Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקופה של מחאות - מחאה להורדת מחירי הרכב


אלוניר
שימו לב! השרשור הזה בן 1346 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אנחנו בעיצומה של תקופה מלאה במחאות, חלקן צודקות יותר חלקן פחות

 

לא הגיע הזמן שנתאחד ונוביל מחאה כנגד מחירי הרכב הבלתי הגיוניים בישראל? עלות הרגולציה? 

אני בטוח שיש כאן כמה שיסכימו איתי

כמובן שצריך ללמוד את הנושא ולהבין למה בדיוק אנחנו משלמים כל כך הרבה ביחס לעולם

 

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

היבואנים והמדינה נהנים שניהם גם יחד מהמצב הקיים ואני מאוד סקפטי באשר לשינוי שניתן לבצע בו.

בימים בהם לא מעט אנשים רוכשים רכבים חדשים בכסף שאין להם, בהלוואות שונות ומשונות כדוגמת ליסינג, בלון, שלוקים.. איך שתקרא לזה, אינני רואה כיצד מחאה מהסוג שאתה מדבר עליו מתעוררת.

שוק הרכב הישראלי הוא הפרה החולבת של המדינה. מאגרות רישוי שונות, מיסוי על הדלק, רכבים... צריך הרבה מאוד כוח בשביל להזיז את הגבינה כשמשרד התחבורה נהנה מהמצב (המדינה בעצם).

 

לפעמים, היבואנים אפילו נתקלים בביקושים שגדולים על ההיצע מול רכבים חדשים. כשבין היתר גם זה קורה, בהיעדר תחרות בשוק כ"כ ריכוזי, המתמטיקה פשוטה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא, בלי להעליב, לא צריך יום לימודים ארוך: המיסוי בארץ מאוד גבוה. יש עוד גורמים, אבל זה הגורם העיקרי למחיר הגבוה של רכבים חדשים פה.

 

אתה באמת חושב שכשעסקים קורסים, אחוזי האבטלה מרקיעי שחקים והגירעון הממשלתי מגיע למספרים לא סבירים, הורדת מיסוי על רכב חדש היא צעד נכון? עזוב נכון, סביר?

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 3

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפחות לפי תכנוני הממשלה - מחירי הרכב יעלו בינואר עקב שינוי נוסחת המיסוי הירוק (לרעה) והמשך קיצוץ בהטבות לרכב חשמלי והברידי.

 

תכל'ס ב-15 שנה האחרונות מחירי הרכב הוזולו ריאלית לא מעט.

  • רעיון טוב! 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, אלוניר כתב:

אנחנו בעיצומה של תקופה מלאה במחאות, חלקן צודקות יותר חלקן פחות

 

לא הגיע הזמן שנתאחד ונוביל מחאה כנגד מחירי הרכב הבלתי הגיוניים בישראל? עלות הרגולציה? 

אני בטוח שיש כאן כמה שיסכימו איתי

כמובן שצריך ללמוד את הנושא ולהבין למה בדיוק אנחנו משלמים כל כך הרבה ביחס לעולם

 

 

אתה צודק !

 

תארגן מחאה ואני בדרך לשם.

 

איפה ומתי נפגשים ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 חשוב או לא, הסיכוי לקיצוץ ההכנסה מהערוץ הכי נוח, הכי קל לגביה ובליגה העליונה של הסכומים המצטברים, שקול בסיכוייו להצלחה לשכנע את חמינאי לחגוג יחד איתנו את יום העצמאות.

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שהמדינה לא תעשה את זה מרצונה, מתי המדינה עושה משהו לטובתנו סתם ככה ?

אבל עם קמפיין אגרסיבי יותר אנשים יבינו כמה זה אבסורד לשלם פי 2-3 על רכב יותר מהשווי האמיתי שלו. 

אגב הרבה אומרים שזה הכל המיסוי, אבל מה שולי הרווח של היבואנים ? 

באיזה מחיר הרכבים האלה נקנים? מישהו יודע את המספרים במלואם ? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

10-15% תלוי דגם, לא כולל דגמים מיוחדים ולא כולל יוקרתיים וחלק מהפרימיום.

זה גם מאוד תלוי באיזה מטבע נקנה הרכב אבל זה בעיקרון המספרים.

הרווח הזה כולל גם מוסכים+חלקים (שמאוד רווחי)

 

הרווח פה לא חריג ביחס למדינות אחרות למעט כל עניין המוסכים אבל כאמור יש קושי לדעת כמה הרווח גבוה בחלקים.

 

הבעיה היא במיסוי.

מחאה לא תעזור, תשכור לוביסטים שיידברו עם הח"כ. אבל אנחנו בגירעון, משר האוצר לא יוריד שקל מהמיסוי.

 

 

עריכה אחרונה על ידי aka77

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, zvit כתב:

לפחות לפי תכנוני הממשלה - מחירי הרכב יעלו בינואר עקב שינוי נוסחת המיסוי הירוק (לרעה) והמשך קיצוץ בהטבות לרכב חשמלי והברידי.

 

תכל'ס ב-15 שנה האחרונות מחירי הרכב הוזולו ריאלית לא מעט.

 

בשנת 1989 מחיר מיצובישי לנסר עם התחלת השיווק עמד על 32,250 שקל לדגם ה-1.5 ליטר ידני, ו-38,900 שקל לדגם האוטומטי

היא היתה יקרה בכמה אלפי שקלים מהסובארו לאונה 1.6 ליטר, אבל נהנתה מתדמית יוקרתית ותמורה מצוינת לכסף .

בחישוב הצמדה למדד מחירים לצרכן ו 32,250 ש"ח ו-38,900 ש"ח של 1989 שווים היום ל 121,000 ו-146,000 ש"ח

אז ב 30 שנים אחרונות המחירים לא ירדו, למרות שמס קניה ירד מ 105% ל 83%(לפני זיכויי מדד הירוק ואביזרי בטיחות, מס בפועל ~75%)

 

https://wheel.co.il/נוסטלגיה-לשבת-מיצובישי-לנסר-1989-1993/

 

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחאה? באמת?  אם אין לך כסף אל תקנה.

רוצה להוריד מחירים - מחירי דיור זה נושא ראוי. אתה רוצה למחות נגד מחירי רכב חדש או מחירי המשומשות כנגזרת ממחירון לוי יצחק?

 

 

  • רעיון טוב! 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, EvGriga כתב:

 

בשנת 1989 מחיר מיצובישי לנסר עם התחלת השיווק עמד על 32,250 שקל לדגם ה-1.5 ליטר ידני, ו-38,900 שקל לדגם האוטומטי

היא היתה יקרה בכמה אלפי שקלים מהסובארו לאונה 1.6 ליטר, אבל נהנתה מתדמית יוקרתית ותמורה מצוינת לכסף .

בחישוב הצמדה למדד מחירים לצרכן ו 32,250 ש"ח ו-38,900 ש"ח של 1989 שווים היום ל 121,000 ו-146,000 ש"ח

אז ב 30 שנים אחרונות המחירים לא ירדו, למרות שמס קניה ירד מ 105% ל 83%(לפני זיכויי מדד הירוק ואביזרי בטיחות, מס בפועל ~75%)

 

https://wheel.co.il/נוסטלגיה-לשבת-מיצובישי-לנסר-1989-1993/

 

 

וחשבת אולי על ההבדל בין רכב מלפני 30 שנה לרכב עכשווי? הרכבים היום מציעים הרבה יותר, ואם זה לא מספיק, אז 146,000 שח זה סכום מאוד מכובד בשביל משפחתית סטנדרטית חדשה.

לא רואה שום טיעון כאן.

 

אתה צריך להבין שרכב פרטי, באופן עקרוני, הוא מותרות. בטח רכב חדש.

המיסוי על רכבים חדשים הוא מתוך תפיסה שמי שיש לו כסף לרכב חדש נמצא בשכבות היותר חזקות של האוכלוסיה ועדיף לקחת את המס ממנו מאשר מהשכבות היותר חלשות.

מי שאין לו כסף לזה יכול למצוא רכבים סבירים בהחלט ואפילו טובים בזול מאוד בשוק המשומשות.

בוא נדמיין סיטואציה, אתה מפגין את נפשך לדעת והמיסוי על רכב חדש יורד בחצי. אתה חושב שהממשלה תגיד ״טוב נחיה עם פחות כמה מיליארדים״? לא, הם יקחו לך את המס הזה ממקום אחר ואתה תגרום נזק לשכבות החלשות.

עם כל הצער שבדבר, עדיף ככה.

  • רעיון גרוע 3

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם עם מדינה תוריד מס קניה בחצי - מחירי מכוניות לא ירדו כל עוד השוק נשלט על ידי יבואנים בלעדיים וחברות ליזינג שרובם בבעלות אותם יבואנים.

לדוגמה, מס קניה על טויוטה קורולה היברידית - 30%, אבל המחיר עדיין 138 אש"ח.

 

אני רק מציג את העובדות, ללא פרשנות, אם זה לטובה או לרעה - מחירי מכוניות לא ירדו ריאלית ב-30 שנים אחרונות.

למרות שאיכות ואבזור מכוניות  עלו, ברוב מדינות המערב מחירי מכוניות ירדו ריאלית בתקופה הזאת, אבל בארץ - לא.

מוץ מזה, אני אישית חושב שצריכים להעלות מס קניה על רכבים בחזרה לאיזור 100% ולפסול בטסט מכוניות ישנות ומזהמות כדי להקטין כמות מכוניות על הכבישים וזיהום אוויר.

 

בברכה

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1346 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...