Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיית בטיחות קשה בפורד פוקוס 2020 בישראל [האומנם?]


eran71
שימו לב! השרשור הזה בן 1352 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפוקוס 2020 שנמכר בישראל יש בעיית בטיחות קשה. 
בבלימות חירום, או בירידות תלולות אין לנהג אפשרות לשלוט בהילוכים. זה הרכב היחיד בארץ עם בעיה כזו. שלא לדבר כמה זה פוגע באיכות הנהיגה. 

בעיית הבטיחות בהילוכים קיימת רק בפוקוס שנמכר בישראל. בשווקים אחרים פוקוס אוטומטי נמכר עם ידיות החלפת הילוכים. רק בארץ חתכו את זה, למעט רמת גימור st. רק בארץ אין לנהג אפשרות לשלוט בהילוכים, אם נדרש.

זוכרים את התאונה הקטלנית לפני מספר שנים, בה משפחה שלמה נהרגה בירידות לטבריה, כי לא הצליחו לבלום, וכנראה עם בעיה בבלמים? 
אולי היה סיכוי לתוצאה אחרת אם היו מנסים לבלום בסיוע הורדת הילוכים. בפוקוס 2020 בישראל, האפשרות אפילו לא קיימת. אין לנהג יכולת להחליף הילוכים.

פורד פינטו - התנהגות פורד ודלק מוטורס מעלה סממנים דומים להתנהגות פורד עם הפינטו. מי שלא מכיר את האירוע, שיעשה גוגל. במקרה של הפינטו פורד הסתירו, מסיבה כלכלית, תקלה קטלנית שהרגה לא מעט אנשים. היה להם יותר זול לשלם פיצויים לנפגעים, מאשר לתקן את התקלה. בפוקוס 2020, פורד ודלק מוטורס החליטו, יתכן שגם כאן מסיבות כלכליות, לחתוך את אפשרות השליטה של הנהג בהילוכים. מי שחס וחלילה בחירום ידרש להורדת הילוכים ידנית, פשוט לא יוכל. אין. מבחינתי זה רכב פסול.

  • רעיון גרוע 12
  • משעמם 2
  • לא הבנתי... 2
  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי אין החלפת הילוכים בניסאן סנטרה , אלא אם כן הילוך נמוך נחשב לסוג של פשרה.
למרות שלא רואה איך הוא יעזור לי במצב כזה שאני צריך בלימה מתונה.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיום אין כמעט רכבים אוטומטיים בלי אפשרות שליטה בהילוכים. זה דבר בסיסי. ואם פעם (בשנות ה 70, 80) לא היה, זה לא סיבה לבטל. גם כריות אויר בקושי היו, וגם בלימה אוטונומית לא היתה.....  אפשר לחסוך בבטיחות גם שם.

בטח לא לבטל באופן מיוחד עבור המכוניות בישראל (כי ביתר השווקים הפוקוס האוטומטי נמכר עם שליטה כזו). 

וגם כפתור ה L (LOW) שיש בפוקוס, כמו בשנות ה 80...... אנמי חסר השפעה כמעט.

זה נכון שחלק לא מבוטל מהנהגים בחיים לא מוציאים מ D, אבל זו כבר סוגיה אחרת של לימוד והבנת נהיגה בטוחה ונכונה.

אז מי שלא מזיז לו, יקנה את הרכב הזה. שיהנה.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"בעיית בטיחות קשה"..?

נראה לי שקצת הלכת רחוק. היכולת "להעביר" הילוכים בתיבות אוטומטיות היא בעיקרה פונקציה שנועדה לאפשר לנהג לנצל יותר את הרכב (מבחינה ספורטיבית). במצב חירום אם הלכו הבלמים הורדת הילוכים לא הייתה עוזרת, בעיקר כי מחשב הרכב מונע את היכולת להשתמש בפונקציה הזאת כשהמנוע נמצא תחת עומס כבד.

אפילו אם אתה מדבר על נהיגה יום יומית ולא איבוד בלמים אספר לך סיפור- נהגתי על מרצדס E class חדשה לא מזמן, שם יש תשעה הילוכים ואפילו מנופים להעברת הילוכים מההגה. כשמורידים הילוך ברכב הזה אין שום בלימת מנוע, הרכב ממשיך לנסוע באותה מהירות כאילו לא הורדת הילוך וכל מה שמשתנה זה מחט הסל"ד. המושג בלימת מנוע לא קיים ברכב הזה. מה ההבדל אז בין הפוקוס עם "בעיית הבטיחות הקשה" לבין המרצדס היוקרתית והחדשה? בשתיהן אין יכולת להשתמש במנוע בשביל לעזור בבלימה.

עריכה אחרונה על ידי Shay_u
  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכותרת ממש מוגזמת לדעתי ולא קשורה לבטיחות ובטח לא בעית בטיחות קשה

א) בבלימת חירום אף אחד לא מתעסק בהילוכים! נועצים את הדוושה ברצפה הכי חזק שאפשר ומחזיקים את ההגה ישר.

ב) זה לדעתי יותר אבזור לנהיגה ספורטיבית וכו' והרבה פחות קשור לבטיחות. הבלמים בפוקוס החדשה (סדאן 1 ליטר) מצוינים ומחזיקים נהדר ללא התחממות וללא פגיעה ביכולת הבלימה.  בירידה לאילת מדימונה עם 5 נפשות ומזוודות מנסיון.

מי שזה מפריע לו שלא יקנה אבל לקרוא לזה בעיית בטיחות ועוד קשה לא הייתי קורא. 95% מהנהגים לא מוציאים מD בכלל ואלפי מכוניות צולחות ירידות ארוכות (אילת, ים המלח וכו) בלי בעיה על D.

  • רעיון טוב! 5

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור מי שעולה לירושלים כמה פעמים בשבוע, גם אני לא הייתי קונה רכב ללא האפשרות להוריד הילוך בצורה יזומה.
לא מוכן להסתכן בהתחממות הבלמים.
אני באמת לא יודע מה יש בפוקוס 2020 שנמכר כאן, אבל אם אין שום אפשרות להעביר ידנית למצב של הילוך יותר נמוך, גם מבחינתי הרכב פסול לרכישה.
כמובן, אני לא שותף לכותרת ותוכן מתלהם.

  • מעניין 3

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, Shay_u כתב:

אפילו אם אתה מדבר על נהיגה יום יומית ולא איבוד בלמים אספר לך סיפור- נהגתי על מרצדס E class חדשה לא מזמן, שם יש תשעה הילוכים ואפילו מנופים להעברת הילוכים מההגה. כשמורידים הילוך ברכב הזה אין שום בלימת מנוע, הרכב ממשיך לנסוע באותה מהירות כאילו לא הורדת הילוך וכל מה שמשתנה זה מחט הסל"ד. המושג בלימת מנוע לא קיים ברכב הזה. מה ההבדל אז בין הפוקוס עם "בעיית הבטיחות הקשה" לבין המרצדס היוקרתית והחדשה? בשתיהן אין יכולת להשתמש במנוע בשביל לעזור בבלימה.

 

מה שאתה כותב פה הוא לא נכון.

מה שקורה בהחלפת הילוך זה שהרכב "מקפיץ" את הטורים במנוע, כך ששילוב ההילוך הנמוך יותר נעשה בלי תחושה של האטה (גז ביניים). אבל עדיין השילוב של הילוך נמוך יותר, יוצר בלימת מנוע. כלומר, אם לא תלחץ גז, הרכב יאיט יותר מהר, כשמשולב ההילוך הנמוך יותר.

אם תהיה בירידה, תרגיש זאת באופן יותר משמעותי, גם כי יש הרבה הילוכים, וההפרשים ביניהם קטנים.

 

לפני 1 דקה, vladclar כתב:

בתור מי שעולה לירושלים כמה פעמים בשבוע, גם אני לא הייתי קונה רכב ללא האפשרות להוריד הילוך בצורה יזומה.
לא מוכן להסתכן בהתחממות הבלמים.
אני באמת לא יודע מה יש בפוקוס 2020 שנמכר כאן, אבל אם אין שום אפשרות להעביר ידנית למצב של הילוך יותר נמוך, גם מבחינתי הרכב פסול לרכישה.
כמובן, אני לא שותף לכותרת ותוכן מתלהם.
 

 

כאמור, יש מצב Low.

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב-2020, כשנוסעים בירידה עם רכב פרטי - לוחצים על הבלמים בהתאם לצורך. פשוט ככה. שום הילוך שמילוך.

 

שמישהו יביא לי מקרה מתועד יחיד (!) של *התחממות בלמים* עד אובדן יכולת בלימה ב-10 השנים האחרונות ברכב פרטי *תקין*. לא, שטיח שנתקע בדוושת הגז לא נחשב.

 

רכב כבד זה רכב כבד, עוד לא התגברו שם על מגבלות הפיזיקה, אבל גם בקטגוריה הזאת כלי הרכב בולמים יותר טוב ממכוניות פרטיות של פעם.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום הבלמים ברוב הרכבים הם בגודל של מגש פיצה ממוצע, מי צריך הילוכים ?
מי ישמע אתה נוהג בקונטסה בירידות של ירושלים עם בלמי תוף מקדימה...

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1352 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...