Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן c4 2006 כיווץ קאליפר אחורי


משה63
 שיתוף
עוקבים 7

פוסטים מומלצים

@Buki @trademark בדקתי שוב ושוב והפינים על הרפידה לא בכיוון להתיישב על חריצי הבוכנה הם יושבים בקצה הרפידה קרוב לנאבה. בדקתי גם על הרפידות הישנות ואין זכר לפינים כלל (אבל יכול להיות שהם נשחקו הם היו גמורות) וגם מבחינה הגיונית אני לא מבין איך זה מסתדר. הרי אם הפיסטון נכנס בסיבוב אז לכאורה הוא גם יוצא בסיבוב. ואם פיני הרפידה יושבים בחריצי הבוכנה אז שהבוכנה נלחצת על הרפידות לכאורה זה בסיבוב. ולפי מה שאתם אומרים יוצא שהרפידה אמורה להסתובב יחד אתה. בקיצור אשמח להסבר על ההגיון מאחורי זה באופן כללי 

ועכשיו לצרה צרורה. ניקזתי את נוזל הבלמים הישן בלי לשים חדש תוך כדי ונכנס אויר למערכת. עכשיו אין בלמים בכלל. האוטו על עומד על פארקינג ומעצור של אבנים בחניה. אני צריך רעיון איך לנקז את האויר ללא המכשיר ואקום הייעודי. כל ניסיונותי כשלו 

תודה רבה

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין ביצעת ניקוז ללא משאבה? עבדת לבד בשיטת הפמפום של הדוושה?
בכל מקרה תזהר בלחיצה על הדוושה במידה ואתה לוחץ לחיצה עמוקה אתה עלול להרוס את המשאבה המרכזית.

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מרגיש לי שהגעת לנקודה שבה אתה צריך עזרה פיזית, ולא בהתכתבות.

ציין מהיכן אתה בארץ ואולי משהו יוכל לקפוץ אלייך ולתת יד

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עשיתי שטות וניתקתי את הצינור מהקאליפר עד שיצא חלק גדול מהנוזל ומילאתי חדש. בהנחה שיש לי עוד יד איך מבצעים ניקוז אויר מהמערכת. חיברתי צינורית עם בקבוק לניקוז של הקאליפר האחורי ופמפמתי בעדינות את הדוושה לא יוצא שום נוזל. ניסיתי לשאוב עם הצינורית עם מזרק גדול גם לא עבד. ולפי מה שהבנתי הדרך להוציא את האוויר זה לנקז נוזל מהקאליפרים ואתו יוצא האוויר ומשום מה כמה שזה נשמע פשוט זה ממש לא הולך. איפה אני מפספס?

תודה רבה

עריכה אחרונה על ידי משה63
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עקוב אחר ההוראות בסרטון הזה



אני חוזר וממליץ לך להעזר באדם שניקז כבר מערכת בלמים בחייו ויודע מה הוא עושה.

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לעצה של יגאל, נראה שהסתבכת ויכול להיות שכבר נגרם נזק.
מדובר בבטיחות שלך ושל שאר משתמשי הדרך, לתת עצות מעל דפי הפורום זה כבר חסר אחריות בשלב הזה.

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה אנסה. במידה ולא אסתדר אבקש עזרה לא רוצה לשגע אנשים סתם. בנוגע לבטיחות אני אדם זהיר ואני לא אקח סיכונים עלי ועל משתמשי הדרך. אבל אני לא חושב שיש בעיה לנסות. זה או שחור או לבן או שהברקסים חוזרים לקדמותם או שיש שינוי מורגש בבלימה. במידה ולא אצליח ויהיה שינוי בבלימה אצטרך לההעזר באנשים שעשו את זה כבר 

@zivk איזה נזק יכול ליהות שכבר נגרם. אתה מתכוון למשאבה הראשית?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

במידה ונגרם נזק במשאבה המרכזית רוב הסיכויים שבאמת תרגיש את זה, אבל לפי מה שאתה אומר גם פירקת צינורות בלם וזה כבר עניין יותר בעייתי לדעתי.
אם הבלמים יראו לך בסדר ואח"כ בנסיעה יהיה כשל בצינור שפירקת, אתה מאבד את הבלמים.
אני לגמרי בעד לעשות לבד, להתנסות וללמוד, אבל יש דברים שעדיף לעשות לפחות פעם אחת עם מישהו שיש לו ניסיון ולהיות בטוח בעצמך מאשר לשלם על הטעויות שלך ביוקר.

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם ניתקת צינור, הכנסת אוויר למערכת - תוודא מה מומנט הסגירה לבנג'ו שלו ותסגור בחוזק המתאים אם יפתח באמצע נסיעה יהיה לך כיף, לחלופין אם תגזור את הבורג מפחד שיפתח יהיה לך כואב בכיס.

לאחר מכן - נקז אוויר כמו בסרטון שנתנו לך. תראה את הסרטון עד הסוף ותוודא שאתה מבין הכל.

ממליץ שתתבייש קצת פחות ותגיד מאיפה אתה בארץ שמישהו יקפוץ לתת לך יד.

 

לגבי הטריק עם הפלאייר, מקווה שלא שרטת את הבוכנה ושלא פצעת את האטם שלה, כי אם כן, חבל על המאמץ, צריך לפרק קאליפר ולהחליף.

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מהיכן אתה בארץ? 

Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממודיעין עילית. ואני באמת  מרגיש אי נעימות להטריח אנשים בפרט שאני לא מכיר לכן חשבתי לנסות להסתדר לבד. בנוסף השעות שיש לי זמן להתעסק עם זה זה או בצהריים עד 4 (חם מאוד) או בערב מאזור 8. בקיצור לא היה נראה לי שעות שאנשים יכולים. 

תודה לכל המציעים

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון. ניקזתי אויר באופן שכתב Igalz  פה

https://carsforum.co.il/topic/586824-ניקוז-אוויר-ממשאבת-בלם-מרכזית/

תגובה מספר 4

שהרכב היה באוויר ללא 4 גלגלים הדוושה הרגישה רכה יחסית גם לאחר ניקוז האוויר (יש לציין שבהתחלה ניקזתי לבד בשיטת הגרביטציה. ולאחר שעדיין הרגשתי שהדוושה רכה (אבל האנדברקס עבד היטב) הבאתי את גיסי לתגבורת וניקזתי בשיטה של  Igalz  ועדיין הדוושה הייתה רכה. (אבל כן היה בלימה) התייאשתי. אמרתי אני יחבר את הגלגלים ואני אביא גרר. להפתעתי לאחר שהרכב על גלגלים והתחלתי לזוז קצת בחניה הרגשתי שהדוושה חזרה לעצמה והרכב בולם היטב ב"ה. בדקתי אותו בנסיעת מבחן בבלימות חזקות ה-abs נכנס לפעולה והכל נראה תקין כמו שהיה קודם שנכנס האוויר למערכת) שאלתי אם זה הגיוני שנבנה לחץ יותר שהאוטו על 4 גלגלים על הקרקע (עובדה שהדוושה לא רכה). מאשר שהאוטו בלי גלגלים באוויר (שאז הדוושה הייתה רכה)?

תודה רבה

 

עריכה אחרונה על ידי משה63
  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...