Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הטוב הרע והמכוער- סקירה של אלמנטים עיצוביים מרכזים ברכבים


green
שימו לב! השרשור הזה בן 1356 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

 

 אשתף אתכם בתובנות שפיתחתי לגבי אלמנטים עיצוביים מרכזיים ברכבים, "שקופים" לאדם הרגיל, אבל לכל אחד מהם ישנה סיבה.

 

נתחיל באלמנטים הראשונים שלכולם מטרה אחת משותפת. 

 

מהם האלמנטים העיצוביים עליהם מצביעים החצים שבתמונות ומהי מטרתם לדעתכם?

 

 

20200729_210316.jpg

20200729_210410.jpg

20200729_212320.jpg

20200729_212643.jpg

20200729_222119.jpg

20200729_222348.jpg

20200729_221744.jpg

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לגרום לגלגל להראות גדול יותר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המטרה של האלמנטים העיצוביים הנ"ל היא בראש ובראשונה- יצירת אשלייה ויזואלית אשר גורמת לכנף הפח הנמצאת מעל בית הגלגל להראות צרה כמה שיותר.

 

כנף צרה יותר תורמת למראה יפה יותר, חד יותר, קליל יותר ולהבלטה של הגלגל והגדלתו ביחס לגובה הכנף.

 

יש כמה אלמנטים עיצוביים בהם ניתן לנקוט כדי לגרום לאשליה של כנף צרה.

 

אלמנט עיצובי ראשון: באמת ליצור כנף צרה בראש ובראשונה על ידי הנמכת תא המנוע. טכניקה זו מיושמת ברכבי על כמו פרארי, למבורגיני וכיוצ"ב (ראו הסימונים הצהובים שהוספתי על הכנף הקדמית המראים כמה צרה הכנף):

 

20200731_072557.jpg.73a1aa7598f4ea7a5b255438d72eaf9f.jpg

 

20200731_070434.jpg.0436b2165b86d03a6eef19b13675c674.jpg

 

ואולם ברכבים משפחתיים ישנם אילוצים המונעים שימוש בתא מנוע נמוך במיוחד, אם לאור רצון לעיצוב סולידי ולא ספורטיבי, אם לאור אילוצים הנובעים מרכיבי הנעה ומתלה התופסים גובה מסוים, אם לאור רצון לשמור על מרווח גחון בגובה סביר ואם לאור אילוצים בטיחותיים וכיוצ"ב.

 

בג'יפונים ישנה גם דרישה עיצובית ליצור תא מנוע גבוה ו"ג'יפוני", דרישה שסותרת את הדרישה העיצובית הבסיסית ליצור כנף צרה מעל בית הגלגל.

 

כיצב פותרים את האילוצים הללו?

 

גורמים לאשליה ויזואלית "הנוגסת? מהכנף מעל בית הגלגל מלמטה או מלמעלה ובכך מצרה אותה, למרות שהגובה שלה בפועל לא השתנה.

 

אלמנטים ויזואלים הנוגסים בכנף מלמטה:

 

אלמנט ראשון: כיפוף הפח של בית הגלגל בצורה מעגלית המקבילה לפתח הגלגל. זויות המעגל הנ"ל בפח היא בדרך כלל כ- 90 מעלות לכביש בעוד חלק הכנף מעליה הוא בזוית כהה בהרבה לכביש. הבדלי הזיות הנ"ל גורמת לאשליה ויזואלית לפיה הכנף מעל בית הגלגל מתחילה רק מעל האלמנט המעגלי הנ"ל ומבטלת את המקשה האחידה של הכנף הנ"ל.

 

למעשה כל הרכבים כיום, מכל מין וסוג (לרבות הפרארי והלמבורגיני הנ"ל) משתמשים באלמנט הנ"ל. 

 

ברכבים משפחתיים משתמשים בדרך כלל באלמנט מעגלי אחד כנ"ל מאחר ומכסה המנוע מספיק נמוך (או שבוחרים לשלב אלמנט עיצובי נוסף מכיוון החלק העליון של הכנף, עליו אפרט בהמשך, שילוב שמביא לתוצאה עיצובית טובה יותר).

 

ראו למשל את הפולקסווגן פאסאט (האלמנט העיצובי הנ"ל מסומן בצהוב): 

 

20200731_120611.thumb.jpg.48bfd8b02c92433c6d135c85e7149ccb.jpg

 

בג'יפונים לאור תא המנוע הגבוה יותר נדרש לשלב כמעט תמיד שני אלמנטים עיצובים מעגליים כנ"ל אחד מעל השני.

 

האלמנט המעגלי התחתון מבוצע ברוב הג'יפונים בפלסטיק שחור (אלמנט מספר 1 בתמונה של הקיה ספורטג') כאשר האלמנט המעגלי מעליו מבוצע על ידי כיפוף הפח כמו ברכבים המשפחתיים שציינתי (אלמנט מס' 2 בתמונה הנ"ל).

 

הצבע השחור של הפלסטיק דומה לצבע השחור של המרווח בין הגלגל לבית הגלגל החשוך מאחוריו ובנוסף הבדל הצבע לעומת צבע המרכב גורמים לאשליה טובה יותר כאילו הכנף מתחילה מעל חלק הפלסטיק הנ"ל ולכן נראית צרה יותר.

 

לעיתים יוצרים זוית נוספת באלמנט הפלסטיק השחור עצמו (כלפי פנים או כלפי חוץ) דבר שיוצר הפרדה נוספת של מקשת הכנף האחידה מעל הגלגל ותורם אף היא להשליית ההצרה של הכנף (אלמנט מס' 3 בתמונה של הקיה ספורטג').

 

ראו למשל קיה ספורטג':

 

20200731_125617.jpg.1bd7828253b12a49c201891e8042e545.jpg

 

 

לעיתים משלבים אפילו אלמנט עיצובי מעגלי נוסף מעל שני האלמנטים הנ"ל ולעיתים אפילו אלמנט "חלש" יותר של קו אורכי. הכל כדי להתגבר על תא המנוע הגבוה יותר של הג'יפונים.

 

ראו למשל בסובארו פורסטר בו יישמו אלמנט מעגלי שלישי נוסף מעל שני האלמנטים המעגלים התחתונים, לאור כך שתא המנוע שלו גבוה במיוחד (אלמנט מס' 3 בתמונה של הפורסטר):

 

20200731_131232.jpg.f8431566003b73a93c73461f945b6e5b.jpg

 

בהמשך בהודעות נוספות אפרט על אלמנטים נוספים שמטרתם אשלייה של הצרת הכנף הנ"ל מעל בית הגלגל.

עריכה אחרונה על ידי green
  • אהבתי 3
  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אציין שכל האלמנטים העיצוביים שציינתי ואציין, תפקידם להצר הן את הכנף מעל בית הגלגל הקדמי והן את הכנף מעל בית הגלגל האחורי.

 

נעבור לאלמנט עיצובי נוסף המבוצע מכיוון החלק התחתון של הכנף מעל בית הגלגל וגורם להצרתה. 

 

האלמנט העיצובי הזה נעשה על ידי הגדלת בית הגלגל בכלל ו/או גובהו בפרט.

 

ככל שבית הגלגל גבוה יותר כך הוא "נוגס" יותר בכנף מעל בית הגלגל וגורם להצרתה.

 

ואולם ככל שבית הגלגל גדול וגבוה יותר, כך נחשפים החלקים הפנימיים של בית הגלגל, דהיינו בטנת בית הגלגל, בולם הזעזועים וכיוצ"ב ומתקבל מראה "שטח", "קשוח" ו"מחוספס" יותר. כמו כן המרווח הנ"ל ככל שהוא גדול יותר הוא כנראה פוגע באוירודינמיות של הרכב.

 

כמובן שככל שמשתמשים בגלגלים גדולים יותר כך ניתן להשתמש בבתי גלגלים גדולים יותר.

 

ברכבים ספורטיביים כגון פרארי וכיוצ"ב רוצים כי בית הגלגל יהיה כמה שיותר קרוב לגלגל שכן הדבר מקנה מראה ספורטיבי יותר ולא רוצים לפגוע באוירודינמיות.

 

 ברכבים משפחתיים ניתן להשתמש באלמנט הנ"ל בצורה מוגבלת עקב החסרונות הנ"ל.

 

לכן את האלמנט העיצובי הנ"ל ניתן ליישם בעיקר בג'יפונים עד גבול מסוים ובאופן מלא בג'יפים קשוחים לשטח או טנדרים קשוחים.

 

למעשה יישום האלמנט העיצובי הנ"ל בג'יפונים, ג'יפים וטנדרים הוא שגורם להבחנה עיצובית בין "הגברים הקשוחים בשכונה" לבין ה"יאפים הלפלפים מרמת אביב ג'".

 

ראו למשל יישום האלמנט העיצובי הנ"ל בצורה בולטת במיוחד בשברולט סילברדו. למעשה מדובר במשאית קטנה מבחינת המידות שלה שמעוצבת כמו טנדר קשוח וזאת בעיקר עקב היישום של האלמנט העיצובי הנ"ל.

 

כדי להתגבר על הגובה הגדול במיוחד של תא המנוע שלה וכפועל יוצא מכך של גובה הכנף מעל בית הגלגל הקדמי וגובה הכנף מעל בית הגלגל האחורי, יישמו את האלמנט הנ"ל בצורה קיצונית.

 

הדבר בא לידי ביטוי בהגדלה מסיבית של בית הגלגל כך שנותר רווח עצום בין הגלגל לבין בית הגלגל (כאשר גם הגלגל עצמו גדול במיוחד) (מסומן במספר 1 בתמונות). המרווח הזה "נוגס" בכנף מעל בית הגלגל כמו פאקמן מורעב ומצר אותה למידות סקסיות (מסומן במספר 2 בתמונות). (כמובן שיישמו גם את האלמנטים העיצוביים המעגלים שציינתי לפני כן).20200801_180130.thumb.png.db73e0b7dcc11e65d1d2fb5797a74e5d.png

 

20200801_180232.png.5613f17f2e2f55ab68ce612310406ffc.png

 

 

עשיתי שינוי בתוכנת עריכת תמונות שבמסגרתו ביטלתי את האלמנט העיצובי הנ"ל והנמכתי את בית הגלגל (מסומן 1 בתמונות) כך שהמרווח בינו לבין הגלגים קטן וכפועל יוצא מכך גובה הכנפיים מעל בית הגלגים גבה (מסומן 2 בתמונות). זאת כדי להמחיש כיצד היה נראה הרכב ללא יישום האלמנט העיצובי הנ"ל:

 

IMG-20200801-WA0020.thumb.jpg.59ef42f1538458ee04ae80e467dbf7e6.jpg

 

IMG-20200801-WA0016.jpg.e4342f2ebf0facee230d858354bf600c.jpg

 

 

בהודעה הבאה אפרט על אלמנט נוסף שנועד להצרת הכנף.

עריכה אחרונה על ידי green
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אלמנטי ויזואלי ה"נוגס" בכנף מלמעלה:

 

אחרי שסקרתי אלמנטים עיצוביים שנוגסים בכנפי הרכב הקדמיות והאחוריות מלמטה ובכך מצרים אותן, נעבור לאלמנט עיצובי נוסף הנוגס בחלקי הכנפיים הנ"ל הפעם מלמעלה.

 

האלמנט הזה מבוצע על ידי הנמכה של תא המנוע (וכפועל יוצא מכך של הכנף הקדמית) רק בחלק צר הנמצא מעל הגלגל הקדמי, כאשר שאר תא המנוע נשאר בגובהו המקורי וכך לא נפגע הפונקציות שעליו לשרת (מקום לרכיבי הנעה, בטיחות הולכי רגל וכיוצ"ב).

 

לעיתים משתמשים באלמנט העיצובי הזה גם בחלק האחורי של הרכב כאשר מנמיכים חלק צר בחלק הכנף הנמצאת מעל הגלגל האחורי וכלפי החלק האחורי של הרכב באזור תא המטען ובכך גורמים לאשלייה של כנף צרה וסקסית. החלק המרכזי של תא המטען נשאר בגובהו המקורי וכך לא נפגעת הפונקציונלית שלו (הנפח שלו והנגישות אליו).

 

האלמנט העיצובי הזה גורם גם לאשליית רוחב ממבט מקדימה או מאחורה תלוי היכן הוא מיושם ולמראה שרירי יותר של הרכב.

 

ראו למשל במאזדה 6 מהדור הראשון. חלק תא המנוע שהונמך מעל הגלגל הקדמי מסומן במספר 2. חלק המנוע שהושאר בגובהו המקורי מסומן במספר 1.

 

20200806_180918.jpg.80d99151e7f8e74eef5acf85b405877b.jpg

 

וראו למשל  בלקסוס is לאחר מתיחת הפנים האחרונה שבה יושם האלמנט העיצובי הנ"ל באגרסיביות בחלק האחורי של הרכב. חלק הכנף ותא המטען שהונמכו מסומן במספר 2 וחלק הכנף ותא המטען שנשארו בגובהם המקורי מסומן במספר 1.

 

20200806_181733.jpg.82049414ce17ef2f4521740d5551db9d.jpg

עריכה אחרונה על ידי green
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למי שקרא את השרשור עד כאן, נעבור למבחן ביניים על האלמנטים העיצוביים הנ"ל 😄

 

 

נתחיל בג'יפונים. אציג השוואות של שני ג'יפונים כל פעם שבאחד מהם יישמו טוב יותר מהשני את האלמנטים העיצוביים הנ"ל. מי הוא לדעתכם בכל זוג?

 

מאזדה cx5 מול קיה ספורטג':

 

1367308766_Mazda-CX-5-2017-800-0a(1).jpg.94bd94b612cbded453c671708614ad58.jpg

 

2019-Mazda-CX-5-Review-0002.thumb.jpg.3c6a8b6c859be17dc98720e35736591c.jpg

 

Kia-Sportage-2019-800-21.jpg.48ba75b0bdd8fb4780bae1330ead600d.jpg

40153_g_sportage_B3L_715x317_7.jpg.177665193fb3d4bf20d525a94cea6d30.jpg

 

פיז'ו 3008 מול פיז'ו 2008:

 

98012766_Peugeot-3008-2017-800-22(1).jpg.2d567e9528abd496e38da40fc8ebe2ca.jpgPeugeot-3008-2017-800-02.jpg.87ba3c61d334d01bdb34ecc8d0aa847b.jpg

 

Peugeot-2008-2020-800-53.jpg.8d5793cfc7193be4a395acb082df8d5d.jpgPeugeot-2008-2020-800-06.jpg.974c37868bf50c3a6176c9cb6cadf91f.jpg

 

מיצובישי אאוטלנדר מול סקודה קודיאק:

 

Skoda-Kodiaq-2017-800-2c.jpg.9ecfc188b34621eeb82820eef8bfdc9e.jpg

 

Skoda-Kodiaq-2017-800-21.jpg.9f10dad1f700fc3693464264037f4e2e.jpg

 

Mitsubishi-Outlander-2016-800-19.jpg.13216940c211b1d25d3f0bca88d455ab.jpgMitsubishi-Outlander-2016-800-02.jpg.0b704f5eeea052ead0dbb980d8a52605.jpg

 

 

טויטה chr מול סקודה קאמיק:

 

Toyota-C-HR-2020-800-43.jpg.76067b2097e46dce7ba13cde8848f7c8.jpgToyota-C-HR-2020-800-02.jpg.c9fd077d1dd9387f7222155ea0886803.jpgSkoda-Kamiq-2020-800-28.jpg.fa786a68592fa63b75dc2c42476423fd.jpgSkoda-Kamiq-2020-800-01.jpg.bc1d3193309c7242073c3c3ef8fbc55a.jpg

 

סיאט אטקה מול קיה נירו:

 

Seat-Ateca-2017-800-1f.jpg.16d120e0cb0fef1064c7eadc59a39cc9.jpgSeat-Ateca-2017-800-09.jpg.755ad885de3f6544b2b537a64e355833.jpg

 

61db743e247a425aa23a96cea50af62d.thumb.jpg.a0d01ceec5dafac84208284397aa8718.jpg01_17.thumb.jpg.84bd9041f59565ac62e7566483317293.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

🙃 ה"חידה" נמצאת מעל ההודעה שלך...

 

לפני 14 שעות, green כתב:

אציג השוואות של שני ג'יפונים כל פעם שבאחד מהם יישמו טוב יותר מהשני את האלמנטים העיצוביים הנ"ל. מי הוא לדעתכם בכל זוג?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב לאור ההענות הגדולה 😄 אני אענה בעצמי לפחות לחלק מהשאלות (קצת הגזמתי עם הכמות) סיגה סיגה:

 

בין המאזדה cx5 לקיה ספורטג': 

 

זה לא כוחות והמאזדה מנצחת בקלות.

 

במאזדה השתמשו בכל האלמנטים העיצובים שבספר להצרת הכנפיים והגיעו לאשלייה ויזואלית יפה מאד של כנף קדמית ואחורית צרות, מסומנות באות "מ" (כמובן שהכנף האחורית צרה יחסית לגובה הרכב הגבוה).

 

קודם כל מאזדה יצרו תא מנוע יחסית נמוך בשביל ג'יפון.

 

מעבר לכך מאזדה השתמשו הן באלמנטים המצרים את הכנף מלמטה:

 

1. שני האלמנטים המעגליים בתחתית הכנף (התחתון מפלסטיק שחור מסומן 1 והשני ע"י כיפוף הפח מסומן 2)

 

2. בתי גלגלים גדולים (ראו המרווח הגדול בין הגלגלים לבתי הגלגלים מסומנים במספר 3, בייחוד האחורי מאחר ושם יש צורך להצר כנף גבוהה יותר).

 

והשתמשו הן באלמנטים להצרת הכנפיים מלמעלה מסומנים במספר 4.

 

20200807_152036.jpg.d31fbb760544dd141faced072c8a792d.jpg

 

לעומת זאת בקיה בחרו להשתמש בספורטג' רק בחלק מהאלמנטים הנ"ל.

 

הם השתמשו רק בשני האלמנטים העיצוביים המעגליים המצרים את הכנף מלמטה (מסומנים במספר 1 ו- 2) ובאלמנט המצר את הכנפיים מלמעלה רק מעל הכנף האחורית אבל לא מעל הקדמית, ראה הסבר מייד.

 

לעומת זאת בקיה יצרו תא מנוע גבוה מאד שגורם לכנפיים להיות גבוהות מאד.

 

מעבר לכך בקיה לא השתמשו באלמנטים העיצוביים הבאים:

 

1. אלמנט הגדלת בתי הגלגלים- בתי הגלגלים בקיה קטנים וצמודים לגלגלים. ראו הרווחים הקטנים בין הגלגלים לבתי הגלגלים מסומנים במספר 3. כך יוצא שבתי הגלגלים לא מצרים את הכנפיים מעליהן כמו במאזדה.

 

2. אלמנט הצרת הכנפיים מלמעלה- בתא המנוע מעל הכנף הקדמית לא השתמשו בו בכלל. (לעומת זאת יצרו את פתח מכסה המנוע על הצד של הכנף הקדמית כדי שהוא יגרום לאשליית הצרה של הכנף אבל זהו אלמנט עיצובי "חלש").

 

רק מעל הכנף האחורית (ולאורך מרכז הרכב) כן השתמשו בו מסומן במספר 4.

 

התוצאה היא כנף קדמית גבוהה במיוחד ולא מחמיאה, כמו של מיניבוס זעיר 😂 וגם הכנף האחורית גבוהה אבל אלמנט מס' 4 מציל אותה במקצת. (גובה הכנפיים מסומן באות "מ").

 

20200807_151955.jpg.44c704d336994b58c7ffb56e3cac5098.jpg

עריכה אחרונה על ידי green
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, green כתב:

 

התוצאה היא כנף קדמית גבוהה במיוחד ולא מחמיאה,

 

צודק ולכן את המילים "ולא מחמיאה" ראו כמחוקות.. (זה כמו שיש אנשים שאוהבים "שיש מה לתפוס" בבני הזוג 😁)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נעבור להשוואה בין פיז'ו 3008 לבין פיז'ו 2008.

 

ולמה בחרתי שני דגמים של פיז'ו? 

 

מכיוון שאני מניח שהם נראים למי שלא מודע לשימוש שנעשה באלמנטים העיצוביים שציינתי כקופי פייסט רק בגדלים שונים.

 

ואולם לא כך הדבר, אמנם בשני הרכבים הצורפתים ניסו ליצור מראה קופסתי, מוגבה וקשוח, אבל ב- 3008 הצורפתים בחרו להיות שונים מהעדר ולא יישמו בצורה מלאה ומקובלת את האלמנטים העיצוביים שציינתי כפי שכן עשו ב- 2008.

 

התוצאה היא שה- 2008 מנצחת את ההשוואה הזאת.

 

ושוב "הנצחון" הוא ביישום האלמנטים הנ"ל ולא במי יותר יפה, למרות שלדעתי יישום האלמנטים הנ"ל גם גורם למראה יפה יותר בסופו של דבר.

 

נתחיל בציון האלמנטים העיצוביים שהצורפתיים לא יישמו בשני הרכבים:

 

פיז'ו נמנעו מלהשתמש באלמנט העיצובי של הצרת הכנפיים מלמטה באמצעות הגדלת בתי הגלגלים ובשני הרכבים יישמו בתי גלגלים קטנים. המרווח בין הגלגלים לבתי הגלגלים קטן (המרווח מסומן 4 בתמונות). 

 

כמו כן פיז'ו נמנעו מלהשתמש באלמנט העיצובי של הצרת הכנפיים מלמעלה על ידי הנמכת תא המנוע בחלק העליון של הכנפיים הקדמיות והנמכת הכנפיים האחוריות באמצעות כיפוף הפח ו"הפרדתו". להיפך פיז'ו דווקא הגביהו את החלקים האלו כך שהכנפיים הוגבהו יותר (ההגבהות הללו מסומנות במספר 3).

 

פיז'ו השתמשו במקום זאת במיקום קו הפתיחה של מכסה תא המנוע בצד הכנפיים הקדמיות במקום על תא המנוע דבר ששובר את אחידות גובה הכנף. אבל מדובר באלמנט עיצובי "חלש" לעומת הנמכה ממשית של הכנפיים.

 

ועכשיו נעבור להבדלים המהותיים בין שני הרכבים:

 

ב- 2008 פיז'ו השתמשו בשני האלמנטים המעגליים המקובלים בחלק התחתון של בתי הגלגלים כדי להצר את הכנף הקדמית מלמטה: אלמנט מעגלי תחתון מפלסטיק שחור (מסומן 1) ואלמנט מעגלי מכיפוף הפח מעליו (מסומן 2). כאשר במבט מקדימה שניהם בזוית של כ- 90 מעלות לכביש כאשר הכנף מעליהם בזויות שטוחה יותר לכביש ונראית נפוחה, מתחברת באופן זורם עם תא המנוע ומוסיפה לאשלית רוחב של הרכב ויציבה שרירית.

 

ואולם עם ה- 3008 הוותיקה יותר, הצורפתים עדיין היו ברוח היצירתיות והחריגות המאפיינת אותם ויישמו את 2 האלמנטים הנ"ל לא כמקובל. הם כן יישמו באופן רגיל את האלמנט המעגלי של חפלסטיק השחור בחלק התחתון של בתי הגלגלים (מסומן במספר 1) ואולם באלמנט המעגלי הנוסף מעליו של הפח המכופף השתמשו בצורה שונה ולא מלאה (מסומן 2). דבר ראשון הוא לא חופף ומקביל לאלמנט הפלסטיק השחור מתחתיו אלא נשאר פתוח ומתיישר ונראה יותר כמו קו קישוטי. דבר שני הזויות שלו לכביש אינה זהה לאלמנט הפלסטיק מתחתיו אלא שטוחה יותר. זויות זו מאלצת את חלק הכנף מעליו לחזור ולהיות בזוית של כ- 90 מעלות. כך ממבט קדמי מתקבלת תוצאה של כנפיים קדמיות זקופות, רזות וגבוהות ואשליה של רכב צר יותר יחסית לרוחבו הממשי.

 

(אציין כי ב- 2008 פיז'ו השתמשו בשני אלמנטים "מעויינים" מעניינים בצידי הרכב. מדובר באלמנטים קישוטיים שהתפקיד שלהם לא קשור להצרת הכנפיים (מסומן 5 בתמונה מקדימה)).

 

20200807_224810.jpg

20200808_091139.jpg.e72ec6d60f60b3be2064dbb0bac7e82e.jpg

 

20200808_083656.jpg

20200808_083426.jpg

עריכה אחרונה על ידי green
  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1356 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...