ממנה.

 

אני באמת מציע לפותחת השרשור לבצע נסיעות מבחן.

עריכה אחרונה על ידי Ron.P
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסיעת מבחן זה תמיד מומלץ, אבל למרבה הצער לא תמיד היא מספיקה לצורך התרשמות נכונה, למעשה כמעט תמיד היא לא מספיקה.

 

יש גם פרמטרים כלליים שמשפיעים עלנוחות הנסיעה.

 

לחצי אוויר בצמיגים יכול מאד להשפיע על נוחות הנסיעה ובייחוד בנסיעת מבחן קצרה. 

 

חתך הצמיגים, ככל שהוא גבוה יותר כך הנוחות גבוהה יותר.

 

יש גם ענין בסיסי יותר של תצורת המתלים והאם המתלה האחורי הוא רב חיבורי שתורם לנוחות הנסיעה או מתלה אחר כגון קורת מתח.

 

יש גם את ענין תצורת הרכב, בג'יפונים שהם גבוהים יותר, בדרך כלל כיול הרכב נוקשה יותר מרכבים משפחתיים נמוכים יותר, זאת כדי להתגבר על הנדנוד וזויות הגלגול שנגרמים עקב הגובה הנוסף שלהם.

 

ספיציפית דגמי טויטה החדשים מורכבים על פלטפורמת tnga וכיול מוצלח שמביאים לתוצאות יפות מאד מבחינת נוחות הנסיעה, כך על פי עיתונות הרכב.

 

ספיציפית הרכבים שאוזכרו כאן, הראב 4 והקורולה מצויידים במתלה אחורי רב חיבורי. פיז' 3008 וסיטרואן c5 במתלה אחר פשוט יותר.

 

באופן אישי נהגתי 15 יום באירופה בפיז'ו 5008 שכיול המתלים בה כנראה דומה לפיז'ו 3008, והתרשמתי כי הנוחות רק בינונית, עיקר הבעיה היא במעבר על פסי רוחב שקועים שאז הרכב קופצני. בכל מקרה זאת לא נוחות הנסיעה המלטפת שאת מבקשת.

 

הסיטרואן מצויידת בבולמים מיוחדים שאמורים לתרום לנוחות הנסיעה, בעיתונות שיבחו אותם, אבל בפורום נכתבו הודעות מבעלי רכב כזה שהנוחות לא כמו שמצפים. לא נהגתי.

 

הראב 4 הקודם קיבל בעיתונות הרכב ביקורות רעות על נוחות הנסיעה, הראב 4 החדש קיבל ביקורת מעורבות למיטב זכרוני. לא נהגתי בו.

 

 ביקורות מעיתונות הרכב צריך לקחת בערבון מוגבל בכל מקרה, כי גם הם מתרשמים בסך הכל מזמן נהיגה קצר.

 

 גם הקורולה סדאן קיבלה ביקורות מעורבות, אבל אני יכול להגיד לך באופן אישי, אחרי שנה וארבעה חודשים עם הקורולה סטיישן שבבעלותי (שכנראה כיול המתלים בה זהה לסדאן), כי מדובר בדיוק בנוחות הנסיעה שאת מחפשת, לא מרגישים כלום כמעט בכל מצבי הנסיעה, מרבד קסמים, כמו לנסוע על חמאה, יש כבישים משובשים שכבר בעין אני מצפה למסאג' טורקי אלים, אבל במעבר עליהם נאדה, כלום, אוטוסטראדה חלקה ועדיין הרכב מוצק ולא מתנדנד בכלל (באופן אישי אני גם לא נבהל מנדנוד, מעדיף רכב נוח ברמת המתלים ומתנדנד על רכב נוקשה לא מתנדנד).

 

אציין כי אני מקפיד למלא לחצי אוויר עם סטייה מנתוני היצרן בהתאם לטמפרטורת הסביבה (יש הנחיות בנושא) ובערך ב- 1 עד 2 psi  נמוך יותר מלחצי האוויר המומלצים על ידי היצרן. זאת סטיה קטנה שתורמת מאד לנוחות הנסיעה מאחר ואני גם מעדיף נוחות נסיעה גבוהה. 

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, Ron.P כתב:

הסיטרואן מתנדנד והאוניה האמריקאית לא מתנדנדת?,טוב..

 

והטויוטה נוקשה ומרגישים בה כל סדק בכביש,איך הגעת לטויוטה??,כמעט כל SUV אחר יהיה רך ממנה.

 

אני באמת מציע לפותחת השרשור לבצע נסיעות מבחן.

 

אם אלה הסטיגמות שאתה שופט מכוניות לפיהן אני מציע גם לך לעשות נסיעת מבחן. שברולט כבר מזמן לא מתנדנדת וטויוטה מצליחה בשנים האחרונות לייצר מכוניות נוחות לנסיעה אפילו עם חישוקים מוגזמים כמו במקרה של טויוטה CHR.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים לב מה העיתונות המקצועית אומרת על הרכב ...

 

טויוטה ראב 4 - אוטו

 

מה השורה התחתונה לגבי הסיטרואן :

 

סיטרואן C5 איירקרוס - אוטו

 

עריכה אחרונה על ידי Ron.P
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מייעץ לגבי רכב על סמך מבחני דרכים אלא רק אם נהגתי ברכב בעצמי, במיוחד בתחום נוחות נסיעה שהוא סובייקטיבי ומושפע מטעם שישי. במקרה הזה נהגתי בכל הדגמים ואני עומד מאחורי ההמלצות שלי ומאחורי כל מילה שכתבתי על נוחות הנסיעה שלהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע,אני לא מעוניין להיכנס איתך לוויכוח בכלל או אם יש לך את היכולות להסיק את המסקנות המקצועיות לגבי הרכבים כפי שהם,ולכן שמתי את הדעה המקצועית של אנשי מקצוע בתחום הרכב,במקרה או שלא במקרה הם מצדיקים את מה שרשמתי לפני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 412 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...