Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות לגבי רכב-שטח/ג׳יפון ראשון - מספר אופציות עד 35אלף


victordekk
 שיתוף
עוקבים 5

פוסטים מומלצים

שלום לכם! :)

 

בקיצור:

רוצה לקנות רכב שטח/ג׳יפון עד 35-40 אלף בעיקר ליום יום וקצת שטח, מתלבט לגבי - 

סובארו פורסטר /  סוזוקי גראנד ויטרה/ הונדה CR-V / ג׳יפ ליברטי   (כולם שנתונים ~2005-2008)

 

בהרחבה:

אני גר בעיר ומטייל די הרבה (רגלית). נוסע על יונדאי אי30 שנת2008 . מצליח להגיע לרוב המקומות שרוצה, אך עם לא מעט רגעי חשש, ומדי פעם נאלץ לוותר. 

רוצה להשתדרג לרכב עם יכולות שטח שלא ישבור את התקציב.

שיקולים:

-  נוחות. הרכב יסע בערך ככה: 80% כביש, 15% שבילים, 5% שטח ״בינוני״. כך שנוחות חשובה

- עבירות. לא מתכנן טיולי ג׳יפים, אבל גם שלא ירגיש שבילים משובשים ופעם ב גם יעלה על איזו דיונה/גבעה (רק איפה שמותר!)

- הרבה תא מטען (עדיף אפילו כזה שאפשר להשכיב ולהפוך למיטה). יש לי מלא ציוד

- אמינות (!!!) . אני לא ״איש רכב״ גדול, כך שכל התעסקות עם טיפולים/תיקונים תמיד מאוד מטרידה אותי

- אוטומט

- חסכוני. כמה שאפשר ברכב 4x4... לא אתקטנן על 15-20%

אופציות:

משיטוטים ביד2 ובפורום, זה מה שהבנתי עד כה

- סובארו פורסטר 2005-2008: הפייבוריט שלי. מאוד אוהב את הצורה הסטיישנית הישנה (פחות את החדשה). הבנתי שמאוד אמין ויחסית נוח

- סוזוקי גראנד ויטרה 2005-2008 : להבנתי אופציה מקבילה ומאוד כלכלית. אוכל יותר שטח מהפורסטר? פחות נוח בכביש? פחות אמין? הבדל גדול בין השנתונים?

- הונדה CR-V / ג׳יפ ליברטי (2005-2007) : שתי אופציות שאני פחות מכיר, אבל אפשרי בתקציב. לכאורה ״יותר ג׳יפ״ ממה שאני חייב. שווה לוותר מטעמי עלויות שוטפות?

*אופציות שירדו בנתיים - טוסון (לא מספיק שטח) , טויוטה Rav4 (לא ראיתי התלהבות בשום מקום)

 

אשמח מאוד לעצות / חוויות/ המלצות/ זוויות אחרות וכו! 

תודה רבה:)

עריכה אחרונה על ידי victordekk
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עוד שאלה על הדרך -

אני רואה פרסומים של פורסטר (ואחרים) עם הגבהה.  זה מאוד קוסם לי כי יותר שטח, אבל האם זה ״יעלה״ לי הרבה באיכות הנסיעה בכביש? 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דעתי על האופציות שהעלית ביחס לצרכים שלך :

 

פורסטר - בחירה טובה ומאוזנת, מספיק טוב בשטח למה שאתה רוצה ממנו, מוניטין של אמינות ועמידות. מקבל גז באהבה אם זה יהיה רלוונטי לך. שים לב שב 2008 התחלף הדגם ובצורה החדשה (דור 3) יש בקרת אחיזה שמשפרת משמעותית את יכולת השטח והבטיחות בכביש.

גרנד ויטרה - הכי גיבור בשטח מה"ג'יפונים" בזכות הילוך כח אמיתי. שוק אפטרמרקט מפותח יותר, כנראה קצת פחות נוח וחסכוני בכביש מהפורסטר. לטעמי בחירה עדיפה למטייל אבל זה באמת עניין של טעם והעדפה.

CRV - עזוב, לא רואה שום יתרון על פני פורסטר.

ליברטי - צריכת דלק יחסית גבוהה, סרן אחורי חי שטוב לשטח אבל פחות נוח בכביש, יש הילוך כוח אמיתי, פחות מרווח מהפורסטר. כמו כל ג'יפ יש שוק אפרמרקט מפותח אבל בארה"ב. פחות נפוץ בארץ.

 

מצטרף לצמצום הבחירה בין פורסטר לגרנד ויטארה לפי הבאלאנס כביש-שטח שמתאים לך.

  • אהבתי 1

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה!!

 

נשמע מאוד הגיוני. אכן אצמצם ל2 האופציות הראשונות.

מה שכן הכנסת לי עוד התלבטות לגבי הפורסטר - כשאתה אומר שהבקרת אחיזה בדור 3 משפרת את היכולת השטח והבטיחות - עד כמה?:) מבחינת המראה אני ממש מעדיף את הדגם הישן. היית במקומי מתפשר על הערך האסטטי והולך על החדש בכל זאת? (בלי קשר להבדל במחיר)

 

כמו כן - יש לך (או למישהו פה) אולי תשובה לגבי ההגבהה? עד כמה זה פוגע בנוחות/בטיחות בכביש?

ועוד שאלה לגבי הגראנד ויטרה - יש הבדל משמעותי בין השנתונים באזור של 2005-2010?
רק ממבט בתמונות ביד2 נראה שעם הזמן היא נהייתה קצת ״פחות קשוחה״.. לא?

עריכה אחרונה על ידי victordekk
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בקרת אחיזה זו לדעתי המצאה נהדרת והיא גם חובה בכל כלי רכב חדש - למעשה מחשב הרכב מזהה לבד אובדן אחיזה (אם בגלל החלקה בכביש או בגלל בור/דרדרת בשטח) בגלגל ובולם אותו כך הכוח לא הולך לאיבוד אלא זורם לגלגלים שלהם יש אחיזה.
לטעמי האישי זה בהחלט שווה התפשרות על מראה חיצוני, אבל מי שיקום בבוקר ויסע באוטו זה אתה ולא אני, אז הוא גם צריך למצוא חן בעיניך. 
בשטח זה עושה לעיתים קרובות מאוד את ההבדל בין לעמוד במקום ולהתקע לבין להתקדם.

תראה את הגלגל הקדמי ימני ואיך הוא נעצר כשהוא באוויר למשל כאן:

 

 

או כאן (להבהיר : אני ממש לא חושב שכדאי לקחת פורסטר למעלה עשוש ולדעתי זה פשוט להתעלל ברכב שלא מיועד לכך):

 

 

לגבי ההגבהה - כשזה קיט איכותי שמיועד לרכב, בגובה החוקי שהוא עד 50 מ"מ, זה רק משפר את הנוחות והבטיחות בהשוואה לבולמים ולקפצים המקוריים שהרכב מגיע איתם שהם לרוב פשרה בתקציב מוגבל.

  • אהבתי 1

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני עם פורסטר 2008 (צורה חדשה), לחבר טוב יש גרנד ויטרה.

 

ההבדלים העיקריים - הפורסטר יותר נוח, יותר חסכוני, יותר מרווח ועם יותר מקום בתא המטען.

הסוזוקי יותר חזק (בגרסת 2.4) ויותר טוב בשטח.

 

מכאן זו בחירה שלך. 

עריכה אחרונה על ידי RBRB
  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...

תודה רבה לכל העונים!

 

כמה שאלות נוספות:

 

1. אני מתלבט בין פורסטר דגם 2009 לבין 2005-2007 . הדגם הישן יותר קוסם לי במראה, אבל לחדש יש כמה נתונים טובים יותר (טיפה יותר גבוה, יותר מטען, זווית גישה). האם מישהו התנסה בשניהם ויכול להעיד? עד כמה ההבדל מורגש בשטח (שבילים+)? כמה מורגש בק״מ לליטר בכביש? 

 

2. אני עדיין מתלבט מול מכוניות כמו לנד רובר פרילנדר (2005-7 דיזל) , פאג׳רו (2002-2005 דיזל), ניסאן טראנו (אזור 2004). מישהו יכול להשוות לפורסטר מבחינת איכות נסיעה/ עלות תחזוקה (דלק+טיפולים) ? 

עריכה אחרונה על ידי victordekk
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לנדרובר פרילנדר - עדיף שתשכח שאמרת את זה בכלל. 

פאג'רו וטראנו - ככל הנראה הפורסטר יהיה זול משניהם משמעותית באחזקה ובצריכת הדלק. 

נוחות - הטראנו ירגיש הכי מיושן, הפאג'רו ירגיל מעט 'משאית' בהשוואה לפורסטר. הפאג'רו מרווח מאוד. 

בשטח - הטראנו והפאג'רו בליגה אחרת לחלוטין מהפורסטר, ואין מה באמת להשוות. הם משמעותית יותר טובים. 

בכביש - הפורסטר לא רואה אותם. עדיף על שניהם. 

הנכון לדעתי הוא לא להתקבע על דגם אחד, אלא להתחיל לעשות טלפונים וללכת לראות מכוניות. לאט לאט לבנות לעצמך את סט ההעדפות שלך. 

 

  • אהבתי 1
כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה!

ההשוואה עושה הרבה סדר

 

חוזר לרגע בכל זאת לאופציית ה ג׳יפ ליברטי - הבעיה איתו שהוא שותה דלק ויקר יותר לחזוקה. אבל - אם קונים את גירסת הדיזל -האם העלויות הכלליות מתקזזות פחות או יותר (לעומת פורסטר לדוג׳)?

 

ועוד דבר - אם למישהו היה ניסיון רב עם הפורסטר ב2 הגרסאות (גם לפני 2008 וגם אחרי) , אשמח מאוד לדעת מה החוויה שלכם

 

עריכה אחרונה על ידי victordekk
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע לענות על שתי השאלות שלך,

אני סבור שאתה צריך בינך לבין עצמך להחליט איזה סוג שטח ואיזה סוג טיולים אתה מתכוון לעשות.

אם אלו יציאות קצרות לשטח עם המשפחה לעשות פיקניק באיזה מקום חביב וקצת מרוחק מההמולה - אזי לך על פורסטר. 

אם בא לך לעשות יומיים של מסלולים בנגב, בלי עבירויות אקסטרים אבל לטייל בכל המסלולים המוכרים - אזי אתה צריך רכב עם הילוך כח. 

לא הייתי מפחד גם מטויוטה לנדקרוזר קצר מהמודלים של 1999-2000, והייתי מחפש רכב שמור יחסית, ועם ק"מ סביר. רק לקחת בחשבון שזה גם מרגיש משאית, וגם שני טסטים בשנה. 

  • אהבתי 1
כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...