Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוק ההסדרים חושף: יופסק השימוש במצלמות המהירות


amir74
שימו לב! השרשור הזה בן 1377 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 5 דקות, sperial כתב:

הקשר הזה קיים. כאמור, בסופו של דבר המהירות המותרת נקבעת על ידי הרבה שיקולים. ממליץ לצפות בסרטון שקושר בפורום בתחילת השבוע, שמסביר את השיקולים הטכניים.

 

לפני 2 דקות, חן ג. כתב:

מחקרים שמאשררים את העניין הזה יוצאים כל הזמן, וחלקם מאוד, מאוד מקיפים. רוצה להתווכח? תתווכח איתם, לא איתנו.

 

איזה קשר? יש בוחני תנועה, יש למ"ס שעושה סטטיסטיקה על הנתונים הללו.

כמה אחוז מהתאונות נגרמו בגלל מהירות? וגם זה חצי מעשה נבלה כי חיברו ביחד מהירות גבוהה ביחס לתנאי הדרך ומהירות גבוהה ביחס לחוק.

 

כל מחקר אחר שמוצא קשר בין מהירות גבוהה יותר ליותר תאונות מוצא קורלציה, לא קוזציה.

אם לתפיסתך קורלציה זה מספיק טוב, אין לי מה להמשיך את השיח, אבל עצה קטנה, אל תנסה להביא מחקר כזה בתחום מדעי.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, halperin96 כתב:

אתה לא יכול להפריד ביניהם.

ואין לך את היכולת הזו.

 

גם נכון.

 

זו אחד ההסברים למה הסטטיסטיקה של מהירות כגורם ישיר להתנגשויות שונה כל כך בארצות שונות. אז אצלנו נחמד מאוד לצטט מספרים באזור ה-4% אבל בארצות רבות אחרות מדברים על מספרים דו-ספרתיים.

 

אני מת על זה שאנשים כאן לא מפספסים שום הזדמנות לבקר את עבודתה של משטרת ישראל, אבל כשזה מגיע לאיך שהיא מפלחת את המהירות כגורם להתנגשויות, פתאום דווקא הגרסה שלה היא Sacrosanct.

 

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל נשאלה היא על מה אפשר להשפיע, ובאיזה השקעה. 

 

על המהירות יחסית קל להשפיע. על ערנות הנהג הרבה יותר קשה.

 

ממליץ לך לצפות בסרטון הזה. ותודה למשתמש @אסטון מרטין

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, חן ג. כתב:

 

גם נכון.

 

זו אחד ההסברים למה הסטטיסטיקה של מהירות כגורם ישיר להתנגשויות שונה כל כך בארצות שונות. אז אצלנו נחמד מאוד לצטט מספרים באזור ה-4% אבל בארצות רבות אחרות מדברים על מספרים דו-ספרתיים.

 

אני מת על זה שאנשים כאן לא מפספסים שום הזדמנות לבקר את עבודתה של משטרת ישראל, אבל כשזה מגיע לאיך שהיא מפלחת את המהירות כגורם להתנגשויות, פתאום דווקא הגרסה שלה היא Sacrosanct.

 

 

אין לי מושג למה ציטטת אותי ואיך זה קשור למה שכתבתי.

 

בכל מקרה,אני עם המגיב שמעלי....אין על מה לדבר.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זאת אומרת אין על מה לדבר?!

 

זאת אומרת, אתה יכול לצאת מכל דיון מתי שבא לך, אבל רק בשביל לספק את הסקרנות שלי: ניסית לעניין אפילו במחקר אחד בנושא, שצורף לכאן?

 

אם לא, הייתי אומר שאין על מה לדבר רק בגלל שאתה לא רוצה לאתגר את התפיסה שלך את הנושא. גם אני חשבתי פעם כמוך: גם כרגע, הייתי מעדיף שמהירות הנסיעה היתה non sequitor ויכולנו לנסוע הרבה יותר מהר מבלי שיהיו לכך השלכות בטיחותיות. אבל מה לעשות, שהמחקר בנושא (שהוא כאמור ריגורוזי מאוד וכמעט חד משמעי) מצביע על ההיפך.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, חן ג. כתב:

גם נכון.

 

זו אחד ההסברים למה הסטטיסטיקה של מהירות כגורם ישיר להתנגשויות שונה כל כך בארצות שונות. אז אצלנו נחמד מאוד לצטט מספרים באזור ה-4% אבל בארצות רבות אחרות מדברים על מספרים דו-ספרתיים.

 

אני מת על זה שאנשים כאן לא מפספסים שום הזדמנות לבקר את עבודתה של משטרת ישראל, אבל כשזה מגיע לאיך שהיא מפלחת את המהירות כגורם להתנגשויות, פתאום דווקא הגרסה שלה היא Sacrosanct.

 

הפוך, אפילו לפי משטרת ישראל (שלה יש את כל ה"אינטרסים" לנפח את המהירות כגורם לתאונות) מהירות גבוהה ביחס לתנאי הדרך ומהירות גבוהה ביחס לחוק לא מגיעים ל-4%.

וגם זה עם חצי מעשה נבלה של חיבור שני הגורמים תחת קטגוריה אחת.

 

לפני כמה שנים כשהם היו נפרדים אפילו לפי משטרת ישראל מהירות גבוהה ביחס לחוק כסיבה לתאונה הייתה בערך אחוז, אני הבאתי לפה את דו"ח הלמ"ס אז.

 

קח לך כמה מחקרים שמוצאים קורלציה, כמו שאתה אוהב:

image.thumb.png.41e849b01ae540331d956cc4cf13c058.png

 

correlation-vs-causation-phone-RAM1-1024

 

spacer.pngspacer.pngspacer.png1*8j7U89RK1SgopIGET0mSFA.png

 

spacer.pngmain-qimg-13d22f6fda3811a9108d18b71c46e9

 

למקרה שלא מספיק ברור לך למה המחקרים שלך מגוחכים.

 

הלמ"ס, עם כל הבעייתיות של להסתמך על המשטרה ועל חוקרי התנועה, לפחות מבצעת סטטיסטיקה של קוזציה.

המחקרים שלך אפילו לא מנסים למצוא קוזציה, הם מסתפקים בקורלציה.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נו, נותנים לך מקורות רציניים בחיפוש ב-Scholar ואתה נותן לי מדע פופולרי.

 

כמו שאמרתי, תתווכח עם המחקרים עצמם - לא איתי.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתווכח עם המחקרים עצמם.

כל המתודולוגיה שלהם שווה אשפה, אין קוזציה, אין על מה לדבר.

 

על קורלציה אין לי מה להתכווח, זה טיפשי, ילדותי, ומפגר.

אם ממש בא לך להתווכח על קורלציה תחפש לך מישהו שלמד מדעי החברה באקדמיה.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא, כי אפילו לא הבאת מובאות מהם.

 

אתה פוסל אותם על הסף מבלי לערוך אפילו סקירת ספרות בסיסית. חלק מן המחקרים הללו פורסמו בירחונים קצת יותר מדי יוקרתיים בשביל שמישהו בפורום רכב יקרא להם מפגרים. מילא אם היה לך מחקר ברמה דומה שמצביע על כך שהמהירות לא משפיעה על כמות ההתנגשויות...

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבאת לפה חיפוש מגוגל סקולר, אפילו לא טרחת להביא מחקר ספציפי, ואני צריך לעשות את העבודה שלך?

 

תביא מחקר אחד, אחד, בודד, מסכן, שבו יש קוזציה ולא קורלציה.

כאמור אין לי שום כוונה להיכנס לדיון בנושא מחקרים של קורלציה.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3
  • אהבתי 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, חן ג. כתב:

אתה לא, כי אפילו לא הבאת מובאות מהם.

 

אתה פוסל אותם על הסף מבלי לערוך אפילו סקירת ספרות בסיסית.

נכנסתי למחקר הראשון שהיה שם,גללתי עד לעמוד 49 שמקשר בין שינוי מהירות תנועה.

 

מה שכתוב שם זה שיש "תיבה" שמכילה בתוכה תאונות דרכים והיא מורכבת מ3 פאות-הסיכון להכנס לתאונה,חומרת התאונה ומהירות הנסיעה.

ממשיך לקרוא עוד עמוד ורשום שם שמהירות מופחתת מסייעת להוריד את חומרת התאונה,אבל לא למנוע את תאונה עצמה.

ממשיך לעמוד הבא-רשומים גורמים שהמהירות משפיעה עליהם.

בעמוד שאחרי זה יש טבלה שמראה כי מהירות הנסיעה משפיעה בעיקר על חומרת התאונה כאשר ככל שהמהירות יורדת גם כמות הפצועים קשה יורדת(במהירות של 102 קמ"ש היו 0.39 פצועים קשה לכל תאונה ובמהירות של 90 קמ"ש היו 0.38 פצועים קשה לכל תאונה הייתה שם קפיצה מוזרה ב90 קמ"ש ושוב ירידה ב70 קמ"ש).

 

כמו שאפשר לראות,צירפת מחקר על בסיס הקלדה בגוגל,לא טרחת להכנס לאף אחד מהמחקרים(שכן לשניים לא הייתה לי גישה) והשלישי שנכנסתי אליו נתן את התוצאות הבאות.

 

ככה שיש לי ביסוס טוב להניח שאני מבזבז את הזמן,כי אתה בוודאות לא מעריך את שלי.

 

לפני 12 דקות, m3x7r3m3 כתב:

הבאת לפה חיפוש מגוגל סקולר, אפילו לא טרחת להביא מחקר ספציפי, ואני צריך לעשות את העבודה שלך?

עשיתי את העבודה בשביל שנינו.

עריכה אחרונה על ידי halperin96
  • אהבתי 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה, אבל תרבות דיון תקינה אומרת שאם אתה רוצה לטעון משהו, אתה צריך להביא נתונים. לא לזרוק טענה על המים ולשלוח את האנשים לחפש.

  • אהבתי 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והמחקר הזה מ2004,אז הנתונים מלפני 17-20 שנה.

כנראה שכיום ההבדלים יהיו קטנים יותר כי הרכבים נהיו בטיחותיים יותר אקטיבית ופסיבית-בזכות מובילאיי ומערכות בלימה אוטונומיות יש פחות תאונות חזית-אחור וברכב הכי פשוט יש 7-8 כ"א לעומת 1-2 בשנת 2002.

 

מצד שני יש יותר רכבים על הכביש,אבל זה לא אמור להשפיע על הנתונים שכן מסתכלים על כמות הפצועים מסך התאונות ולא על כמות התאונות.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, halperin96 כתב:

כמו שאפשר לראות,צירפת מחקר על בסיס הקלדה בגוגל,לא טרחת להכנס לאף אחד מהמחקרים(שכן לשניים לא הייתה לי גישה) והשלישי שנכנסתי אליו נתן את התוצאות הבאות.

 

לא נכון. החיפוש שלי היה ספציפי, על בסיס היכרות עם המחקרים.

 

בלבו של המחקר שציינת הוא נסיון (מוצלח, אגב) לאשרר (בפעם המיליון) את מודל החזקה, שגורס שהמהירות משפיעה על כמות ההתנגשויות עם נפגעים, ולא רק על חומרתן. כך גם מחקרים נוספים בעמוד החיפוש.

 

מכל מקום, מחקר שערער על תוקפו של המודל הזה טרם ראיתי.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1377 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...