Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הסבה לגז מבנזין


domuzy
שימו לב! השרשור הזה בן 994 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חיפשתי ולא מצאתי מאמרים עדכניים או אמינים על הסבה מבנזין 3.6 לגז. 

יש לי קאדילק srx 2016 והיא אלכוהוליסטית בדלק, כמו שהאמריקאים יודעים לייצר. 

חשבתי על הסבה לגז (נסועה של כ25000 ק"מ בשנה) אבל מדאיגים כמה דברים: 

1. האם ביצועי הרכב נפגעים (האצה, מהירות, משהו אחר)? 

2. האם עדיין לא ניתן להיכנס לחניונים תת קרקעיים

3. מה אחוז החיסכון בפועל (כיום משלם כ1700-2000 בחודש ממוצע)?  

אני לא נוסע מהר, אני טס נמוך!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביצועי הרכב לא נפגמים כלל, רק הסיכון הוא בכך שמדובר בניתוח פולשני לרכב ולכן הוא הופך להיות רגיש יותר ופגיע יותר. עוד בהמשך.

חניונים - יש התקנות בהם ניתן כן להיכנס לחניונים, ואם כן זה מופיע ברישיון הרכב. תצטרך לברר בחברה שמבצעת את ההתקנה.

אחוז החיסכון בפועל - הרכב צורך אותו דבר בחישוב ק"מ לליטר, אולי ממש מעט יותר, רק החיסכון הוא במחיר, ליטר גז עולה חצי מליטר בנזין, פחות או יותר. צא לסיבוב בתחנות הדלק בעיר שלך או במסלול שלך, ותראה מה המחיר. (אם בטבריה מוכרים ב-2 ש"ח זה לא רלוונטי לתושב ת"א, אם ליד הבית מוכרים ב-2.9).

למעשה - ברכב אמריקאי, על פי מידע שלי, ניתן לקבוע כי הרכב נכנס לקטגוריה של סיכון גבוה בהתקנת מערכת גז, אלא שברכב חדש יחסית כמו שלך - זה אמור להיות הימור נכון גם בנסועה לא גבוהה, כמו שאתה נוסע. (אדם שנוסע 50 אלף ק"מ בשנה, יכול לקחת את ההימור גם ברכב ישן יותר, כי אצלו החיסכון החודשי הוא גבוה יותר). קח אם כן לתשומת לבך, שתיתכן אפשרות שתצטרך להשקיע באוטו קצת יותר.

מה שכן חשוב - לטפל באוטו בדייקנות ולא לפספס שום רעש או נורה שנדלקת.

(ועוד בונוס קטן לתוספת - האוטו יהיה שקט יותר)

בהצלחה!

עריכה אחרונה על ידי יעקב יעקב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי. תשובה מפורטת ורצינית קיבלתי ממך. 

האם באותו "ניתוח פולשני" יש לי ריזיקות של ממש? 

האם בהסבה לגז מבוטל החלק של הבנזין לחלוטין או שכמו בהיברידיות- חלק חשמלי וחלק בנזיני? 

ובעלויות שאני משלם לחודש, זה בהחלט משמעותי חצי מחיר או אפילו 40% פחות בתשלום. 

יש לך מושג מה העלויות והאם החברה שמרכיבה גם דואגת להסדיר את זה ברשיון? 

אני לא נוסע מהר, אני טס נמוך!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה לי טרופר בנזין 3.5 ליטר מוסב לגפ"מ. הנסיעות הכי מהנות שנסעתי בו היו לתחנות התדלוק... הרכב מאבד כ- 10 אחוז מהספק המנוע וזה מורגש כשאתה נוהג באגרסיביות. (לפחות בג'יפ זה היה מורגש. יציאה חזקה ברמזורים הייתה מהירה יותר כאשר בחרתי בבנזין ולא בגפ"מ). ברירת המחדל זה גפ"מ, אבל אתה יכול בלחיצת כפתור לעבור לבנזין. כאשר הגפ"מ נגמר, המערכת עוברת באופן אוטומטי לבנזין. יש טיפול הכרחי כל כמה אלפי קילומטר או מספר חודשים, לפי הוראות יצרן אבל העלויות לא גבוהות. על פי בעל מקצוע, ברכבים בעלי נפח מנוע קטן, יש שחיקה בבוכנות מכיוון שהגז מגיע לבוכנה יבש, לעומת הבנזין. לשם כך יש מערכות המגיעות עם מערכת שימון שאמורה לפתור את הבעיה. במנועים גדולים השחיקה מזערית. למרות שלי הייתה מערכת שימון, מעולם לא השתמשתי בה (כחמש שנים), ובבדיקת מכון בזמן מכירת הרכב, לא הייתה נפילת קומפרסיה במנוע. אני לא יודע להגיד האם המנוע היה שקט יותר, אבל ללא ספק הוא זיהם פחות. נכון שאי אפשר להיכנס לחניונים תת קרקעיים, אבל זה זניח לעומת החיסכון בעלויות. מערכת גפ"מ עולה בסביבות ה- 10K ולדעתי מחיר הגפ"מ הנו כשליש ממחיר הבנזין. בנסועה שלך אתה תחזיר את ההשקעה תוך כמה שנים, מה גם שבמכירת הרכב, מערכת הגפ"מ מעלה את ערכו.

  • רעיון טוב! 1

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

כאחד שנסע כ180 אלף ק"מ על גז, לא ממליץ.   דבר ראשון הזמינות והקרבה של תחנות התדלוק, ומשך התדלוק(ארוך).  בעיה נוספת היא נזק לשסתומים בכל הרכבים גורם לשקיעת שסתומים,  ושמערכת שימון מסרבלת עוד יותר את הסיפור.  עוד בעיה זה הסרת האחריות מהיצרן ולך תתווכח עם מוסכים ואף תגרור אותם לתביעות לפעמים.  ההתקנה בהרבה מיקרים תיגרום נזק מיידי או עתידי לרכב: אצלי נוצר פיצוץ בממיר קטליטי שעלה לי הרבה כסף להחליף, בנוסף התפוצץ צינור מים שמוביל מים חמים מהמנוע לרדיוסר שגרם לפיצוץ פקונג ראש מנוע ולמעשה השבתת המנוע והחלפתו.  עוד בעיות: המחשב של ההזרקת גז הושבת והוחלף בעלות יקרה מאד.  בנוסף תקלות חשמל במערכת הגז ששוב עלו זמן וכסף.    עוד עלויות וכאבי ראש זה טיפולים והחלפת פילטרים במערכת הגז.  במצטבר לא חסכתי כלום ורק גרמתי לעצמי ולרכב נזק. רוצה לציין שהרכבתי את המערכת הכי מתקדמת בזמנו ואצל המתקין הכי מומלץ אך בכל זאת.... 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@ko11 לא יודע למה יש לך טעם רע מהסבה לגפ"מ....

למיטב ידיעתי הכל תלוי באיכות ההתקנה.

 

בתאריך 4.7.2020 בשעה 22:15, domuzy כתב:

חיפשתי ולא מצאתי מאמרים עדכניים או אמינים על הסבה מבנזין 3.6 לגז. 

יש לי קאדילק srx 2016 והיא אלכוהוליסטית בדלק, כמו שהאמריקאים יודעים לייצר. 

חשבתי על הסבה לגז (נסועה של כ25000 ק"מ בשנה) אבל מדאיגים כמה דברים: 

1. האם ביצועי הרכב נפגעים (האצה, מהירות, משהו אחר)? 

2. האם עדיין לא ניתן להיכנס לחניונים תת קרקעיים

3. מה אחוז החיסכון בפועל (כיום משלם כ1700-2000 בחודש ממוצע)?  

אני כבר מעל 5 שנים עם גפ"מ, כמעט 100,000 ק"מ, 2 רכבים;

חסרונות, מבחינתי:

1 - בלון הגז תופס הרבה מקום בתא המטען, ישנם רכבים שגם ככה התא מטען שלהם קטן מידי.

2 - בלון הגז קטן יותר לעומת מיכל הדלק, מה שאומר שתמצא את עצמך מתדלק יותר פעמים בחודש.

3 - חניונים, עניין זניח למי שלא משתמש בזה הרבה.

 

מעלות, מבחינתי:

1 - מחיר - הממוצע הארצי לליטר גפ"מ עומד על כ-2.5 ש"ח לליטר. לעומת בנזין שעומד על כ-5.4 ש"ח לליטר.

2 - זיהום אוויר - בנסיעה בגז הרכב מזהם הרבה פחות.

3 - אפשר לנסוע גם על בנזין, מה שנותן לך יותר ק"מ לטיולים בלי מידי הרבה עצירות בתחנות דלק.

 

לגבי ביצועי הרכב: ברכב הקודם שלי הרגשתי הבדלים, ברכב הנוכחי אין שום הבדל בין נסיעה בגפ"מ לנסיעה בבנזין. גם בביצועים וגם בצריכה.

 

שורה תחתונה - תוודא שיש באזור שלך לפחות תחנה אחת שאפשר לתדלק שם גפ"מ. אחרת זה יהיה לך סיוט.

תוודא שהתקין שלך יודע מה שהוא עושה, אחרת תמצא את עצמך יותר מידי פעמים מבלה במוסך.

 

אשמח לתת לך עוד מידע בפרטי.

מיצובישי גרנדיס 2005 | שברולט אפלנדר 2007

בתאריך 1.8.2021 בשעה 17:55, m3x7r3m3 כתב:

איך יודעים שפוליטיקאי משקר? השפתיים שלו זזות

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
  • 3 חודשים מאוחר יותר...
@ko11 לא יודע למה יש לך טעם רע מהסבה לגפ"מ....
למיטב ידיעתי הכל תלוי באיכות ההתקנה.
 
אני כבר מעל 5 שנים עם גפ"מ, כמעט 100,000 ק"מ, 2 רכבים;
חסרונות, מבחינתי:
1 - בלון הגז תופס הרבה מקום בתא המטען, ישנם רכבים שגם ככה התא מטען שלהם קטן מידי.
2 - בלון הגז קטן יותר לעומת מיכל הדלק, מה שאומר שתמצא את עצמך מתדלק יותר פעמים בחודש.
3 - חניונים, עניין זניח למי שלא משתמש בזה הרבה.
 
מעלות, מבחינתי:
1 - מחיר - הממוצע הארצי לליטר גפ"מ עומד על כ-2.5 ש"ח לליטר. לעומת בנזין שעומד על כ-5.4 ש"ח לליטר.
2 - זיהום אוויר - בנסיעה בגז הרכב מזהם הרבה פחות.
3 - אפשר לנסוע גם על בנזין, מה שנותן לך יותר ק"מ לטיולים בלי מידי הרבה עצירות בתחנות דלק.
 
לגבי ביצועי הרכב: ברכב הקודם שלי הרגשתי הבדלים, ברכב הנוכחי אין שום הבדל בין נסיעה בגפ"מ לנסיעה בבנזין. גם בביצועים וגם בצריכה.
 
שורה תחתונה - תוודא שיש באזור שלך לפחות תחנה אחת שאפשר לתדלק שם גפ"מ. אחרת זה יהיה לך סיוט.
תוודא שהתקין שלך יודע מה שהוא עושה, אחרת תמצא את עצמך יותר מידי פעמים מבלה במוסך.
 
אשמח לתת לך עוד מידע בפרטי.
מה שמעניין אותי זה מה הכמות גז שאתה צריך להזריק לבוכנה לעומת כמות בנזין כדי לקבל את אותו הכוח?

זה נכון שליטר גז יותר זול אבל אני חושב שהוא גם מרכז בתוכו פחות אנרגיה מליטר בנזין.
אז אתה תשתמש בסופו של דבר ביותר גז כדי לפצות על ההפרש מה שאולי יחסיר את האלמנט של חסכון?
אם למישהו יש נתונים טכנים לגבי זה זה יהיה מעניין.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בתאריך 19.12.2020 בשעה 18:38, Shab00 כתב:

מה שמעניין אותי זה מה הכמות גז שאתה צריך להזריק לבוכנה לעומת כמות בנזין כדי לקבל את אותו הכוח?

זה נכון שליטר גז יותר זול אבל אני חושב שהוא גם מרכז בתוכו פחות אנרגיה מליטר בנזין.
אז אתה תשתמש בסופו של דבר ביותר גז כדי לפצות על ההפרש מה שאולי יחסיר את האלמנט של חסכון?
אם למישהו יש נתונים טכנים לגבי זה זה יהיה מעניין.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 

סליחה שרק עכשיו עונה...

אצלי הצריכה זהה, בדקתי צריכה משולבת תקופה ארוכה על בנזין בלבד, אח"כ בדקתי על גז - אותו דבר בדיוק.

אבל הכל תלוי בהתקנה.

 

ברכב הקודם שלי שגם היה מונע בגפ"מ היה הבדל קטן (10-15%), ואחרי כיוונים זה הסתדר.

מיצובישי גרנדיס 2005 | שברולט אפלנדר 2007

בתאריך 1.8.2021 בשעה 17:55, m3x7r3m3 כתב:

איך יודעים שפוליטיקאי משקר? השפתיים שלו זזות

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...
בתאריך 19.12.2020 בשעה 18:38, Shab00 כתב:

מה שמעניין אותי זה מה הכמות גז שאתה צריך להזריק לבוכנה לעומת כמות בנזין כדי לקבל את אותו הכוח?

זה נכון שליטר גז יותר זול אבל אני חושב שהוא גם מרכז בתוכו פחות אנרגיה מליטר בנזין.
אז אתה תשתמש בסופו של דבר ביותר גז כדי לפצות על ההפרש מה שאולי יחסיר את האלמנט של חסכון?
אם למישהו יש נתונים טכנים לגבי זה זה יהיה מעניין.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 

שלום לך , חושב על הסבה לגז  ברשותי מונדיאו 2011  מנוע 2300 סמ"ק  אשמח לקבל חוות דעת  על הנושא , שמוליק 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...