Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקופה של מחאות - מחאה להורדת מחירי הרכב


אלוניר
שימו לב! השרשור הזה בן 1347 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

^

הכל שאלה של תח"צ. בהנחה והייתה כאן תחבורה ציבורית ראויה, אנשים היו מפסיקים לרכוש מכוניות בעצמם, בלי מחאות ובלי חרמים, כי זה פשוט היה הגיוני. כשאחי גר בזמנו ב-ווינה, היתה לו תחנת Ubahn מתחת לבית, או אוטובוס מעבר לפינה. או חשמלית- רק תבחר. אתה חושב שהיתה לו מכונית? היום, אגב, כשהוא גר בכפר קטן מחוץ לעיר וצריך להגיע אליה, עדיין יש לו אוטובוס או תחנת רכבת (פרברית) במרחק רבע-שעה הליכה מביתו (אבל גם מכונית, כי מה לעשות, זה נוח יותר כשאתה בכפר קטן או יש קורונה- עדיין הוא משתמש ברכבת לעיתים).

 

עכשיו תשאל את עצמך למי יש אג'נדה שלא לפתח תח"צ ראויה, כדי שהכסף ימשיך לזרום מבעלי הרכבים (אישית, אני לא חושב שמדובר בקונספירציה אלא סתם חדלון של המדינה, כמו בהרבה תחומים אחרים).

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 10 שעות, אלוניר כתב:

אכן חרם צרכני זו הכוונה שלי, לעמוד עם שלטים בצומת בקושי יגיע לעמוד 10 בעיתון הארץ... 

השאלה איך משכנעים את עם ישראל להפסיק לקנות רכבים חדשים במחירים כאלה

(וכן, בתור אחד שתמיד נדהם מרמת התחבורה הציבורית בחול, בישראל התחבורה ציבורית היא פחחח ) 

תתחיל מלשכנע פה בפורום 😀

 

 

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.8.2020 בשעה 08:05, yohai71 כתב:

 

עכשיו תשאל את עצמך למי יש אג'נדה שלא לפתח תח"צ ראויה, כדי שהכסף ימשיך לזרום מבעלי הרכבים (אישית, אני לא חושב שמדובר בקונספירציה אלא סתם חדלון של המדינה, כמו בהרבה תחומים אחרים).

לחלוטין חידלון, אבל גם עם ישראל ישנוני ומקבל גזרות כאילו הם מאלוהים :((((

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.8.2020 בשעה 17:08, FoxLight כתב:

אבל אז אתה פוגע בעניים יותר שמחזיקים רכב ישן כי אין להם כסף לחדש

אני לא רוצה לפגוע באף אחד, אבל אין בררה. אוויר מזוהם פוגע גם בעניים יותר.

אם רוצים להפחית זיהום אוויר מכלי רכב חייבים להוריד מכבישים רכבים מזהמים, כולל משאיות ואוטובוסי דיזל ישנים.

אבל אל תדעג, דעתי לא מעניינת את אף אחד.

מסיבות פוליטיות לא יפסלו רכבים מזהמים ונמשיך להחנק מגזים רעילים כמו פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שישנה בעיה בנושא המכוניות בישראל.

ע"פ נתוני הלמ"ס יש היום 9.1 מליון תושבים, לעומת כ 2.5 מליון מכוניות פעילות על הכבישים.

אם לא יהיה מיסוי גבוה, אתה יודע מה יקרה?

פקקים בכל רחבי המדינה כולל אזורים נידחים ביותר, כי "רכב יש לכל פועל"...

וזה שונה מאירופה ששם שטח המדינות עצום פי כמה מארצנו היפה והקטנה.

ולכן חייבים מס גבוה כדי שחלק גדול לא ירכשו רכב, ובכך תצטמצם הצפיפות.

אוהב או לא? זו שאלה. אבל זה הרציונל לעניות דעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מס גבוה בלבד לא מספיק כדי לצמצם כמות המכוניות על הכבישים כי מכוניות משומשות ישנות ומזהמות הן גם הזולות ביותר.

לכן נדרש שילוב של העלאת מס ופסילה בטסט של מכוניות מזהמות.

החוק קיים, אבל הוא לא נאכף מספיק היום במדינת הקומבינה.

 

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 2 שעות, המחליף כתב:

אני חושב שישנה בעיה בנושא המכוניות בישראל.

ע"פ נתוני הלמ"ס יש היום 9.1 מליון תושבים, לעומת כ 2.5 מליון מכוניות פעילות על הכבישים.

אם לא יהיה מיסוי גבוה, אתה יודע מה יקרה?

פקקים בכל רחבי המדינה כולל אזורים נידחים ביותר, כי "רכב יש לכל פועל"...

וזה שונה מאירופה ששם שטח המדינות עצום פי כמה מארצנו היפה והקטנה.

ולכן חייבים מס גבוה כדי שחלק גדול לא ירכשו רכב, ובכך תצטמצם הצפיפות.

אוהב או לא? זו שאלה. אבל זה הרציונל לעניות דעתי.

גם אם יהיה מס 300% על רכב חדש, כל עוד לא תהיה תחבורה ציבורית מתפקדת אנשים ימשיכו להשתמש במכוניות. במקום לקנות רכבים חדשים, ישארו עם הרכב הישן.

מס גבוה לא פותר שום דבר כשאין תחליף לרכב פרטי. הוא רק יקטין את כמות המכירות, יקטין את ההכנסות של היבואנים ויקטין את הכנסות המדינה.

אם מפחיתים את המס, כמות המכוניות החדשות תעלה אבל במקביל יותר רכבים ישנים ומזהמים ירדו מהכביש כי העניים שהשתמשו בהם עד היום יוכלו להתקדם למכונית משומשת קצת יותר חדשה ובטיחותית.

הפחתת המס לא תפתור את בעיית העומס, את זה רק תחליף לרכב פרטי בדמות תחבורה ציבורית יכול לעשות, אבל זה כן יקל על זיהום האויר ויעלה את רמת הבטיחות הכללית.

  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, SlowRide כתב:

אם מפחיתים את המס, כמות המכוניות החדשות תעלה אבל במקביל יותר רכבים ישנים ומזהמים ירדו מהכביש כי העניים שהשתמשו בהם עד היום יוכלו להתקדם למכונית משומשת קצת יותר חדשה ובטיחותית.

מעניין למה עצרו את תכנית הגריטה הממשלתית?

מי שזוכר, הרבה עניים הורידו את המזהמים מהכביש בתמורה לעשירייה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם יורידו מסים הקמצנים ימשיכו עם האוטו הישן.

לא מבין את אלה שמפנטזים על תחבורה ציבורית כמו באירופה.

תחבורה ציבורית היא הפסדית בכל העולם.

מי יממן אותה? למדינה אין כסף. רכבת תחתית מפותחת יהיה פו, אולי, בעוד 20 שנה.

אוטובוסי דיזל ישנים שמסתובבים ריקים רוב הזמן ומפוצצים בזמני שיא - הם מקור זיהום אוויר מספר אחד ביחד עם משאיות.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, EvGriga כתב:

אוטובוסי דיזל ישנים שמסתובבים ריקים רוב הזמן ומפוצצים בזמני שיא - הם מקור זיהום אוויר מספר אחד ביחד עם משאיות.

בעיר עפולה כבר היום נוסעים אוטובוסים של סופרבוס הממונעים בגז טבעי וידידותי. (גט"ד)

הלוואי וכולם ילמדו מהם..

מאמין שייקח זמן ובעוד כ-10 שנים נראה שינוי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, EvGriga כתב:

תחבורה ציבורית היא הפסדית בכל העולם.

העלית כאן נקודה מעניינת. לדעתי אתה טועה.

 

ההסתכלות שלך היא ברמת חברת האוטובוסים או חברת הרכבות. אתה צריך להסתכל ברמת המדינה.

 

תשווה את התחבורה הציבורית, למשל, למערכת החינוך. מערכת החינוך בפני עצמה הפסדית, אבל אוכלוסיה משכילה מקדמת את הכלכלה (ועוד הרבה דברם). אז המדינה משקיעה בחינוך, את התמורה היא מקבלת בצורת מיסים כאשר מוגרי המערכת בני 30-40-60. אותו דבר התחבורה הציבורית: כדי שתהיה אטרקטיבית היא מצריכה השקעות וסבסוד. התמורה מתקבלת במקומות אחרים. למשל - פחות בזבוז זמן. יותר תנועה כלכלית. פחות הוצאות על בריאות ועוד ועוד. נזקי חסר התחבורה הציבורית בארץ נאמדים בעשרות מיליארדי שקלים בשנה - הנה כתבה על נזקי הפקקים, וזה לא כולל, למשל נזקי זהום אויר שלא בפקקים. ונזקי הצורך בבניית עוד ועעוד כבישים. אז גם סבסוד מאסיבי של תחבורה ציבורית עדיין מהווה רווח למדינה (ולכן גם לאזרחים). 

  • אהבתי 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, המחליף כתב:

מעניין למה עצרו את תכנית הגריטה הממשלתית?

מי שזוכר, הרבה עניים הורידו את המזהמים מהכביש בתמורה לעשירייה.

 

1. תוחכנית הגריטה הופסקה כי נגמר התקציב שהוקצה לכך.

2. התגמול היה 3000 ש"ח ולא קרוב אפילו לעשיריה.

3. לקראת סיום התוכנית התנאים הוקשחו ברמה כזאת שמעט מאד מכוניות ענו על הקריטריונים.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, sperial כתב:

אז גם סבסוד מאסיבי של תחבורה ציבורית עדיין מהווה רווח למדינה (ולכן גם לאזרחים). 

 

מוציאים מיליארדי שקלים על רכבת תחתית, בניית נתיבי תחבורה ציבורית וכ'

הכסף עדיין חסר כי הזניחו את הנושא במשך עשורים.

ממי לקחת את הכסף החסר ל"סיבסוד המסיבי" שאתה מציע? מבריאות, מחינוך או מביטחון? להעלות עוד יותר את המסים?

כל מערכת ציבורית דורשת יותר ויותר תקציבים, ללא סוף, כי זה טבעם של כל מערכות ציבוריות.

הפרדוקס הוא שכמה שמערכת ציבורית פחות יעילה, כמה שתוצאה יותר גרועה - ככה יש לה יותר הצדקה לדרוש הגדלה של תקציב שלה.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפוסט הקודם דיברת על חו"ל. עכשיו עברת לישראל.

 

כן. המדינה צריכה להשקיע. על כל שקל שלא הושקע לפני 40 שנה כנראה צריך להשקיע היום 3 או 5, אבל במבט לעוד 10-20 שנה השקעה שלא תבוצע היום תעלה הרבה יותר. ה"פרדוקס" הוא שמערת תחבורה ציבורית צריכה להיות......ציבורית. בסופו של דבר אתה לוקח את הכסף ממה שנחסך על ידי התחב"צ, פחות זמן יבוזבז בפקקים אז התוצר יעלה (וגם גבית המיסים), פחות אנשים יחלו בגלל הפחתת הזיהום ויהיו פחות פצועי תאונות אז תוזיל את עלויות הבריאות וכו'. בהחלט מדובר במעבר מכיס לכיס. פשוט אתה לוקח כרגע הלוואה שתפרע על ידי השיפור העתידי. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 56 דקות, EvGriga כתב:

תחבורה ציבורית היא הפסדית בכל העולם.

מי יממן אותה? למדינה אין כסף. רכבת תחתית מפותחת יהיה פו, אולי, בעוד 20 שנה.

אוטובוסי דיזל ישנים שמסתובבים ריקים רוב הזמן ומפוצצים בזמני שיא - הם מקור זיהום אוויר מספר אחד ביחד עם משאיות.


התשובה בגוף השאלה!
אם אתה חושב שאוטובוסים ומשאיות מזהמים אז למה מיליוני רכבים שעומדים בפקקים עם נהג אחד לא מזהמים?
תחבורה ציבורית היא לא הפסדית - היא השקעה כלכלית ויש עליה תמורה.
תחבורה ציבורית טובה ויעילה תורמת למדד היעילות של העובדים, חוסכת מיליוני שעות עבודה ביום! תורמת לכלכלה ולא נתחיל לדבר על הפחתה בזיהום אוויר והפחתה בטיפולים רפואיים עתידיים.
תחבורה ציבורית היא פתרון הכרחי לבעיית העומס בכבישים, בטח במדינה קטנה ומרוכזת כמו שלנו.
כמובן שתחבורה ציבורית לא תפתור את המצב לחלוטין ויש עוד פתרונות כמו עידוד תעסוקה מהבית, עידוד מרכזי תעסוקה בפריפריה ועוד.

תאר לך שבמקום לרשת את כל המדינה בכבישים מהירים, גשרים ומנהרות - הייתה פה מערכת רכבות חשמלית יעילה ומהירה מקריית שמונה ועד אילת, מבית שאן דרך חדרה ועד גדרה, מערכת כזו שעובדת 24/7 365 ימים בשנה, כזו שאפשר להיכנס עם אופניים בקלות כדי להשלים את הק"מ האחרון מהתחנה לבית/למשרד...

האם גם אז רכב היה מוצר חובה לכל בן אדם מעל גיל 21?
 



 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1347 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...