Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיית בטיחות קשה בפורד פוקוס 2020 בישראל [האומנם?]


eran71
שימו לב! השרשור הזה בן 1332 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הבקרת שיוט שלי יודעת להוריד הילוך בירידות על מנת לשמור על המהירות שנקבעה אבל אם החלטתי להאיץ על מנת לעקוף הוא יאפשר למהירות לחזור חזרה בצורה ליניארית ולא יתערב בבלימה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 @falouהערה/שאלה לגבי מונח שנשתמשת בו: גז ביניים. עד כמה שאני זוכר זו פעולה דרושה להחלפת הילוכים בתיבה לא מסונכרנת (בשילוב לחיצה כפולה על הקלוצ'). בבקשה תקן אותי אם אני טועה, מדובר בטכמיקה שעברה מן העולם.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אתה מדבר על דאבל קלאץ' שזה אכן מיותר בגיר מסונכרן.

גז ביניים זה REV MATCHING - כשמורידים הילוך נותנים גז קטן לפני השילוב כדי להביא את המנוע לסל"ד 'החדש'' שלו בהילוך הנמוך, וככה מקבלים העברה חלקה יותר בלי תחושה של בלימת מנוע.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והלחיצה הזו קרויה "גז ביניים", אאל"ט תרגום מגרמנית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אפשר להגיד שבמהלך פעולה של דאבל קלאץ' עושים גם גז ביניים, אבל כשמתייחסים ל'גז ביניים' כפעולה בפני עצמה מדברים על הפעולה של REV MATCHING.

  • אהבתי 1

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, איצי בר כתב:

עד היום בירידות ארוכות לדוג' ירושלים ועוד, אני נוהג להוריד הילוך אחד ולסייע בבלימת ע"י בלימת מנוע, (איזור 3-3.5 סל"ד, לא יותר), במקרים אחרים אני משתמש בבלמים לסירוגין כדי לא להגיע להתחממות ואיבוד בלמים. 

מה אתם אומרים שזה בסדר "לשבת" על הברקס כל הירידה? 

 

להוריד הילוך אחד בשביל לשמור על מהירות הנסיעה - מה טוב.
אין פה שום המלצה "לשבת" על הבלמים, האוטו לא מאיץ מעצמו (בירידה) עד כדי כך מהר בשביל שתצטרך ללחוץ כל הזמן על הברקס.

חלק מחשיבות השימוש בברקס היא לדעת לבלום כשצריך - ולדעת לשחרר ! (בשביל לתת להם להתקרר).
 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, windows כתב:

לא מכיר את הפוקוס, אבל הרבה תיבות אוטומטיות חדשות מורידים בצורה יזומה הילוך (לצורך בלימת מנוע קלה) כאשר לוחצים על הבלמים בניגוד לתיבות הפלנטריות 4 הילוכים המיושנות שעזיבה של דוושת הגז גורמת לגיר לשלב הילוך גבוהה יותר על מנת לא לאבד מהירות להימנע מבלימת מנוע , מי שרוצה בלימת מנוע צריך לשלב o/d, או 2.

 

מחזק.

באוקטביה שהייתה לי (2013), בקודיאק של ההורים, בקאמרי 2008 שלי, בi30 2019 של אחי ואפילו בשברולט אבאו 2009 של אחי, הגיר בכולן פועל ככה בירידה תלולה-מוריד הילוך-שניים עד שמגיעים לאיזור מאוזן כמעט לגמרי או עד שלוחצים על הגז.
ציינתי את שנות הייצור כדי להראות שזה לא ספציפית לרכבים מהשנים האחרונות אלא אפילו ברכבים בני עשור פלוס זה קיים.

עריכה אחרונה על ידי klaaax
הוספת מידע
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, sperial כתב:

והלחיצה הזו קרויה "גז ביניים", אאל"ט תרגום מגרמנית.

 

אתה צודק.

 

גז ביניים שימש במקור להחלפת הילוכים בתיבה לא מסונכרנת, בין אם כחלק מ"דאבל קלאץ'" או בלי; מיותר בתיבות הילוכים של ימינו.

 

אבל זה עדיין שימושי, אם פשוט לא בא לך לקבל בלימת מנוע ואתה מקזז אותה עם הגז.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, shachar187 כתב:

צריך אבל היום ברכבים האוטומטים של ימנו לבצע בלימת מנוע יזומה?

כי אצלי ברגע שאני לוחץ על הברקס בירידה, הרכב מוריד הילוך וגם שומר עליו תוך כדי עליית הסלד.

עד שאני לא לוחץ על דוושת הגז, ההילוך לא עולה.

 

 

בדיוק.

 

לפני 6 שעות, חן ג. כתב:

לא הייתי סומך על זה.

 

להוריד הילוכים ידנית ברכב אוטומטי זו לא מלה גסה. האמת שזה די שימושי. - אין שום צורך. מחשב הרכב/תיבת הילוכים עושה זאת מצויין.

 

למה אתה לא סומך על זה ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, misterb כתב:

 

גם בבלם חנייה חשמלי אפשר להשתמש בחירום. בקופרה יש בלם יד חשמלי (כפתור שמושכים), בדקתי את העניין, משיכה והחזקה של הכפתור במהלך נסיעה בכל מהירות מפעילה את הבלמים האחוריים ביחד עם ABS (כלומר אין נעילת גלגלים כמו שיכול לקרות בבלם חניה ידני, אז זה אפילו טוב יותר מהידני).

נבדק בטסט לפני שבועיים יעילות בלם עזר 112% עפתי החוצה מהמתקן .  משיכת כפתור ההפעלי והחזקתו בולמת מצויין. 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי תשובה בשבילך. אבל תביא בחשבון שהבלמים ברכב חשמלי פועלים אחרת - אם ברכב עם מנוע בערה פנימית הבלמים פועלים על יי חיכוך ויצירת חום הרי שברכב החשמלי הבלמים הם גנרטורים שממירים את אנרגי התנועה לחשמל, אני מניח שמסיבה זו הם פחות מתחממים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, klaaax כתב:

מחזק.

באוקטביה שהייתה לי (2013), בקודיאק של ההורים, בקאמרי 2008 שלי, בi30 2019 של אחי ואפילו בשברולט אבאו 2009 של אחי, הגיר בכולן פועל ככה בירידה תלולה-מוריד הילוך-שניים עד שמגיעים לאיזור מאוזן כמעט לגמרי או עד שלוחצים על הגז.
ציינתי את שנות הייצור כדי להראות שזה לא ספציפית לרכבים מהשנים האחרונות אלא אפילו ברכבים בני עשור פלוס זה קיים.

 

גם בתיבות הילוכים שמכויילות טוב כמו שציינת (ויש בהם כנראה גם חיישן שיפוע), ההילוך נשאר נעול עד גבול מסוים של האצה של הרכב/ סל"ד מסוים של המנוע.

 

ואולם ככל שהתאוצה של הרכב גוברת והסל"ד עולה אז תיבת ההילוכים מעלה הילוך והרכב ממשיך להאיץ.

 

אלא אם כן אתה משתמש בבלמים מדי פעם שזה בסדר, מאחר וגם בשימוש ידני בתיבת ההילוכים צריך להשתמש בבלמים כדי למנוע מהמנוע לעלות לסל"ד גבוה מדי.

 

ואולם ההבדל הוא שבשימוש ידני ונעילת הילוך אתה בטוח שההילוך נעול ותיבת ההילוכים לא תעלה הילוך ולעומת זאת כאשר אתה סומך על ניהול תיבת ההילוכים אתה לא יודע בדיוק כמה נדרש ללחוץ על הבלמים כדי שתיבת ההילוכים תחליט לא להעלות הילוך.

 

אתה יכול מתוך ניסיון והכרת תיבת ההילוכים ברכב שלך לבלום עם דוושת הבלמים מדי פעם כך שהסל"ד ישאר בטווח מסוים שאתה יודע שבו תיבת ההילוכים לא תעלה הילוך, אבל זה נותן לך פחות חופש ומצריך תשומת לב גדולה יותר מאשר פשוט נעילת ההילוך בתפעול ידני.

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך עובדת בלימת מנוע ברכב חשמלי, שכידוע יש לו הילוך אחד בלבד? 


ברכב חשמלי יש בלימת מנוע מאד משמעותית, בגלל צורת הפעולה שלו - ברגע שלא מספקים למנוע החשמלי חשמל ונותנים לגלגלים לסובב אותו הוא בעצם הופך לגנרטור ומייצר חשמל. ברכב חשמלי הבלמים מחזיקים המון זמן יחסית לרכב עם מנוע רגיל.
מי שנסע פעם בקלנועית מכיר את זה - עוזבים גז והיא עוצרת מהר מאד.
אין לי תשובה בשבילך. אבל תביא בחשבון שהבלמים ברכב חשמלי פועלים אחרת - אם ברכב עם מנוע בערה פנימית הבלמים פועלים על יי חיכוך ויצירת חום הרי שברכב החשמלי הבלמים הם גנרטורים שממירים את אנרגי התנועה לחשמל, אני מניח שמסיבה זו הם פחות מתחממים.


לא, ברכב חשמלי יש בלמים רגילים לגמרי, רק שהם פחות בשימוש בגלל השימוש במנוע כגנרטור.
  • אהבתי 1

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1332 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...