Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Volvo c30 2.4i 2008 שמן מנוע


qsz2410
 שיתוף

שימו לב! השרשור הזה בן 436 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי שלום לכולם

בספר רכב המקורי ובautodata מצוין שהרכב צריך שמן 0w-30 תקן A3

 

בספר רכב הישראלי כתוב לי

0w-40 או 5w-40 בתקן A3

 

מה אתם הייתם עושים?

 

תודה!

 

 

עריכה אחרונה על ידי qsz2410
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא צודק, צמיגות שמן נקבעת לפי איזורים בעולם. לרוב היצרנים יוסיפו טבלה בספר הרכב בדיוק לזה.
5W40 זו צמיגות שמן מאד נפוצה בישראל ברכבים מודרנים ואם זה מה שרשום בספר הרכב זה בסדר גמור.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, shellcase כתב:

הוא צודק, צמיגות שמן נקבעת לפי איזורים בעולם. לרוב היצרנים יוסיפו טבלה בספר הרכב בדיוק לזה.
5W40 זו צמיגות שמן מאד נפוצה בישראל ברכבים מודרנים ואם זה מה שרשום בספר הרכב זה בסדר גמור.

צודק 5w-40 נפוץ בארץ

אך תקן A3 לא נפוץ בצמיגות הזאת.

רק קסטרול מגנטק מצאתי, edge יש 0w-30/40 בתקן A3

 

לפי autodata וגוגל וולוו העולמית ממליצה על 0w-30 בתקן A3 לכל הטמפרטורות.

 

אני מצרף תמונה מautodata

 

 

 

IMG_20200718_192023.jpg

ולמה אתם ממליצים על 5w-40 

ולא על 0w-40?

תודה לכולם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי אלא אם אתה גר על הר גבוה בצפון\י-ם או מתחיל את הבוקר שלך בשעות הקרות ביותר (5-6), שמן 0W40 עלול להיות לא מספיק צמיגי כשהוא קר ולפגוע באיכות השימון בדקות הראשונות של פעולת המנוע.
הספרה הראשונה מתייחסת לצמיגות השמן כשהוא קר. ובמקומות קרים מאד אתה מפצה עם שמן שצמיגותו ב'קר' נמוכה יותר כדי שיגיע מהר יותר לכל פינות המנוע בעוד שבמקומות חמים, הצמיגות הנמוכה עלולה לפגוע בסיכוך.
 

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, shellcase כתב:

כי אלא אם אתה גר על הר גבוה בצפון\י-ם או מתחיל את הבוקר שלך בשעות הקרות ביותר (5-6), שמן 0W40 עלול להיות לא מספיק צמיגי כשהוא קר ולפגוע באיכות השימון בדקות הראשונות של פעולת המנוע.
הספרה הראשונה מתייחסת לצמיגות השמן כשהוא קר. ובמקומות קרים מאד אתה מפצה עם שמן שצמיגותו ב'קר' נמוכה יותר כדי שיגיע מהר יותר לכל פינות המנוע בעוד שבמקומות חמים, הצמיגות הנמוכה עלולה לפגוע בסיכוך.
 

אז אולי לעבור ל5w-30 ולא ל5w-40?

5w-40 יהיה יותר צמיגי כשחם לא?

 

תודה על העזרה והתשובות המפורטות

עריכה אחרונה על ידי qsz2410
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המס השני (40 או 30 במקרה שלך) מתיחס לקיצד השמן מתנהג כשהוא חם, שוב - במדינה חמה אתה רוצה את המס' הזה גבוה יותר.
לצורך העניין באופנועי שטח שעובדים קשה במהירות נמוכה (וטמפ' עבודה אצלם גבוהה יותר מברכב, לכיוון 110מע') משתמשים בצמיגות 20W50, בדיוק בגלל שאתה רוצה שמן יותר סמיך, כי כמה שיותר חם ככה השמן נהיה דליל, אז אתה רוצה לפצות - במיוחד שהטולרנסים שם גדולים יותר וגסים יותר (בוכנה בודדת גדולה) מבמנועי כביש.

יש מנועים שמראש הטולרנסים בהם קטנים יותר והם מיועדים לעבודה עם שמנים פחות צמיגיים.
אין בספר הרכב שלך (או ספר רכב באנגלית) טבלה עם טמפ' וטווחי צמיגות מומלצים?

 

 

עריכה: נכנסתי לאתר האוסטרלי של קסטרול, שם אפשר לבחור בC30 2.4 2007-2008 ואז הם ממליצים על 0W40 או 5W40 ואפשר לבחור ב2008-2009 ואז ממליצים על 5W30.

אגב, זו ההערה שהם מצרפים לאפשרות הראשונה(של ה07-08):

 

 
  • If operating consistently below 30 deg. C, may also use CASTROL EDGE 5W-30 A3/B4. For extreme conditions, full synthetic engine oil is recommended.
עריכה אחרונה על ידי shellcase

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין הבדל שמים וארץ בין 5-30 לבין 5-40 אבל אנחנו מדינה שנחשבת חמה ולכן ההמלצה היא 5-40. שים לב שהיתרון העיקרי של 5-30 זה בעצם בצריכת הדלק בשל הצמיגות הנמוכה ביותר (הבדלים מינוריים בצריכת הדלק). אצלי בספר רכב יש המצלמה לכל אחת מהצמיגויות האלו, אני ממלא 5-40 שכן במדינה חמה ומאובקת כמו שלנו זה ישמור טוב יותר על המנוע על חשבון (זניח) של צריכת הדלק. 

 

זו ההמלצה של וולוו עצמה לשוק האמריקאי לדגם שלך בו יש מדינות סופר חמות כמו ישראל ויש קרות כמו צפון אירופה: 

Operation in hot climates
When temperatures exceed 104° F (40° C) in your area, Volvo recommends, for the protection of your engine, that you use a heavier weight oil, such as such as SAE 5W-40 or 0W-40. See the viscosity chart.

Operation in temperate climates
Incorrect viscosity oil can shorten engine life. Under normal use when temperatures do not exceed 104° F (40° C), SAE 5W-30 will provide good fuel economy and engine protection. See the viscosity chart.

Extreme engine operation
Synthetic oils meeting SAE 0W-30 or 0W-40 and complying with oil quality requirements are recommended for driving in areas of sustained temperature extremes (hot or cold), when towing a trailer over long distances, and for prolonged driving in mountainous areas.

ורק הערה אחרונה, חשוב לא פחות מהצמיגות שתבחר זה שמן איכותי. זה, יחד עם פילטר האוויר והשמן, הם הרכבים החשובים ביותר לשמירה על מנוע תקין לאורך שנים רבות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, ch2856 כתב:

אין הבדל שמים וארץ בין 5-30 לבין 5-40 אבל אנחנו מדינה שנחשבת חמה ולכן ההמלצה היא 5-40. שים לב שהיתרון העיקרי של 5-30 זה בעצם בצריכת הדלק בשל הצמיגות הנמוכה ביותר (הבדלים מינוריים בצריכת הדלק). אצלי בספר רכב יש המצלמה לכל אחת מהצמיגויות האלו, אני ממלא 5-40 שכן במדינה חמה ומאובקת כמו שלנו זה ישמור טוב יותר על המנוע על חשבון (זניח) של צריכת הדלק. 

 

זו ההמלצה של וולוו עצמה לשוק האמריקאי לדגם שלך בו יש מדינות סופר חמות כמו ישראל ויש קרות כמו צפון אירופה: 

Operation in hot climates
When temperatures exceed 104° F (40° C) in your area, Volvo recommends, for the protection of your engine, that you use a heavier weight oil, such as such as SAE 5W-40 or 0W-40. See the viscosity chart.

Operation in temperate climates
Incorrect viscosity oil can shorten engine life. Under normal use when temperatures do not exceed 104° F (40° C), SAE 5W-30 will provide good fuel economy and engine protection. See the viscosity chart.

Extreme engine operation
Synthetic oils meeting SAE 0W-30 or 0W-40 and complying with oil quality requirements are recommended for driving in areas of sustained temperature extremes (hot or cold), when towing a trailer over long distances, and for prolonged driving in mountainous areas.

ורק הערה אחרונה, חשוב לא פחות מהצמיגות שתבחר זה שמן איכותי. זה, יחד עם פילטר האוויר והשמן, הם הרכבים החשובים ביותר לשמירה על מנוע תקין לאורך שנים רבות. 

תודה רבה על התשובה המפורטת

פילטר שמן כבר קניתי מקורי.

על איזה שמן היית ממליץ ? אני יודע שוולוו ממליצה על קסטרול

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 436 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...