Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עד כמה חמור מנוע ללא תרמוסטט או עם חורים בתרמוסטט? סוזוקי סוויפט 2008


משה2
שימו לב! השרשור הזה בן 1314 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

מכונאי נחמד ( לא באמת..) החליף לי תרמוסטט, וללא ששאל אותי קדח חורים בתרמוסטט, כדי להקל לטענתו על זרימת המים (ללא שום צורך ממשי).

מאז כמובן הרכב מתקרר בירידות וכדומה.

מה לדעתכם ההשלכות של זה למנוע ? ירידה בביצועי המנוע? נזק לטווח ארוך? צריכת דלק גבוה?

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הבלאי הגבוה למנוע נוצר כאשר הוא לא בטמפרטורת העבודה שלו . דהיינו קר מידי או חם מידי . 

א , תחליף מכונאי

ב , בהזדמנות הקרובה תרכיב תרמוסטט ללא שום קדחים או קומבינות . 

התרמוסטט גורם למנוע להגיע לטמפרטורת העבודה שלו כמה שיותר מהר . ברגע שקדחת בו הוא מאבד את המשמעות שלו .

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כלים שכן מתקררים מעט בירידות, גם האופל שלי בירידות ארוכות עם בלימת מנוע מתקררת מעט ומעולם לא נגעו לה בטרמוסטט שחלק אחר של מערכת הקירור. אותו דבר היה לי עם הפג'ו פרטנר.

ירידה בטמפרטורה כל עוד היא לא קיצונית לא אמורה לעשות נזק, במידה והירידה משמעותית תקבל מנוע יעיל פחות עם עלייה בצריכת דלק, במקרים שבהם טמפרטורת העבודה צונחת לזמן ממושך מאוד יתכן וגם שמן המנוע יתקרר (לוקח לו יותר זמן להתחמם ויותר זמן להתקרר) ואז יהיה פחות יעיל אבל אני לא חושב שמדובר במקרה עד כדי כך קיצוני.

בכל מקרה מה שהוא עשה לך לטרמוסטט לא תקין,  הייתי מחליף בהזדמנות לאחד תקין ואומר למוסכניק הזה שלום, אם יש בעיה של חום מנוע לאוטו אז צריך לטפל בבעיה ולא לאלתר פתרונות שיטפלו בסימפטום ולא במחלה. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 44 דקות, Roycohen1979 כתב:

בכל מקרה מה שהוא עשה לך לטרמוסטט לא תקין,  הייתי מחליף בהזדמנות לאחד תקין ואומר למוסכניק הזה שלום

כדאי שתסמוך יותר על מכונאים ועל הניסיון שלהם.

לדעתי המכונאי צדק.

 

יש מנועים שמגיעים עם צינורות מעקף או קדחים מובנים בהיקף הטרמוסטט, וזה מעולה.

זה מאפשר סירקולציה של מים במערכת גם כאשר הטרמוסטט סגור (מנוע קר), וגם מאפשר ניקוז בועות אוויר במערכת מי קירור.

 

 

אתה צריך להבין שהדבר הקל למכונאי, הוא הרכבה של הטרמוסטט as-is.

למה לו להסתבך ולבזבז זמן ולקדוח חורים ועוד בסוף לחטוף ביקורת?

זה לא הגיוני,

כנראה שזה מכונאי עם ניסיון שבא לטובתך כלקוח, אחרי שהבין שמדובר במנוע מיושן או במנוע עם בעיות של בועות אוויר (כמו סובארו),

וחירר את טבעת הטרמוסטט, כדי למנוע ממך הוצאות עתידיות.

 

לגבי התקררות בירידה, זה מצב סביר למערכת קירור שעובדת היטב,

וסביר שמנוע יורד ועולה קצת בטמפ' בזמן עבודה.

לא מדובר בעבודה קבועה בטמפ' נמוכה (דבר שמביא לצריכת דלק גבוהה, בלאי מואץ ופיח).

 

 

אני הייתי דואג יותר אם המנוע היה מתחמם בפקקים או בעליות, ועולה מעל טמפ' עבודה מקס' זו הסכנה האמיתית.

עריכה אחרונה על ידי BEEKER

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 13.8.2020 בשעה 11:46, BEEKER כתב:

...

לא מייצרים מנוע בלי מעקף לתרמוסטט.

למה למכונאי להסתבך ולבזבז זמן יקר - מהסיבה שהרכב יחזור עם בעיית חימום כי התרמוסטט לא ייפתח.

תרמוסטט מחורר הוא תרמוסטט מקולקל - כן מדובר בעבודה קבועה בטמפ' נמוכה.

אתה מציע לסמוך על מכונאי שלא עובד נכון.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חולק עליך.

 

זה שאתה לא מכיר כאלה דברים, לא אומר שהמכונאי טעה.

 

 

הוא עשה משהו נכון לטובת הלקוח,

מכיוון שהחורים בטבעת ההיקפית של הטרמוסטט, זה דבר מקובל כפיצ'ר קיים (לדוגמה טרמוסטט לזרימה גבוהה), או כשדרוג (טרמוסטט אפטרמארקט).

 

 

יש כמה סיבות לחרירים האלה:

 

1. ניקוז בועות אוויר שעלולות להילכד בבית הטרמוסטט ולפגוע בפעולה שלו (הטרמוסטט "לא רואה" את הטמפ' האמיתית ברגע שיש בועת אוויר).

 

2. זרימת מים וסירקולציה במע' הקירור כשהמנוע עדיין קר - יש הפרש טמפ' בין מים שמגיעים לטרמוסטט וחוזרים שוב למנוע, לבין המים שרצים לכיוון הרדיאטור.

החורים האלו מאפשרים העלאת טמפ' הדרגתית (ולא במכה אחת כשהטרמוסטט נפתח).

 

tribal,אתה רוצה לראות לבד את הבדלי הטמפ'?

או שתיגע ביד בצינור, או שהכי טוב זנ להפעיל מד חום אינפרא על הצינורות, ותבין על מה אני מדבר.

 

3. יש טרמוסטטים שמיועדים לזרימה גבוהה (נניח סל"ד גבוה), ומגיעים עם חרירים מובנים מהחברה.

בקיצור, יש מנועים שעולים בסל"ד והלחץ ביציאה מהמשאבת מים עולה בגלל שאין מספיק ספיקה דרך הטרמוסטט, אז שמים טרמוסטט שמיועד לכך, או מעקף ישיר עם צינורית לכיוון הרדדיאטור.

 

 

אני מקווה שאנו מסכימים כי החורים שהמכונאי קדח בהיקף הפלאנג', הם חורים שמאפשרים זרימת מים כשהטרמוסטט סגור,

זה אומר שאין להם משמעות מרגע שהטרמוסטט נפתח (ואם יש משמעות, אז זה לטובה- כלומר הגברת זרימה לקירור בסל"ד גבוה).

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי BEEKER

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מקובל כשככה זה מיוצר.

השסתום הוא דינמי  - לא בעל שני מצבים.

רק מרגע שהוא פתוח לגמרי אין לחורים משמעות (שיתכן וזה מצב לא אפשרי כי הטמפ' תהיה נמוכה באופן קבוע).

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, tribel כתב:

רק מרגע שהוא פתוח לגמרי אין לחורים משמעות

בדיוק הפוך ממה שכתבת.

 

תן לי לסדר לך:

 

טרמוסטט סגור - מנוע קר, חורים עוזרים לסירוקלציה ("החיסרון" - למנוע ייקח עוד כמה רגעים להגיע לטמפ' עבודה).

 

 

טרמוסטט נפתח - מנוע בטמפ' עבודה , הטרמוסטט הוא רציף (כתלות בטמפ') ואין לחורים משמעות.

 

 

טרמוסטט פתוח לגמרי - מצב מסוכן, בו המים חוזרים מהסעפת של המנוע בטמפ' גבוהה,

הטרמוסטט פתוח לגמרי (זה אומר שהטרמוסטט סיים את מהלכו ואין לו לאן להיפתח!),

דווקא אז החורים הנ"ל בהיקף יכולים לעזור למערכת קירור של המנוע, ולהכווין עוד מים לכיוון הרדיאטור.

 

עריכה אחרונה על ידי BEEKER

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין קשר בין החורים בטרמוסטט,

לבין האוויר שזורם על צלעות הרדיאטור

 

 

זה תמיד עוזר לשחרור בועות אויר,

אתה יכול לראות בסרטון (02:50) משהו דומה בטרמוסטט הונדה

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי BEEKER

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באופן עקרוני אין שום צורך לחורר חור/ים בתרמוסטט וזה עלול לגרום בדיוק לתופעה השלילית שחווה פותח השרשור. 

לעיתים קיים באופן מקורי חריר קטן לטובת ניקוז אויר עם דונגל קטן בפנים למנוע סתימה של החריר. זה שזה קיים לא אומר שיש צורך בהוספה של חורים נוספים או לחורר קדחים חדשים. 

יש מקרים מאוד מיוחדים, בדגמים ספציפים שזה נדרש לטובת ניקוז אויר ראשוני, אחרת מאוד קשה לנקז אויר. גם במקרה אלו עושים חור אחד בודד קטן ולא הופכים את תרמוסטט למסננת שיגרום לקירור המנוע בתנאי נסיעה ללא עומס.  

 

מציע, לחזור למוסך שיחליף לתרמוסטט חדש תקין וללא שום חורים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד אוהב את המכונאים האלה שחכמים יותר מהיצרן.
עושים חורים בטרמוסטט, מבטלים ברגים, תושבות ועוד - הרוב זה בגלל עצלנות וחלק זה בגלל טיפשות.
לא אשכח שהיה איזה מכונאי שאמר לי ( מבלי לדעת שאני בעל מקצוע) שהיצרן טעה וזה לא צריך להיות על חלק מסויים שהיה לו פשוט קשה להרכיב אותו.
אם צריך מעבר קטן שישמש מעקף היצרן ידאג לכך. לא צריך לקדוח ולא צריך לעשות קומבינות.
במררה של הטרמוסטט הוא גם גורם לך לבצבז יותר כסף ( צריכת הדלק תעלה) וגם יוצר יותר בלאי למנוע כי הוא לא עובד בטמפרטורת עבודה.
אם המנוע יתחמם זה לא יקרה בגלל שהוא לא קדח את החור אלא בגלל שיש תקלה אחרת שגורמת להתחממות.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1314 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...