Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שולה הפנינים

סטוניק וארונה - מנועי 1.0 טורבו רועדים בעמידה בפקקים?

Recommended Posts

מתאמץ להגיע ל-130? לפני שבוע לקחתי את הרכב של אשתי לאיזו נסיעה למשרד, אם היו תופסים אותי, הייתי מגיע ל-YNET בפעם השניה בחיים, והפעם לא מסיבות טובות... ולא היה מאמץ ניכר מצדי.

  • מצחיק 1

I'll take your brains to another dimension

Pay close attention

 

Subaru BRZ | Suzuki Ignis Sport | PCR Jaguar 2000 100cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 12.7.2020 בשעה 04:59, Buki כתב:

לפני 100 ומשהו שנה כשעוד אף אחד לא ידע מהי תצורת המנוע האידיאלית, ניסו כל מיני רעיונות עד שבוסף כולם הבינו שצריך לפחות 4 צילינדרים כדי שהמנוע יעובד עגול וחלק. וזה המבנה שהפך להכי נפוץ.

 

זו פיסיקה פשוטה, תמיד יש שתי בוכנות שעולות שמאזנות שתי בוכנות שיורדות. זה מאזן את המומנט הסיבובי של המנוע סביב ציר דימיוני שעובר במרכזו, המומנט הזה נוצר עקב שינוי כיוון תנועה של הבוכנות בנקודה מתה עליוה ותחתונה.

תמיד באחד מארבעת הצילינדרים יש פעימת עבודה, זה מאזן את הקפיצות של המנוע עקב פעימות פעולה השונות. 

 

4 צילינדרים במנוע 4 פעימות זה מבנה מאוזן באופן טבעי.

 

נכון שניסו כל מיני תצורות. וגילו ש4 צילינדר בטור במנוע 4 פעימות נותן יחס טוב בין העלות, התועלת, ומידת האיזון. אבל הוא ממש לא מאוזן באופן טבעי בצורה מושלמת. לכן במנועי 4 צילינדר טובים יש משקולות איזון בקראנק שעוזרים מאוד.

למיטב ידיעתי, המנועים היחידים שמאוזנים בצורה מושלמת ללא עזרת משקולות הם 6 בטור ו- V12.

 

ההסבר קצת יותר מסובך ממה שאני יכול לתמצת, אז מי שרוצה יכול לקרוא כאן:

https://en.wikipedia.org/wiki/Engine_balance#:~:text=Primary balance,-The primary balance&text=In a four-stroke engine,as "half order" vibrations.

 

  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

6 בטור אכן הכי מאוזנים ויותר טובים מ 4 בטור אבל 4 בטור עובד בסדר גמור גם בלי גלי איזון, לא מושלם אבל גם לא סובל מחוסר איזון משמעותי כמו התלת צילינדרי. 

 

 עד לשנים האחרונות כל היצרנים מצאו ב 4 צילינדרים את התצורה האופטימלית ואת השילוב הנכון בין מורכבות המבמה לפעולה חלקה במכוניות הקטנות והבינוניות, עד גדול משפחתיות גדולות.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 14.7.2020 בשעה 07:06, 98civic כתב:

אתה יכול להשוות אודי a3 איטרון הברידית לקיה? אחלה. השנה יוצא גם גולף היברידית ותנסה אחרי זה שוב להגיד את מה שאמרת. כל יצרן בעולם , לפחות בשנים הקרובות , לא יתקרב למה שיש לגרמנים להציע. תא נוסעים עדיין ברמה הכי גבוהה ,יחידות הנעה עדיין הכי יעילות וחזקות, ואיכות נסיעה בהתאם.
ולגבי גיר פלאנטרי ,אומרים פה שאין לו קלאצ' , ולמה זה? אומנם יש ממיר מומנט אבל יש חבילת קלאצ'ים רגילה לגמרי ואם זה מנוע עם מומנט גבוה אז גם אותם יהיה צורך להחליף ולא רק את השמן.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 

 

הגזמת. הסיטרואן 1.2 שלי משמעותית יותר שקטה מהאוקטביה 1.5. לא מרגיש שלאוקטביה יש יותר כוח למרות עוד 0.3 ליטר, עוד 20 כס ועוד צילינדר.

 האוטו בעיקר מרגיש ''עסוק'', סוגר שני צילינדרים לרבע שנייה, פותח אותם חזרה, מעביר כל הזמן הילוכים.

צריך לפענח את הרעשים עדיין,  אבל מדובר על רכב מהניילונים.

הסיטרואן C4 נוסעת הרבה יותר טוב ונעים ונינוח. מצב ספורט שלה לא רק מושך הילוכים אלא מרגיש כאילו המצערת מגיבה טוב וזריז יותר. 

 

לפני 40 דקות, David17 כתב:

סטוניק 2019, לא מרגישים שום רעידות בעמידה וגם לא בנסיעה.

קיה עשו עבודה מצויינת בבידוד של המנוע.   ציפיתי שהרכב ירעד אבל לא מרגישים כלום.

המינוסים זה רעש בהאצות ובהתנעה קרה.

 

מבחינת מינוס במנועי 3L זה בלאי מוגבר לשסתומים. שיגרום לרעש במנוע וירידה בהספק.

כשקניתי את הרכב לא שמעתי את המנוע והייתי מגיעה ל150קמ"ש מבלי להרגיש.

כיום אחרי שנה המנוע מתאמץ להגיע ל130 ק"מש. ומרעיש נורא. 

ואני מטפל כמו שעון ומחליף שמן כל 7אלף ק"מ לשקט שלי.

זה אומר שכבר אחרי שנה יש ירידה בהספק של המנוע.

המנועים של קיה/יונדאי אגב, תוכננו ע"י מהנדסים בגרמניה ולא קוריאה

 

זה נשמע מזעזע. מנוע סיטרואן C4 1.2 אחרי 99k פשוט נוסע ונוסע. אין רעידות. שקט מופתי מחוץ לעיר. 

אפשר לעשות שיחת טלפון בלי להרים את הקול, ולא צריך ל''דפוק'' ווליום להעלים את רעש המנוע והרכב. 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, RK כתב:

מתאמץ להגיע ל-130? לפני שבוע לקחתי את הרכב של אשתי לאיזו נסיעה למשרד, אם היו תופסים אותי, הייתי מגיע ל-YNET בפעם השניה בחיים, והפעם לא מסיבות טובות... ולא היה מאמץ ניכר מצדי.

מה הפעם הראשונה?

ואני נוסע כ30K ק"מ בשנה וכל הנסיעות שלי הן על 6 במהירות של כ130ק"מש ויותר.

סביר להניח אם אשתך נוסעת 10K ק"מ בשנה ורוב הנסיעות הן נסיעות מנהלתיות לסופר וחזרה אז המנוע עוד לא נשחק כלכך.

מתוך סקרנות הייתי בכיף נותן לך סיבוב על הסטוניק שלי בשביל שתוכל להשוות.

 

אגב, יכול להיות שיש לי בעיה בטורבו של המנוע. ולכן יש למנוע שלי ביצועים גרועים יותר.

מוסך היצרן לא רץ לאבחן תקלות בטורבו אז אני בספק אם אפשר לעלות על בעיה אפשרית.

לכן גם לא יכול לבדוק את זה.

 

 

לפני 52 דקות, KipodYam כתב:

זה נשמע מזעזע. מנוע סיטרואן C4 1.2 אחרי 99k פשוט נוסע ונוסע. אין רעידות. שקט מופתי מחוץ לעיר. 

אפשר לעשות שיחת טלפון בלי להרים את הקול, ולא צריך ל''דפוק'' ווליום להעלים את רעש המנוע והרכב. 

דבר ראשון זה קיה,  אף קיה לא מושלמת מבחינת בידוד רעשים.

ודבר שני, כן זה מזעזע.  עדיף מנוע 4 צלינדרים 1.2 מודגש על כל מנוע של 3 לינדרים.

עריכה אחרונה על ידי David17

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הפעם הראשונה הייתה מקצועית, פסק דין שהוצאתי.

 

אשתי נוסעת כ-18k בשנה, במגוון תנאים.


I'll take your brains to another dimension

Pay close attention

 

Subaru BRZ | Suzuki Ignis Sport | PCR Jaguar 2000 100cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 6 שעות, David17 כתב:

ואני נוסע כ30K ק"מ בשנה וכל הנסיעות שלי הן על 6 במהירות של כ130ק"מש ויותר.

סביר להניח אם אשתך נוסעת 10K ק"מ בשנה ורוב הנסיעות הן נסיעות מנהלתיות לסופר וחזרה אז המנוע עוד לא נשחק כלכך.

להפך.  דווקא אתה לא מאמץ/מזהם את המנוע שלך.  מי שנוסע 10,000 ק'מ שרובם מנהלתיות לסופר וחזרה נוסע המון עם מנוע קר ובתחום סל'ד לאוו דווקא אופטימלי - מתכון ברור למרעין בישין.

 

בכל מקרה, איזו סיבה יש לדעתך שהשסתומים במנוע 3 בוכנות יפגעו יותר מהשסתומים במנוע 4 בוכנות ?  כמותהעבודה (פתיחה סגירה) שהשסתום עושה תלויה בסל'ד בו המנוע עובד, ואני לא מכיר שינוי משמעותי במנועי 4 בוכנות לעומת 3 בוכנות.

 

אם באמת אכן הרכב שלך עם בעיות אחרי כמות נסועה קצרה שכזו - יש בעייה, ורצוי לטפל בה.  אבל היא לא קשורה להיותו בעל 3 בוכנות.

  • רעיון טוב! 2

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...