Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מטוסים וטיסה אזרחית/מסחרית - אם לא תשאל איך תדע?


shais01
שימו לב! השרשור הזה בן 419 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 1 שעה, Legend כתב:

1. כמה כוח G מופעל עליי כנוסע בטיסה?

2. כשהמטוס באוויר, במצב תקין וללא תקלות, המנועים תמיד מסונכרנים לאותו סל"ד? או שיש מצבים שאתה כטייס מעלה/מוריד את הסל"ד של אחד מהם?

3. מבחינת מבנה המטוס, איך אתה רואה את העתיד? יהיו שינויים משמעותיים בצורת המטוס/מבנה המטוס/מנועים/כל דבר שעולה לך בראש?

 

כלפי מטה? רוב הטיסה- 1, בהמראה יכול להגיע עד כ 1.2-1.3, מטוסים וצורת הטיסה שלהם מתוכננת שאף אחד לא יחווה כוחות G לא נעימים, לכן טיסה במטוס נוסעים מתאימה גם לאנשים קשישים עד מאוד.

2- אשאיר לשי את התשובה, טייס יודע הכי טוב מה טייס עושה.

3- בעשור-2 הקרובים, לא ממש. קורים יותר דברים איפה שלא ניתן לראות, ולעתים שינויים שאתה לא רואה בעין גורמים לאפקט כביר. הדבר החם הבא הוא מנועי סילון עם מחזור ניתן לשינוי, לא אכנס ל techno-babble אבל רק אגיד שזה יכול להקפיץ את יעילות המנועים ב 15-18% (פיגורה ראליסטית, לא תאורטית!) אפילו ביחס ליעילות הגבוהה מאוד שלהם כיום, מבחוץ אתה לא תראה כלום שונה, בכלל. נעשות גם אופטימזציות בתחום הזרימה, ואולי יתווספו לכנף מעט משטחים נעים או שהיא תוכל לשנות (מאוד בקטנה) זוית או פיתול לאורך הכנף. אל תחשבו על צירים או מוטות נעים, לא ככה זה עומד לקרות אם זה יקרה.

לטווח הרחוק יותר המגמה הנוכחית היא לכיוון של blended wing-body, הגוף יהיה רחב יותר והכנף תתחבר אליו באופן פחות מודגש, מעין מעבר קרוב לרציף בין גוף לכנף. יש לזה יתרונות אוירודינמיים גדולים מאוד. רק צריך לפצח איך מתכננים את הקבינה. אף אחד לא ירצה לשבת ב "בלוק" של 6 נוסעים לעומת מקסימום של 4 כיום. זה יהפוך לפרקטי יותר ברגע שמנועי שכבת גבול יהפכו לנפוצים יותר בתעשיה, בתצורה שכזו לא יהיה מאוד הגיוני למקם את המנועים על הכנפיים.

עריכה אחרונה על ידי Pika007
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי כמה שאלות גם לך וגם לפיקה, אז אפצל אותם:

shais01:

 

1. מה המקרה הכי מפחיד שקרה לך בטיסה?

2. בהנחה ואתה עושה טיסות ארוכות, איך מעבירים לעיתים יותר מ10 - 12 שעות טיסה ללא חיבור לעולם החיצון?

3. איך נראים חיים של טייס בשגרה? אני מניח שאתה רוב הזמן לא בבית, האם ניתן לנהל משפחה עם ילדים בצורה טובה עם אורח חיים כזה?

4. אם הייתה לך אפשרות לשנות משהו בהכשרה של טייסי חברות התעופה, היית משנה משהו?

 

פיקה:

 

1. האם יש סיבה אמיתית לשים את הפלאפון על מצב טיסה? האם השמועה נכונה שזה יכול לשבש את התדרים / תקשורת של המטוס? אישית אני לא מאמין כי אין סיכוי שמישהו יקח סיכון שמטומטם עם טלפון יפיל מטוס שלם, אבל עדיין מסקרן אותי למה זה עדיין קיים.

2. בתור חובב מושבע של תעופה בחקירה, שמתי לב שיותר מידיי התרסקויות קורות בגלל שטייס מוסח דעת שוכח לפתוח את המדפים, וזה גורם לי לתהות, למה אחרי כל כך הרבה מקרים התהליך הזה אינו אוטומטי? במקום שהטייס יעבור על אותה רשימה מונוטונית עשרות פעמים למה אין פשוט "מצב המראה" שבלחיצת כפתור המטוס עושה את כל ההכנות (או חלק) להמראה, כולל פתיחת מדפים? או אפילו משהו פשוט יותר, לזהות שהמטוס לפני המראה ופשוט לא לאפשר פתיחת מצערת עד שהמדפים פתוחים? אני  מבין שזה פתח לתקלה אבל זה נראה דיי פשוט עם פין שאפשר לשחרר ידנית במקרה חירום.

3. למה אסור להעלות דאודורנט למטוס? האם זה נטו בגלל שהוא דליק? או שיש סיבה יותר מורכבת כמו בגלל שהמטוס תחת לחץ והתרחבות הגזים של הספריי יהווה איום אם יתפוצץ?

מפתח אפליקציית פרטי רכב

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.OMApp.rechev

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבטא - בעיקרון כולם אמורים לדבר באנגלית תעופתית, שהיא שונה מעט מאנגלית רגילה ומיועדת בדיוק למנוע את הקשיים במעבר בין מדינה למדינה ולעיוות הקול במערכות הקשר.

אז במקום 3 - three אומרים tree

במקום 9 - nine אומרים niner 

ועוד התאמות.

זה מוטמע בך ומגיע לרמה מגוחכת שבקבלה במלון שואלים אותך מה מספר החדר שלך ואתה אומר tree-one-niner ונדרש ממש מאמץ מודע להמנע מזה.

זה לא פותר את הבעיה לחלוטין ולכן מקובל מאוד ומחנכים שזו לא בושה לומר לבקר/פקח Say again

בכלל התקשורת בטיסה אזרחית מורכבת מסדרות של ביטויים ומילים די סטנדרטיים, כך שיחסית קל להבין גם במבטא זר. ממש לא נהוג לדבר בשפה חופשית.

הבעיה היותר גדולה היא שבחלק מהמדינות הפקחים והמבקרים נוהגים לדבר בשפה המקומית עם המטוסים המקומיים. בולט מאוד בצרפת, ספרד ועוד.

זה בעייתי כי אתה כטייס בונה את התמונה האוירית מסביבך הרבה על פי דיווחי הקשר.

זה עוד יותר בעייתי כשהוא מתבלבל ונותן לך הוראות בצרפתית...

 

G הוא פונקציה של ההטיה, בהטיה של 60 מעלות נחווה 2G שזה לנוסע כבר די לא נעים, ביחוד אם הוא בדיוק עומד.

תפעול נורמאלי של מטוס נוסעים לא חורג מ 30 מעלות הטיה וכמו שפיקה אמר איזור ה 1G וקצת שזה ממש לא מורגש.

בהטיה מעל 45 מעלות בואינג מתחיל לצעוק. אני מניח שאיירבס גם מרביץ לטייס על היד... - זה בשביל ספירל :)

 

המנועים מסונכרנים אוטומטית לאותו הסלד על ידי מערכת האוטו טרוטל כי זה הכי יעיל. מעבר לזה הפרשי סלד יוצרים תדרי תהודה לא נעימים. בטיסה ידנית משתדלים לעשות זאת, אבל הקטעים בהם טסים ללא אוטו טרוטל קצרים.

 

אני לא מפחד בטיסה. אני סומך מאוד על המטוס ועל היכולות שלי ושל הטייס שאיתי. כשאני טס דדהד - כצוות לא פעיל כשצוות אחר מטיס את המטוס, או כשאני במנוחה בצוות מוגבר או כפול אני ישן נפלא...

יש התמודדות עם מזג אויר, יש תקלות אבל הכל מאוד קרוב ללב המעטפת.

 

אני מעריך שאני נמצא בבית יותר מרוב האנשים.

גם מי שטס בצי רחב גוף שטס לארהב ולמזרח הרחוק נמצא המון זמן בבית. החסרון שלו הוא שכל טיסה נמשכת מספר ימים ועם ילדים קטנים זה יותר בעייתי.

יתרון אדיר נוסף הוא שברגע שאתה מכבה את המטוס ומסיים את כל התהליכים הנדרשים, אתה משוחרר ב 100% עד לטיסה הבאה, אין לקוחות, אין דדליינים, אין פרוייקטים ואין עמיתים/כפופים או מנהלים שמחפשים אותך בבית. זה שקט נפלא.

  • אהבתי 3
  • מעניין 1

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי לטוס שני קטעים ב-max-8, החוויה היתה לא מרנינה - אבל היה מדובר במטוס בתצורה צפופה עם התנהלות בעייתית מאד של צוות השירות (קרקע וקבינה), כך שהדבר האחרון ששמתי לב אליו היה צליל המנוע. בכלל, השמיעה שלי לא מספיק רגישה כדי להבחין בהבדלים בין דגמים או בין מנועים.

 

דרך אגב, בימים כתיקונם ה-220 היה מגיע ארצה (עדיין במינוח הקודם C-series במדי אייר בלטיק).

 

בנוגע לתאונת ה-max הראשונה - התקלה הופיעה באותו מטוס בטיסה קודמת והטייסים הסתדרו יפה. כנראה שהיתה בעיה בהעברת המסר לצוות הבא - והוא התרסק. לגבי התאונה של האתיופים אני פחות ידוע, הבעיה כבר היתה מוכרת מאז התאונה באינסונזיה, והעובדה היא שהטייסים איבדו שליטה במטוס.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, Skity כתב:

פיקה:

 

1. האם יש סיבה אמיתית לשים את הפלאפון על מצב טיסה? האם השמועה נכונה שזה יכול לשבש את התדרים / תקשורת של המטוס? אישית אני לא מאמין כי אין סיכוי שמישהו יקח סיכון שמטומטם עם טלפון יפיל מטוס שלם, אבל עדיין מסקרן אותי למה זה עדיין קיים.

2. בתור חובב מושבע של תעופה בחקירה, שמתי לב שיותר מידיי התרסקויות קורות בגלל שטייס מוסח דעת שוכח לפתוח את המדפים, וזה גורם לי לתהות, למה אחרי כל כך הרבה מקרים התהליך הזה אינו אוטומטי? במקום שהטייס יעבור על אותה רשימה מונוטונית עשרות פעמים למה אין פשוט "מצב המראה" שבלחיצת כפתור המטוס עושה את כל ההכנות (או חלק) להמראה, כולל פתיחת מדפים? או אפילו משהו פשוט יותר, לזהות שהמטוס לפני המראה ופשוט לא לאפשר פתיחת מצערת עד שהמדפים פתוחים? אני  מבין שזה פתח לתקלה אבל זה נראה דיי פשוט עם פין שאפשר לשחרר ידנית במקרה חירום.

3. למה אסור להעלות דאודורנט למטוס? האם זה נטו בגלל שהוא דליק? או שיש סיבה יותר מורכבת כמו בגלל שהמטוס תחת לחץ והתרחבות הגזים של הספריי יהווה איום אם יתפוצץ?

 

1- הסיכוי קטן באופן אסטרונומי, גם עם 300 פלאפונים פעילים על המטוס. אבל הפואנטה היא שמה בדיוק תעשה לא על מצב טיסה? האנטנה הכי קרובה נמצאת 10-12 קילומטר מתחתיך במקרה הכי טוב ואתה בתוך צינור מתכת. שים לב שגם כשאתה על הקרקע הקליטה בתוך המטוס הרבה פחות טובה לעומת השניה שאתה דורך מחוץ לדלת. גם ככה במצב טיסה יש לך ווייפיי, הרבה חברות תעופה מציעות ווייפיי מהבנה מלאה שזה לא משפיע על כלום, הכל טוב.

 

2- ניתן לשנות בין כמה מצבי מדפים בהתאם לצורך. בהתאם למשקל המטוס הנוכחי (כמה נוסעים ומטען יש), תנאי הסביבה (טמפרטורה, רוח וכדומה) ואורך המסלול הרצוי להמראה הטייס יבחר בסטינג מדפים ספציפי עבור ההמראה. כנ"ל לנחיתה, למעט הגישה הסופית שלרוב מתבצעת במדפים מלאים אלא אם יש הרבה רוח. האם בעתיד יהיה ניתן לבצע אוטומציה של התהליך? אולי. האם אני חושב שזה כדאי? לא כל כך בשלב זה. במידה וזה היה פשוט "פתוח/סגור" המצב היה פשוט בהרבה

 

3- גם וגם. המיכל מדוחס, תא הנוסעים מדוחס פחות מהסביבה על הקרקע, למרות שכל מיכלי הספריי מגיעים עם מקדם בטחון לא קטן- לא משחקים בטיסות, במיוחד לנוכח העובדה שהגז המתרחב לרוב דליק עד מאוד. 

בניגוד לכל מיני דברים שנויים במחלוקת, אש בטיסות אפילו משטויות כמו סיגריה שלא כובתה היטב הובילה ישירות למוות ביותר מרק כמה מקרים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. רישיון טייס בשביל הכיף לטוס מדי פעם - כן או לא?

2. מה דעתך על מטוסים אוטונומיים? תוך כמה זמן אתה חושב שנראה כאלו? ואם אתה לא חושב, אשמח לשמוע למה.

3. האם הגעת לעבוד בתחום אחרי משרה בתחום אחר? אם כן, מאיפה?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, Pika007 כתב:

גם וגם. המיכל מדוחס, תא הנוסעים מדוחס פחות מהסביבה על הקרקע, למרות שכל מיכלי הספריי מגיעים עם מקדם בטחון לא קטן- לא משחקים בטיסות, במיוחד לנוכח העובדה שהגז המתרחב לרוב דליק עד מאוד

בסך הכל גם אם נדבר על ואקום מוחלט אנחנו מדברים על אטמוספרה אחת כשמיכל ספריי עומד בלחץ של כ 6 אטמוספרות.

 

אם זה מהווה סיכון למה מותר בתא המטען?

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע לגבי דיאודורנט - מעולם לא היתה לי בעיה להעלותו, אם כי במזוודה. מצד שני - בסין נסעתי פעמיים ברכבת מהירה. באחת הנסיעות הדיאודורנטים הוחרמו בטענה שהם לא עומדים במהירות של הרכבת (כ-300 קמ"ש)  - למרות שהם הגיעו בלי בעיה בבטן של 777 מת"א. בנסיעה השניה לא החרימו כלום.

 

הבעיה הגדולה כיום היא סוללות ליתיום, יש נוהל ברור לגבי מה מותר ומה אסור.

 

לגבי מצב טיסה - כיום כבר כמעט לא אוכפים אותו, אם כי פורמלית הוא מחוייב בהמראה ובנחיתה. בלא מעט חברות מערכת הבידור מבוססת על WiFi (חוסך הרבה כסף ומקום במטוס בהשואה למערכות בידור מסורתיות), וגם קישוריות רשת ממש לא מילה גסה. 

 

דור - רשיון טייס כתחביב? מכיר אנשים שעשו את זה. אבל זה עולה הרבה מאד כסף, וגם שימור הכשירות לא זולה. אבל אתה יכול לקנות חצי שעה או שעה על סימולטור של 737 בהרצליה. קיבלתי הזמנה לדבר הזה כמתנת יום הולדת, אבל בגלל הקורונה עדיין לא מימשתי.

 

דרך אגב - מי יודע למה הקברניט עונד על הכתף 4 פסים והקצין הראשון שלושה?

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי מדפים בהמראה, יש במטוס מערכת שמתריעה שהמדפים אינם במצב המראה.

אם המצערות נפתחות להמראה והמטוס לא בתצורה הנכונה (מדפים ועוד אלמנטים) יש צפצוף מחריש אוזניים.

אם המערכת לא שמישה או שמישהו נטרל אותה בכוונה (וגם זה קרה...), הסכנה של להמריא ללא מדפים בהחלט קיימת.

לפני 19 דקות, dorsht כתב:

1. רישיון טייס בשביל הכיף לטוס מדי פעם - כן או לא?

לא יודע לענות.

זה ממש לא עסק זול, ועבורי לטוס בנתיבים המוגבלים שיש בארץ בצסנה בין המעט שדות שיש לנו זה לא נראה לי ממש כיף.

מה שנראה לי ממש כיף ואולי אעשה יום אחד זה אולטרלייט, שם המחירים נמוכים יותר וגם החופש לטוס נמוך ואיפה שבא לך גדול יותר.

לפני 13 דקות, sperial כתב:

 

דרך אגב - מי יודע למה הקברניט עונד על הכתך 4 פסם והקצין הראשון שלושה?

התעופה בראשית ימיה צמחה מהספנות, והרבה מונחים, נהלי עבודה וסמלים מגיעים משם.

כולל למה הכניסה למטוס היא מצד שמאל.

אני מניח שגם קברניט של ספינה עונד 4 פסים.

למה זה כך אצלם, אין לי מושג...

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, Night Driver כתב:

בסך הכל גם אם נדבר על ואקום מוחלט אנחנו מדברים על אטמוספרה אחת כשמיכל ספריי עומד בלחץ של כ 6 אטמוספרות.

 

אם זה מהווה סיכון למה מותר בתא המטען?

 

א'- בתא המטען אין נוסעים. במקרה הלא סביר שמיכל יתפוצץ, הוא לא יתפוצץ על אף אחד.

ב'- בתוך המזוודה שלך אין אלקטרוניקה עם סוללות ליתיום ושאר דברים שעלולים להוביל להיווצרות ניצוץ.

ג'- בתוך המזוודה שלך, במידה והמיכל אכן התפוצץ ומאיזושהי סיבה שמיימית כן הגיע לשם ניצוץ, במזוודה דחוסה עם מעט אוויר כנראה שלא יקרה שום דבר. 

מיכל ספריי אכן עומד בלחץ של כ 6 אטמוספירות. יום בהיר אחד הפלת את המיכל על פינה של מדרגה בבית. הוא חטף עיקום קטן בנקודה הזו. האם זרקת אותו לפח? לא. בכמה המיכל עומד עכשיו?

 

זה נכון שבתעופה אזרחית לוקחים מקדמי בטחון קצת מוגזמים על חלק מהנהלים, אבל בלי קשר לאלו, אני בטוח שכולנו 100% מודים על זה שאנחנו לא צריכים לסבול שלל דאודורנטים ובשמים באמצע הטיסה בצינור הסגור הזה. המזגן גם ככה תמיד נע בין חזק לחזק מדי, אז הזעה היא לרוב לבעיה- וכולם רשאים להכניס דאודורנט סטיק אם ממש בוער להם.

 

 

לפני 16 דקות, sperial כתב:

לא יודע לגבי דיאודורנט - מעולם לא היתה לי בעיה להעלותו, אם כי במזוודה. מצד שני - בסין נסעתי פעמיים ברכבת מהירה. באחת הנסיעות הדיאודורנטים הוחרמו בטענה שהם לא עומדים במהירות של הרכבת (כ-300 קמ"ש)  - למרות שהם הגיעו בלי בעיה בבטן של 777 מת"א. בנסיעה השניה לא החרימו כלום.

 

הבעיה הגדולה כיום היא סוללות ליתיום, יש נוהל ברור לגבי מה מותר ומה אסור.

 

 

הסינים כמובן חירטטו כי מהירות זו לא בעיה, רק תאוצה צריך בכלל לקחת בחשבון, ואף רכבת או מטוס נוסעים לא מאיצים בצורה שיש טעם להתייחס אליה.

בנוגע לליתיום... מטריה רחבה מדי. אם היית יודע כמה סוללות ליתיום יש על כל 787 ממוצע גם ככה היית מתפלץ.

בעיקרון התקנות די בסדר, סוללות של עד 100Whr ניתן להעלות לרוב הטיסות. כל מכשיר הגיוני יהיה ניתן להעלות, קורקינט חשמלי ושאר הזיות שאנשים עלולים לבקש להעלות- לא ממש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז הנה הההסבר: באניה היו 4 קציני סיפון (ובמקביל, גם 4 קציני מכונה. במחלקות אחרות היה לא יותר מקצין אחד). הזוטר היה הקצין השלישי, והוא ענד פס אחד. הקצין השני ענד שני פסים, הקצין הראשון ענד שלושה ורב החובל ארבעה.

 

אבל בים הפסים נענדו על השרוול. 

 

חלק גדול מהחוקים שקשורים לתעופה מקורם בחוק הימי, וגם מונחים כמו port ו-starboard, ופנסי הניווט האדום משמאל והירוק מימין.

 

מקור: גדלתי על הים, אבא שלי היה רב חובל.

 

עריכה: 

 

ברור שהסינים חרטטנים. הם גם עושים טרור עם הטלפונים, לא מרשים גם במצב טיסה. כשרציתי לצלם נוף לא חלפו 10 שניות עד שהופיע איש ביטחון במדים.

 

לגבי הליתיום ב-787 - בודאי שאני מודע. גם לשריפות שהיו במטוסים האתיופי והיפאני, ולצורך שהתעורר לתכנן מחדש את המארזים (ובינתיים לקרקע את כל הצי).

 

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בחברות תעופה הדרגות שרוקמות לגקט רקומות לשרוול, מעט מעל פרק היד.

על החולצה הן נענדות ככותפות.

 

יש חברות שיש בהן טייסים בדרגת קצין שני, second officer.

לא חברות ישראליות למיטב ידיעתי.

קצין שני אינו מוסמך להטיס את המטוס בשלב ההמראה והנחיתה.

רק לשבת בכסא בשלב השיוט.

הוא ממשיך במקביל לצבור ניסיון בהמראות ונחיתות בסימולטור.

הוא יכול להשאר בסטטוס הזה שנים.

 

בישראל חניך שלא הוסמך עדיין כקצין ראשון עונד שני פסים.

אבל תוארו אינו קצין שני, אלא חניך טייס, וזהו מעמד זמני ביותר, עד להסמכתו.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע איך זה היום, אבל כאשר הייתי ילד על האניות אף אחד לא לבש את התלבושת הרשמית, חוץ מאשר, אולי, במפגשים עם נציגי רשויות. חוסר הפורמליות הישראלי במיטבו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, shais01 כתב:

מה שנראה לי ממש כיף ואולי אעשה יום אחד זה אולטרלייט, שם המחירים נמוכים יותר וגם החופש לטוס נמוך ואיפה שבא לך גדול יותר.

פה ההתלבטות שלי.

אם אני רוצה בשביל הכיף - יכול להיות שאולטרלייט באמת יספיק.

מצד שני, אם אני רוצה לשמור את אפיקי ההתקדמות פתוחים (IFR, מסחרי וכו') אז עדיף איזו ססנה אני מניח.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא ממש בקיא באיך אולטראלייט מקדם אותך או לא לקראת טיסת מכשירים והלאה.

את זה כדאי לבדוק בטייסים עושים טייסים.

אבל טיסת אולטראלייט היא ממש כיפית, בטח ביחס לאיזו צסנה עתיקה, ויש בקטגוריה הזו מטוסים ממש מרשימים, אפילו אוירובטיים.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...