Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כבר לא בא לי לבכות, אולי רק קצת לקטר. יש מצב שאני חי עם ההחלטות האימפולסיביות שלי...


אסטון מרטין
שימו לב! השרשור הזה בן 1180 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בחזרה לפוקוס - אחרי שנהגתי לא מעט בשתי הגרסאות של אותה רובוטית ידועה לשמצה, אין לי צל של ספק שה-2.0 טובה יותר (מהשנים 2011-2014). המנוע הרבה יותר גמיש (מעבר להיותו חזק יותר כצפוי), והגיר לא צריך להתאמץ כל כך להחליף הילוכים כל רגע. הקטע האבסורדי הוא שההבדל בצריכת הדלק זניח. בקיצור, זאת הגרסה הנכונה, ה-1.6 היא פשוט "לא זה" לדעתי.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 23.8.2020 בשעה 11:03, eyalkar כתב:

 

אז רק לידיעתך,
כמגיב להתייחסות לגבי נהיגה ב- 2 ידיים.

עיסוקי כתחביב פעיל עד לאחרונה היה "תחום הנהיגה הספורטיבית בישראל".

אין דבר כזה
בנהיגה בכבישים ברחבי ישראל אני נוהג ומציית בהתאם לחוקי התנועה בישראל.

אז אתה נוהג בצורה מסכנת

במהלך 48 שנות נהיגה נתפסתי רק פעמיים בעבירות תנועה (אזהרה).

מעולם לא הייתי מעורב במפגש בין רכבים (תאונת דרכים/פגיעה בהולכי רגל).
מזה אני מסיק שאתה נוהג מעט ובאיזורים עם מיעוט תנועה, ההסתברות שנהג במשך 48 שנים על הכביש לא נתקל ברכב שלא הספיק לבלום בזמן/היה עסוק בסלולרי וכו' היא אפסית.

ואם זה באמת כך אני ממליץ לך לוותר על הביטוח, סטטיסטית זה הרבה יותר משלתם ומה הסיכוי שמרפי יבוא לבקר אחרי 48 שנות נהיגה?
בביקורים באירופה אני תמיד מנצל את מסלולי הנהיגה ספורטיביים ברחבי אירופה,
הנהיגה במהירויות גבוהה מוכרת לי.
מה זה מהירות גבוהה בשבילך? 
למרות כל האמור, נוהג רק במהירות המותרת בחוק כאשר 2 הידיים נמצאות
במרבית הזמן על ההגה מלבד ופרט למועד החלפת הילוכים ידנית.
לא יודע אם אתה משקר או לא מודע לעצמך, לשבת שעתיים בפקק בתנועה זוחלת יצא לך? שעתיים עם בקרת שיוט בכביש 6 יצא לך? ובכל הזמן הזה אתה עם 2 ידיים על ההגה?
מחזיק ברשותי מכוניות אירופאיות (איטלקית ידנית - ראה צילום) ו- 2 רכבי פיג'ו ישנים שאינם "זבל").
נוהג בתקופה הנוכחית בכבישים שאתה מבקר בהם ובכאלו שאינך מודע להם.
אשמח אם תכיר לי, הרבה זמן לא פגשתי בכביש חדש.
למרות כל האמור, נסיעה במהירות החוקית בנתיב הנכון אינה יוצרת פקקים
ולא גורמת למפגש עם שוטרים או מצלמות.
תגדיר הנתיב הנכון, התשובה תיהיה זה תלוי, מידי פעם אתה יוצא לעקיפות? ומה אם צריך לעבור את המהירות המותרת בשביל להשלים עקיפה בביטחה? אתה מאלה שיזחול בשמאלי או יבלום בשמאלי ויכנס חזרה אחרי הרכב הנעקף?
למרות זאת אני ירא משוטרים ולכן הם לא עוצרים אותי (נעצרתי פעמיים ב- 48 שנות נהיגה).
אתה לא ירא משוטרים, אתה ירא מהעונש.
לצערי המדינה שלנו אינה דוגמה למדינה נאורה בתחום הרכב והתחבורה,

לכן אני נהנה שוב ושוב לנהוג בחו"ל במהירויות שסביר שאינה מוכרת שלך
בגלל סוגי המכוניות שאתה מתנייד בהם.
מהירות היא לא אינדיקציה לטיב הנהג, סוג המכונית שאני מתנייד בה אינה קשורה לטיב הנהג, הדבר היחיד שאני מסיק מהפסקה הזו הוא שיש לך כסף.


כך שאיני נהג הססן במגבלות מודעות עצמית לגילי,
אני מודע למגבלות הרכב שבו אני נוהג, תנאי הכביש והסביבה והצפוי מהנוהגים בכביש.

אתה לא יודע מה המגבלות של הרכב שלך אם לא הגעת לשם, מדברייך נשמע שלא הגעת לשם עם הרכב שלך.

מקווה ומאחל לך שתנהג בזהירות ובבטחה בכביש.

תודה תודה.

 

בתאריך 23.8.2020 בשעה 11:22, TsachiE כתב:

 

לא מסתדר לי איך אפשר להגיד רכב נפלא וגיר לא טוב באותו משפט.

לא משנה כמה הרכב הנפלא, אם דבר משמעותי ומהותי כמו הגיר לא טוב, אז הרכב רחוק מלהיות נפלא או כזה שכדי לקנות.

הגיר נפלא מבחינות מסויימות ופחות באחרות, הכל שאלה של מה אתה מחפש ברכב, ראה ערך DSG ושות'.

 

בתאריך 23.8.2020 בשעה 13:05, אליה כתב:

תכלס זה הימור מעניין. לפחות עשיריה פחות ממחיר רכב מקביל בשנתון מתוצרת מאזדה או משהו דומה, וההימור הוא מתי ילכו המצמדים וילכו 8000₪. *5500
בינתיים יש לך אוטו מעולה.
תנסה 20, הקלאצ'ים היו הולכים לפי ה שהבנתי בגלל המחז"ש שכשל ושחרר שמן לאזור הקלאץ הקדמי

בנתיים אני בהחלט מרוצה.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
 

 

בתאריך 23.8.2020 בשעה 14:23, borsood כתב:

זה בגלל שאתה מתייחס אליה ככה... יש לה גם רגשות.

תתאמן על "מוֹן שֶׁרִי", "קֶל בֶּל ווּאַרְטוּר" "אֶקְסטְרַאוֹרדִינֶר" ותראה תוצאות בהתאם.

לכל הרכבים שלי יש אופי, נראה לי שלDS יש יותר מכולם ביחד :)

ללנוס לעומת זאת נחזור ונאמר:

쓸모없고 형편없고 못생긴 차

 

בתאריך 23.8.2020 בשעה 15:42, TsachiE כתב:

 

אבל למה בכלל להתפשר?  אתה משלם ממיטב זיעת אפך.

למה או זה או זה? אפשר למצוא  רכב עם גיר שהוא גם אמין וגם מתפקד טוב.

כסף וסדרי עדיפויות.

 

בתאריך 24.8.2020 בשעה 23:48, אליהו שבת כתב:

כאחד שנהג על הרכב המושמץ מספר שנים וצחק כל הדרך אל הבנק, מדובר ברכב נפלא, בטיחותי, אמין להפליא! כן כן 3 שנים, כמה עשרות אלפי ק"מ ו0 תקלות! נכון, פעם אחת החלפתי מצמדים באחריות אך זה לחלוטין שווה את זה.

 

הגיר ממש לא רע, אפילו מעולה למי שיודע להשתמש בו, הבעיה שיום אחד המחשב גיר/מצמדים קורס/ים ללא התרעה (לעיתים בטיימינג הכי גרוע).

מה שצריך לדעת עם הרכב הזה זה דבר חשוב מאוד: לקנות אותו בזול ולמכור אותו עוד יותר בזול, נכון להיום זה מחירים פשוט מצחיקים ביותר.

מחשב גיר באחריות עד 240K 

הרכב הוחלף בפיקאסו 165 THP מושמץ לרגל התרחבות המשפחה ורצון לשדרוג, גם כעת אני נוהג ב7 מקומות מושמץ על לא עוול בכפו ונהנה הכל נהיגה, צוחק על כי מי ששילם כפול על אאוטלנדר ממה ששילמתי על הרכב והעיקר שהוא נהנה מאמינות וחום בספסל האחורי תוך צפיפות יתרה, העיקר שיש לו רכב אמין.

 

הרכב הבא היה בתכנון 5008 החדשה אך סוף סוף עם ישראל הבין שהרכב כבר אמין ומוצלח ביותר והמחירון בפועל נסק לשמיים.

 

עריכה אחרונה על ידי אסטון מרטין
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אמרתי שאכתוב קצת על הניהוג של הפוקוס אז הנה זה בא

 

הקדמה קצרה, אתמול היינו בערד, על208CUP לאימון קצרצר והיה כיף מאוד, למדתי בעיקר על החולשות שלי שהן כצפוי הדברים שאני לא יכול לעבוד עליהם בכביש הציבורי אבל על כך בזמן אחר.

 

הפוקוס

הרכב עם תגבור חשמלי להגה, אני לא מגזים כשאני משווה אותו להגה של הברז מבחינת פידבק לנהג

מעומעם באמצע, טוב מאוד ברגע שמתחילה ההטיה של ההגה.

הצמיגים עושים עבודה נפלאה בלשמר אחיזה, הרכב מכוון בצורה נחמדה ועדינה מאוד לתת היגוי, משרה המון ביטחון, גם כשהרכב מאבד אחיזה הוא עושה זו בצורה מאוד לינארית צפויה ונשלטת.

הוא לא אוהב Sים , העברת המשקל מצד לצד מנדנדת אותו וזה לא נותן הרגשה טובה לנהג, הABS נחמד מאוד עם פידבק טוב דרך הדוושה וניתן לשליטה שלא כמו בABS מהדורות הראשונים.

עוד לא התפנתי לטפל בברקסים הלוקים בחסר אבל אני די בטוח שיש תקלה, כשהם מגיעים לטמפרטורה גבוהה (4 בלימות אגרסיביות נגיד ממהירות של כביש 6 ל20-30) הדוושה רועדת בתחילת המהלך כמו... ABS מהדורות הראשונים, כשאתה יותר נחוש איתה הרעידות פוחתות אבל לא לגמרי.

בקרת היציבות להפתעתי הרבה עוזרת לי המון עם הדרייב ביציאה מהפניות, אני לא יודע אם זאת רק ההרגשה שלי אבל כביכול אני מקבל דיפ מוגבל החלקה מקדימה כשהבקרה מזהה איבוד אחיזה בגלגל הקדמי, יכול להיות שאני טועה אבל ההרגשה היא כזו.

הרכב ארוך וכבד אבל מרגיש טוב בסה"כ, בניגוד לפיאסטה שהייתי זורק לתוך הפניות מתוך ציפייה לתת היגוי שעובר להיגוי יתר באמצע הפנייה פה אני יכול לסובב את הרכב סביב הציר של עצמו מבלי לאבד אחיזה באף אחת מארבע הפינות, המפתח הוא לנהוג כמה שיותר חלק.

ההתאוששות של הרכב מטעויות לוקחת זמן, המתלים אומנם קשיחים יותר מהקבילות לה בקטגוריה שיצא לי לנהוג עליהן (i30,  קורולה סטיישן) אבל עדיין לא מספיק להנהיגה ספורטיבית וזה בסדר בסטיישן משפחתית.

אחרי שלמדתי את הגיר אני מרגיש הרבה יותר בנוח איתו, החסרון הכי גדול שלו הוא שאין פדלים על ההגה וההעברת הילוכים דרך ידית הPRNDS היא לא אינטואיטיבית.

כמעט עליתי איתו על המסלול בערד אבל המחשבה על ה350 ק"מ הביתה בשילוב עם 1.3 טון וברקסים בינוניים ומטה הורידה אותי מאוד מהר מהעניין.

זהו לבנתיים

אני מרוצה, אשתי מרוצה והילד מרוצה.

תודה למעודדים.

 

נ.ב

conti ecocontact6

עריכה אחרונה על ידי אסטון מרטין
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

רק רציתי לכתוב ש2 ידיים על ההגה בכביש 6, גם עם בקרת שיוט זה חשוב. בפקק שלא זזים, פחות.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך למענה המתפלסף שלך "אסטון מרטין" במענה לנכתב על ידי. ( 108 #)

להלן התייחסות קצרה ולא לכל מה שנרשם על ידך.

"אין דבר כזה"מוזמן להוציא רישיון לנהיגה ספורטיבית - https://www.gov.il/he/service/sport_driving_license_application

"אז אתה נוהג בצורה מסכנת" - ציות לחוקי התנועה פחות מסכן את הציבור המתניע בכביש או נמצא בסביבתו.

"מה זה מהירות גבוהה בשבילך? " - ברכב סטנדרטי 240 קמ"ש ברחבי מדינות שונות באירופה (במסלול יעודי לנהיגה ספורטיבית - לא ידועה).

"לא יודע אם אתה משקר או לא מודע לעצמך, לשבת שעתיים בפקק בתנועה זוחלת יצא לך? - מוריד יד ימין מההגה לצורך החלפת הילוכים בלבד.

"שעתיים עם בקרת שיוט בכביש 6 יצא לך? ובכל הזמן הזה אתה עם 2 ידיים על ההגה?" - חיובי, תמיד 2 ידיים על ההגה.

"אתה לא יודע מה המגבלות של הרכב שלך אם לא הגעת לשם," - מניסיון נהיגה רב שנים והכרות הנהיגה ברכב הפרטי האישי שלי
אלפא ג'ולייטה תלתן ירוק 230 כ"ס ב- 5,500 סל"ד 34.6 קג"מ ב- 1900 סל"ד מודל 2012. 
במסלולים - פצאל בבקעת הירדן, מסלול מוטורסיטי בשדה תימן, המסלול בערד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

אז סיכום קצר של חצי שנה עם לוי הלוויתן הכחול.

178K ק"מ (נקנתה עם 162) שזה קצת מתחת למה שציפיתי עקב נסועה של 40K לערך בשנה שעברה אבל אפשר לתרץ, קורונה וכו'

דלק - 80/20 לטובת בינעירוני אני מקבל 1-12.5 , 100% עירוני מקבל 1/9 


טיפולים - אחד עשיתי לבד ב162 כשקניתי את הרכב, את השני תכננתי גם לעשות לבד אבל גב תפוס, לחץ בעבודה, העוזר הקבוע שלי (אחי) התגייס ותחושת בטן לא טובה הובילו אותי לקנות את החלקים ולהכניס את הרכב למוסך, בדיעבד החלטה חכמה

172K ק"מ

הכנסתי למוסך "*** את ****" שיושב על כביש ** ליד תחנת דלק *****, מקום לא יומרני, לא יקר, מסוג המוסכים "של פעם" , 

הגעתי עם שמן ,פילטר, פלאגים, דיסקים קדימה ורפידות לכל ארבעת הפינות וכמובן נוזל בלמים, עלות כל החלקים כ600 ש"ח מ"ים חלפים" בחיפה

הרכב הועלה על הליפט , פתחנו (אני) את פקק ריקון השמן מנוע והוא נשלף יחד עם ההברגה, כיף לא? 

ופה מגיע הבדיעבד, אין לי את הכלים בבית בשביל לתקן את ההברגה וכך יוצא שאם הייתי פותח את הבורג ריקון בבית הייתי צריך או לפרק קרטר וללכת למוסך/חרט שיתקן את ההברגה או להזמין גרר למוסך

המכונאי היחיד שם חוץ ממנהל המוסך טיפל לאמא שלי בפונטו 96 שלה כשאני עוד הייתי קטן קטן ורצתי לו בן הרגליים (הוא הזכיר לי) .

אמר לי שיקח לו קצת זמן לתקן את ההברגה אז שאתחיל לעשות את השאר, 4 גלגלים פורקו, רפידות ודיסקים הוחלפו, הברגה תוקנה, פילטר אוויר ששכחתי לקנות היה לו במקום למזלי

והכי חשוב, נוזל בלמים בצבע של הלילה עבר החלפה מלאה לנוזל חדש.
 

כמעט שלוש שעות אבל בגלל שהיה יום גשום והגיעו כמה אנשים להחלפת מגבים/נורות אז יוצא כשעתיים נטו עבודה משותפת

מחיר 600 ש"ח לפני מע"מ 

500 ש"ח עבודה, 100 ש"ח פילטר אוויר מקורי (עולה לי אותו כשאני קונה לבד)

 

זו הפעם הראשונה בחיי שאני מכניס רכב שלי למוסך והאמת שלא כזה נורא, חסך לי המון כאב ראש וגב, עדיין הייתי בפיקוח מלא על הנעשה, ואני לא חושב שהייתי עושה את העבודה טוב יותר אם הייתי מבצע אותה בבית.

 

רשמים על הרכב,

וואלה? כיף

מלא מלא מקום, שיוט מאוד נוח, מערכת פצצה , למדתי את הגיר יופי ואנחנו מסתדרים הרבה יותר טוב ביחד למרות שהגבר שבי שרוצה להחזיק את המקל ולדחוף את הגלגלי שיניים למקום עוד לא נרגע

אבל סה"כ סבבה, אפילו ההאצה סבירה++ לרכב עם מנוע 1600 ומשקל של מעל ל1.3 טון.

תלונות,

דלק בשיוט הייתי רוצה לקבל 1-15

המיכל קצת קטן, 45 ליטרים בסה"כ

ו..זהו

תקלות מלבד פנצ'ר אחד לא היו

אני משתלב יופי בנוף אז לא עוצרים אותי (לעומת הרכב הקודם שמשך הרבה יותר תשומת לב)

נ.ב 

הרעידות המעצבנות בבלימה הסתדרו אחרי החלפת נוזל הבלמים.

נ.ב.נ

שוקל רכב שני לפאן, מתלבט בין 107\C1 לבין פיאסטה  2012± ידניות כמובן.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כך, הגיע הזמן לערוך את הכותרת.

משהו בסגנון: "כבר לא בא לי לבכות, אולי רק קצת לקטר. יש מצב שאני חי עם ההחלטות האימפולסיביות שלי..."

  • רעיון טוב! 1

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טופל.

  • אהבתי 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 23.8.2020 בשעה 11:22, TsachiE כתב:

 

לא מסתדר לי איך אפשר להגיד רכב נפלא וגיר לא טוב באותו משפט.

לא משנה כמה הרכב הנפלא, אם דבר משמעותי ומהותי כמו הגיר לא טוב, אז הרכב רחוק מלהיות נפלא או כזה שכדי לקנות.

משהו שאני חי איתו. רכב מספיק חזק (173 כ"ס, בנזין 2500), סופר יציב על הכביש בכל מהירות וכל תנאי רוח, ישיבה נוחה בכורסאות סלון, מרווח מאוד, בלמים שעוצרים אוניה, חומרים באיכות גבוהה, בטיחותי, "נוסע פגז" כמו שאומר המוסכניק שלי שרואה אותו רק לטיפולים, נעים לעין. נפלא, נכון?

גיר רציף. המצאה ארורה. במהירות שיוט, זה לא משנה, אבל כל דבר אחר כן. מהמטר הראשון לא בא לי טוב. תאוצות הביניים סבירות אבל רק סבירות. כבר שנתיים שאני לא נהנה מנהיגה. וזו מלכודת, כי הרכב כל כך טוב מכל בחינה אחרת ופונקציונלי ואמין, שהראש לא נותן להחליף. 

(ההיפך מאשר כשאני משמיש את הגולף הידנית 1400 אטמוספרית שיש לה אולי 35 בדיינו והחיוך עולה לי לפנים). 

אבל הרכב נפלא.

עם גולף ידנית 1995 (1.4) לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש תחושה שאותם כ"ס שיצרנים מצהירים עליהם בגאווה הם לא יותר ממספר יפה שמטרתו למכור, בדיוק כמו מגהפיקסלים במצלמה או מגהרצים במעבד של מחשב.

 

אותם ה100/200/300 כ"ס שנמדדים על הקראנק בסל"ד ספציפי (עזוב שיותר נכון למדוד בקילוואט, אבל זה גם מבלבל וגם מספר קטן יותר) יש המון פרמטרים מעבר לזה שמשפיעים על ביצועי הרכב. בין אם במנוע עצמו, או מסביב.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופס, אתה יודע כמה סוגי כ"ס יש? 

 

חוץ מזה, רשיון הרכב הישראלי כנראה שואב את מקורותיו מהמנדט הבריטי. אבל כדי לעבור לק"ו צריך לבקש מאנשי המחשבים לבנות רוטינה שתכפול ב-0.75 או המקדם המתאים לסוג הכ"ס שיבחר. ממש באג 2000.

 

יש לנו מזל שהרשיון לא ממקור צרפתי, אחרת עוד היינו תקועים עם הכ"ס למס, זה שנתן ללא מעט מכוניות גם את שמן.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1180 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...