Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב חדש שקיבלתי עם תקלה (סיאט)


bokistronic
שימו לב! השרשור הזה בן 1347 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 6.8.2020 בשעה 23:56, menir1 כתב:

להזכיר לכולם, הייתה כאן טויוטה לנדקרוזר שירדה מפס הייצור עם כשל בגיר האוט׳. קורה, בדיוק בשביל זה קיימת האחריות.

@BEEKER לא הבנתי למה התגובה שלך הייתה רעיון גרוע (או דיסלייק, תסתכל על זה איך שאתה רוצה).

איפה יש פה רעיון בכלל?

 

בסך הכול שיתוף של משהו אחר שקרה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 56 דקות, dorsht כתב:

איפה יש פה רעיון בכלל?

 

יש כאן רעיון בעייתי, שתקלה ברכב חדש (שירד מפס ייצור) צריכה להיות מטופלת במסגרת האחריות.

 

בתאריך 6.8.2020 בשעה 23:56, menir1 כתב:

להזכיר לכולם, הייתה כאן טויוטה לנדקרוזר שירדה מפס הייצור עם כשל בגיר האוט׳. קורה, בדיוק בשביל זה קיימת האחריות.

 

 

וזו טעות. אני לא מסכים לרעיון הזה.

לדעתי רכב חדש שנתגלתה בו תקלה מהותית צריך להיות בדיוק כמו כל מוצר אחר,

הוא צריך לחזור לחברה שמכרה אותו,

שהם ישברו איתו את הראש. לא פות"ש.

 

נניח וקניתם מקרר חדש, המקרר הפסיק לעבוד אחרי שעתיים, הייתם מקבלים בשיוויון נפש תיקון של טכנאי בביתכם?

או שהייתם צורחים את נשמתכם על שירות לקוחות כדי שיפנו את הנבלה ותקבלו מקרר חדש?

ומה לגבי מדיח כלים ששבק חיים? פלפון שהפסיק לעבוד אחרי שעתיים?

תסכימו לתיקון? או שתדרשו חדש? 

אני מקווה שהנקודה ברורה, 

הלקוח צריך לקבל רכב חדש.

 

הרכב הנ"ל צריך להיות מתוקן ועל ידי החברה ולהימכר בגילוי נאות (כתצוגה/עודפים זה באמת לא משנה).

גם במדינות אחרות, הרכב הזה היה מוחלף, כי זה הדבר הנכון וההגיוני לעשות.

זה לא הגיוני שרכב עם 20 קילומטר ייכנס לפירוק גיר (עם תוצאות לא ידועות).

לא בטוח שמדובר במצמדים ולא בטוח שזה הנזק היחידי (אף אחד לא יידע עד שלא יורידו את הגיר ויפרקו אותו)

 

 

לדעתי יש הפחתת ערך בניגוד לכמה מדיעותיהם של החברים כאן:

  

לפני 23 שעות, vladclar כתב:

שום דבר לא יקרה. מי שיודע על מה מדובר , זה לא ירתיע אותו.
מחליפים מצמדים ברכבים האלה על ימין ועל שמאל, אחרי שנה ואחרי שנתיים, לפעמים אחרי 20 ו 30 אלף קילומטרים וממשיכים לנסוע.
הוא יספר לקונה שהרגיש רעידות, הכניס את הרכב לבדיקה והחליפו מצמדים ( לא החליפו את כל הגיר ).
אם מישהו היה מחליף מצמד ברכב ידני למקורי וחדש במוסך מורשה היבואן, זה לא היה משפיע על המכירה.

 

 

 

למה אני חושב שיש הפחתת מחיר?

אז רק תחשבו על שירשור שיעלה כאן בפורום ייעוץ רכב, על

"קניה של רכב חדש מחברה עם 20 ק"מ, אחרי פירוק גיר".

 

מה לדעתך יהיו התשובות?

 

1. זו עסקה טובה. המחיר צריך להיות זהה לרכב חדש.

 

2. החלפת מצמדים זה דבר סביר ומקובל ונותן שקט.

תראה אותי, אני קניתי רכב חדש וישר עשיתי פניית פרסה למוסך כדי שיחליפו לי מצמדים באחריות.

 

3. אין בעיה לקנות רכב חדש שפירקו לו חצי תא מנוע.

 

4. זה קרוה גם בחברות אחרות. למעשה אני מכיר טויוטה לנדקרוזר חדשה שנוסעת ככה.

 

 

או שמא ימליצו לו לקנות את הרכב במחיר המתאים?

בכנות,

גם 5,000 ש"ח הנחה לא שווה את הפער בין חדש לבין מתוקן.

עדיף חדש מהניילונים, נכון?

 

 

אז אני מקווה שהבנת למה סימנתי דיסלייק.

רכב חדש-חדש (שירד מפס ייצור) שעוד לא הספיק לצבור אבק,

וכבר נתגלתה בו תקלה משמעותית כמו מנוע/גיר, צריך להיות מוחזר לחברה.

 

אם זו תקלה פשוטה, או שכבר עבר זמן סביר, אז ברור שיטופל באחריות.

בשביל זה היא קיימת

עריכה אחרונה על ידי BEEKER
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מבין את ההבדל בין "לקוח צריך לקבל רכב חדש" ל " לקוח יוכל לקבל רכב חדש"?
איך אתה גורם ליבואן להחליף לו את הרכב , שכבר קיבל רישוי ורשום עליו? בפועל, לא בהתקשקשות על דפי הפורום.
כי זה אדם אמיתי שמבקש הכוונה מה לעשות.
ידוע שבנושא תודעת שירות בארץ ישנם הרבה כשלים, אבל זה קודם כל בגלל היעדר הגנת הצרכן, ברמה אפילו סבירה, מצד בתי רשויות החוק .
מה היית עושה במקום פותח השרשור? מנהל כמה שנים מלחמה בבתי המשפט נגד היבואן? עושה שיימינג? עומד עם שלט " מכרו לי רכב שהתקלקל אחרי 20 קילומטרים"? ובאותו הזמן הולך ברגל/ קונה רכב אחר מאוד כספים ( לוקח הלוואה ) ?






toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, BEEKER כתב:

יש כאן רעיון בעייתי, שתקלה ברכב חדש (שירד מפס ייצור) צריכה להיות מטופלת במסגרת האחריות.

מה זה קשור לתגובה שלו?

הוא נתן דוגמה למקרה אחר.

 

זה שרכב חדש מגיע עם פגם זה בהחלט מבאס, אבל מסתבר שזה קורה אצל כולם.

 

ומה לעשות, בארץ אין חוק שאומר שחובה על היבואן לתת לך רכב חדש אחר במקום.

עריכה אחרונה על ידי dorsht

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראו אתם מחפשים משהו שאין בארץ: שר תחבורה עם ביצים מספיק גדולות לחוקק את חוק הלימון לרכב חדש.
בהעדר חוק הוא יישאר עם הרכב הזה . במוסכי hp לדוגמא יש כלל פנימי : תקלה שלישית מוצר מוחלף בחדש. גם זה רק רצון טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, vladclar כתב:

אתה מבין את ההבדל בין "לקוח צריך לקבל רכב חדש" ל " לקוח יוכל לקבל רכב חדש"?
איך אתה גורם ליבואן להחליף לו את הרכב , שכבר קיבל רישוי ורשום עליו? בפועל, לא בהתקשקשות על דפי הפורום.

 

זה לא בשמיים,

יש מקרים בהם היבואן פותר את הבעיה בלי התקשקשויות מיותרות.

אני מכיר מקרה של מישהו מבוגר, נאמן למותג כבר שנים, שקנה רכב חדש עם מנוע 1.4 (שזכה בתואר "מנוע השנה הבינלאומי"),

היתה תקלה קריטית במנוע והלקוח קיבל רכב חדש מהניילון בגלל רצון טוב של היבואן.

כשרוצים, זה קורה.

לכן אני הייתי מתחיל בשיחה עם שירות לקוחות ומכתב מעו"ד.

 

  

לפני 16 דקות, save כתב:

תראו אתם מחפשים משהו שאין בארץ: שר תחבורה עם ביצים לחוקק את חוק הלימון לרכב חדש.
 

לא כל דבר צריך חקיקה.

היבואן יכול להחליף מה שהוא רוצה.

הוא יכול להחליף מצמדים, גיר קומפלט, או את כל הרכב.

הכל עניין של מוטיבציה ושירות ללקוח.

 

 

  

לפני 17 דקות, dorsht כתב:

מה זה קשור לתגובה שלו?

הוא נתן דוגמה למקרה אחר.

 

dorsht לא הבנת למה סימנתי דיסלייק?

הוא נתן דוגמה למקרה זהה,

בו תיקנו גיר ברכב חדש שירד מפס ייצור במקום להחליפו.

 

אני מקווה שזה בסדר לסמן דיסלייק לרעיון שאני מתנגד לו.

עריכה אחרונה על ידי BEEKER

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, BEEKER כתב:

אני מקווה שזה בסדר לסמן דיסלייק לרעיון שאני מתנגד לו.

נראה שלפי ההנהלה, לא ממש:

 

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע כמו משהו שהיה אפשר לעלות עליו בנסיעת מבחן טרם לקיחה של האוטו מהיבואן, מבאס.

 

אם באמת מקור התקלה בגיר לקוי והחלפה שלו תפתור את הבעיות אז מעולה, החשש כמובן שרכבי לימון לעיתים ממשיכים להפיק לימונדה שנים רבות כמו שהזכירו כאן חלק מהמגיבים.

עריכה אחרונה על ידי borisYalzin
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במידה ובעקבות התקלה הספציפית שיש הרכב ימשיך עם כל מיני תקלות שקשורות (או לא, אתה לא באמת יכול לדעת) לתקלה הראשונית, אז ככל שהזמן יעבור ליבואן תהיה היכולת לדחות כל טענה לגבי אי תקינותו של הרכב. אתה צריך להחליט עכשיו האם אתה מוכן להתפשר על תיקון במסגרת האחריות או לקחת את הסיכון ולהילחם על החלפה בטענה של רכב לימון מה שצריך בשבילו זמן, כוח וכסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה מקרה דומה עם מישהו שקנה וולוו

נדמה לי מחיפה,וכל חודש תקלה חדשה

עד שהרכב התפרק לגמרי,איש מבוגר

וכל ניסיונותיו לקבל רכב חדש,לא צלחו.

אפילו כשזה הגיע לחדשות זה לא עזר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, BEEKER כתב:

 

אני מקווה שזה בסדר לסמן דיסלייק לרעיון שאני מתנגד לו.

 

יש לך בעיה בהבנת הנקרא.

 

יש עוד כמה בעיות עם הדברים שאתה כותב:

  1. החלפת מצמדים לא מצריכה "פירוק גיר"(להבדיל מהמקרה המקביל של טויוטה שהבאתי). התהליך דומה מאד להחלפת מצמד בגיר ידני
  2. אין שום מקום בעולם שבו יצרן מחוייב להחליף רכב בגלל תקלה, זאת הסיבה לקיומה של אחריות. להבדיל, יש מקומות בהם חוקקו חוקים שמגדירים קריטריונים לסיווג מוצר כ"לימון" ורק במקרה בו כמות התקלות ברכב חדש חריגה ועומדת בהגדרה של "לימון", היצרן מחוייב להחליף את הרכב. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

menir1 במידה ובעל הרכב היה עולה על התקלה הנ"ל טרם השלמת מסירה, לאחר נסיעת מבחן בו, האם לדעתך הוא עדיין  צריך להשלים את העסקה ולהתמודד עם התקלה ברכב במסגרת האחריות ?

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הבעיה היא בסט מצמדים דפוק מהייצור, אין שום דבר טראומטי בהחלפה שלו. הייתי מבקש לקבל טיפולים על החשבון בתמורה והתחייבות לטריידאין וסוגר עניין. 

  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שהיית דורש לפתור את זה טרם השלמת מסירה ?

אחרת במידה ומתגלה בבדיקת מוסך שהתקלה היא מעבר להחלפת מצמדים אתה נשאר כבול לרכב כי כבר השלמתה העברת בעלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שהייתי דורש לפתור טרם המסירה, אבל השאלה שלך היפוטתית - אף יבואן לא ייתן לך אופציה לנסיעת מבחן ברכב המיועד שלך לפני חתימה על קבלת הרכב

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1347 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...