Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זה רק אני או שכלי הרכב הפכו לפחות אמינים בשנים האחרונות ?


Roycohen1979
שימו לב! השרשור הזה בן 1349 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אולי זאת רק ההרגשה שלי ואני מקווה שאני מגזים אבל עולה בי התחושה שיצרני הרכב ממהרים להוציא טכנולוגיות לא בשלות לשוק והרכבים היום פחות אמינים ממה שהיו לדוגמא בעשור הראשון של שנות ה2000.

תיבות הילוכים בעייתיות בעיקר הרובוטיות( כמו הDSG7 או הדו מצמדית הידועה לשמצה של הפורד פוקוס), מנועים שמתגלים כבעייתיים עם רצועות טיימינג מתפוררות שעושות נזקים ארוכי טווח וסותמות מעברי שמן, כלים אחרים סובלים מדשבורד נסדק שלא ראיתי גם בפיאט טיפו שהיתה לי אי שם בשנות ה90 (היה חרא אוטו בלי קשר אבל הדשבורד החזיק), מנועי הטורבו של GM בעיקר אלו של הקרוז והאסטרה שוברים טלטלטים וסודקים בוכנות לעיתים לפני שהאוטו ראה 50000 ק"מ, מערכות מים שבריריות (אופס שוב אופל אסטרה), יצרנים שחוטפים תביעות ייצוגיות על תיבות רציפות, יצרן מנועים אדיר כמו הונדה משחרר סיוויק טורבו שלמרות שהיבואן בארץ מסרב להכיר בזה לחלוטין אבל לפחות בארצות הברית היא זקוקה להחלפת שמן כל 7500 ק"מ...

היתה לי ב.מ.וו מודל 84 שעברה מעל מיליון קילומטר על גיר מקורי, מסרק הגה מקורי, משאבת דלק מקורית סרן אחורי מעולם לא נפתח, משאבת הגה כוח ואפילו החלונות חשמל והמראות החשמליות עבדו כמו שעון שוויצרי וכשאני אומר שעברתי 2 יונדאי I30 עם היסטוריית השכרה\ ליסינג 150000 ק"מ ללא תקלות זה פתאום נחשב הישג... אבא שלי עבר עם הונדה שפיץ מודל 91 25 שנה (היה יד ראשונה ומכר אותה עם מעל 200000 ק"מ) ומלבד משאבת מים אחת (אני החלפתי לו) ודוד אחורי של האגזוז האוטו מעולם לא היה במוסך ומעולם לא נכשל טסט !

האם אני טועה בציפייה שלי שרכב שעולה לעיתים מאות אלפי שקלים יראה מינימום 200K על הספידומטר מבלי להיכנס למוסך מלבד טיפולים שוטפים צמיגים ובלמים ? 

תקנו אותי בבקשה אם אני טועה...

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני זוכר רכבים חדשים, שהיינו צריכים להכניס להחלפת שמנים אחרי אלף ק"מ. חיזוק ברגים אחרי 6000 ק"מ. מנוע עם מאה אלף ק"מ, בלי אוברול היה נדיר.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מדבר איתך על הפיאט של קלארשו (הגשש החיוור) והימם שעשו טיפול 5000 אלא על רכבי סוף שנות ה90 והעשור הראשון של שנות ה2000 כמו הונדה סיוויק, מאזדה לאנטיס, אפילו יונדאי גטס ואקסנט, סוזוקי ליאנה, דיהטסו עם האפלאוז, הסיריון והשרייד, סובארו עם האימפרזה וגם הליאונה שראו 400 אלף קילומטר אצל נהגי מוניות בלי לפתוח מנוע...

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, Roycohen1979 כתב:

 עולה בי התחושה שיצרני הרכב ממהרים להוציא טכנולוגיות לא בשלות לשוק והרכבים היום פחות אמינים ממה שהיו לדוגמא בעשור הראשון של שנות ה2000.

תיבות הילוכים בעייתיות בעיקר הרובוטיות( כמו הDSG7 או הדו מצמדית הידועה לשמצה של הפורד פוקוס), מנועים שמתגלים כבעייתיים עם רצועות טיימינג מתפוררות שעושות נזקים ארוכי טווח וסותמות מעברי שמן

לדעתי אתה צודק,יש ירידה באמינות לעומת רכבים מהעשור הריאשון של 2000,הלקוחות מחפשים רכב אופנתי,עיצוב ומולטימדיה גדולה וכמו שהם זורקים את מכשירי החשמל בבית כך הם לא מחזיקים רכב הרבה שנים ומתחדשים ומחליפים וככה יצרני הרכב בונים את הרכבים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נסתכל גם על הצד השני של הדברים - לפני 15-20 שנים לא היו לך את הביצועים שיש לך ברכב מודרני (בדגש על רכבי טורבו), לא את צריכת דלק ועל הדרך גם לא היו לך אבזור ובטיחות כמו שיש לך היום.

עדיין יש רכבים אטמוספריים עם גיר פלנטרי, אבל גם להם פוטנציאל לתקלות בגלל יותר מערכות.

 

מאמין שגם חלק מזה קשור לנושא של תקנות זיהום אוויר שמחייבות את היצרנים לפתח מהר יחסית מנועים שיתאימו לדרישות כדי להמשיך למכור.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחרת רשימת הרכבים עם בעיות ידועות.
באותה המידה יכולת לבחור רשימת הרכבים הישנים עם תקלות סדרתיות ( ולא היה חסר - פיאט, אופל, רנו וכו..).

עכשיו תרכיב רשימה שונה של רכבים חדשים - מאזדה 3/6, קורולה, פריוס, יונדאי i35 ועוד.
קורולה 2015 רכב אמין ביותר. תשאל בתחנות משטרה .
דבר אחד אתה צודק - חידושים בתחום המנועים והגירים סובלים ממחלות ילדות ( וזה היה גם בעבר ).
או שמתגברים על המחלות או מחליפים לתכנולוגיה עם אמינות יותר מוכחת ( פורד חזרו לגיר אוטומטי, פיג'ו שיפרו מנועים/ החליפו סוג הרצועות ועברו לגירים יפניים).
לרכבים עם חידושים יש יתרונות - הם יותר חזקים, יותר חסכוניים, פחות מזהמים. אתה בתור קונה יכול להחליט איזה מכלול היתרונות חשוב לך יותר ולבחור אוקטביה או מאזדה 3, אופל אסטרה או קורולה.








toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסובארו DL של פעם גם הייתה חסכונית יחסית, אבל כפי שציינו כאן לפני,

אתה רוצה טכנולוגיה והרבה ויש לזה מחיר,

הרכבים יותר כבדים היום עקב מערכות שונות כולל מערכות בטיחות מתקדמות שאתה רוצה אותם, וצריכת הדלק ירדה לאורך השנים לא בהרבה אבל עדיין...

התאוצה של משפחתיות היא כמו GTI של פעם וכו'.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחייאת, טוב שלא רשמת תקלות במערכות מולטימדיה ובקישורית לאפל קארפליי בהשוואה לרדיו טייפ רודסטאר (בלי ראש מתהפך) שהיה לאבא שלך בסיביק. 

 

גם בפיג'ו 309 שלי אין שום בעיות עם הטורבו, או הזרקת הדלק הממוחשבת, או עם מערכות הבטיחות או עם המולטימדיה. גם לא עם החלונות החשמליים או הנעילה המרכזית.

 

המכוניות היום מורכבות ברמות שלפני 30 שנה נחשבו לדימיוניות. במכוניות הכי פשוטות היום יש כח מיחשוב שפעם נחשב דימיוני. מחשבים גם מתקלקלים. מנוע 1400 שיש לי בפיג'ו 309 מוציא 75 כ"ס. מנוע TSI בנפח 1500 מוציא הספק כפול. 150 כ"ס. 

מה שהיה פעם מכאני הפך לממוחשב, וכנראה הרבה יותר אמין. 

 

בכל אימוץ של טכנולוגיה חדשה יש סיכוי וסיכון. שניהם יכולים להתממש בו זמנית. יש יצרנים שיהיו מובילים טכנולוגית ובחזית הקידמה ויש כאלה שייגררו מאחור. 

  • אהבתי 3

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול דיסקו צודק, רק צריך לציין שחצי מהטכנולוגיות החדשות נכנסות בשל אילוצים של הרשויות האירופאיות והקליפורניות לצימצום עוד ועוד פליטת מזהמים.

ככה נוספות מערכות מורכבות שתועלתן קטנה, והן בהחלט יכולות להתקלקל ולגרום לתקיעות והוצאות.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם פעם היו תקלות. בסופר לנסר הגיר התחמם, הסובארו לאונה החלידה תוך שטחנה ציריות להנאתה ובינתיים הצרפתים פיתחו סגסוגת ייחודית שפותחת חלון בבלוק המנוע. ההבדל הוא שתיקון התקלות הללו עלה אלפי שקלים בודדים והיום המחירים גבוהים משמעותית.

  • אהבתי 2

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לא.
בהתחלה במוסכי היבואן שיפוץ הגיר האוטומטי של רנו (DPO/ AL4 ) עלה 10К,
באופל אסטרה דיזל משאבת סולר סכום דומה.

בכל הפולקסוואגנים חלונות חשמל נפלו בגלל מנגנון מפלסטיק שלא החזיק מעמד בחום שלנו.


toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא בהחלט מסכים עם פות"ש בהבחנתו. 

בעשור האחרון אירעו והתחזקו מספר תהליכים שליליים בתעשיית הרכב.  ייתכן שעקב התחרות הגוברת והאיתגור של תעשיות העולם המערבי מהתחרות הגוברת מהמזרח נוצר לחץ גדול אצל היצרנים, בעיקר באירופה, לחדשנות והשקת דגמים שיקרצו ללקוחות בהיבטים מסוימים. 

הדומיננטיות בחברות הרכב עברה ממחלקות ההנדסה והפיתוח למחלקות הכספים והשיווק. 

ניתן דוגמא: 

דיקרטוריון חברת רכב ידועה מזהה קיפאון/ירידה במכירות ובעייתיות מול מתחרות יפאניות/קוריאניות שזוכות לתדמית אמינות ושרידות גבוהה. נופלת החלטה לייצר דגמ/ים עם יתרון מוכח מול המתחרים השמרניים בהיבטי הספק/צריכת דלק/זיהום. 

המשימה מוטלת על חטיבת ההנדסה/פיתוח. הם מציינים שנדרש תקציב X וזמן Y. מחלקת השיווק והכספים לוחצות - עשו זאת ב- 60% זמן ו-50% תקציב. הדירקטוריון מאשר. מחלקת הפיתוח נאלצת להתפשר - חוסכים באיכויות, בתהליכים ובבדיקות.  התוצאה משיקים מהר טכנולוגיות לא בשלות שלא נבחנו מספיק. 

אבל זה לא נורא לכאורה. הרוכשים מקבלים אחריות ל 3-5 שנים  ומבחינתם המוצר חדשני ואמין. בד"כ בשנות האחריות הבעיות כמעט ולא צצות.  הבעיות מתחילות עפ"ר לאחר שהרכב עבר כבר ליד שנייה.

הלחץ של היצרניות גורם לא רק לפשרות באיכות אלא גם ביושרה. ראו מהליכי תאגיד פולקסווגן בהונאת דיזל גייט על מנת לעמוד בתחרות ובדרישות  הרגולטוריות. 

דוגמאות וחומר למחשבה - פיג'ו משפחתית - איזו אמינות היה לדגמי ה - 404 /504 ואיזו לדגם ה - 508.

פעם למשל, מכוניות מרצדס היו באיכויות חומרים שלא נשחקו כמעט - כיום רכיבים רבים שהיו פעם ממתכת איכותית הוסבו לפלסטיק שאמנם קל אבל נסדק ומתפורר לאחר שנים אחדות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, שי כתב:

גם פעם היו תקלות. בסופר לנסר הגיר התחמם, הסובארו לאונה החלידה תוך שטחנה ציריות להנאתה ובינתיים הצרפתים פיתחו סגסוגת ייחודית שפותחת חלון בבלוק המנוע. ההבדל הוא שתיקון התקלות הללו עלה אלפי שקלים בודדים והיום המחירים גבוהים משמעותית.

אוי, כמה ח*ה אכלתי עם ציריות של ליאונה( DL ( 1989,1993 ואיזו מכה היה הגיר ב סופר-לנסר של הבן שלי, שלמרות שהורכב לו "אינטרקולר" לגיר מת פעם נוספת .

חייב לציין ש הDL הפגינה שרידות גבוהה, ונסעה עם ציריות דופקות עד שהוכנסה לתיקון, אבל לא הגיעה על גרר. האם זו אמינות? 

 

אכן דברים נעשו אחרת פעם. ב פז'ו 404 הדשבורד היה ממתכת. 

אבל יש עוד "סוד", מחזורי הטיפול היו קצרים , 5K ו 10K ומי שטיפל בזמן שרד לאורך זמן.

 

אגב מוניות סוברו DL, נכשלו לא בגלל המנוע, אלא בגלל חולשת הבודי. הדלתות חסרות המסגרת היו קורסות מכמות החבטות שעברו בטריקת הדלתות על ידי הנוסעים. מספר הפעמים שדלתות של מונית נפתחות/נסגרות/ניטרקות הוא פי עשרות בהשוואה לרכב פרטי. ובנוסף המושבים התבלו מרוב שימוש. בוא נאמר בהשוואה למרצדס שנבנו לשמש כמוניות ה DL היו מכוניות פרטיות, זולות יותר ששימשו למשימות שלא נועדו להן.

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראו כמה דוגמאות רק כאן מהפורום בימים האחרונים, סיאט איביזה עם 20 ק"מ על השעון ותקלה במצמדים של הגיר הרובוטי, גולף GTI עם נזילה מהגיר והאוטו עדיין לא בן שנה, יש פה איזו רקסטון כמדומני עם סתימה בצינור הניקוז של המזגן בגלל צינור ניקוז מכופף והרכב חדש, דבר הזוי שיתכן ונבע התקלה בזמן הרכבת הרכב או אפילו כשל תכנוני. זה רק מרפרוף של היומיים שלושה האחרונים.

הכוונה שלי בפוסט הזה הוא שנכון שהמכוניות מודרניות יותר, בטוחות יותר, חזקות יותר וממוחשבות הרבה יותר אבל על הדרך מרגיש כאילו במירוץ לשחרור טכנולוגיה הן לא עוברות את בקרת האיכות הדרושה והמבחנים הנכונים כדי לשחרר מוצר שלם לכביש והרצון להוציא חידוש או מתיחת פנים או טכנולוגיה מתקדמת לפני המתחרים קצת פוגעים באמינות של הרכבים.

זה מזכיר לי את מבחני בקרת האיכות שעשו בזמנו בחברת אפל לאייפון 4, הוא עבר רובוטים שמטלטלים אותו במטרה לחכות תנועה של הטלפון בכיס אבל בקצב אדיר שמדמה 3 שנות שימוש, חשיפה לחום וקור קיצוניים, משבי אבק וכו וכו והכול כדי לוודא עמידות לאורך זמן אבל מהר מאוד אחרי שהוא כבר שוחרר למכירה הגיעו תלונות על אובדן קליטה ומסתבר שבתוך כל המבחנים המפרכים שהמכשירים עברו אף אחד לא טרח פשוט להחזיק אותו ביד- התברר שכאשר מחזיקים את המכשיר היד מקצרת את האנטנה ההיקפית שמותקנת עליו.

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1349 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...