Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות בין שתי מתנות - איביזה ידנית 2009 או אקסנט אוט' 2008


ofir1000
שימו לב! השרשור הזה בן 1317 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

הוצעו לי, במתנה, שתי מכוניות כאשר אני מתלבט רבות במה לבחור.

האחת - סיאט איביזה שנת 2009 1.6 ידנית עם 140 אלף ק"מ על השעון. הרכב שייך לאחי, שמור למדי, טופל בזמן ומצבו טוב.

השנייה - יונדאי אקסנט שנת 2008 1.6 עם 37 אלף ק"מ על השעון. הרכב שייך לקרובת משפחה מבוגרת שעקב גילה המתקדם (עד 120) חידוש רשיון הנהיגה נדחה.

בעיקרון, הייתי מעדיף את הרכב של אחי אך בבחינה קרה של הנתונים, אולי היונדאי עדיפה?

יש לציין כי היונדאי דורשת טיפול פחחות משמעותי שיעלה בערך 5000+-.

השאלה אם הרכב של אחי (מזכיר - במצב מצוין) יכול להחזיק עוד מספר שנים קדימה מבחינה מכנית ולא ידרוש ממני השקעת כספית משמעותית בטיפולים ותיקונים.

 

אשמח לדעותיכם בנושא.

אופיר 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

סוגיה מעניינת אני ההיתי הולך על היונדאי בגלל הגיר,אני נוהג היום על ספארק ידנית של העבודה סיוט בפקקים למזלי באזור שאני נוסע אן הרבה.. ולדעתי היונדאי תהיה יותר אמינה לאורך זמן..

ח'ברה תיזהרו בכבישים!!

 

מתגלגל לי בבורה 1600 לאט ובטוח.:? נמכרה ב21.8.12 :lol:

ניסן קשקאי 2010 רכב למישפוחה:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי הולך על האיביזה בגלל הגיר,

וואלה נהגתי על ידני בתוך הפקקים הכי קשים של גוש דן ואני על אוטומט היום וזה פשוט סיוט בפקקים(אחרי שהתרגלתי אני לא מרגיש שום הבדל בין ידני לאוטומט בפקק, סתם מנסה לשקף את אותה רמת החלטיות בצד הנגדי - אגב, הגיר 4 הילוכים המעפן של האקסנט הוא חיסרון בפני עצמו).

 

והשאלה היא מה חשוב לך, תבדוק אם האיביזה נוחה לך ונעימה לך - היא כנראה תהיה קצת יותר נחמדה ביום יום מאשר האקסנט, אם האקסנט שמורה היא כנראה תהיה זולה יותר לתחזוקה

עריכה אחרונה על ידי noknok
  • אהבתי 3

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיר הידני ממש לא מטריד אותי, להפך - אני בן 25 ועוד לא יצא לי לחוות גיר ידני מעבר לשיעורי נהיגה ולנהיגה מזדמנת ברכב של אחי. 

השיקול העיקרי הוא עניין התחזוקה והאמינות, למשל הקלאץ הוא המקורי שהגיע עם הרכב האם ניתן למשוך עם קלאץ מקורי מעבר ל140 אלף ק"מ? האם באופן כללי צפויות תקלות ובלאי מצטבר במספר ק"מ כזה?

נקודה נוספת היא שלמרות שהיונדאי עם מעט ק"מ, היא עדיין משנת 2008....

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היא טופלה לפי הספר כל שנה?(היונדאי) או שוויתרו על טיפולים כי היא נסעה מעט? בכל מקרה מדובר ברכבים ישנים.

 

לגבי הקלאצ׳ קל לבדוק בלאי שלו במכון בדיקה/מוסך(הכל תלוי באיך נהגו על הרכב תאכלס) - רכיבים אחרים ברכבים בני 10 הם ברי סיכון להתקלקל יותר מבלאי טבעי שלהם, בכל אחת מהבחירות יש סיכוי שתצטרך להוציא כסף על תחזוקה ונדיר שיהיה מצב של ״0 בעיות״.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטיפול ביונדאי הסתכם בהרמת טלפון למוסך שישלח נציג להכין את הרכב ולהעביר אותו טסט... סביר שהטיפול לא היה מקיף.

האם מכון בדיקה יכול לתת מושג לגבי המצב המכני של הרכבים מבחינת בלאי וכו'?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קח את האיביזה,

 

זה רכב שנוסע, יונדאי זה רכב שעמד רוב הזמן ולא בטוח שטופל כל שנה, כשתתחיל לנסוע איתו אולי תגלה תופעות. 

 

 

קלאץ' יכול להחזיק בין 5 ל 500 אלף ק"מ, תלוי רק בנהג. אם אחיך נהג מנוסה שמתפעל את הקלאץ נכון, הקלאץ יכול לסחוב עוד קילומטרים רבים. אבל כמובן קח בחשבון שתצטרך להחליף אותו בשלב כלשהו.

 

אני כבר לא מדבר על זה שאיביזה ידנית עם 1.6 זה רכב יותר נחמד לנהיגה מאקסנט אוטמטית.

 

 

 

 

עריכה - עכשיו קראתי שאין לך ניסיון עם רכב ידני. זה יכול לשנות את כל התמונה. יתכן מצב שלא תהנה ותקלל את הרגע שהחלטת לקחת את זה. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה המעמיקה.

לגבי הניסיון- אני נוהג מידי פעם על ידני, ומסתדר עם זה טוב. אומנם הנסיעה השיגרתית היא על אוטומט אבל כאשר אני נוהג על ידני אני נהנה ומסתדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש - אם אפשר תבקש מהם לקחת את הרכבים לתקופת ניסיון, למשל כל רכב לשבוע כשבשבוע הזה תנסה להתרגל לרכב, לא בנסיעה מזדמנת אלא כאילו זה הרכב דיילי שלך - אין חכם כבעל נסיון.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איביזה בלי לחשוב פעמיים.

שילוב של מנוע 1600 עם גיר ידני ומרכב קל יחסית זה פשוט פנינה שאסור לוותר עליה.

האקסנט זה רכב משנות ה90, קופסה על 4 גלגלים בלי שום חינניות כלשהיא.

סוג הרכב שמתאים לזקנה בת 80 🙂

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חד משמעית האיביזה אבל אלמנט ההוצאות מהווה פקטור משמעותי בבחירה, בתור סטודנט אהיה מוכרח לרכב אמין.

בכל אופן, בהתאם להמלצות ולתחושת הבטן הראשונית הנטייה היא לאיביזה.

עכשיו אשאל שאלה בתור חובב רכב הדיוט - האם רכב כמו האיביזה הנל שבעלת 140 אלף קמ מסוגלת לשמש כרכב אמין לעוד מספר שנים קדימה, דהיינו האם מספר הקמ הגבוה יחסית לא מסמל את "מות" הרכב ומעיד על הצורך בהשקעה כספית ניכרת בטיפולים וחליפים (קלאץ, גיר, מכלולי מנוע וכו)

שוב - אשמח לעזרתכם

אופיר 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע שטופל בזמן ועוד אחד אטמוספרי בנפח גבוה יחסית לא אמור "להתרגש" גם מ200K 

גיר הידני של האיביזה כנראה ישרוד יותר מהאוטומט של היונדאי למרות הבדלי הקילומטרז'.

קלאץ' זה הדבר היחיד שיכול להדאיג אותך, אני למשל נוהג באגרסיביות יתרה באזור הררי עם רכב חלש וצמיגים אוחזים.

קלאץ' הוחלף לפני 100K (הרכב עם מעל ל300K) ולפי דעתי ישרוד עוד 50 בכיף.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האיביזה זה רכב שאם טופל כראוי המנוע והגיר שלו לא נגמרים. מה גם שהוא יותר מהנה לנהיגה, יותר בטיחותי ויותר "אוטו". 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי נוגע ביונדאי, מזללת דלק מיושנת.
האיביזה כאופציה נשמעת הבחירה הנכונה

חד משמעית האיביזה אבל אלמנט ההוצאות מהווה פקטור משמעותי בבחירה, בתור סטודנט אהיה מוכרח לרכב אמין.
בכל אופן, בהתאם להמלצות ולתחושת הבטן הראשונית הנטייה היא לאיביזה.
עכשיו אשאל שאלה בתור חובב רכב הדיוט - האם רכב כמו האיביזה הנל שבעלת 140 אלף קמ מסוגלת לשמש כרכב אמין לעוד מספר שנים קדימה, דהיינו האם מספר הקמ הגבוה יחסית לא מסמל את "מות" הרכב ומעיד על הצורך בהשקעה כספית ניכרת בטיפולים וחליפים (קלאץ, גיר, מכלולי מנוע וכו)
שוב - אשמח לעזרתכם
אופיר 
האיביזה עוד בתחילת חייה, מנוע 1.6 מאותו הזמן הוא אמין מאוד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1317 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...