Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחדשתי בפיאט פנדה


Gal Atun
 שיתוף
עוקבים 13

Recommended Posts

תודה על הטיפ, אציץ כשאתחיל עם הטיפול.

לגבי המראות, ובכלל כל הסקירה, את הרכב אני משווה ל206 בעיקר(הדיילי שלי ב9 השנים האחרונות. היה לי קאווליר לפני, אבל אין לי שום זיכרון טוב ממנה). 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

אז אחרי שה206 האהובה שלי הלכה קפוט באיילון (טוטלוס להערכת השמאי), קבלתי מחירון והתחלתי לחפש מחליפה ראויה. בהתחלה חשבתי לקחת הלוואה קטנה ולחפש לי פיאסטה או 108 ידנית. רוב הרכבים הטובים נחטפו ממש מהר

בתור בעלים גאה, ותיק ומסורתי של פנדות, שמחתי לראות שנפתח שרשור כזה. בעברי בעלים של פנדה 2009 והיום פנדה 2013 מילאנו. הפנדות מהדור שלך הולכות ונעלמות, וכאלה שהן שמורות בכלל מעטות. לדעתי הפנדה

היום הוחלף נוזל קירור. לקח המון (המון) זמן רק בגלל הבנד המקורי העקשן והפטנט של פיאט לניתוק הצינור התחתון מהרדיאטור.  עלויות: 118 ל2 ליטר נוזל קירור פראפלו מרוכז. הוזמן מאבי חלקי חילוף. 15 לשנ

תמונות שפורסמו בשרשור

היום הוחלף נוזל קירור. לקח המון (המון) זמן רק בגלל הבנד המקורי העקשן והפטנט של פיאט לניתוק הצינור התחתון מהרדיאטור. 
עלויות:

118 ל2 ליטר נוזל קירור פראפלו מרוכז. הוזמן מאבי חלקי חילוף.
15 לשני בנדים (ABA), חלקים, מחנות אספקה טכנית ליד הבית. הוספתי גם מפתח 7 ממ לבורג של הבנדים. עם מברג שטוח והגישה לצינור התחתון, זה היה קצת מסורבל.
27 ל8 ליטר מים מזוקקים (חלק לשטיפה חלק למהילה).
היה הרבה לכלוך. רובו יצא ב4 שטיפות.  בסוף המים עדיין יצאו קצת עכורים אבל כבר לא היה לי זמן וכוח והחלטתי לסיים את היום.

 

הזמנתי אטם מכסה שסתומים+גומיות, שלפי המקט הן של הפלגים (4 גומיות המתלבשות על המכסה). העלות היא 200 כולל משלוח אקספרס (הזמנתי בחמישי בלילה הגיע היום בצוהריים).
חייב לציין שלקח זמן למצוא את החלפים המקוריים וחנות ששולחת לארץ במחיר שפוי או שולחת בכלל (למשל shop4parts כבר לא שולחים לארץ בעקבות מספר לקוחות ישראלים שלא שילמו מסי יבוא). אחרי הרבה חיפושים מצאתי את fiat workshop. אתר מצויין גם לידע טכני וגם להזמנת חלקים. מסתבר שזה של אותה סדנא המתפעלת את alfa workshop. זו קבוצה של אנשים מאנגליה שבעיקר מתעסקים עם מכוניות איטלקיות (הם קודם סדנת רכבים ובין היתר מתעסקים הם מכירת חלפים). לפי תגובות ברשת הם מאד מומלצים (על האתר של פיאט אין תגובות בכלל).
בנוסף, יש את 99rpm מהודו שגם הם שולחים לארץ חלפים מקוריים והמחירים אפילו יותר אטרקטיביים. הסיבה שלא הזמנתי מהם היא בעקבות לא מעט תגובות שליליות על משלוחים שלא הגיעו ושירות לקוחות מזעזע. אבל, בכל זאת אנסה אותם בפעם הבאה רק בגלל המחירים המפתים (הם מוכרים את סט האטמים עם משלוח ב110 בערך). יש גם הרבה אתרים מרוסיה ואוקראינה, אבל רוב המוכרים לא כל כך תקשרו במיילים והיה קשה לדעת אם החלק מקורי או אם בכלל שולחים לארץ.
אעדכן בהחלפה.

 

הרכב צורך ליטר ל12.5 קילומטר, לפי בדיקה במשאבה. תווי דרך של קצת יותר מ75 אחוז עירוני עם מזגן ופקקים מכובדים. סך הכל צריכה סבירה.

לאחרונה התחלתי להרגיש שהקונסולה מציקה לרגל ימין שלי. ברוב הנסיעה זה לא מורגש אבל מדי פעם שמים לב.

סך הכל מבסוט מהרכב. עושה את עבודתו בצורה נאמנה (לפחות כרגע) ומספק אחלה של חוויה.

 

אמשיך לעדכן בקרוב,

 

-גל


 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת דלק בעיר די דומה למה שהיה לי כ 1/14 בערך אך בלי פקקים ומזגן בשימוש מועט.

מחוץ לעיר אפשר בכיף לקבל 1/18 ויותר.

 

לגבי הקונסולה אכן זאת התלונה העיקרית לנהגים גבוהים, מנגד ידית ההילוכים במיקום מעולה.

היום:מיצובישי ספייס סטאר 2014 CVT וגם רנו קליאו 2012

לפני: פיאט פנדה 2011 ידני.

פעם: פיאט דובלו JTD 2002 ידני.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתי לציין את מחיר האטמים בארץ (למה להזמין סתם מחול?) - 638 כולל מע"מ. 

 

אכן הידית במיקום מ-ע-ו-ל-ה

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ממליץ לך להזמין את הכלי היעודי של פיאט לפתיחת הבנדים, עולה גרושים ואם אתה מתכנן לעבוד לבד זה מאוד מקל על החיים.

אני מעדיף לקנות פראפלו מוכן ולא להתעסק במהילות ובדיונים איזה מים צריך להוסיף. יש כאלו שבטוחים שמים מזוקקים מזיקים למנוע, יש את אלו שנשבעים במי מזגן (ושוכחים את כל הגיפה שמצטברת במיכל שאוגר אותם).

הכי פשוט זה לקנות אותם כבר מהולים וזהו.

166, קאפה, GTV, קופה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון נוסף,


אחרי החלפת נוזל הקירור, גליתי נזילה משמעותית בצד הנהג. התברר לי שהנזילה מגיעה מבית התרמוסטט, ובפרט מהצינור היוצא מקיר האש ומחובר לבית תרמוסטט. בזמן שהאוטו חם (רק אז ראיתי הנזילה), לקחתי מטלית והצמדתי אותה לצינור, על מנת לוודא שאכן הנזילה משם. תוך שניה הצינור פשוט התפרק מחתיכת הפלסטיק השחור היוצא מבית התרמוסטט, וזרם חם של נוזל קירור יצא משם. אינסטינקט הרתיעה פשוט הציל אותי. העפתי את היד משם בשניה ורציתי לכבות את האוטו (למדתי את הלקח שלי).
טוב מה עושים? מזמינים חלק ומחליפים. לא הייתי מוכן לחכות למשלוח ובאמת שבמקרה הזה ההפרשים במחיר היו יחסית קטנים; בית תרמוסטט מקורי בfiat workshop היה זול יותר (בשקלים בודדים) משל behr, שלפי הבנתי הם היצרן של פיאט לבית תרמוסטט. המחיר מחול עם משלוח הוא 213. אצל סודאי עלה לי 197 של behr. מקורי עלה 270 בערך.
התחלתי במלאכה. לצערי לא צילמתי את ההליך כיוון שזה היה מחוץ למקום העבודה ולא רציתי לעצור תוך כדי; במקום זאת אעלה את המדריך מהיינס+מדריך נפלא שמצאתי בפורום פיאט לניקוי מערכת הקירור והחלפת נוזל הקירור. אחרי שסיימתי הכל הנעתי את הרכב ופתאום שוב נזילה! קיללתי כל כך הרבה פעמים והתחלתי כבר לחשוב מה האשה תגיד... "אמרתי לך לא לקנות רכב ישן! עד שנפטרת מהפיג'ו עכשיו זה?!" וכדומה. טוב מתחיל לעבור על כל הצינורות שוב, ופתאום אני קולט ששוב הצינור מקיר האש קצת רטוב. תפסתי את הרצ'ט והתחלתי להנדס איך אני משחיל אותו לעבר הבורג שעל הבנד. אחרי שעף שם איזה ניצוץ באוויר, ניתקתי מינוס וחזרתי למלאכת ההשחלה (אבוי). בסוף הצלחתי למצוא זווית מושלמת והתחלתי להדק.
הנעתי את הנבלה ונתתי לה להתחמם קצת. הפעלתי חימום העליתי קצת סלד, וואלה אין נזילה (היו שתי טיפות בודדות שכנראה נשארו שם מלפני). נתתי לה להתחמם עד שהמאוורר יתחיל לפעול.  בסוף כיביתי והתחלתי כמו OCD טוב, להתכופף ולראות שאכן אין נזילה. אחרי שעה התייאשתי והתפללתי שזה באמת נגמר. השארתי את הרכב בעבודה (כל זה קרה מחוץ לעבודה שלי, כולל שטיפת הנוזל קירור הארורה) והחלטתי לחזור עם הרכב של בת הזוג ומחר לחזור לבדוק אם הדרעק בסדר.
מגיע מחר, ואני באוטובוס למקום העבודה, מתפלל כל הדרך שהכל בסדר. מגיע לרכב, מניע והופ שוב טיפות. מהדק את הבנד, מניע שוב ונראה בסדר. מחליט לנסוע הביתה ולראות כבר שם איך העניין מתקדם. מגיע הביתה, מכבה את הרכב ובודק שוב את האזור הבעייתי (החיבור של בית התרמוסטט עם צינור יחידת החימום). כמה מפתיע האזור עדיין מטפטף אבל פחות.
החלטתי לעלות הביתה ופשוט להתעלם לרגע מהצינור הזה.
בערב חזרתי, פתחתי את הבנד לקחתי אותו קצת יותר למעלה (אולי הוא היה קרוב מדי לנקודת החיבור), מהדק טוב וחוזר הביתה. אבדוק כבר מחר מה מצב העניינים (ידעתי שאם אראה נזילה זה פשוט יחרפן אותי ולא אוכל להניח לזה).
לאחר יום המתנה, ירדתי לרכב עם ביטחון עצמי של ילד בעליה לתורה, מתפלל שהכל ילך סבבה.  וואלה הכל יבש המנוע מגיע יפה לטמפרטורת עבודה, מאוורר נכנס לפעולה - משימה הושלמה והשם יתברך.


כמה דגשים:
-בדקו תמיד שהבנד מחוזק ויושב במקום שהוא היה לפני (לא מילימטר פחות). אני שילמתי על הטעות הזו הרבה זמן (אבל אומר תודה שזה נגמר רק בזה).
- הצטיידו בבנדים, אזיקונים, פנס וכל דבר שיכול להקל עליכם.
-רצ'ט דרייב 1/4 ממש מועיל, לדעתי, בעבודה על הרכב. פשוט הציל אותי כשהייתי צריך לחזק את הבנד ולהוזיז אותו. 1/2 בחלומות גם לא נכנס ו3/8 אין לי אבל אני בספק שהיה עובד. יש גם מפתח שממש גמיש המיועד לסגירת הבורג על הבנד. אני הסתפקתי ב1/4. משמש לעוד עבודות חוץ מזה.
-תמיד עדיף שיהיה לכם ליטר נוזל קירור אקסטרה. לכו תדעו מה יוליד יום.
-מומנט סגירה של בית התרמוסטט הוא 10nm. אני לקחתי מפתח בהשאלה מחבר קבוצת "שאל כנופצון". אולי אקנה (צריך גם למכסה שסתומים).

-מספר החלק של בית התרמוסטט הוא 55202371
- כשאתם בודקים נזילות עשו זאת בזהירות יתרה. ברכב ישן דברים מתחילים להתפורר וזה יכול להיגמר לא בצורה נחמדה.
-עשו את העבודה בזהירות ולאט. יש הרבה חומרים ברשת (אני אעלה את המדריך של היינס).
- אם יש זמן, הזמינו חלקים מהרשת. ברוב המקרים חסכון מובטח.
-תשתמשו בקרטונים,  סחבות, חולצות סיום מסלול או כל דבר אחר שימנע מנוזל הקירור לזהם את האדמה עליה אתם עובדים (אני חושב שזה הדגש בין החשובים). את הנוזל הישן תבקבקו ותנו למוסך.

-http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=115070 הלינק למדריך החלפת נוזל קירור וניקוי מערכת קירור. הpdfים של היינס מצורפים בסוף ההודעה.

 

את העבודה על הרכב בצעתי מחוץ למקום העבודה שם היה לי צינור מים זמין והרבה מקום. פלוס נהדר.

בפעם הבאה אחליף את האטם מכסה שסתומים. כרגע ניתן קצת מנוחה ופוש בלימודים (צריך להתחיל לעבוד על התזה).

 

-גל

 
 
 
 
AIbEiAIAAABDCKCW_rnSiOzGXSILdmNhcmRfcGhvdG8qKGI3OTUxMTkxNjcyNjFiZDczOTE4OTNiMjk4MWFmYWZjYWUxYmZiZmMwARlkAaMWtcje77mgLb3cksLmHVhd?sz=40
תשובההעברה

Haynes_Online_Manual-battery.pdf Haynes Online Manual-thermostat.pdf

עריכה אחרונה על ידי Gal Atun
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 25.8.2020 בשעה 15:37, Gal Atun כתב:

^ יש לינק לכלי? יש לי האמת עוד כמה התעסקויות עם הרכב.

אני לא מוצא את הכלי המדוייק שקניתי, אבל הוא נראה בדיוק ככה:

 

https://www.ebay.co.uk/itm/Hose-Clip-Pliers-Clic-and-Click-R-Type-Clamp-Clips-Swivel-Drive-Angle-Clamp-Tool-/254123024508

  • אהבתי 1

166, קאפה, GTV, קופה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש! היתה לי פנדה שחורה 2011 חדשה שקניתי בעקבות סקירה של יוליאן ואהבתי אותה מאוד. הצבע החמיא לה ואישית אהבתי את המראה שלה (יודע שישנן חילוקי דעות). המזגן היה מצוין, ידית ההילוכים במיקום מנצח וגם יכולת התמרון טובה. מכרתי אותה במטרה לקנות פנדה מהדור החדש ועם מנוע טווין אייר אבל לקחתי חודש חודשיים לקבל החלטה, ובינתיים היבואן הפסיק לשווק את הטווין אייר. לא נורא, הלכתי על אבארט 500 בסוף. זכור לי שמאוד רציתי רדיו דיסק מקורי לפנדה, ואחרי הרבה תלאות של ייבוא מאיטליה, התקנתי - וזה נראה הרבה יותר טוב. תהנה מהרכב.photo.jpg.68e2393cd88adc1fc155601de8054906.thumb.jpg.8e36b30bc672e8e566490cce60e120c9.jpg

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

GAL, אולי תמצא בפירוקיה כיסאות של פנדה דור 3 שאולי גם יתאימו... לטעמי היו בהחלט נוחים (בעצם יושבים על הכיסא, לא בתוכו אבל משהו ממש עובד שם, לפחות לדעת הגב והתחת שלי..)

  • מעניין 1

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...