Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בקצרה: סוגי יחידות הנעה


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1383 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תוך כדי שיחה על אילו תכנים אפשר להכין כדי להעשיר את הקורא הפחות מתמצא עלה הרעיון של מדריך קצר של סוגי יחידות הנעה. מה דעתכם על הרעיון ועל המדריך, ואילו מדריכים אחרים הייתם רוצים לראות (או לכתוב)?

המון תודה ל-@discoTD5 שהכין את המדריך!

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי יהיה נחמד לראות גם מדריך על תצורות שונות של מנוע בעירה (V, INLINE, BOXER) ואת היתרונות של כל אחד.

כמו כן, מצטרף להצעה על גירים.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, GR8Day כתב:

אולי מדריך של: 'מה אני רואה כשאני מרים את מכסה המנוע'.

מהם החלקים שם ולאן הולכים הצינורות האלו.

זה משתנה מרכב לרכב ובכלל, נושא שמורכב מכל כך הרבה תתי סעיפים. לדעתי יש מקום למאמרים נקודתיים על כל אחת מהמערכות, החל מהמרכזיות:

מערכת הבלימה

מערכת ההיגוי

מערכת המתלים

וכו'...

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי מדריך שמסביר על כלל מערכות הבטיחות מהדור האחרון.

תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית בחרום, זיהוי שטח מת ועוד.

נהגים רבים לא משתמשים במערכות האלה מחוסר ידע או חוסר אמון ומהצד השני נהגים שלא מכירים את מגבלות המערכות וחושבים שעידן הרכב האוטונומי כבר פה ב100 אחוז.

 

 

 

 

  • רעיון טוב! 2

ביואיק  SUV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתי הערות על המדריך:

  1. רכב mild hybrid לא בהכרח משתמש במערכת של 48V. ההונדה אינסייט, למשל, משתמשת במתח גבוה. מה שקובע הוא שהרכב לא יכול לסוע בלי שמנוע השריפה הפנימית יפעל.
  2. ברוב ה-PHEV גם במצב חשמלי מנוע השריפה הפנימית יכנס לפעולה בהאצה חזקה, כי צריך להשתמש בו כדי להגיע להספק המירבי. יוצאת הדופן היא השברולט וולט, בה ניתן להגיע להספק המירבי בעזרת הנעה חשמלית בלבד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה.

לגבי 1. הוספתי הבהרה.

לגבי 2. בכוונה נמנענו מלהיכנס לפינות האלה, כי לכל סוג הנעה יש כל מיני "אותיות קטנות" שפחות קריטיות בשביל ההבנה הכללית (לצורך העניין, בכמה מהמכוניות ההיברידיות בהן יצא לי לנהוג המנוע מונע אם מדליקים חימום. לעצרי לא זוכר באילו אבל אני זוכר שזה נורא הצחיק אותי שאני יכול להניע את האוטו עם הכפתורים של המזגן). רצינו בכוונה להישאר ברמת "לטבול את הבהונות במים".

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המדריך.
שתי הסתייגויות:

1. תמונת זיהום האוויר יותר מורכבת ממה שנדמה משתי סיבות:

    א) למכונית חשמלית או היברידית חתימה סביבתית גדולה יותר בגלל תהליך ייצור הסוללות 

    ב) מידת זיהום האוויר של מכונית חשמלית תלוי מאוד במקור החשמל. מכונית שהחשמל שלה מגיע מתחנת כוח גרעינית מזהמת הרבה פחות ממכונית שהחשמל שלה מיוצר מתחנת כוח פחמית.

2. מכונית חשמלית משתלמת בהשוואה למכונית בנזין\דיזל בגלל מדיניות המיסוי בישראל: מכונית חשמלית\היברידית משלמת הרבה פחות מס קניה וגם ה"דלק" שלה לא חייב במס גבוהה כמו הבלו.

אם מחר רוב האזרחים יחליטו לעבור למכוניות חשמליות ויותקנו עמדות טעינה ברוב שכונות המגורים המדינה תצטרך להחליט אם היא מוכנה להשלים עם אובדן ההכנסות ממיסים על רכישת רכב חדש ועל הדלק 

או להעלות את שיעורי המס כדי לפצות בהתאם, בהתחשב בעובדה שמדובר בעשרות מיליארדים.

 

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, mcshmupi כתב:

תודה על המדריך.
שתי הסתייגויות:

1. תמונת זיהום האוויר יותר מורכבת ממה שנדמה משתי סיבות:

    א) למכונית חשמלית או היברידית חתימה סביבתית גדולה יותר בגלל תהליך ייצור הסוללות 

    ב) מידת זיהום האוויר של מכונית חשמלית תלוי מאוד במקור החשמל. מכונית שהחשמל שלה מגיע מתחנת כוח גרעינית מזהמת הרבה פחות ממכונית שהחשמל שלה מיוצר מתחנת כוח פחמית.

 

אני מניח שהתכוונת לזה:

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1530-9290.2012.00532.x

 

ואם כן, אז זיהום אוויר וטביעת רגל פחמנית הם 2 מונחים שונים בשגרת היום יום ולכן מה שנרשם במדריך נכון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת הסיבות המרכזיות לעניין מערכות ה-mild hybrid במתח של 48v, מגיעה דווקא מעולם התחזוקה.
עד למתח הזה לא נדרשת הסמכה או הכשרה מיוחדת על מנת לטפל ברכב, כי זה לא נחשב למתח "מסוכן".

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1383 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...