-
הצטרפו למשפחה
היי, היי אתה (או את) שם!
אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".
אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי.
אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
- התחברו כאן
- או
- הרשמה
הבלמים האחוריים חלשים, רנו מגאן 2005
שימו לב! השרשור הזה בן 271 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.
-
תכנים דומים
-
מאת קורן בן אשר
מתעד כאן לטובת חיפושים עתידיים. העבודה פשוטה מבחינה טכנית אך לא נעימה במיוחד. לצערי אין יותר מדי תמונות בגלל שלא נוח לצלם כשהכפפות מלאות בסולר ואין כוח לעצור את העבודה ולהחליף כפפות כל דקה.
שלבי ביצוע:
1. שליפת פנס ימין קדימה ל"מצב החלפת נורה" לצורך שיפור הגישה לפילטר מלמעלה (פתיחת שלושה ברגי טורקס ומשיכת הפנס קדימה). הפילטר מסתתר מאחורי הפנס, צמוד למיכל נוזל השמשות. כעת חלקו העליון של הפילטר גלוי ויש מספיק מרווח להשחיל יד.
2. פתיחת ברגי גלגל ימין, הרמת הרכב והעמדתו על בוקים, פירוק גלגל ימין.
3. פירוק מחצית קדמית של בטנת גלגל ימין, יש שבעה קליפים (אחד מסתתר מאחורי הבולם) ושני ברגי טורקס קטנים. הוצאת הקליפים רצוי באמצעות כלי פירוק מפלסטיק (pry bar) ותוך קללות נמרצות.
4. בית הפילטר נגלה לעינינו. פותחים את האום הסוגר אותו באמצעות בוקסה 10 מ"מ.
5. מנתקים את הקונקטור הירוק של אלמנט החימום (לוחצים מלמעלה על הלשון ומושכים).
6. ממקמים כלי קיבול גדול מספיק שהוכן מראש מתחת לפילטר. רצוי גם לשים קרטון מתחת כי עומד לרדת גשם של סולר.
7. בשלב זה הפילטר תלוי למעשה על צינורות הדלק בלבד, יש לקחת זאת בחשבון. כעת יש לנתק את צינורות הדלק. ראיתי כמה ורסיות שונות לביצוע, אני השחלתי יד אחת מלמעלה מאחורי הפנס, כך שבעוד יד שמאל מגששת על עיוור ולוחצת על הטבעת של מחבר הניתוק המהיר, יד ימין מושכת את המחבר למעלה ומנתקת אותו. דורש קצת אקרובטיקה אבל בסוף זה עבד.
8. הפילטר בשלב זה עדיין מחובר לחיישן מים - להבריג את החיישן החוצה.
9. פירוק אלמנט החימום - פתיחת בורג טורקס אחד שמהדק את האלמנט לפילטר, ושליפת האלמנט. נדרש מאמץ משמעותי כדי להתגבר על האטם שמהדק את האלמנט למקומו.
10. עכשיו אנחנו מוכנים להחלפת הפילטר. אני הרכבתי פילטר חדש מתוצרת Mann. הפילטר מגיע עם סט של ארבע גומיות אטימה חדשות, שלוש עבור אלמנט החימום ואחת עבור חיישן המים, יש להחליף את הגומיות הישנות בחדשות, לפני כן יש להרטיב אותן בסולר. כל הגומיות בגדלים שונים זו מזו וכל אחת מיועדת למקום שלה. על הפילטר יש סימון היכן צד הכניסה והיכן היציאה של הסולר באמצעות חצים, כמו כן יש סימון בעזרת נקודה ירוקה ונקודה לבנה. קל לזכור: green - goes in, white - goes out.
11. מכניסים את אלמנט החימום לתוך הפילטר החדש ולוחצים אותו למקום, תוך שימת לב שהמחבר החשמלי יהיה מופנה לצד הנכון כשהפילטר מורכב עם כיווני כניסה/יציאה נכונים. מהדקים חזרה את הבורג.
12. מבריגים חזרה את חיישן המים בכוח יד. מסובבים את הפילטר ולא את החיישן, כדי שהצמה החשמלית לא תתפתל.
13. מעלים את הפילטר בחזרה למקומו, מחברים צנרת דלק (לשים לב לכיווני כניסה-יציאה!)
14. מחברים חזרה את המחבר של אלמנט החימום.
15. סוגרים את בית הפילטר.
16. מחזירים את בטנת הגלגל, מרכיבים את הגלגל, מורידים את הרכב, הידוק סופי של ברגי גלגל.
17. מפמפמים את משאבת התיחול הידנית (priming bulb) עד שהיא נהיית קשה. לאחר מכן פותחים סוויץ' וסוגרים (בלי להניע) כחמש פעמים. הרכב אמור להניע בנגיעה.
-
מאת sf31aa
ברשותי רנו מגאן 2008, בסל"ד נמוך, כולל כשהאוטו בהילוך PARKING, יש רעשי באסים בפנים האוטו (הרעשים ניכרים במיוחד כשמדליקים מזגן והאוטו עומד אבל לא רק). הרעשים באים והולכים אבל הצלחתי "לבודד" את הבעיה ככה - כשאני על סל"ד יציב של כ-1200 שומעים רצוף את רעשי הבאסים. כשעולים בסל"ד הרעש נעלם. כשאני יורד למטה מ1200 גם לא נשמע רעש רק מדי פעם (בא והולך).
במוסך החליפו לי תושבת תחתונה ("משקפיים") ותושבות עליונות והרעש עדיין ממשיך. הם היו אובדי עצות וניסו להחליף לי את התושבות העליונות במקוריות במקום התחליפיות ששמו לי בפעם הראשונה. הרעש עדיין ממשיך. הם די לא יודעים מה לעשות - ניסו כיוון שאולי הרכב עבר תאונה והמנוע לא במקום או משהו בסגנון אבל ידוע לי בוודאות שהרכב לא עבר תאונה (גם עשיתי בדיקה במכון לפני הקניה שאישרה זאת).
מה עוד זה יכול להיות חוץ מתושבות? מה כדאי להגיד להם לבדוק (נראה שהם עצמם די אבודים ולגמרי ציפו שבהחלפת התושבות הבעיה תעלם ומעבר לזה הם לא כל כך יודעים מה לעשות)?
-
מאת Brutus
שלום לכולם,
מתלבט לגבי יישור קו לרנו מגאן קופה ספורט יד 2 (יד 1 ליסינג פרטי, יד 2 פרטי) 2014, 95,000 ק"מ.
מצרף דוח בדיקה(קומפרסיה 100%) אנא עיזרו לי להבין מה כסת"ח\בעיות רציניות? לקנות\לרדת מהעיסקה? קיבלתי הצעת מחיר של 4,000 ש"ח לתיקונים, שווה להשקיע?
תודה לעוזרים!
-
מאת Brutus
שלום לכולם,
מתלבט לגבי רנו מגאן קופה ספורט יד 2 (יד 1 ליסינג פרטי, יד 2 פרטי) 2014, 95,000 ק"מ.
מצרף דוח בדיקה של דינמומטר. אנא עיזרו לי להבין, מה כסת"ח\בעיות רציניות? לקנות\לרדת מהעיסקה?
תודה לעוזרים!
-
מאת נוריתה
שלום לכל המבינים,
יש ברשותנו רנו מגאן אסטייט שנת 2015, יד ראשונה. לפני כחודש וחצי מד הטמפ' הראה קפיצות טמפ' למקסימום (מבלי שנדלקה נורה) והיה יורד אחרי כמה רגעים. זה קרה מספר פעמים בנסיעה קצרה, ובאחת הפעמים היה ריח לא טוב ולכן עצרתי את הרכב בצד. אחרי כמה שעות נסעתי איתו הביתה ולמחרת נכנסתי למוסך. שם זיהו נזילה והחליטו שצריך להחליף את הפלאנג'. לפני כשבוע הרכב התחמם ונדלקה נורה המחייבת עצירה של הרכב. כשהרמנו מכסה מנוע ראינו שמיכל המים ריק, ובכל פעם שניסינו למלא הוא היה מתרוקן. הזמנו גרר, וחזרנו כמובן לאותו מוסך המטפל. שם נאמר לנו שהפקק של הפלאנג' נעלם. כשהצענו לשים את הפקק של הפלאנג' המקורי ששמרנו, נאמר לנו כי מדובר באותו פקק, כי לא קיים פקק כזה להזמנה.
אחרי שלא מצאו את הפקק, הסתבר שהיתה התלבטות בין מכונאי הרכב במוסך אם בכלל צריך להיות שם פקק או צינור (?????? מקצועיות?????) בסוף אילתרו איזשהו פקק וחיזקו אותו עם בורג.
לשאלתי, האם מישהו כאן בקיא ברנו מגאן ויכול לומר בוודאות אם צריך להיות פקק או צינור שיוצא מהפלאנג'?
האם הגיוני שמעבירים פקק מפלאנג' מקורי שהגיע עם הרכב ולא ניתן להשיג חלק מקורי חדש?
האם האילתור שנעשה יכול להיות בטוח לנסיעה?
מאז המקרה אנו חוששים לנסוע ברכב, ובמיוחד להסיע את הילדים.
אודה על תשובה מקצועית!
-
-
נושאים פופולריים
-
- 24 תגובות
- 763 צפיות
-
- 36 תגובות
- 942 צפיות
-
- 416 תגובות
- 13,131 צפיות
-
-
נושאים מתעדכנים
-
- 4 תגובות
- 74 צפיות
-
- 18 תגובות
- 645 צפיות
-
חידוש צבע כללי - מאזדה 3 שחורה
מאת נתי וונדה, בתוך אסתטיקה לרכב - דיטיילינג, שיפורים קוסמטים, מדבקות, חלונות כהים וכיו"ב
- 4 תגובות
- 34 צפיות
-
- 23,895 תגובות
- 879,652 צפיות
-
- 15,018 תגובות
- 1,658,928 צפיות
-
- 19 תגובות
- 419 צפיות
-
- 3 תגובות
- 80 צפיות
-
- 14 תגובות
- 499 צפיות
-
- 12 תגובות
- 432 צפיות
-
סוזוקי קרוסאובר 2015, 1.6 אוטומט - נורת מצברת נדלקת במהלך הנסיעה 1 2 3 4 15
מאת Max_igo, בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
- 217 תגובות
- 5,556 צפיות
-
- 5 תגובות
- 46 צפיות
-
- 37 תגובות
- 1,831 צפיות
-
- 109 תגובות
- 11,623 צפיות
-
- 8 תגובות
- 133 צפיות
-
- 3 תגובות
- 189 צפיות
-
פוסטים מומלצים
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.