Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כוח מנוע בגרמניות ישנות


 שיתוף
עוקבים 12

Recommended Posts

היתה לי קנגו 2006 כרכב חברה, מנוע 1.9 דיזל ללא טורבו עם 65 כ״ס.

במקביל הם התחילו למכור בארץ כלים עם מנוע 1.5 טורבו דיזל שהיו עדיפות מבחינת הספק מומנט וזמינות כוח.

לגרסת ה1.9 היה מנוע מטרטר וחלש עד דמעות כשזקנות עם הליכון היו עוקפות אותי ברמזור ואם נוסיף מזגן ומטען בבגאז העליות לירושלים הפכו לסיוט תעבורתי.

המנוע והגיר (ידני 5 הילוכים) כן ראו (אצל מחליפי לתפקיד) הרבה מעל 200 אלף קילומטר בלי להניד עפעף עם טיפולים שוטפים במוסך יבואן ואישית נתקלתי ביחידה שעברה גם 300 בלי לפתוח מנוע.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

וואו אני יכול רק לדמיין כמה זה היה אטי.

 

בקליאו 2003 שהייתה לי היו טיפלה פחות סוסים על מרכב קל בהרבה, וזריזה בטח שהיא לא הייתה 🤣

 

(אבל שם לפחות זה בא ממנוע 1.1, גרסת ה16V הייתה פחות חלשה וכבר יותר לעניין)

עריכה אחרונה על ידי ramik33
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מנועי ה1.9 SDI הם סוסי עבודה שלא יודעים לעצור. הם גם לא יודעים להאיץ, מנועים חזקים אבל צריך למשוך אותם טוב טוב.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...

כתבו כאן נכון שזה בגדול גנרטור ובמקרה יש מסביב מכונית.

כל מנועי הדיזל חסרי המגדש של תחילת שנות ה2000 היו כאלה, זכורה לי ברלינגו מהעבודה שבשביל לעקוף אופניים צריך היה לתכנן ק"מ קדימה.


'המחליף' - לפני שמדברים על מה מרגיש ומה בפועל (ובפועל הפאביה שלך מרגישה חזקה רק ביציאה מהמקום, בפועל אותה פאביה 1.4 עם 80 סוסים לוגמי בנזין תהיה מהירה יותר), תעשה קצת למידה עצמית על מומנט והספק, זה לא מושגים מתחום הרכב אלא משיעור פיסיקה תיכונית. 

על רגל אחת (וגם זה לא) - מהמנוע יוצא מוט שמסתובב סביב עצמו, ואם תנסה לתפוס אותו חזק ולעצור אותו אתה תרגיש שהמוט מפעיל מומנט פיתול כנגדך, כמה שהמומנט יותר גבוה ככה הרכב יותר חזק.

אבל - זה לא הופך אותו למהיר. כמו שמתאבק במשקל כבד יכול הרים את אוסיין בולט ולסחוב אותו במעלה המדרגות בלי להרגיש את זה - אוסיין בולט יעקוף אותו בקלות רבה כי אמנם בכל צעד שלו הוא יפעיל פחות כח כי הוא לא כזה חזק, אבל הוא מספיק לעשות יותר צעדים מה שהופך אותו ליותר מהיר - ומכאן הביטוי הספק.
כוחות סוס אגב זו בכלל יחידת מידה אמריקאית כמו אינצ'ים, הספק בשיטה המטרית מודדים בואט (1 כ"ס=745 ואט בערך). 

קצת קשה להסביר את זה ככה בפורום ויש יוטיוב עם מלא סרטונים מועילים ואפילו הרצאות של מריו ליביו האגדי מהטכניון שילמדו אותך את רזי המכאניקה (פיסיקה שעוסק בכוחות, חיכוך, מומנט, הספק, תאוצה - מה שכולנו חווים כל יום).

בעיני אגב, זה ידע שבלעדיו אתה ממש קלולס בעולם ואני לא מבין איך לא משקיעים בזה יותר בבית הספר - אבל זה כבר לנושא אחר.

 

 

 

  • אהבתי 1

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 6 שעות, shellcase כתב:

ובפועל הפאביה שלך מרגישה חזקה רק ביציאה מהמקום, בפועל אותה פאביה 1.4 עם 80 סוסים לוגמי בנזין תהיה מהירה יותר

כוונתי היתה בסחיבה בעליות עם רכב עמוס, שבהם לטורבו דיזל יש יתרון משמעותי- לאחר תאוצה טובה.

אתה מרגיש בערך כמו רכב בנזין 1800 סמ"ק בעוצמה.

ברור שבנזין 1.4 לא מתקרב לזה.

בכל אופן תודה!

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זו בדיוק ההמחשה לדוגמא שנתתי עם השרירן והאצן :)
המרגיש הזה הוא בנהיגה "רגילה" - אם תוריד שני הילוכים ותדביק דוושה לרצפה ה1.4 יהיה מהיר יותר בגלל הספק מירבי עדיף (הספק משתנה ביחס למהירות סיבוב המנוע, כדי לנצל את כל ההספק צריך להגיע לסל"ד גבוה).

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...

היה להורים שלי בזמנו קורודבה 1.9 עם 64 סוסים. ידנית, 5 הילוכים.

המנוע סוס עבודה, הוא לא מאיץ מהר אבל הוא סוחב , הכל, אוטו מלא, 100 קמ''ש שיוט.

צריכת דלק מופתית של 1:25 קבועה. עם 400K קילומטר. אל תזלזל!

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

מנסיוני בסיאט איביזה דיזל מנוע 1900 עם 64 סוסים,

מי שלא נהג ברכבי דיזל כאלה , לא מבין על מה הויכוח פה.

אלו מנועי דיזל של פעם ללא טורבו,

וגם להפתעתי זה נוסע בסדר גמור,

תאוצות סבירות, ועקיפות עם תיכנון מראש אמנם, אך עדיין ניתנות לביצוע.

הרכב הוא סוס עבודה המתוכנן לנסיעה של המון קילומטרים ללא תקלות ובחיסכון בדלק.

עדיף על כל רכב עם מנוע בנזין בהספק דומה.

ועוד יתרון חשוב, אתה לומד לינסוע בקצב מתון,

זה יגיע לכל מקום שכל אחד אחר יגיע ,אבל לא באותו זמן.

מאחר ורוב פעולת המנוע הייתה בטווחים של 1500-2000 עד 3500-4000 סל"ד,

בשביל נסיעה יום יומית רגילה והספק ומומנט מירבי בחצי או שליש  סל"ד ממנוע בנזין,

היית עולה עליות בקצב קבוע ואף יותר מהיר מריכבי בנזין. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו היתה לי פולו קלאסיק SDI מודל 2000 עם אותם 64 כ"ס. עלתה לירושלים כמו גדולה, כמעט כל יום במשך 5 שנים. לא הרגשתי שום בעית סחיבה בעליה עם מזגן ורכב מלא.
לא נתקעה פעם אחת , גם עם 250 אלף קילומטרים, צריכת סולר 1:18 משולב כל השנים.
מנוע דיזל רועש מאוד בעמידה , בנסיעה דווקא אהבתי את הרעש הבשרני.
אותה החליפה רנו קנגו 1.5 טורבו דיזל חדשה 2007 מהסוכנות. הרכב יותר חזק ושקט ממש.
הטורבו התקלקל אחרי 25 אלף קילומטרים. צריכת סולר עלתה ל 1:15.
הרכב הזה המכר עם 90 אלף קילומטרים לטובת סיטרואן ג'מפי טורבו דיזל ידנית.
ג'מפי היתה רועשת כמו פולו SDI, אבל ההרגשה היתה כאילו נוהגים באיזה טנק. צריכת סולר 1:11.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...