Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה סלטוס - נהיגה ראשונה


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1247 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא נהגתי כמובן אבל אוטו לא קטן במיוחד עם נתוני מומנט כאלו, ועוד עם תיבה רציפה, לא כל כך מעורר חשק לנסות. מאידך לשוק יש כלים אחרים בהם הוא בורר כדאיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 149
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 7 שעות, makatuvkan כתב:

שאלה קטנה - אם זה רכב בתקינה אמריקאית, למה לוחית הרישוי בפורמט אירופי?

אין באמת קשר בין השניים. בטח סתם מישמאש של היבואן. כולנו יודעים הרי שיש רכבים אירופאיים עם לוחיות אמריקאיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Tida-man כתב:

יש S בידית ההילוכים ויש S בבורר מצבים.
הרכב בדיפולט מונע עם "נורמל" (מצב נהיגה) ועל מנת לנסוע מעבירים ל-D.
קראתי ולא כ"כ הבנתי לגבי שני מצבי  ה-S (בידית ההילוכים ובבורר).

אשמח להסבר נוסף .

זה קיים בהרבה מאוד מכוניות. מצב ספורט בבורר המצבים בדרך כלל משפיע גם על משקל ההגה ואם יש בולמי זעזועים אדפטיביים או מערכות אחרות שניתנות ל"קינפוג" אז גם עליהן. כאן דווקא מצאתי שמצב Smart (במילים אחרות - אוטומטי) מתנהג בצורה שהכי מתאימה לאופי של הרכב. 

  • אהבתי 2

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הגיר הרציף בסלטוס-

האם ניתן להשוות אותו לגיר הרציף בקורולה 2017?

בקורולה שלי,רוב הזמן הגיר עובד בצורה חלקה, אני ממעט לאמץ אותו ומשתדל להימנע מהאצות.

כאשר אני נמצא בפקק לאורך זמן, לעיתים רחוקות כאשר הסל"ד נמוך, ישנן רעידות מוזרות. כשעולים בסל"ד, הרעידות נעלמות.

מעניין האם גם בסלטוס התופעה קיימת?

תתייחס לאחר כפי שהיית רוצה שהאחר יתייחס אליך :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסלטוס נראית כחבילה מדוייקת למר ישראלי הרוכש ההדיוט הפרטי הממוצע, שהשיקולים שלו לקניית רכב רחוקים מאד מהשיקולים של מר קארספורום אנין הטעם. 

 

ובכלל קונצרן קיה ויונדאי מאד מפתיעים בהיצע הרכבים המגוון שלהם, יחידות ההנעה שבהם ואפילו סוגי המתלים המגוונים (בסלטוס השתמשו בקפיצי סליל למשל גם מקדימה וגם מאחורה). הדרך שלהם להגדלת נתחי שוק נראית מבטיחה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קפיצי סלילים מלפנים ומאחור? 

לפני 33 דקות, green כתב:

ואפילו סוגי המתלים המגוונים (בסלטוס השתמשו בקפיצי סליל למשל גם מקדימה וגם מאחורה). 

 

 

מה? על מה אתה מדבר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר ביקור באולם תצוגה - הכי אהבתי את הישיבה הגבוהה יחסית.

המושב האחורי ממוקם גבוה וזה משפיע לטובה על ההרגשה (אולי אפילו נוחות) .

ביום שני נסיעת מבחן ,אוכל להרגיש את המתלים באוטו והאם הרכב נוח בנהיגה .

 

האם זה נכון שאם אין שיוט אדפטיבי אז גם לא תהיה מערכת "זחילה בפקקים " ?

עריכה אחרונה על ידי Tida-man
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור,

 

אני עברתי היום בסוכנות, בסה"כ נחמד, אך המרווח בפנים פחות מרשים ממה שהוא נראה מבחוץ דומה לרנו גראנד קופה, מבחוץ נראת גדולה ממה שהאיא באמת, אך לא רע כן? יותר טוב מסופר מיני או ג'יפונים קטנים וגם יותר מרווח מCX30 למשל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Uri-V כתב:

האם ניתן להשוות אותו לגיר הרציף בקורולה 2017?

 

האם גם בסלטוס התופעה קיימת?

אני לא לגמרי זוכר איך מתנהגת התיבה של הקורולה הקודמת, אבל כאן לא היו שום רעידות. 

 

לפני 3 שעות, Tida-man כתב:

האם זה נכון שאם אין שיוט אדפטיבי אז גם לא תהיה מערכת "זחילה בפקקים " ?

נכון מאוד. מערכת זחילה בפקקים זו פונקציה שקיימת בחלק מבקרות השיוט האדפטיביות. 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה רכב מיותר.

מכוער וחסר טעם מבחוץ, שבלוני, בנאלי ומיושן מבפנים.

יחידת כוח שכלל לא עושה חשק, אבזור בטיחות חסר וכו'...

 

אין פלא שלא נמצא במערב אירופה.

מצד שני, כנראה שבדיוק בגלל זה היבואן הביא אותו לכאן, הוא בונה על זה שרוב האנשים כאן לא באמת מבינים במכוניות ויתפתו למחיר האטרקטיבי.

 

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

DS 7 CROSSBACK 2019

2019 PEUGEOT 308 GTI

2006 PEUGEOT 307 XT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הסלטוס פונה ללקוחות השמרנים שמעדיפים מנוע אטמוספרי וגיר רציף.
יכל להיות שהרכב גם נוח בזכות המתלים שלו .

חבל שישנן מערכות בטיחות שחסרות  כמו זיהוי שטחים מתים ושיוט אדפטיבי .

בסופו של דבר רכישת רכב הוא מכלול של פשרות , חלק מהאנשים יהיו מוכנים להתפשר על משהו שאחרים לא .

 

העיצוב החיצוני הוא משהו סובייקטיבי לחלוטין -"על טעם ועל ריח (ועל עיצוב רכבים) ..."

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן כך, נראה לי שהוא יהפוך לרכב הנמכר ביותר של קיה ואחד הנמכרים בארץ, על חשבון חלק ממכירות הספורטג', אפילו חלק גדול.

 

אבל בניגוד לניחוח המתנשא כלפיו שעולה מחלק מהתגובות, הסלטוס קיבל ביקורות מצויינות בכל מבחני הרכב שראיתי עליו (גם בחו"ל) למרות שאינו עונה על התבנית של חלק מהמגיבים לרכב טוב.

 

בדברים החשובים ("בברזל") עולה מסקנה של רכב נעים מאד, הן מבחינת יחידת ההנעה (גם האופי שלה, גם הכוח שלה, גם השקט שלה וגם החסכון היחסי בדלק. בוולוג של כפיר והשני לא זוכר איך קוראים לו, נתנו לה ציון 10 פשוט כך. אנשים שוכחים שלגיר רציף יתרון גדול של נסיעה חלקה מאד וכאן מדובר בגיר פשוט טוב מאד. מי שנוהג עם רגל כבדה על הדוושה שלא יקנה בכל מקרה- גיר רציף לא מתאים לנהג כזה), הן מבחינת נוחות המתלים שקיבלה גם כן ציון מאד מאד גבוה ויוצא דופן ממש (לא חושב שנהג ממוצע צריך את הכיול האירופאי הנוקשה), הן מבחינת בידוד הרעשים והן מבחינת מרווח פנימי גדול מאד ותא מטען גדול מאד.

 

אז חסרה בקרת שיוט אדפטיבית וזה חבל ומוטב שיוסיפו אותה ומהר, אבל יש בקרת שיוט רגילה אני מניח (שבשבילי זה מספיק טוב ואולי אפילו יותר טוב) ויש גם פונקציית "אוטו הולד" שהיא הרבה יותר חשובה לנוחות הנסיעה לדעתי, בוודאי למי שמרבה בנסיעות עירוניות.

 

לצורך העניין דגמי האקטיב של פיז'ו גם לא כוללים בקרת שיוט אדפטיבית וכל דגמי psa  לא כוללים "אוטו הולד" והם עדיין נמכרים. 

 

גם כל הג'יפונים הקטנים בסביבת המחיר הזאת (קטנים יותר מהסלטוס), פיז'ו 2008, סקודה קאמיק, סיאט ארונה, פולקסווגן וכיוצ"ב לא כוללים "אוטו הולד" ופסולים על הסף בשבילי. הייתי מעדיף את הסלטוס על פני כל אחד מהם רק בגלל זה (ואולי גם בגלל עוד פרמטרים, תלוי מול מי משווים).

 

רמת החומרים בסלטוס פשוטה, אבל כך גם בחלק מהג'יפונים הנ"ל ואפילו בסיטרואן c5.

 

הסלטוס מציג בסופו של דבר חבילה יפה עם יתרונות גדולים בפרמטרים ספיציפיים לנהג הממוצע (שלא לדבר על אמינות טובה צפויה ושמירת ערך טובים. קניה שקטה ובטוחה).

עריכה אחרונה על ידי green
  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"בוולוג של כפיר והשני לא זוכר איך קוראים לו," - בועז קורפל.

 

בועז קורפל נחשב לאוטוריטה בתחום הספורט המוטורי בישראל.

עריכה אחרונה על ידי eyalkar
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1247 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...